161
Общо изработените му часове са: 192, от които 128 дневни и 64 нощни.
Превръщам нощните в дневни и се получава 73. 128+73 общо отработени часове: 201
После 201/8 = 25.125
В т.16 съм записала: 0-25-8-8
в т.16.1: 25
в т.16.7: 201
Когато стигна до т.21 и запиша договорената заплата: 360.00 ми излиза съобщение "Грешен осигурителен доход"
Превръщам нощните в дневни и се получава 73. 128+73 общо отработени часове: 201
После 201/8 = 25.125
В т.16 съм записала: 0-25-8-8
в т.16.1: 25
в т.16.7: 201
Когато стигна до т.21 и запиша договорената заплата: 360.00 ми излиза съобщение "Грешен осигурителен доход"
162
ТРЗ и осигуряване » Re: Сумирано работно време - Декл.1
06.02.2015, 15:00Не си губи повече времето с това. Ще изчакам актуализацията на моята програми и ще се види при тестването и подаването в НАП дали всичко е OK
Приятен ден
Приятен ден
163
ТРЗ и осигуряване » Re: Сумирано работно време - Декл.1
06.02.2015, 14:37Pupeshche като чета това, което пишеш разбирам, че си наясно с нещата......означава ли това,че всъщност програмата на НАП + моята не компетентност в този случай са проблема в попълването на Обр.1
Благодаря за отговорите - ще почакат със заплатите моите хора
Приятен ден
Благодаря за отговорите - ще почакат със заплатите моите хора
Приятен ден
164
ТРЗ и осигуряване » Re: Сумирано работно време - Декл.1
06.02.2015, 13:34Да, правилно съм го попълнила: 3-1, защото е първият месец от периода
Проверих си също така поредният номер на квалификационната група 9, и табличката за мин.осигурителен доход: 360.00
Проверих си също така поредният номер на квалификационната група 9, и табличката за мин.осигурителен доход: 360.00
165
ТРЗ и осигуряване » Re: Сумирано работно време - Декл.1
06.02.2015, 12:13Благодаря Info71 - объркването ми идва от там, че до миналата година изравняването им го изчислявахме в последния месец.
Т.е. сега, ще си получават възнаграждение за отработените часове а през третият месец ще видим дали трябва да им се заплаща извънреден труд или не, така ли?
Благодаря ти също така и за напомнянето за разликата между осигурителен доход и договорена заплата
Искам да се извиня за очевидно глупавите въпроси, които задавам, но не мога да се ориентирам сама
Т.е. сега, ще си получават възнаграждение за отработените часове а през третият месец ще видим дали трябва да им се заплаща извънреден труд или не, така ли?
Благодаря ти също така и за напомнянето за разликата между осигурителен доход и договорена заплата
Искам да се извиня за очевидно глупавите въпроси, които задавам, но не мога да се ориентирам сама
166
ТРЗ и осигуряване » Re: Сумирано работно време - Декл.1
06.02.2015, 11:42Аз все още не мога да разбера къде бъркам
Някой да иска и има време да ми помогне ?!?
Някой да иска и има време да ми помогне ?!?
167
ТРЗ и осигуряване » Re: Сумирано работно време - Декл.1
05.02.2015, 22:15На 3 месеца им е отчитането.
Налага се да използвам програмата на НАП за месец януари, защото моята ТРЗ програма все още не е актуализирана според последните промени, а хората си искат парите вече /плащаме по банков път/
Четейки указанието и примерчета дадани там, трябва изработените часове да ги разделя на договореното ни работно време и да запиша за отработени дни тази цифра.
В моят случай, служителят има отработени 201 часа /като съм превърнала нощните часове в дневни/.
В т.16 записвам 0-25-8-8 и после пак 25 и отдолу за отработените часове 201
Когато стигна до облагаемият доход в т.21 си записвам сумата, която сме си договорили /360,00 примерно/ и ми дава грешка.
Пробвам да запиша сумата, която биха получили, ако засичането беше на един месец и се получава 465 /това го пиша по спомен/ и системата ме пуска да продължа.
Къде бъркам?
