Дали пък данъчната оценка не е била все пак 150000,00 ?
Регистрираните по 97А от ЗДДС лица подават само дневник за продажбите за
 издадени във връзка с извършените доставки на услуги по чл. 21, ал. 2 от закона с място на изпълнение на територията на друга държава членка, както и получените доставки на услуги, за които данъкът е изискуем от получателя по чл. 82, ал. 2, т. 3 от закона и извършените вътреобщностни придобивания с място на изпълнение на територията на страната  да

т.е. фактурите в България НЕ

чл.113 ал.2 от ППЗДДС
Последния такъв случай струваше на човека 500 лева за нерегистрация по ДДС по чл.97А. А да знаете каква мъка е да посочиш основание за регистрация при малограмотен инспектор. Гугъл самофактурират, договори няма.

Та това което направих - самоосигуряващ от 01.02.2016, искане за регистрация от 15.02,2016.

Това което бях пропуснал, е че майката на момчето съвестно беше декларирала доходите на момчето без то да знае в данъчна декларация миналата година и малко се поизложихме (като за 500 лева)  Не знам дали могат да хванат такъв превод и какво декларира Гугъл в Брюксел, ако го нямаше това :)

Истината е, че това са лесни пари за държавата - хваща едни "виновници", а пък едни други ...
Поредния лов на вещици. Значи като не можем да хванем виновника за нещо (доколко той е такъв е друга тема) да пипнем който не може да избяга...

Мисля че в това тълкувателно решение сме по-скоро с обслужващи функции и би могло да се търси отговорност ако не искаме да посочим от кого ни идват документите , кой е теглил парите от банките ( ще е груба грешка да имаш досег с пари в съмнителна фирма) и кой всъщност движи нещата.

Също така смятам за груба грешка да се работи с подписа на управителя. После е много лесно измъкването - подписа си беше при счетоводителя, той какво е правил с фирмата ми аз не знам.

Знам за подобен случай - фирмата тегли кредит, счетоводителя тегли парите и ги дава на управителя. После боса казва - аз тия пари не съм ги взимал - къде съм се подписвал. Познайте кой гони банката и икономическата полиция.

Затова без параноя, но да си пазим къщичката чиста. Като някой не е в ред - сам да си подава. Повече документи и разписки, особено 20 подписа в офиса няма да ни спасят, даже напротив ще насочат ясно къде мирише.

Просто да се надяваме, че държавата няма да злоупотребява ... да се надяваме ли ?
Имай предвид, че годишен доход от близо 8000 паунда във Великобритания е изобщо необлагаем /нито с данъци нито с осигуровки, само 4 паунда застраховка от работодателя/. Така, че твърде вероятно е човекът да е в тия диапазони и да не трябва да плаща нищо нито тук, нито там. Виж първо в английски калкулатор на данъци дължи ли се изобщо нещо и не храни илюзии че от НОИ ще отговорят нещо смислено.
Колкото и да го тълкуваме и размисляме без методика, корекции в закона или както е по вероятно в указание на НАП или МФ за прилагане (а то ясно в какъв дух ще е) няма как да стигнем до разумно решение.

Макар, че си спомням едно друго писмо указващо, че самоосигуряващите се трябва да се осигуряват и като управители на МОД щом имат фирми, което макар и да беше в човеконенавистния дух на закона, не го приложиха и отмениха пак с писмо.
Да, когато си купуваш банички като предприятие - документът е задължителен. Същото важи и за обущаря, в случай че ползваш услугите му в качеството си на предприятие. :wink1:

Да , но документът е фактура с касов бон, а не писмен договор  :wink1:
Мога и го правя. Просто пиша "Няма писмен договор".

И с договор и без, въпросът е в наличие на доверие. Предприятието не може ли да представи счетоводни регистри и с писмен и без писмен договор няма да признаят данъчния кредит на получателя по доставката (не, че ще дерегистрират).

/с брада съм/

Законът за счетоводството и то само смислено, не може да предопределя задължения фиксирани в специален закон - Законът за задълженията и договорите.

Иначе и аз трябва да се договарям с предприятието на обущаря или когато си купувам баничка писмено.
1. Аз и другия управител ще СИ СТИСНЕМ РЪЦЕТЕ, а представляваното от единия управител дружество, ще свърши работа на другото и ще му издаде фактура.

2. Аз и другия управител ще ПИШЕМ ДОГОВОР, а представляваното от единия управител дружество, ще свърши работа на другото и ще му издаде фактура.

Все тая е дали е писмено или устно, облигационното правоотношение е налице. 
В България за разлика от Шериата всичко изрично незабранено е разрешено (от известно време за някои хора и забраненото е разрешено, но това не е по темата).

Та въпросът е съвсем ясен, цитирам питащия:
"Може ли договорът за счетоводно обслужване да бъде в устна форма?"

Възможните отговори са:
1. Може, защото това не е забранено;
2. Не може на основание чл ... от нещо си.
Договарям винаги с управителя физическо лице. Ако се смени, без да уточня с новия продължаваме ли, просто няма да работя - какъв е проблема.

Въпросът е не КАК ще се договоря и защитя интересите, а имам ли задължение това да е писмено.

