Лицето преди да изтече срока за обещетение от нои за безработица си намира работа и от тогава е на трудов договор. До момента няма не внесени здравни вноски. По време на обещетението никои не му е казал, че трябва да си внесе здравните. Сега просто иска да ги внесе, но не знам как да го направи. Ако подаде сега Декларация 7 сигурно ще има глоба? Или  може ли някои да даде съвет от тук нататък какво да направи.
В справка за здравноосигурителен статус на лицето на  страницата на НАП този въпросния м. 04 излиза, че  няма внесени здравни вноски. В този казус лицето е трябвало да подаде Декларация 7 само за този / 04 / месец ако съм разбрала правилно.
Извинявам се, но лицето за този период трябвало ли е да подаде в НАП Декларация 7?
В този казус лицето само трябва да си ги внесе от 2008г до днешна дата. Благодаря за отговорите.
Здравейте! Лицето има заповед  за прекратено правоотношение от 01.04.2010г. по чл. 328 т.3. и получава обезпечение по чл. 222 ал. 1. Интересува ме за периода на обезпечението които се явявя м.04 дължат ли се здравни осигуровки? Ако се дължат кой ги внася работодател или работник?
Тази молба свободен текст ли трябва да е?
Здравейте! Имам следния казус при проверка на здравноосигурителен статус на физ. лице на страницата на НАП излиза,че за периода от 2000г. до 03. 2005г. лицето не се е осигурявало. От 04. 2005г. лицето се самоосигурява.
 и от тогава е с непрекъснати здравноосигурителни права. Молба за изтекъл 5 год. давностен срок може ли да пусне лицето? Тази молба до края на тази година ли трябва да се пусне? 
Благодаря за изчерпателния отговор.
Здравейте! Съдружник иска да се отдели, като създава нова фирма.  До колкото разбрах трябва да си продаде дяловете на другия съдружник. Продажбата трябва да стане пред Нотариус. Но преди това трябва ли да се свиква събрание? Или какъв е реда на прекратяване на съдружие във старата фирма?
Ако е изплатен наема, но не е удържан 10% данък по ЗДДФЛ. и нищо не е внесено в бюджета. Има само РКО, че е изплатена сумата на физ. лице. В такъв случай какво се прави?
Благодаряяяяяяяяяяяяяя ти за отговора!!!
 ГДД досега сме я пускали с код търговия, а тази година трябва да я пуснем с код строителна дейност. Във връзка с ГДД трябва ли да обявяваме смяната на дейностите някъде?
Здравейте! Фирма се е занимавала с търговия и това и е била основната  икономическа дейност до скоро. Сега извършва стоителна дейност. Какъв е реда да смени кодовете за основната икономическа дейност? Трябва ли да се обявява тази смяна някъде и къде?
Ако не се плати наема тази година какво става? При приключване на годината при Наемателя/ Фирма има задължение към Наемодателя нали така? Издават ли се някакви документи на Наемодателя за да си подаде ГДД по чл.50? А Фирмата когато подава ГДД по чл.92 подава ли справка по чл.73 след като не е изплатила наема?
Днес след като се поразрових в документите имам един договор за наем на ДМА за 2месеца които все още не е изплатен - наема. Мога ли тези дни да го изплатя и да внеса начисления данък?
Ако съм разбрала правилно  плащаш наема на физ. лице със РКО, Служебна бележка на физ. лице за удържания и внесен данък в бюджета и накрая Сметка за изплатени суми. Относно удържания данък които е 10% се внася до 10 число на месеца, следващ този на изплащане на дохода от наем на физическото лице и се внася в бюджета от Наемателя/фирмата, предприятието/ Ако греша моля поправете ме.
Пример ако договора за наем на ДМА е 50лв на месец. Прави се следното счетоводно записване:
с/ка 602 / с/ка 401  50лв.        сумата за наема
с/ка 401 / с/ка 454   4,50лв.     10% данък
с/ка 401 / с/ка 501  45,50лв.    сумата, платена на наемодателя с РКО
с/ка 454 / с/ка 503    4,50лв.    платения данък от наемателя в бюджета
с/ка 611 / с/ка 602  50,00лв.    приключване на с/ка 602
с/ка 123 / с/ка 611  50,00лв.    приключване на с/ка 611 на края на годината
Правилно ли е до тук?
Здравейте! Имам няколко въпроса относно наем на ДМА. Фирма /Наемател/ наема ДМА от физ. лице/Наемодател/ и със него извършва транспортни услуги. Наема се плаща всеки месец с РКО. Наемателя си удържа всеки месец 10% данък от ЗДДФЛ и на шест месеца го внася с платежно нареждане в бюджета. На края на год. трябва да даде на Наемодателя служебна бележка в която пише в коя с/ка е внесена удържания данък. Задължително ли е този данък да се внася от Наемателя? Може ли Наемодателя да си го внесе следващата година, след като подаде ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ?
Благодаря за отговорите. Изобщо бях изумила за варианта за аналитичност на с/ка 703.
Здравейте!   Имам следния казус издадена е фактура:
 транспортна услуга - мсм и товаро-разтоварна деиност - 2ч.
                 д-т  с/ка 411   на    к-т    с/ка 703 и 4532, това е за услугата,
 но има и  товаро-разтоварна дейност 2ч. в коя с/ка да я включа.
Или как трябва да е счетоводното записване на тази фактура? Моля за помощ.