Налага се да използвам програмата на НАП за месец януари, защото моята ТРЗ програма все още не е актуализирана според последните промени, а хората си искат парите вече /плащаме по банков път/
Четейки указанието и примерчета дадани там, трябва изработените часове да ги разделя на договореното ни работно време и да запиша за отработени дни тази цифра.
В моят случай, служителят има отработени 201 часа /като съм превърнала нощните часове в дневни/.
В т.16 записвам 0-25-8-8 и после пак 25 и отдолу за отработените часове 201
Когато стигна до облагаемият доход в т.21 си записвам сумата, която сме си договорили /360,00 примерно/ и ми дава грешка.
Пробвам да запиша сумата, която биха получили, ако засичането беше на един месец и се получава 465 /това го пиша по спомен/ и системата ме пуска да продължа.
Къде бъркам?
168
ТРЗ и осигуряване » Re: Сумирано работно време - Декл.1
05.02.2015, 17:26Благодаря за включването.
Указанията и становището на нап от 15.12.2014 са пред мен и преди да пусна въпросът ги прочетох.
Очевидно на мен не са ми ясни, за това попитах.
Още веднъж ти благодаря за включването
Указанията и становището на нап от 15.12.2014 са пред мен и преди да пусна въпросът ги прочетох.
Очевидно на мен не са ми ясни, за това попитах.
Още веднъж ти благодаря за включването
169
ТРЗ и осигуряване » Сумирано работно време - Декл.1
05.02.2015, 16:56Здравейте,
Опитвам се да подам декл.1 за лица, които работят на сумирано време, но ми дава грешка в к.21.
Сега, когато няма да подаваме коригиращи декларации, означава ли, че трябва същият месец да им се начислява извънредния труд, ако има такъв?
Опитвам се да подам декл.1 за лица, които работят на сумирано време, но ми дава грешка в к.21.
Сега, когато няма да подаваме коригиращи декларации, означава ли, че трябва същият месец да им се начислява извънредния труд, ако има такъв?
170
Данъци и счетоводство » Re: КЗЛД
30.12.2014, 13:59Частита Коледа и на теб!
Ако дружеството възнамерява да обработва лични данни (примерно да си назначава служители), да трябва да се регистрира в КЗЛД.
Регистрацията може да се извърши и чрез ел.подпис.
Ако дружеството възнамерява да обработва лични данни (примерно да си назначава служители), да трябва да се регистрира в КЗЛД.
Регистрацията може да се извърши и чрез ел.подпис.
171
ТРЗ и осигуряване » Re: ЕООД - освобождаване на управител
15.09.2014, 16:19Искате да кажете, че ако се самоосигурявам в друго дружество, и съм си открила ЕООД просто започвам да си работя с него, без да подавам ОКД5?!?!?
Минах през тази процедура миналият месец, така че съм сигурна в това, което пиша.
Както и да, темата не е за това, така че аз смятам да не участвам в този спор.
Минах през тази процедура миналият месец, така че съм сигурна в това, което пиша.
Както и да, темата не е за това, така че аз смятам да не участвам в този спор.
172
ТРЗ и осигуряване » Re: ЕООД - освобождаване на управител
15.09.2014, 15:49Не съм съгласна.
Задължително се подава ОКД5 в срок до 7 дни от започване на дейност на дружеството. Собственикът/управителят може и да не се осигурява в същото дружество (в такъв случай попълва до Декларирам, че започвам/спирам/възобновявам дейност.....).
Задължително се подава ОКД5 в срок до 7 дни от започване на дейност на дружеството. Собственикът/управителят може и да не се осигурява в същото дружество (в такъв случай попълва до Декларирам, че започвам/спирам/възобновявам дейност.....).
ОКд-5 се подава, за да се удостовери начало/край на полагането на личен труд на самоосигуряващото се лице в дружеството. Няма нищо общо с дейността на самото дружество.
173
ТРЗ и осигуряване » Re: ЕООД - освобождаване на управител
15.09.2014, 15:30Не, не е правилно.
ОКД5 се подава за започване, прекъсване на дейност на дружество.
В твоят случай, ако и за двете ЕООД-та е подадена ОКД5 за започване на дейност и те ще продължават да си работят ти НЕ подаваш нищо.
