Въпросът ми е безсмислен :( Намерих си отговорите.
Отново съм аз, с продължение по темата. Заведохме дело, оспорваме неплатените суми.
Започнахме да правим разходи - за адвокат, за административни такси. Тези суми ще натрупвам по сметка 444 - Вземания по съдебни спорове. Но коя ще е сметката в кредит? Досега съм имала случаи, в които съдим клиент и сметката е 411,и съответно операцията 444 / 411. А сега?
Там е проблема, че и тя не знае - зависи от това как се чувства и какво се случва с бебето. Божа работа .
Здравейте, имам служителка, която е бременна. Термина е още далече, но явно ще излиза болнични , още преди да роди тъй като бременността е проблемна. Откога най-рано мога да назнача друг човек да я замества?
 И при нас пристигна, поразучихме и се натъкнах на ето това: https://blog.hqcodeshop.fi/archives/334-EBN-European-Business-Number-scam.html
 Накратко - поредните измамници.
Благодаря Ви много за съдействието!
Здравейте и от мен. Имам питане относно финансирането по проект за закупуване на ДМА. При нас финансирането е 70%, а 30% е самофинансирането. През 2016 сме получили част от сумата и сме закупили част от ДА. Оказва се обаче, че за два от ДА няма да ни признаят закупуването и съответно няма да платят. Ние обжалваме, но резултата ще е известен след няколко месеца. И сега се чудя какво да правя с тези активи:
   1. да ги заведа в САП и ДАП  все едно че са купени със собствени средства и не са включени в проекта и евентуално ако признаят да коригирам през 2017г 
      или
  2. да ги заведа като част от проекта, със съответните разлики в САП и ДАП, а после да коригирам, ако откажат да ги признаят.

Какво ще ме посъветвате?
Здравейте,
имаме плащания на такси през PayPal към Skype Communication - Люксембург за проведени международни разговори .
Получаваме фактури с ДДС, като е за посочен техния ДДС номер, но с BG.
Как обработвам такива фактури ?
Здравейте,
какви документи трябва да имам, за да докажа износа, който фирмата прави за фирма в САЩ. Стандартния износ е ясен - митн.декларация, фактура, транспортни документи. Но със софтуера не съм сигурна. Доуточнявам : софтуера е специфичен, изработва се по конкретно задание на клиента.
А кой код използвате за дивиденти?
Благодаря ти все пак за включването, Алфа. Лек ден!
Да, май ще се предам - товарителницата доказва "получаването на стоката от превозвача", а не от купувача. Така че май не е достатъчна като документ.

Направо ме уби с тая конвенция! :wink1: Аз тъкмо бях на път да си призная, че не съм права, тъй като попадаме тук:" б) транспортен документ, удостоверяващ, че стоките са получени на територията на друга държава членка - когато транспортът е извършен от доставчика или от трето лице за сметка на доставчика." Т.е. ние имаме документ, че са изпратени, но не и че са пристигнали.
Писменото потвърждение е ясно, аз се опитвам да убедя колежката, че товарителницата е достатъчна. Тя доказва че пратката е взета, а следователно и доставена - това е задължението на трансп. фирма. Това е казуса - за потвърждението не говорим. Все пак благодаря за препратката.
Здравейте,
моля за мнение : Фирмата ни продава на фирми в ЕС . Тъй като пратките са малки - 2-3 кг. изпращаме с куриер. За доказване на сделката прилагам товарителницата . Дали е достатъчно това? Изхождам от текста на чл.45 .
Не съм подавала приложение 6, а само СД за съответните месеци.
Въпросът ми е като подавам искането по чл.129 прилагам ли нещо друго?
Моля за помощ : През м.10, 11 и 12.2013г. сме все на възстановяване. Подадох на 13.01.2014 СД за декември 2013. Доколкото разбрах трябва да подам искане по чл.129 от ДОПК за възстановяване на ДДС за трите месеца. В какъв срок трябва да го подам и прилагам ли прил.6 ?
Здравейте,
От м.октомври сме достигнали прага за Интрастат за изпращанията.
Аз съм пропуснала, но от НАП се обадиха и ни уведомиха, че трябва да подадем декларация със сделките за м.октомври, които са посочени в клетка 15 на СД по ДДС за месеца.
 За пръв път ми е и се разрових да видя как точно се прави всичко. И тук ми започват въпросите. Освен продажби на стоки в ЕС имаме и продажби на услуги – ишлеме за Германия - чл.21 ал.1. Те попадат в клетка 17 на СД по ДДС. А за тях служителката от НАП нищо не спомена. Възможно ли е да подавам само сделките от клетка 15?
    За продажбите на стоки в ЕС ще попълня  формата за изпращанията. Но след като имам ишлеме, ще трябва да попълня и пристигания – с материалите, които са ми пратили германците – стойността, посочена в техните проформи. А това ишлеме ще включа и в изпращанията, като стойността ще формирам като сбор от проформите и нашата услуга.
   Така ли е или греша някъде?
Моля за съвет - Продали сме през май стока на физ лице от Русия. Пратката е заминала по пощата с ЕМС. Два месеца след това човека се обажда, че все още не е получил нищо. Пускаме рекламация към пощите и те казват, че е загубена и ще ни възстановят сумата. Ние съответно връщаме парите на човека от Русия. Трябва ли да издавам кредитно за тази сделка и как да отразя възстановената от пощите сума?