Скоро правих регистрация по ДДС без договор, но фирмата беше новорегистрирана, без дейност до момента
След като данък не е удържан, не се подава декларация
Нотариалните такси аз осчетоводявам като разходи за външни услуги, ползвам см.602
След като първото плащане е на 20.12, в срок от 5 дена трябва да се издаде фактура, може една обща според мене
Щом авансът е приспаднат в самата фактура, предполагам, че правилно сте я въвели в дневника- остатъкът за плащане
Може да бъде работно време 3 часа
Работникът едва ли ще я представи на новия работодател
Но защо въобще се пише тази бележка
Абсурдно и глупаво е всичко това, жалко, ако го приемат, и ние изпълнявайки го, си признаваме колко сме по-глупави от тях
Аз бих завела актива задбалансово
При последната проверка ми направиха забележка за това, че за издадена от фирмата Тр.кн.продължение лицето се е подписало в дневника, че е получена, трябвало само да се опише книжката, а лицето да се подпише, когато му я връчваме при напущане. В дневника трябва да се подписват всички работници при напущане, при връчване на тр.книжка. До момента съм ползвала текст в заповедта за прекратяване, но... трябвало в дневника.
След като са отпаднали изискванията за образование и стаж, може ли собствениците на фирмите да подписват сами отчетите, така както аз като собственик на счет.фирма ЕООД смятам, че трябва да мога да подпиша отчета на моята фирма.
Служител, който е 3 месеца в неплатен отпуск без стаж, представи болничен. Отпускът ще бъде прекъснат, но дали трябва поне един ден преди болничния да бъде в осигуряване, за да има право на обезщететие от НОИ. Замислих се по този въпрос, тъй като в Д1 трябва да пиша начало на осигуряване.
Благодаря много, аз съм се заблудила, в указанието от 2011г пише ясно - обстоятелството,че лицето е самоосигуряващо се, не е от значение за авансовото облагане на доходи от наем.
Относно данъка, мисля, че адвокатът като самоосигуряващо се лице, трябва да го декларира и внася сам
Фирма плаща наем на апартамент, който се ползва от строителни работници до завършване на обекта, намиращ се в друг град. Наемът данъчно признат разход ли е. Освен това наемодателят е адвокат, според мене данъкът е дължим от него, трябва да ми предствави декларация, че е самоосигуряващо се лице, трабва ли да издам сметка за изплатени суми. Мисля, че разходът за наема е разход, свързан с дейността/плаща се директно на адвоката/, а не социален разход. Но ако може някой с повече опит по въпроса да ми помогне да се ориентирам.
Чл.355 ал.3 -"За един месец тр.стаж се зачита календарният месец, през който са изработени най-малко 21 дни при петдневна работна седмица."
Често се обръщам към едно издание от минали години Коментар на КТ том 3, там е дадено следното пояснение "Това изискване не се отнася за календарните месеци, които имат по-малко работни дни-в такъв случай се зачита 1 месец тр.стаж, ако са изработени всички работни дни за месеца"
Това е точно моят случай, приемам един месец трудов стаж
Лице на 8ч раб.ден постъпва на работа на 04.05 и напуща считано от 01.06. Отработени са всички дни от месеца, трудовият стаж е един месец, нали, независимо, че е постъпил на четвърто число