Осигуровките са по ЕГН, а не по булстат.
ОКД5 се подава за започване, прекъсване на дейност на дружество.
В твоят случай, ако и за двете ЕООД-та е подадена ОКД5 за започване на дейност и те ще продължават да си работят ти НЕ подаваш нищо.
Осигуровките са по ЕГН, а не по булстат.
174
ТРЗ и осигуряване » Re: ЕООД - освобождаване на управител
15.09.2014, 14:16А извършва ли някаква дейност 2-то ЕООД и от кога?
Може би ще е добре да отворите една бланка на ОКД5 и със сигурност ще се ориентирате.
Може би ще е добре да отворите една бланка на ОКД5 и със сигурност ще се ориентирате.
175
ТРЗ и осигуряване » Re: ЕООД - освобождаване на управител
15.09.2014, 13:31Здравейте,
Не е необходимо да се прави нищо, щом лицето ще продължава да се самоосигурява.
Вече не се пише от кое дружество самоосигуряващото се лице ще внася осигурителните си вноски.
Друг е въпроса, дали първото ЕООД ще продължи да работи и дали за второто ЕООД е подадена ОКД5
Не е необходимо да се прави нищо, щом лицето ще продължава да се самоосигурява.
Вече не се пише от кое дружество самоосигуряващото се лице ще внася осигурителните си вноски.
Друг е въпроса, дали първото ЕООД ще продължи да работи и дали за второто ЕООД е подадена ОКД5
176
Данъци и счетоводство » Re: Хотелски услуги
04.08.2014, 11:37Здравейте,
Правилно сте се ориентирали, че не се издават протоколи. Може да ги включите в дневника без право на ДК - лично аз ги не ги включвам.
Правилно сте се ориентирали, че не се издават протоколи. Може да ги включите в дневника без право на ДК - лично аз ги не ги включвам.
177
Данъци и счетоводство » Re: Право на строеж
24.07.2014, 17:48Задължително ще го споделя!
Предполагам, че до края на другата седмица вече ще съм минала срещата с него.
Предполагам, че до края на другата седмица вече ще съм минала срещата с него.
178
Данъци и счетоводство » Re: Право на строеж
24.07.2014, 17:30Аз просто не знам как да изкажа благодарността си за отделеното ти време!!!
Няма да получим никакви пари от физическото лице.
В чл.26, ал.7 последното изречение гласи, че когато данъчната основа не може да се определи по този ред, данъчната основа е пазарната цена. Предполагам, че това са имали в предвид служителите в отдел методологогия, когато колежката е ходила на място за консултация.
Има и нещо друго, създали са параграф 30, който пък гласи, че чл.26, ал.7 и 8 се прилагат за доставки по чл.130, за които данъчното събитие възниква след 31.12.2013г. - значи така или иначе ние сме по пазарни цени.
irenabrili много ми е неудобно да ти губя време с моят въпрос , според мен, ще е най-добре да направя консултация с някой одитор и след неговото мнение да пиша пак да обсъдим неговата гледна точка, като ще го помоля да аргументира всичко казано с членове от закони.
Още веднъж ти благодаря!
Приятна вечер
Няма да получим никакви пари от физическото лице.
В чл.26, ал.7 последното изречение гласи, че когато данъчната основа не може да се определи по този ред, данъчната основа е пазарната цена. Предполагам, че това са имали в предвид служителите в отдел методологогия, когато колежката е ходила на място за консултация.
Има и нещо друго, създали са параграф 30, който пък гласи, че чл.26, ал.7 и 8 се прилагат за доставки по чл.130, за които данъчното събитие възниква след 31.12.2013г. - значи така или иначе ние сме по пазарни цени.
irenabrili много ми е неудобно да ти губя време с моят въпрос , според мен, ще е най-добре да направя консултация с някой одитор и след неговото мнение да пиша пак да обсъдим неговата гледна точка, като ще го помоля да аргументира всичко казано с членове от закони.
Още веднъж ти благодаря!
Приятна вечер
179
ТРЗ и осигуряване » Re: еднократна помощ за майки студентки
24.07.2014, 16:59Здравейте,
Според мен няма значение дали университета е държавен или частен.
