1
Аз нямам проблем с НОИ.
Най-напред си рестартирайте компютъра, ако не стане прочетете тук:
https://alexhost.com/bg/faq/kak-da-otstranite-greshka-403-forbidden-izcherpatelno-rkovodstvo/
Най-напред си рестартирайте компютъра, ако не стане прочетете тук:
https://alexhost.com/bg/faq/kak-da-otstranite-greshka-403-forbidden-izcherpatelno-rkovodstvo/
2
Здравейте, извадих ПР от НОИ / с ИКО на фирмата/ на работниците в нашата фирма./Това във връзка с приключването на тр.книжки към 01.06.2025г./.Оказва се, че на един работник записите му в НОИ са дублирани. Разговарях с НАП, там ми каза,че за това лице виждат само един запис за всеки месец./Аз съм си проверила всички Д1 и Протоколи за същите, подавали сме само по един запис за всеки месец за това лице/. Говорих после с дежурен ревизор в НОИ, обясних му всичко на дълго и на широко, и той каза : " Съжалявам разбирам,че проблема не от вас т.е. от вашето подаване на Д1, но трябва да дойдете и да пуснете преражглеждане на партидата на въпросния работник, и ние да ви издадем предписание за да направите кореции."
Просто споделям несправедливостта, която институцията НОИ /грешка "закона", както каза дежурния ревизор/, проявява.И ще ми губи времето за глупости.
Просто споделям несправедливостта, която институцията НОИ /грешка "закона", както каза дежурния ревизор/, проявява.И ще ми губи времето за глупости.
3
Данъци и счетоводство » Re: ПИК от НАП
24.06.2025, 16:534
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Оформяне на документи за пенсия
23.06.2025, 16:47https://seoptimization.bg/%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D0%B8%D1%81/
Има различни фирми за тази услуга.Погледнете това което съм публикувала.
Има различни фирми за тази услуга.Погледнете това което съм публикувала.
5
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: ЕТЗ обезщетения
16.06.2025, 09:16Поткрепям
bobo

6
Данъци и счетоводство » Re: отчет в ексел?
12.06.2025, 16:067
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Декларация 1 на лице по ДУК
12.06.2025, 12:21Здравейте! За месец април не мога да подам декларация 1 и 6 на лице /самоосигуряващо се лице упражняващо личен труд/ с код 10. Връща ми записа със забележка : Валидация 100, Некоректна стойност в поле 12.1, 12.2 и 12.3....Моля за съдействие и помощ?
Чудя се дали има връзка с ЕТЗ?
Изпълнители по договори за управление и контрол на търговски дружества, на еднолични търговци, на неперсонифицирани дружества, както и синдици и ликвидатори (код на осигуряване 10)
Самоосигуряващи се (код по сигуряване 12)
8
Здравейте,
Ако правилно съм разбрала при всяко достъпдане до личният електронен трудов регистър на служител, назначен във фирмата, трябва да го уведомяваме писмено за това. Има ли някой подобно уведомление и изградена практика във връзка с това задължение?
А вие как виждате личния ЕТЗ на служителя?/Ако да, виждате ли предишните преди вашето назначение ,работни места/
9
аз си подготвих Декларация за всеки за връщане на тр.книжки
10
Когато излезе пенсионото решение, тогава може да подавате Д1 със само здравно. Решението разбира се, ще е влязло със задна дата, ще направите корекции на Д1, ката в месеца в който от определена дата, ще имате пенсонно решение, ще бъдат 2 записа в Д1.Няма нужда да спирате дейността му като самоосигуряващ се в 2-те му дружества, ако имат дейност. За надвнесените осигуровки, след направените корекции на Д1, ще си ги поискате.
11
Аз го правя с неплатен, защото здравното после ,ще е повече т.е. ще се довнася, и мога да си подам Д1 и 6 увеличаваща "+" , без да искам разрешение от НАП.
12
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Майчинство в България
05.06.2025, 08:11Ще има право, след доказване на стажа от ЕС.Имах колежка която доказа стаж от Русия и си получаваше всичко в БГ.
13
Кое е с по-голяма тежест?
Йерархия на нормативните актове
Каква е разликата между закон, кодекс, наредба, правилник, инструкция? Кой има по-голяма сила?
Правните норми се намират помежду си в стъпаловидно подредени взаимоотношения на йерархия. Основният неин принцип гласи, че правна норма от по-долно стъпало/ранг не може да противоречи на правна норма от по-горно стъпало/ранг. Ако все пак такова противоречие бъде установено, правната последица е прилагане на нормативния акт с по-висок ранг.
На върха на йерархията според своята юридическа сила седи Конституцията на Република България. Конституцията обаче поставя само начала, не урежда в детайли обществените отношения и за това се налага издаването на Закони, Кодекси и други подзаконови нормативни актове.
На следващо място след Конституцията са международните договори, които, когато са ратифицирани от нашата страна, обнародвани в Държавен вестник и влезли в сила имат така наречения примат пред националното ни законодателство, т.е. при спор съда следва да приложи нормите от международния договор, ако те си противоречат с нормативен акт в националното ни законодателство.
На следващо място са кодексите и законите. Те имат една и съща юридическа сила/ранг, а разликата е само в техният предметен обхват. Кодекса урежда по-широк кръг обществени отношения.
Със закони и кодекси се уреждат обществени отношения, които се поддават на трайна уредба. Ако се урежда нещо временно не трябва това да се прави със закон, а с подзаконов нормативен акт. Именно тези актове се нареждат на следващо място е йерархията. За разлика от кодексите и законите, които се приемат от Народното събрание, подзаконовите нормативни актове се приемат от органите на изпълнителната власт (например: Министерски съвет, министри) и на местното самоуправление (Общински съвет).
