Оборотите от кафеавтомат, поставен до лавка, се отчитат с жетони, т.е. на отделен код на касовия апарат на лавката се чукат жетоните. На края на месеца имам информация за оборота като цяло и не зная как да изпиша материалите, като не зная оборота по видове напитки. Дали може със заповед на собственика да се регламентира/изхождайки от неговите наблюдения/че 80%от оборота е от кафе, 20% - от други - шоколад, мляко. Чудя се как да постъпя. Каква е практиката в такъв случай.
Ако лицето е в неплатен отпуск без осиг.стаж от 01.05, то последен ден в осигуряване е 30.04. и действително трябва да се подаде Д1 с код К за м.04. Правилно ли разбирам, че лицето няма право да ползва болнични и до момента е ползвало 30 дена непл.отпуск, и този вече не се зачита за стаж
Днес прегледах доста материали за личен труд на самоосигуряващ се съдружник и управител в собственото ООД/без договор за управление и възнаграждение за управление/. Каква практика се е утвърдила вече относно документирането на положен личен труд в дружеството. В указанията на НАП основно пише документ по чл.7 ал.2 от ЗС.Може ли това да бъде гр.договор/работата позволява да се формулира като такъв/ и ако може какво още трябва да се приложи към договора. Има още един съдружник, но той не извършва дейност във фирмата. Тъй че ако е необходимо да има протокол за определяне на възнаграждението или протокол за удостоверяване на извърената работа, кой ще го подписва. Необходимо ли е самоосигуряващото се лице да издаде фактура 
Може ли някой да ми отговори на въпроса защо след като Приложението е част от ГФО, ТР публикува ГФО и без Приложение, нали в такъв случай ГФО не е пълен, все едно да липсва баланс или ОПР
Благодаря, благодаря, точно моя случай е това. Правилно съм определила датата на дан.събитие. На 28.05 машината е предадена на превозвача и е пусната ф-рата, това е моментът на смяна на собствеността, ако сделката беше у нас, това щеше да е датата. Ще пусна Протокол с дата 28.05, може и в началото на юни, но защо да отлагам.
Там е проблема, че точно това е целта на цялото мероприятие - ди ни вземат бизнеса, така че не можем да очакваме някой там горе да помисли за нас
Благодаря, четох го, но мисля, че не попадам в нито един от посочените случаи там. Аз смятам, че моята фактура е издадена точно на датата на данъчното събитие, но не съм сигурна правилно ли определям датата на дан.събитие
Имаме ВОП на машина от Чехия. Машината е платена предварително на 21.05. Фактурата от чешката фирма е от 28.05. Тогава е и натоварена и транспортирана, доставена у нас на 03.06. Транспортът е за наша сметка, наели сме транспортна фирма за целта, имаме ф-ра за стойността на транспорта от 03.06. Коя е датата на данъчното събитие. Според мене 28.05, тъй като тогава е предадена машината на трансп.фирма, а транспорта е за наша сметка. Ако транспорта беше за сметка на доставчика, щеше да е 03.06. Правилно ли е това, което си мисля.
От всичките тези неща нито едно нещо ли не знаете как да направите. Напишете това, което знаете и ще допълним
Не е много ясен въпроса, ще купувате ли валута реално все пак, или си имате отнякъде
Стойността на актива е 2800лв. Ако го осчетоводя като ДНА в САП, при определяне на корп.д-к, увеличавам фин.р-т със счет.АО и намалявам с дан.АО. Но ако осчетоводя като текущ разход без да преобразувам, и с дан.АО намаля фин.р-т, нали ще стане двоен разход.
Четох коментар, в смисъл, че ако подобренията не отговарят на изискванията за актив, не могат да се ползват и да съществуват като отделен актив, тогава представляват текущ разход. Обаче за дан.цели разходът идва от дан.АО и затова реших, че трябва да преобр.фин.р-т. Ако го заведа като актив и в САП, то кога ще го изпиша от там. Ако договорът се прекрати, тогава ще го изпиша, но той е безсрочен и не се предвижда прекратяване.
Няма специална бланка за сч.политика. На първо време, след като прочетете СС1, може да погледнете в ТР, където има публикувани
ЕООД с рег.по ДДС сменя дограмата на наето помещение-заведение, с алуминиева, монтира сенници, с цел да отговори на изискванията на наредбата за тютюнопушенето. Договорът за наем е безсрочен,ДДС сме ползвали, мисля че няма проблем. Правилно ли е да считам дограмата и сенниците като подобрение, тъй като след като се разреши въпросът с тютюнопушенето, се очаква по-голяма ик.изгода. Смятам да заведа актива като нематериален само в дан.аморт.план. А счетоводно като текущ разход, с който трябва да преобразувам фин.р-т. Моля да изкажете мнение по въпроса.
Песимистка съм на моменти, не виждам начин, по който да ги спрем, кажете един начин
Благодаря! Излиза, че ЗП са доста облагодетелствани, след като, ако са внасяли осигуровки върху 240 лв, ще получат обезщетение за бременност 340 лв
Имам задача да изясня някои моменти относно обезщетението за брем.и раждане на майка ЗП. През 2013г лицето е било на трудов договор с бр.РЗ 450 лв
През 2014г 4 месеца на борсата с обезщетение 140 лв
Правилно ли съм разбрала, че през този период за база се взема мин.РЗ - 340 лв в случая. От м.05.2014г лицето започва осигуряване като ЗП. Ако се осигурява на 240 лв, обезщетението се получава  310 лв, но нали не може да бъде по-малко от мин.РЗ, ще получава ли 340 лв
Благодаря Ви колеги, помогнахте ми много
Благодаря! Обаче колкото повече мисля, толкова повече ми се струва, че сме за Приложение 6 от друга гледна точка - лицето, след като не е рег.ЗП, няма фирма или др.под., а има приходи от дейност, на какво основание извършва тази дейност.
Лице, което не е рег.ЗП, нито е самоосигуряващо се, е получило субсидии през 2013г и приходи от продадено сено. Декларирам ги в Пр.3 Таблица 2 с 40 % норм.пр.р-ди. Дали е правилно. Сега за първо тр.също има приходи и щях да пущам декл.чл.55, обаче разбрах, че през м.02 лицето е вече майка и се замислям дали не е за Приложение 6 и тогава няма да дължи авансов данък. Можете ли да ми помогнете да се ориентирам. Мисля за приложение 6, защото няма как да извършва дейност като е в майчинство, после да не да връща на НОИ