Важното е в удостоверението от университета да е записано, че сте записан редовен студент към датата на подаване на молба-декларацията
За повече информация може да разгледаш този сайт или да изчакаш някой по-знаещ да пише:
http://pomosti.oneinform.com/semeini-pomosti/student/
Според мен няма значение дали университета е държавен или частен.
Важното е в удостоверението от университета да е записано, че сте записан редовен студент към датата на подаване на молба-декларацията
За повече информация може да разгледаш този сайт или да изчакаш някой по-знаещ да пише:
http://pomosti.oneinform.com/semeini-pomosti/student/
180
Данъци и счетоводство » Re: Право на строеж
24.07.2014, 16:16irenabrili, копирам част от отговор на НАП, който съвпада с моят случай:
ОТНОСНО: Данъчно третиране на бартер по реда на ЗДДС
........
7. След приключване на строежа и прехвърляне на залата на общината стойността й може да е по-висока от първоначалната стойност. В този случай общината ще извършва ли допълнителни плащания?
В отговор на поставените от вас въпроси изразяваме следното становище:
Първи и втори въпрос:......
Съгласно чл. 130, ал. 3 от ЗДДС доставката с по-ранна дата на възникване на данъчното събитие се смята за авансово плащане (цялостно или частично) по втората доставка.
Предвид разпоредбата на чл. 130, ал. 2 от ЗДДС, доставка, извършена от вас – учредяване на право на строеж, ще представлява авансово плащане за доставката на обект от сграда (зала на приземен етаж).
Шести и седми въпрос: Данъчната основа за извършените доставки се определя по реда на чл. 26, ал. 7 от ЗДДС. По смисъла на визираната правна норма, в сила от 01.01.2010 г., когато възнаграждението е определено изцяло или частично в стоки или услуги (плащането се извършва изцяло или частично в стоки или услуги), данъчната основа на всяка от доставките е пазарната цена на получаваната стока или услуга, изчислена към датата, на която данъкът е станал изискуем.
Предвид гореизложеното, данъчната основа на извършената от вас доставка ще е пазарната цена на получения обект от сграда (зала) към деня на учредяване правото на строеж.
При завършване на сградата (с издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация) и определяне пазарна цена на правото на строеж за строителя/инвеститора може да възникне основание за корекция във връзка с издадената авансова фактура и съответно може да се издаде дебитно/кредитно известие по чл. 115 от ЗДДС.
ОТНОСНО: Данъчно третиране на бартер по реда на ЗДДС
........
7. След приключване на строежа и прехвърляне на залата на общината стойността й може да е по-висока от първоначалната стойност. В този случай общината ще извършва ли допълнителни плащания?
В отговор на поставените от вас въпроси изразяваме следното становище:
Първи и втори въпрос:......
Съгласно чл. 130, ал. 3 от ЗДДС доставката с по-ранна дата на възникване на данъчното събитие се смята за авансово плащане (цялостно или частично) по втората доставка.
Предвид разпоредбата на чл. 130, ал. 2 от ЗДДС, доставка, извършена от вас – учредяване на право на строеж, ще представлява авансово плащане за доставката на обект от сграда (зала на приземен етаж).
Шести и седми въпрос: Данъчната основа за извършените доставки се определя по реда на чл. 26, ал. 7 от ЗДДС. По смисъла на визираната правна норма, в сила от 01.01.2010 г., когато възнаграждението е определено изцяло или частично в стоки или услуги (плащането се извършва изцяло или частично в стоки или услуги), данъчната основа на всяка от доставките е пазарната цена на получаваната стока или услуга, изчислена към датата, на която данъкът е станал изискуем.
Предвид гореизложеното, данъчната основа на извършената от вас доставка ще е пазарната цена на получения обект от сграда (зала) към деня на учредяване правото на строеж.
При завършване на сградата (с издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация) и определяне пазарна цена на правото на строеж за строителя/инвеститора може да възникне основание за корекция във връзка с издадената авансова фактура и съответно може да се издаде дебитно/кредитно известие по чл. 115 от ЗДДС.