Към тези актове спадат: Постановления, правилници, наредби и инструкции.
Министерски съвет може да приема всеки един от тези актове с постановления, като самите постановления на Министерски съвет са два вида: първични и вторични. С първичните Министерски съвет урежда определени обществени отношения, неуредени от закона, но въз основа на него. А с вторичните приема правилници, наредби и инструкции.
Министрите не могат да издават постановления, но могат да издават останалите три вида подзаконови нормативни актове. Разликата между тях е следната:
Правилникът е нормативен акт, който се издава за прилагане на закон в неговата цялост или за организацията на държавни и местни органи или за вътрешния ред на тяхната дейност.
Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане само на отделни разпоредби или подразделения на даден нормативен акт от по-висш ранг и най-често това е Закон.
Инструкцията е нормативен акт, с който висшестоящ орган дава указания до подчинени нему органи относно прилагане на нормативен акт, който той е издал или чието изпълнение трябва да осигури.
Физиологичен режим на труд и почивкаЧесто давани предписания от ИТ – квалификационна група по ел. безопасност
Йерархия на нормативните актове
Каква е разликата между закон, кодекс, наредба, правилник, инструкция? Кой има по-голяма сила?
Правните норми се намират помежду си в стъпаловидно подредени взаимоотношения на йерархия. Основният неин принцип гласи, че правна норма от по-долно стъпало/ранг не може да противоречи на правна норма от по-горно стъпало/ранг. Ако все пак такова противоречие бъде установено, правната последица е прилагане на нормативния акт с по-висок ранг.
На върха на йерархията според своята юридическа сила седи Конституцията на Република България. Конституцията обаче поставя само начала, не урежда в детайли обществените отношения и за това се налага издаването на Закони, Кодекси и други подзаконови нормативни актове.
На следващо място след Конституцията са международните договори, които, когато са ратифицирани от нашата страна, обнародвани в Държавен вестник и влезли в сила имат така наречения примат пред националното ни законодателство, т.е. при спор съда следва да приложи нормите от международния договор, ако те си противоречат с нормативен акт в националното ни законодателство.
На следващо място са кодексите и законите. Те имат една и съща юридическа сила/ранг, а разликата е само в техният предметен обхват. Кодекса урежда по-широк кръг обществени отношения.
Със закони и кодекси се уреждат обществени отношения, които се поддават на трайна уредба. Ако се урежда нещо временно не трябва това да се прави със закон, а с подзаконов нормативен акт. Именно тези актове се нареждат на следващо място е йерархията. За разлика от кодексите и законите, които се приемат от Народното събрание, подзаконовите нормативни актове се приемат от органите на изпълнителната власт (например: Министерски съвет, министри) и на местното самоуправление (Общински съвет).
Към тези актове спадат: Постановления, правилници, наредби и инструкции.
Министерски съвет може да приема всеки един от тези актове с постановления, като самите постановления на Министерски съвет са два вида: първични и вторични. С първичните Министерски съвет урежда определени обществени отношения, неуредени от закона, но въз основа на него. А с вторичните приема правилници, наредби и инструкции.
Министрите не могат да издават постановления, но могат да издават останалите три вида подзаконови нормативни актове. Разликата между тях е следната:
Правилникът е нормативен акт, който се издава за прилагане на закон в неговата цялост или за организацията на държавни и местни органи или за вътрешния ред на тяхната дейност.
Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане само на отделни разпоредби или подразделения на даден нормативен акт от по-висш ранг и най-често това е Закон.
Инструкцията е нормативен акт, с който висшестоящ орган дава указания до подчинени нему органи относно прилагане на нормативен акт, който той е издал или чието изпълнение трябва да осигури.
Физиологичен режим на труд и почивкаЧесто давани предписания от ИТ – квалификационна група по ел. безопасност
14
Ами не въвеждате ЕИК и избиране всички , а не актуални и излизат всички работни места, длъжност, период и т.н.
15
Ако се окаже, че работодателя не е подал вярна информация, може да се сезира НАП да предприеме съответните действия.
Може в делеводството на НАП ,с молба в свободен текст, да поискате НАП да провери осигурителната ви партида, и ако установи нарушения да накара работодателят да ги отстрани.
Може в делеводството на НАП ,с молба в свободен текст, да поискате НАП да провери осигурителната ви партида, и ако установи нарушения да накара работодателят да ги отстрани.
16
Ами тогава, за да ви е по-спокойно, може да се обърнете към Инспекция по труда, да обясните нещата, и те да принудят работодателя да си подаде коректно информацията към НАП.
17
Единственото ,което ми идва на ум е този доход да е 660 лв. и под него - т.е. необлагаем, но това е ако имате ТЕЛК 50 % и повече.
18
Не трябва да подавате ЕТЗ за отпуск 6 дни с ТЕЛК. Само основния платен отпуск
Платен годишен отпуск
5 промени
Чл. 319. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., доп. - ДВ, бр. 108 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 01.07.2009 г.) Работниците и служителите с трайно намалена работоспособност 50 и над 50 на сто имат право на основен платен годишен отпуск в размер не по-малко от 26 работни дни.
19
Разбирам притесненията ви, да променяме нещо което назад във времето не сме декларирали, ама така са го измислили.Все от някъде трябва да се започне с попълването на информацията. След 2-3 години, като се позапълнят масивите, ще е по-добре.
20
ами ако нрябва да увеличим заплата, ще трябва пак да подадем промяната, без да има основен ЕТЗ