Общо изработените му часове са: 192, от които 128 дневни и 64 нощни.
Превръщам нощните в дневни и се получава 73. 128+73 общо отработени часове: 201
После 201/8 = 25.125
В т.16 съм записала: 0-25-8-8
в т.16.1: 25
в т.16.7: 201

Когато стигна до т.21 и запиша договорената заплата: 360.00 ми излиза съобщение "Грешен осигурителен доход"
Не си губи повече времето с това. Ще изчакам актуализацията на моята програми и ще се види при тестването и подаването в НАП дали всичко е OK


Приятен ден
Pupeshche като чета това, което пишеш разбирам, че си наясно с нещата......означава ли това,че всъщност програмата на НАП + моята не компетентност в този случай са проблема в попълването на Обр.1 :)

Благодаря за отговорите - ще почакат със заплатите моите хора

Приятен ден
Да, правилно съм го попълнила: 3-1, защото е първият месец от периода
Проверих си също така поредният номер на квалификационната група 9, и табличката за мин.осигурителен доход: 360.00
Благодаря Info71 -  объркването ми идва от там, че до миналата година изравняването им го изчислявахме в последния месец.
Т.е. сега, ще си получават възнаграждение за отработените часове а през третият месец ще видим дали трябва да им се заплаща извънреден труд или не, така ли?

Благодаря ти също така и за напомнянето за разликата между осигурителен доход и договорена заплата :)

Искам да се извиня за очевидно глупавите въпроси, които задавам, но не мога да се ориентирам сама
Аз все още не мога да разбера къде бъркам :(
Някой да иска и има време да ми помогне ?!?
На 3 месеца им е отчитането.
Налага се да използвам програмата на НАП за месец януари, защото моята ТРЗ програма все още не е актуализирана според последните промени, а хората си искат парите вече /плащаме по банков път/
Четейки указанието и примерчета дадани там, трябва изработените часове да ги разделя на договореното ни работно време и да запиша за отработени дни тази цифра.
В моят случай, служителят има отработени 201 часа /като съм превърнала нощните часове в дневни/.
В т.16 записвам 0-25-8-8 и после пак 25 и отдолу за отработените часове 201
Когато стигна до облагаемият доход в т.21 си записвам сумата, която сме си договорили /360,00 примерно/ и ми дава грешка.
Пробвам да запиша сумата, която биха получили, ако засичането беше на един месец и се получава 465 /това го пиша по спомен/ и системата ме пуска да продължа.

Къде бъркам?
Благодаря за включването.
Указанията и становището на нап от 15.12.2014 са пред мен и преди да пусна въпросът ги прочетох.

Очевидно на мен не са ми ясни, за това попитах.
Още веднъж ти благодаря за включването
Здравейте,

Опитвам се да подам декл.1 за лица, които работят на сумирано време, но ми дава грешка в к.21.
Сега, когато няма да подаваме коригиращи декларации, означава ли, че трябва същият месец да им се начислява извънредния труд, ако има такъв?
Частита Коледа и на теб!
Ако дружеството възнамерява да обработва лични данни (примерно да си назначава служители), да трябва да се регистрира в КЗЛД.
Регистрацията може да се извърши и чрез ел.подпис.
Искате да кажете, че ако се самоосигурявам в друго дружество, и съм си открила ЕООД просто започвам да си работя с него, без да подавам ОКД5?!?!?

Минах през тази процедура миналият месец, така че съм сигурна в това, което пиша.

Както и да, темата не е за това, така че аз смятам да не участвам в този спор.
Не съм съгласна.
Задължително се подава ОКД5 в срок до 7 дни от започване на дейност на дружеството. Собственикът/управителят може и да не се осигурява в същото дружество (в такъв случай попълва до Декларирам, че започвам/спирам/възобновявам дейност.....).

ОКд-5 се подава, за да се удостовери начало/край на полагането на личен труд на самоосигуряващото се лице в дружеството. Няма нищо общо с дейността на самото дружество.
Не, не е правилно.

