Аз нямам проблем с НОИ.
Най-напред си рестартирайте компютъра, ако не стане прочетете тук:
https://alexhost.com/bg/faq/kak-da-otstranite-greshka-403-forbidden-izcherpatelno-rkovodstvo/
Здравейте, извадих ПР от НОИ / с ИКО на фирмата/ на работниците в нашата фирма./Това във връзка с приключването на тр.книжки към 01.06.2025г./.Оказва се, че на един работник записите му в НОИ са дублирани. Разговарях с НАП, там ми каза,че за това лице виждат само един запис за всеки месец./Аз съм си проверила всички Д1 и Протоколи за същите, подавали сме само по един запис за всеки месец за това лице/. Говорих после с дежурен ревизор в НОИ, обясних му всичко на дълго и на широко, и той каза : " Съжалявам разбирам,че проблема не от вас т.е. от вашето подаване на Д1, но трябва да дойдете и да пуснете преражглеждане на партидата на въпросния работник, и ние да ви издадем предписание за да направите кореции."
Просто споделям несправедливостта, която институцията НОИ /грешка "закона", както каза дежурния ревизор/, проявява.И ще ми губи времето за глупости.
https://seoptimization.bg/%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D0%B8%D1%81/
Има различни фирми за тази услуга.Погледнете това което съм публикувала.
Здравейте! За месец април не мога да подам декларация 1 и 6 на лице /самоосигуряващо се лице упражняващо личен труд/ с код 10. Връща ми записа със забележка : Валидация 100, Некоректна стойност в поле 12.1, 12.2 и 12.3....Моля за съдействие и помощ?
Чудя се дали има връзка с ЕТЗ?

Изпълнители по договори за управление и контрол на търговски дружества, на еднолични търговци, на неперсонифицирани дружества, както и синдици и ликвидатори  (код на осигуряване 10)
Самоосигуряващи се (код по сигуряване 12)
Здравейте,
Ако правилно съм разбрала при всяко достъпдане до личният електронен трудов регистър на служител, назначен във фирмата, трябва да го уведомяваме писмено за това. Има ли някой подобно уведомление и изградена практика във връзка с това задължение?

А вие как виждате личния ЕТЗ на служителя?/Ако да, виждате ли предишните преди вашето назначение ,работни места/
Когато излезе пенсионото решение, тогава може да подавате Д1 със само здравно. Решението разбира се, ще е влязло със задна дата, ще направите корекции на Д1, ката в месеца в  който от определена дата, ще имате пенсонно решение, ще бъдат 2 записа в Д1.Няма нужда да спирате дейността му като самоосигуряващ се в 2-те му дружества, ако имат дейност. За надвнесените осигуровки, след направените корекции на Д1, ще си ги поискате.
Аз го правя с неплатен, защото здравното после ,ще е повече т.е. ще се довнася, и мога да си подам Д1 и 6 увеличаваща "+" , без да искам разрешение от НАП.
Ще има право, след доказване на стажа от ЕС.Имах колежка която доказа стаж от Русия и си получаваше всичко в БГ.
Кое е с по-голяма тежест?
Йерархия на нормативните актове
Каква е разликата между закон, кодекс, наредба, правилник, инструкция? Кой има по-голяма сила?

Правните норми се намират помежду си в стъпаловидно подредени взаимоотношения на йерархия. Основният неин принцип гласи, че правна норма от по-долно стъпало/ранг не може да противоречи на правна норма от по-горно стъпало/ранг. Ако все пак такова противоречие бъде установено, правната последица е прилагане на нормативния акт с по-висок ранг.

На върха на йерархията според своята юридическа сила седи Конституцията на Република България. Конституцията обаче поставя само начала, не урежда в детайли обществените отношения и за това се налага издаването на Закони, Кодекси и други подзаконови нормативни актове.

На следващо място след Конституцията са международните договори, които, когато са ратифицирани от нашата страна, обнародвани в Държавен вестник и влезли в сила имат така наречения примат пред националното ни законодателство, т.е. при спор съда следва да приложи нормите от международния договор, ако те си противоречат с нормативен акт в националното ни законодателство.

На следващо място са кодексите и законите. Те имат една и съща юридическа сила/ранг, а разликата е само в техният предметен обхват. Кодекса урежда по-широк кръг обществени отношения.

Със закони и кодекси се уреждат обществени отношения, които се поддават на трайна уредба. Ако се урежда нещо временно не трябва това да се прави със закон, а с подзаконов нормативен акт. Именно тези актове се нареждат на следващо място е йерархията. За разлика от кодексите и законите, които се приемат от Народното събрание, подзаконовите нормативни актове се приемат от органите на изпълнителната власт (например: Министерски съвет, министри) и на местното самоуправление (Общински съвет).

Към тези актове спадат: Постановления, правилници, наредби и инструкции.

Министерски съвет може да приема всеки един от тези актове с постановления, като самите постановления на Министерски съвет са два вида: първични и вторични. С първичните Министерски съвет урежда определени обществени отношения, неуредени от закона, но въз основа на него. А с вторичните приема правилници, наредби и инструкции.

Министрите не могат да издават постановления, но могат да издават останалите три вида подзаконови нормативни актове. Разликата между тях е следната:

Правилникът е нормативен акт, който се издава за прилагане на закон в неговата цялост или за организацията на държавни и местни органи или за вътрешния ред на тяхната дейност.

Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане само на отделни разпоредби или подразделения на даден нормативен акт от по-висш ранг и най-често това е Закон.

Инструкцията е нормативен акт, с който висшестоящ орган дава указания до подчинени нему органи относно прилагане на нормативен акт, който той е издал или чието изпълнение трябва да осигури.

Физиологичен режим на труд и почивкаЧесто давани предписания от ИТ – квалификационна група по ел. безопасност
Ами не въвеждате ЕИК и избиране всички , а не актуални и излизат всички работни места, длъжност, период и т.н.
Ако се окаже, че работодателя не е подал вярна информация, може да се сезира НАП да предприеме съответните действия.
 Може в делеводството на НАП  ,с молба в свободен текст, да поискате НАП да провери осигурителната ви партида, и ако установи нарушения да накара работодателят да ги отстрани.
Ами тогава, за да ви е по-спокойно, може да се обърнете към Инспекция по труда, да обясните нещата,  и те да принудят работодателя да си подаде коректно информацията към НАП.
Единственото ,което ми идва на ум е този доход да е 660 лв. и под него - т.е. необлагаем, но това е ако имате ТЕЛК 50 % и повече.
Не трябва да подавате   ЕТЗ за отпуск 6 дни с ТЕЛК. Само основния платен отпуск

Платен годишен отпуск
 5 промени
Чл. 319. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., доп. - ДВ, бр. 108 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 01.07.2009 г.) Работниците и служителите с трайно намалена работоспособност 50 и над 50 на сто имат право на основен платен годишен отпуск в размер не по-малко от 26 работни дни.
Разбирам притесненията ви, да променяме нещо което назад във времето не сме декларирали, ама така са го измислили.Все от някъде трябва да се започне с попълването на информацията. След 2-3 години, като се позапълнят масивите, ще е по-добре.
ами ако нрябва да увеличим заплата, ще трябва пак да подадем промяната, без да има основен ЕТЗ