Аз подадох съвсем успешно, като за последователните дни съм писала започване на осигур.първия ден и прекратяване- последния ден, без да ги изброявам ден по ден. Иначе може да станат безброй много декларации, а какъв е смисълът
Да, БТ покрива само частта за сметка на работодателя, но не изцяло
Добре би било директно да се разнасят сумите за осигуровки по фондове, но БТ покрива осигуровки върхи 90% от мин.РЗ, а не върху мин.осиг.праг. Освен това върху възнагр.на наставника не покрива осигуровки. И такава една ведомост не може да се извади от никоя програма за РЗ, освен с много нагласяния.
Чл. 29. (1) Годишният финансов отчет за всички предприятия се състои най-малко от счетоводен баланс, отчет за приходите и разходите и приложение.
(2) Формата, структурата и съдържанието на пълния комплект на финансовия отчет се определят с приложимите счетоводни стандарти.
(3) Годишният финансов отчет на едноличните търговци, на които размерът на нетните приходи от продажби за текущия отчетен период не надхвърля 200 000 лв. и не подлежи на задължителен независим финансов одит, може да се състои само от отчет за приходите и разходите.
(4) Годишният финансов отчет на микропредприятията може да се състои само от съкратен баланс и съкратен отчет за приходите и разходите по раздели.
(5) Алинея 4 не се прилага за инвестиционните дружества и финансовите холдингови дружества, категоризирани като микропредприятия.

Ал.4 много ясно казва какво включва ГФО за микропредприятията/най-малко/.
 А текстът на чл.42 е свързан с доклада за дейността, като изискващата се инф.по чл.187д може да се отрази в забележка под линия в самия баланс. И тогава няма нужда от приложение, аз така виждам нещата. Ако греша, моля да ме поправите, искам да изчистя този въпрос до край. 
2.1.Микропредприятията, които не подлежат на задължителен независим финансов одит, публикуват за 2015 г.:
•баланс/отчет за финансовото състояние, и
•приложение/пояснителни приложения.
Това е всъщност текста, който съм искала да копирам, въпросът ми е за микропредприятия.
Относно  отчета за фин.състояние разбрирам, че това понятие се ползва, ако  сч.отчитане е по МСС. Обаче защо трябва и приложение за тях да се публикува.
"3.1. Малки предприятия, които са предприятия, прилагащи облекчена форма на финансова отчетност по отменения ЗСч и не подлежат на задължителен независим финансов одит, публикуват за 2015 г.:
•баланс/отчет за финансовото състояние, и
•приложение/пояснителни приложения"

Бихте ли ми обяснили какво означават тези наклонени чертички, какъв е този отчет за финансовото състояние, който може да замени баланса, това ли трябва да се разбира.
Освен това си мислех, че ако се публикува по стария ред, то трябва да публикуваме минимум баланс, ОПР и приложение, ако се публикува по новия ред - само баланс. А НАП дава някакъв смесен вариант. Моля да ми помогнете да разбера защо е така.
Фирма с рег.по ДДС в България получи фактура от страна от ЕС с начислен ДДС за закупено гориво от порядъка на 5хил.лв. Поради определена причина, която тука няма да коментирам, управителят не желая тази фактура да бъде включена в счетоводството на фирмата. Фактурата няма да бъде платена, няма да бъде включена в дневника за покупки, няма да възстановяваме ДДС по нея, горивото няма да бъде заведено. При проверка или ревизия НАП ще получат ли инф.за нея, след като не е свързана с ползване на ДДС.
При отписването им поради бракуване, трябва Протокол за брак
Няма ограничение според мене
Няколко решения до 10000лв - може да се изплатят в брой всяко поотделно. Едно решение за 50000лв - може да се изплатят на части, но задължително всички по банков път.
По см.302 може да се заведат, ако са закупени и стоят на склад, преди да се пуснат в употреба. Ако се ползват за съответната дейност - см.601 - разход на матер. + задбалансово завеждане. При бракуване - отписване от задбалансовите сметки, с Протокол, който ще бъде подписан само от собственика, след като няма друг. Аз така бих процедирала.
Да, видях разписката, но за да изготвя Д1+Д6 мисля, че ще ми е по-удобно да им направя ведомост на програмата ТРЗ.
Според мене има значение само ако наемодателят е фирма с рег.по ДДС и трябва да се съобразява с условията по договора за наем
Ако може да продължим и малко по-нататък. През м.05 са внесени осигуровки примерно за  20 договора, но са използвани 15 от тях. Следва да се направи ведомост за тези 15, като се подадат Д1+Д6 за тях. Съответно по данъчната сметка на ЗП остават суми, които би трябвало да могат да се ползват за осигуровки за него или за др.еднодневни договори. Могат ли останалите 5 договора да се ползват за м.06 
Точно това имам предвид - може да се изтегли формуляра, да се попълнят някои реквизити, които е позволено да се попълват предварително и да се разпечатат необходимите бройки. След това се представят в ИТ за заверка.
Трудовите договори,  когато са предварително разпечатани от ЗП, също се носят за регистрация в ИТ, поне така разбирам от сайта на ИТ. Освен това в указанието от мин.година на НАП за Д1 и Д6 са дадени примери за попълване на Д6, а не за Д5
За извършена услуга на фирма в ЕС получаваме банков превод.  От сумата са удържани такса и комисионна във връзка с банковия превод от европ.фирма/банка/, чрез която е направен преводът. Получаваме ф-ра за тези такси без ДДС. До сега не съм ги включвала в дневниците по ДДС, считам ги за финансови услуги. Дали е правилно така.
Процедурата, която сте описали е правилна. Естествено, ако има неразпределена печалба от мин.години може още м.януари да се вземе решение тя да бъде разпределена и дивидентът да се изплати.
Последната операция - клиент собсвеникът / приход - не е наред, както и ползване на ДДС за лични нужди, разчетът със собственика е по 493 и той ще се закрие, когато възстанови парите във фирмата