Не разбирам мотивите за това становище на НАП. Стандартен ВОД е.
http://ekspertis.bg/document/view/qanda/136727/0/

Не знам какъв модел е касовият апарат, но на тези, които познавам програмирането на ставка 0 е елементарно. Говорете с някой компетентен от фирмата, която поддържа вашия.
АССП по адекватен начин защитиха и отстояха интересите на гилдията от мераците на една групичка да наложи монопол на пазара. Сигурна съм, че битката не само с тях, но и с политическото лоби е била жестока.
Едновременно с това беше защитен и интереса на малкия бизнес, като отпаднаха безумните изисквания за одит на АД без дейност, както и на тези, които не превишават критериите.
Най - сетне имаме представител на гилдията, който по ефективен и категоричен начин отстоява правото и тушира всякакви опити да бъде унижена, превърната в подизпълнител, и в поле за експерименти с изпити, лицензирания и сертифицирания.
Точно по този начин трябва да се отстояват интересите на бизнеса, за да го има.
Така е. За документите необходими за ТР могат колегите да се включат. НАП по служебен път ще си набави информацията за промяната.
Съгласно разпоредбите на чл.29 от ДОПК връчването на съобщенията в административното производство се извършва на адреса за кореспонденция на субекта. Според чл.28 от същия кодекс това е адресът на управление на местните юридически лица, освен ако в ТР не е вписан друг адрес, като същата разпоредба допуска да бъде изрично посочен друг адрес, на който данъчната администрация ще контактува с ЮЛ.
Промяната налага отразяването и в ТР в т.5а.  Адрес за кореспонденция с НАП на територията на страната.
Адресът за кореспонденция ли променяте?
Да, и аз открих само за удължено работно време.
В административните услуги извършвани от вашата община не намерих нищо. Очевидно там не се изисква.
http://kustendil.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=30
Това в коя община е? Проверете в съответната наредба - може наистина да няма задължение за обявяване на работно време.
Подава се Заявление за работно време на стационарен търговски обект - попълвате типова бланка, която ще заверят в общината.
Издадените фактури не се описват отделно ако са платени в брой- те автоматично влизат в отчета от касовия апарат, отделно се вписват тези, които са платени по банков път.

В дневник продажби се вписват всички издадени фактури за месеца, независимо дали са платени в брой, по банков път, с наложен платеж, или ще се плащат по изброените начини в бъдеще. В отчет продажби остават сумите на доставките, за които издаването на фактура не е задължително.

ЗДДС
Чл. 124. (1) Регистрираните лица по този закон водят задължително следните регистри:
1. дневник за покупките;
2. дневник за продажбите.
(2) Регистрираното лице е длъжно да отрази издадените от него или от негово име данъчни документи, както и отчетите за извършените продажби по чл. 119 в дневника за продажбите за данъчния период, през който са издадени.

Чл. 112. (1) Данъчен документ по смисъла на този закон е:
1. фактурата;

2. известието към фактура;
3. протоколът.


 Аз мисля, че е въпрос на време тази професия да стане регулирана в България, по един или по друг начин.

Регулацията ще си я направи пазарът. По естествен начин ще отпаднат некадърните. Едва ли съществува ръководител на предприятие, който е склонен да плаща глоби.
Въртим се все в кръг с този стаж и тези дипломи.

Пак повтарям - дори 6 милионна тълпа кандидати да счетоводстват вземе та  се изсипе изневиделица, ще избера този, който е кадърен и няма да ми навлече глоби. Какво да правя с дипломата и стажа му, ако е некадърник?


Ами реално е точно така. Пациентът избира лекарите, които го лекуват. Последиците от неадекватно лечение са си изцяло за него. Затова избира тези, които са се доказали като можещи и са му препоръчани, а не ги подбира по диплома и стаж.
Днес каква част от започващите кариерата си на счетоводител са със средно образование? Колко работодатели биха те наели за счетоводител със средно образование и без стаж?

Аз като работодател бих наела кадърен човек, независимо от това дали е със средно, или висше образование. Не ми трябва някой фръцльо с диплома, който по цял ден ще ми се суче и ще омаже пейзажа, и трима да вървят след него да оправят грешки, а знаещ и можещ човек. Затова минава на тест при кандидатстване. Ако има нужните умения и се справи - ще бъде нает,ако не - отива да се снима с дипломата.
Като ръководител на предприятие по повод вменените ми задължения ще имам още по-силен мотив да наема професионалист, за да не отнеса в  последствие глобите. Това означава освен завишен контрол на входа, и последващо поддържане на професионалната компетентност на персонала чрез допълнителни обучения, абонаменти и консултации.
Интересно как преди 2002г. при липса на изисквания за съставителите въобще е имало счетоводна отчетност?

А пренебрежителното "среднисти" въобще няма да го коментирам.

Ако позволите някой да се отнася пренебрежително с вас, той ще го прави при всеки удобен случай. Просто го поставете на мястото му. Почти всеки ден ми се налага  да обяснявам на адвокати колко са зле в нашата материя.

Откакто се запознах с новата редакция на проектозакона се замислих за мотивите за включване на изисквания за съставители.
Всъщност отговорността да наеме професионалист е прехвърлена на ръководителя на предприятието. С всички произтичащи от резултата последици за него.
Смятам че всички се увериха в неефективността на настоящата разпоредба в частта с изискванията за съставител. Нито някой проверяваше дали са изпълнени критериите, нито собствениците на фирми се интересуваха. В повечето случаи кандидатите за работа минават през серия тестове подготвени от професионалисти, а ССП не могат да си позволят некачествена работа, за да защитят името си.
Ами аз не бих подкрепила тези мотиви. Интересно как се уронва престижа на счетоводната професия от практикуващите със средно - икономическо образование. А цяла върволица във форума очаква отговор на въпросите си именно от такива колеги.
Прекрасно е, че колегите от АССП се пребориха успешно да отпаднат лобистките текстове на ИДЕС за Съвет, както и мераците да бъдем превърнати в стражари, които да ловят фиктивни сделки под угрозата на сериозни санкции.
Очевидно е, че само тази организация защитава интересите на гилдията от всякакви неадекватни опити да бъдем превърнати в обслужващ персонал на одитори, адвокати, и който още не се е сетил да внесе някакъв законопроект в своя полза.
Благодаря за всички усилия, безсънните нощи и отделеното лично време за нашата кауза!

Озадачи ме премахването на текста от проектозакона в частта с изискванията за съставител на отчети, и ще са ми любопитни мотивите на МФ.
За нищо!
Пак заповядай.  :smile1:
Имам го на хартиен носител, затова съжалявам за качеството на прикачения файл.