Вие като самоосигуряващо се лице сте задължен/а сам/а да удържате и внасяте данъците си. Когато получите възнаграждение по договора ще ви бъде издадена СИС за сумата, която сте се договори БЕЗ да са удържани осигуровки и данък. Тук има спорен момент: едни колеги казват, че не трябва да се издава СИС, когато получател е самоосигуряващо се лице, други са на обратното мнение /СОЛ да издаде фактура или друг документ/. Аз лично издавам /изключително рядко ми се случва да имам такива случаи/ и прилагам писма от НАП относно този казус, един ден ако стане нещо да не ги търся ...
След това, вие трябва да си изчислите осигуровките, данъка, да подадете съответните декларации и да внесете парите в НАП.
Ако прочетете това, ще ви се изясни какво точно трябва да правите:
- чл.7, ал.4 от КСО
- ЗДДФЛ /няма как да гадаем какъв точно ще ви е дохода и други обстоятелства, които имат значение за определяне на данъчната основа по ЗДДФЛ. В същият закон ще намерите и сроковете, в които трябва да подадете декларация за ав.данък и съответно плащането му
Здравейте,
Не мисля, че уведомленията все още в системата. Казвали са ми, че се пазят до 3 седмици, но усно и винаги съм ги носила до 5-тия ден...
Относно пълномощното: този, който Ви упълномощава да подавате документи и декларации от негово име, той трябва да занесе уведомлението в НАП. Естествено, може да упълномощи друго лице /брат, сестра, познат.../ да направи това вместо него.
Задължително се включват в стойността на придобиването.
Отново трябва да ги разделите, като сметнете процентното съотношение. Примерно :
имот 1  - 1 000.00 лв. (58.82%)
имот 2 -     500.00 лв (29.41%)
имот 3 -     200.00 лв. (11.77%)
Общо:     1700.00 лв. (100.00 %)

Общо разходи 500.00 лева (данък придобиване, такса вписване и т.н)
Отч.ст-ст
имот 1 - 1 294.10 /1000.00+294.10/
имот 2 - 647.05 / 500.00 + 147.05/
имот 3 - 258.85 / 200.00 + 58.85/

Точно това имах в предвид като написах пропорционално.
Относно промишлената сграда - зависи какво е записано в нот.акт. Ако е записано, че купувате земя + сграда не виждам начин да не я осчетоводите...
Нямате много голям избор :)
- пазарни оценки
- пропорционално на кв.м
Не, не си прав...
Според мен те са фирмата доставчик на интернет, т.е. те купуват тези материали, за да изградят мрежата

гр. 60 е моят отговор
От нещата които си написал фактурирани виждам само кабели, рутери, суичове и ленти. Парите по тези фактури са до 100 лв.
Помислих малко дали с това нещо се изгражда мрежа, дали мога да я определя по някакъв начин ....... и както може да се досетиш се отказах да го направя.
Здравейте,
В повечето случаи, всеки ще си похвали програмата, с която работи.
Съветвам Ви да свалите възможно най-много демо версии на програми и да тествате всичко. По този начин ще разберете коя ще ви върши най-добра работа :)
Здравейте,

Съгласно СС13 първо трябва да изготвите "Начален баланс при ликвидация" към дата на съдебното решение за обявяване на дружеството в ликвидация. Виждам, че правилно сте отчели финансовите резултати до датата на ликвидацията в други резерви, както и че не сте попълнили данни за предходната година.
Няма как крайният баланс да ви е нулев, защото активите не са достатъчни да покрият задълженията, т.е. отразявате ги като задължение и загуба
Компанията е подала декларация вместо вас, т.е. вие сте декларирали пред данъчната служба във Великобритания, че те ще ви представляват.
Най-вероятно надплатените данъци са Ви били от CIS удръжките, които работодателите са длъжни да удържат преди да Ви изплатят възнаграждението. Т.е. работили сте като self-employed, а не като employee :)
След  като работите в България на трудов договор и нямате допълнителни приходи (доходи от наем, от граждански договори и т.н.), нямате задължение да подавате годишна данъчна декларация.
Благодаря за мнението  :smile1:
Аз ще поразсъждавам малко "на глас" :)

Няма спор, че е актив. Дали да го амортизирам....ами защо не, ако нещо стане на настилката, ще трябва да го поправя.
Мога ли да го продам - мога, защото мястото е нанесено като самостоятелен обект в сградата , е няма да ми издадат скица с парко място номер....но мога да си продам идеалните части на когото си искам.

