Не, точно това са стъпките, припокриват се с тези за дивидента, но не взимаш операция от 122, тъй като автоматично се намалява текущата счетоводна печалба. Другата особеност е , че и данъка е в увеличение.
По 609 и увеличавам финансови резултат в ГДД.
Във ващия случай се и чисто СРП. Повечето колеги обаче се плашат от наименованието и предпочитат да пишат безброй протоколи за дивидент, т.е. оформят документално да изглежда като дивидент, въпреки че не е.
Решението е ваше, но лично за използвам само СРП в такива случаи.
Човек, който попълва пътни листи не е никакъв счетоводител, а обикновен писар.
Не виждам защо да не сме имали. Все пак при покупката не се е знае дали в бъдеще обектът ще се ползва за облагаеми или освободени доставки. Той реално не е ползван за никакви.
Здравейте,
купихме апартамент в нова сграда януари месец тази година. Фактурата за придобиване е с ДДС, но ние не сме го ползвали. Купили сме апартамента с инвестиционна цел - отдаване под наем на физически лица за жилищни нужди, но така и не се намериха наематели и сега го продаваме. Не сме отчитали амортизации или разходи по него.
Моля потвърдете че съм прав, че на основание чл.50, ал.1 не следва да начисля ДДС при продажбата.
Да, благодаря за мненията, нищо лично , просто се дразня на някои "неточности" в законодателството и особено на факта, че тежеста да търси някаква информация винаги е в работодателя.
Аз преди имах драма така с един болничен за два дни - лицето отказа да си извади сметка, като разбра, че няма да получи нищо по нея. Съответно аз не мога да подам болничния. Та с триста зора и молби от рабтодателя извади с уговорката да не плаща никакви такси. И като се замисля си е прав за него.
Да, ще си избера, тъй като познавам работодателя по всички ТД. Проблемът идва когато не се знаят. Не може да се иска от нас да изпълняваме нормативни задължения на принципа "както си прецениш".
Първите по време два допълнителни ТД?
Тоя човек как се придвижва между различните работни места...? :)

 :smile1: Помислих си го /въпреки че не знам дали го пише някъде или гадаем/, но колкото и невероятно да звучи всички допълнителни ТД са сключени в един ден.  :smile1: Пак казвам - наистина случая е реален. Собственик на 5 фирми назначава в една на основен ТД лице и след това на другия ден в другите 4 фирми на допълнителен по на 2 часа.
Просто специалността на наетия е такава,че трябва да присъства във всяка една от фирмите, за да може тя да извършва дейност.
Благодаря!
А в случай на основен ТД на 4 часа и четири "втори" ТД по на 2 часа /общо 12 макс/ кой от вторите работодатели трябва да начислява клас.
Случаят е съвсем реален.
Чия е вината ако впоследствие се установи, че лицето е декларирало пред втория работодател, че първия му ТД е на 8 часа, а реално е на 4?  Всъщност по време на декларирането е бил на 8, но след няколко дни е преминал на 4, без да уведоми втори работодател.
Разминаването е установено при проверка 2 години по-късно и сега искат да се изплати на работника значителна сума , да се внесат осигуровките върху нея с лихви. Естествено всичко за сметка на фирмата.
Е това е най-голямата простотия,през която и аз преминах. При нас голям доставчик не беше декларирал на 25 хил.евро към нас.
Обясняваш се ти, нищо че си изряден. Много загуба на време и нерви, за да ти кажат накрая, че ще сигнализирали на данъчните в страната на доставчика...
Ами да го бяхте направили първо това, вместо да ми губите на мен 6 месеца.
И проблемът е , че като си има проверка покрай нея искат и всякакви други глупости.
E след като е в юни какво толкова мислите. Сторнирате и подавате ново ДДС.
Декларация по чл.14 от ЗМДТ се подава при всяка промяна на отчетната стойност /не балансовата!/. Малкото успокоение е, че тази промяна се взема като база при облагането за следващата година, а не в текущата.
От всичките тези рестрикции оставам с впечатлението, че не важно само държавата да си получи данъка от дивидента, но ако може и банките да облажат от все по-високи такси.
Е, бизнеса ще се гърчи да търчи по банки да внася пари, евентуално да разкрива и сметки, ама на кой му дреме.
Дали са "свързани помежду си платежни операции" плащанията за положен труд през различните месеци? За мен по-скоро не. По тази логика ако изпълня няколко еднакви услуги по ГД през годината общо над 10 хил.лв. трябва всички да са по банка. А аз няма как да знам при първата, или пък този който ми плаща при последна например дали съм прехвърлил 10к.
По вашата логика никакво месечно възнаграждение не може да бъде получавано в брой, тъй като все някога ще прехвърли 10 хил.лв.
Да, трябва.
Затова ако купувачът е регистриран по-добре я продайте с ДДС и го начислете във фактурата.
  Питам ги, нали пдф формата е подписан и с двата електронни подписа.  Отговор - не отговаря на изискванията на елетронен документ и не можем да направим проврека. 

Този отговор е смехотворен ако наистина са дали такъв.
Да, възможно е и не се изисква съгласие от който  и да е друг собственик.