ОКД5 се подава за започване, прекъсване на дейност на дружество.
В твоят случай, ако и за двете ЕООД-та е подадена ОКД5 за започване на дейност и те ще продължават да си работят ти НЕ подаваш нищо.
Осигуровките са по ЕГН, а не по булстат.

А извършва ли някаква дейност 2-то ЕООД и от кога?

Може би ще е добре да отворите една бланка на ОКД5 и със сигурност ще се ориентирате.
Здравейте,

Не е необходимо да се прави нищо, щом лицето ще продължава да се самоосигурява.
Вече не се пише от кое дружество самоосигуряващото се лице ще внася осигурителните си вноски.

Друг е въпроса, дали първото ЕООД ще продължи да работи и дали за второто ЕООД е подадена ОКД5
Здравейте,

Правилно сте се ориентирали, че не се издават протоколи. Може да ги включите в дневника без право на ДК - лично аз ги не ги включвам.
Задължително ще го споделя!
Предполагам, че до края на другата седмица вече ще съм минала срещата с него.
Аз просто не знам как да изкажа благодарността си за отделеното ти време!!!

Няма да получим никакви пари от физическото лице.

В чл.26, ал.7 последното изречение гласи, че когато данъчната основа не може да се определи по този ред, данъчната основа е пазарната цена. Предполагам, че това са имали в предвид служителите в отдел методологогия, когато колежката е ходила на място за консултация.
Има и нещо друго, създали са параграф 30, който пък гласи, че чл.26, ал.7 и 8 се прилагат за доставки по чл.130, за които данъчното събитие възниква след 31.12.2013г. - значи така или иначе ние сме по пазарни цени.

irenabrili много ми е неудобно да ти губя време с моят въпрос , според мен, ще е най-добре да направя консултация с някой одитор и след неговото мнение да пиша пак да обсъдим неговата гледна точка, като ще го помоля да аргументира всичко казано с членове от закони.
Още веднъж ти благодаря!
Приятна вечер
Здравейте,
Според мен няма значение дали университета е държавен или частен.
Важното е в удостоверението от университета да е записано, че сте записан редовен студент към датата на подаване на молба-декларацията
За повече информация може да разгледаш този сайт или да изчакаш някой по-знаещ да пише:
http://pomosti.oneinform.com/semeini-pomosti/student/
irenabrili, копирам част от отговор на НАП, който съвпада с моят случай:

 ОТНОСНО: Данъчно третиране на бартер по реда на ЗДДС
........
7. След приключване на строежа и прехвърляне на залата на общината стойността й може да е по-висока от първоначалната стойност. В този случай общината ще извършва ли допълнителни плащания?

В отговор на поставените от вас въпроси изразяваме следното становище:

Първи и втори въпрос:......


Съгласно чл. 130, ал. 3 от ЗДДС доставката с по-ранна дата на възникване на данъчното събитие се смята за авансово плащане (цялостно или частично) по втората доставка.

Предвид разпоредбата на чл. 130, ал. 2 от ЗДДС, доставка, извършена от вас – учредяване на право на строеж, ще представлява авансово плащане за доставката на обект от сграда (зала на приземен етаж).

Шести и седми въпрос: Данъчната основа за извършените доставки се определя по реда на чл. 26, ал. 7 от ЗДДС. По смисъла на визираната правна норма, в сила от 01.01.2010 г., когато възнаграждението е определено изцяло или частично в стоки или услуги (плащането се извършва изцяло или частично в стоки или услуги), данъчната основа на всяка от доставките е пазарната цена на получаваната стока или услуга, изчислена към датата, на която данъкът е станал изискуем.

Предвид гореизложеното, данъчната основа на извършената от вас доставка ще е пазарната цена на получения обект от сграда (зала) към деня на учредяване правото на строеж.

При завършване на сградата (с издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация) и определяне пазарна цена на правото на строеж за строителя/инвеститора може да възникне основание за корекция във връзка с издадената авансова фактура и съответно може да се издаде дебитно/кредитно известие по чл. 115 от ЗДДС.