Но да излезем от теорията:

1. Три годишен ПИСМЕН договор с юридическо лице, което спира са плаща на третия ... Ще му издавам фактури три години, начислявам и внасям ДДС докато го съдя и държавата (която има най-много полза от подобен писмен договор) видиш ли защити интересите ми и го осъди и то видиш ли плати;

2. Някой, който не съм сигурен какво точно прави, ме дразни, не искам да работя с него. В деня който реша ето ти папчиците и довиждане;

3. Ревизират ме данъчни имам 50-100 фирми (ама не от тия ДПС-арските строящи магистрали) а от гаражите с всевъзможни забавени плащания... Издавам чинно фактурки, внасям ДДС и корпоративен и се занимавам постоянно с предупреждения предизвестия, сключване и издаване на договори. Т.е. един човек се занимава само с това.

Нека сега уточним нужен ли е писмен договор и кога и на двете страни е по лесно да скрепят въпросния с просто ръкостискане.
Няма ограничения за устна форма на договаряне, освен когато изрично е записано в закон. То и да отидеш на обущар също е облигационно правоотношение.
Имали сте късмет. Изродите в инспекцията просто отчитат дейност. И щото не могат да глобят и хванат истинско нарушение тормозят хората.

Пратете една торта на съдията. Явно и на него му е писнало от малоумия.
Пуснал съм вече. Мога да регулирам въпроса като направим заплатите по 2500 примерно и разликата додадем като допълнително възнаграждение. По скоро ми е интересен отговора по отношение на оформяне на трудовия договор в тази съвсем реална ситуация.
Имаме изпратени работници в Германия със заплата 3500 лева, с А1, с договор на работа при пълно работно време - 8 часов работен ден.

Според законодателството на Германия, продължителността на работния ден в строителството не може да е превишава 38 часа седмично през зимния период (от понеделник до четвъртък 8 часа, петък 6 часа). Такива са реалностите, такива са графиците, това подаваме в SOKA-BAU.

Какво се получава: Хората са отработили за месеца 4*38=152 часа и по 11.15 евро ставка на час са получили 3314.74 лв., което е отработен пълен месец в Германия. Според българското законодателство обаче, за да има отработен месец трябва да подадем 4*40=160 часа и заплата 3500лв. Или в Германия ще трябва да платим осигуровки върху извънредни 8 часа, който хората всъщност не са работили или в България трябва да им подадем непълен месец, защото отработените часове реално са по малко ...

Няма как и в двете осигурителни системи да има едни и същи данни без да сме в конфликт поне с едната...

Да не споменавам пък какво мазало е с шофьорите на камиони.

Пускайте кой каквото се сети, пък мисля да пусна и едно писмо до инспекцията. Не виждам изход - не е на работа в определени дни в месеца, не е сумирано отчитане, не е намален работно време. Българското законодателство не допуска договори за заработка на час, немското иска точно това ...
Здравейте!

Имам дружество получило 200000 приходи в Мароко, никакви разходи там и удържан данък 20000.
В България няма приходи, само 30000 разходи свързани с администриране дейността в чужбина.

Дейността е консултантски услуги по строителен проект там. Извършват се от френския собственик на дружеството, като в България имам само назначен управител на заплата.

Декларирал съм световен доход в ГДД 200000 и при разходи 30000 се полага корпоративен данък 17000. Имам удостоверение от мароканската данъчна служба за удържан данък по СИДДО 20000 и съответно не внасям нищо тук.

Досега все от тук удържаме данъци за кого ли не, та обратна ситуация не ми се е случвала. Убягва ли ми нещо, което трябва още да се направи но съм пропуснал ?

 :)
Българският кодекс на труда НЕ допуска почасово заплащане за съжаление.
Е заради това:
"8. продължителността на работния ден или седмица."

Имам същия проблем и с работници в Германия.
По тамошния закон пък следва да им плащам точно почасово. И както и да го правим все сме в нарушение.
 
Здравейте!

Практически се налага един служител да работи в две фирми, в един обект с два касови апарата и две каси - магазин за електроматериали и каса на интернет доставчик.

Мисля да сключа договори на по 4 часа в двете фирми, като в длъжностна характеристика опиша задълженията на работника и ситуацията, както и съставя общ график на обекта. Може би ще е необходимо и нещо по чл.18 от ЗБУТ.

Ситуацията е реална и нищо незаконно не виждам в нея. По-скоро технически ми е трудно да се справя, предвид архаичната ни трудово-осигурителна система.

 ?
НАРЕДБА ЗА ПЕНСИИТЕ И ОСИГУРИТЕЛНИЯ СТАЖ

Чл. 41. (1) Осигурителният стаж и осигурителният доход на самоосигуряващите се лица, на лицата, работещи без трудово правоотношение, и на управителите, прокуристите и контрольорите на търговски дружества и на лицата, посочени в чл. 7 и 19 от Наредбата за общественото осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица, приета с Постановление № 30 на Министерския съвет от 2000 г., се установяват с осигурителни книжки, в които се посочват времето, през което лицата са били осигурени, и доходът, върху който са внесени или дължими осигурителни вноски. За времето след 31 декември 2006 г. самоосигуряващите се лица могат да установяват осигурителен стаж и осигурителен доход и въз основа на данните за внесените дължими осигурителни вноски, съдържащи се в информационната система/регистрите на НОИ.