Заключение: ДМА с амортизация 4%, ид.части от земята в 201, без амортизации

Някой да поразсъждава с мен?
Здравейте,
Имам проблем с осчетоводяването на покупка на ид.части от паркомясто. Дали да го завеждам като ДМА или не.
Прочетох много мнения и становища, но все още съм обърканата..
Ид.части са от паркомясто /подземен гараж/, който е обособен като отделен обект в сграда. Въпреки, че в нот.акт е записано Паркомяст №... аз си мисля, че това не означава, че тази част си е само наша, тъй като няма отделна схема на паркомастото т.е. имам само права над определени части и да приемем, че сме разбрали с другите собственици кой коя част ще използва.
Към ид.части от паркомястото имам и ид.части от земята, които съм сигурна, че трябва да ги отделя и да ги заведа като като отделен актив, без да начислявам амортизации.
Някой може ли да помогне с някакви отговори/насоки?

Маржът не се прилага за вътреобщностна доставка на нови превозни средства...

Маржът важи само за авточасти втора употреба, но не и за цели автомобили. Не си спомням от кога беше поправката.

С разпоредбата на чл. 143, ал. 4 от ЗДДС е регламентирано единствено задължение за подаване на уведомление пред компетентната териториална дирекция на Национална агенция за приходите за упражняване на право на избор от дилър за прилагане на разпоредбите на Глава седемнадесета от ЗДДС по отношение на доставка на произведения на изкуството, предмети за колекции или антикварни предмети, които са внесли и на произведения на изкуството, доставени им от техните автори или от наследниците им. [/b]
За глобите може да прочетете глава седма от закона за счетоводството.
Независимо какви са глобите и дали те са поносими за предприятието, Вие като съставител и професионалист би трябвало да откажете да изпълнявате необосновани прищевки на ръководни тела.
Спедиторските фирми са запознати с различните режими, но вие като клиенти би трябвало да им обясните, какво точно ще се прави с тази стока, все пак те няма как да знаят... :wink1:
Малко странно се получава от данъчна гледна точка - внасяте едни неща от доставчик, на който преди това Вие сте му ги продали и после пак му ги изпращате....

Съжалявам, но аз не мога да ви посъветвам нито да споделя практика от подобен случай.
Може би някой друг колега ще се включи...
Извинете, не съм допълнила отговора си
Би трябвало при влизането на тези устройства на територията на страната да е оформено както трябва режим "активно усъвършенстване"
Това няма да е износ - има и други митнически режими освен внос и износ.

Би трябвало при влизането на тези устройства на територията на страната да е оформено както трябва
 :good: абсолютно съм съгласна с Вас

Винаги в подобни ситуации предлагам да се пише договор. Максимално подробен. Представете си ситуация, в която някоя от страните се инвалидизира, бъде поставена под запрещение или почине. Има и още хипотези...
Извинявай! На мен ми се стори като съвет  :smile1:

Не е отговор, нито съвет. Само цитирам:  :wink1:
1. чл. 250 и сл. от ЗЗД.
2. "1. Паричните знаци (метални или книжни) притежават белези на телесност и затова са без съмнение вещи. Съпоставени с недвижимите вещи, те са движими вещи. Ако металните пари ни се представят обикновено само като родово определени вещи, то при банкнотите на пръв поглед се получава впечатлението, че всяка банкнота, даже когато е издадена от същата държава, е индивидуално определена движима вещ, защото всяка носи серия и номер, чрез които може да бъде индивидуализирана спрямо другите банкноти на същата държава. Чл. 240 ЗЗД изрично говори за собственост върху пари..." (СТАЛЕВ, Ж. - " ВЕЩНОПРАВНИЯТ РЕЖИМ HA ПАРИТЕ").
3. Чл. 50, ал. 1, т. 5 от ЗДДФЛ.
Г-н Петров, за какво предлагате да се подпише договор?
И това, че ще е нотариално заверено само ще докаже, че двамата са се подписали, а не че така наречената сделка е "чиста"

Georgi Vasilev - вие получихте ли отговор на въпросите, които би трябвало да задавате относно защо този човек не може да преведе сам на себе си парите и му трябва друг?
Знаете ли от къде ще идват парите и какво точно ще пише в основанието за превода?

Относно данъчната декларация  - първо трябва да си изясните вие на какво основание ще получите парите и на какво основание ще му ги върнете обратно?