Собственикът на ЕТ внася осигуровки като самоосигуряващо се лице - съдружник в ООД/там няма доходи/. Могат ли да се приспаднат тези осигуровки при облагане на доходите му от ЕТ в Прил.2. Аз мисля, че трябва да може, но се надявам някой да потвърди.
За Вас, като счетоводител на тр.договор, опасно е ако водите и неофициално счетоводство, за което има документи и може да се докаже и така сте съучастник на собственика. Поне аз така разбирам нещата. Примерно ако по тр.договор РЗ е 400 лв, но вие като счетоводител и касиер му платите 500 лв, това е опасно за Вас.Нека да чуем и други мнения.
Относно декларацията, с която се декларира истинността на информацията в предоставените документи, не мога да разбера защо считате, че е необходима, примерно имам тр.договор с подписи на двете страни и отделно да им искам декларация, че условията в договора са действителни, но нали затова се се пописали върху договора, за да удостоверят инф. в него.
Щом РЗ са изплатени м.11, то в Д6 в т.9 - м.11.2014г, в т.18 - 30.11.2014г
Относно вземането от 2009г, може да се отпише без да се преобразува фин.резултат, ако много добре документално е доказана несъбираемостта му, т.е. съдебно решение, ликвидация на клиента и др.
Да добавя само - касовият апарат трябва да е специално програмиран за плащания през терминално устройство и да ги отделя от реалните пари в брой.
Аз не съм специалистка по тези въпроси, но реших да изкажа мнение, а ако греша да ме поправят колегите. Ако на 18.11. автомобилът става ваша собственост и си го транспортирате по някакъв начин за ваша сметка, то датата на дан.събитие е 18.11 и може протоколът да е със същата  дата.
Прочетох една статия от Бълг.законник 2013г, където авторът обосновава становището, че подобрение на нает актив не формира счетоводен нематериален дълг.актив, а следва да се отрази като текущ счетоводен разход, за данъчни цели се формира данъчен немат.актив, който съответно се амортизира. Моят въпрос е следният: през 2009г е извършено подобрение на наето помещение по безсрочен договор, отразено като дълготр.немат.актив, който в момента е напълно амортизиран в САП и в ДАП. В ДАП вече съм го отписала, мога ли да отпиша този актив от баланса, като изпиша и начислената му амортизация сега през 2014г. ДДС няма да се дължи, доколкото разбирам, ако се прекрати договора.
Аз изписвам материали за произведени изделия и услуги със Справка за вложени материали, подписана само от управителя, фирмата е малка и няма наети работници, иначе трябва да има и подпис на получателя на материала. По принцип документът може да се нарича по ваша преценка както решите, важното е да съдържа всички необходимо, за да бъде разходът обоснован.
Благодаря, приятен ден
За служителка, назначена по втори тр.договор как да се попълни Д1.
Раб.време при първия тр.договор е 4ч и при нас е на 4ч. В такъв случай вид осигурен 04 ли да бъде или 01. Ако подадем с 04, дали ще се признае за стаж, или само доход при пенсиониране
Благодаря, няма как да съкратя някое от тия работи, благодаря, че ми напомнихте за чл.73
Може да имат предвид да се заверят от самия управитела, но не се знае
Там от където Ви ги искат, ще кажат от кого да бъдат заверени.
Едва ли в момента е ясно как точно ще бъдат нещата, но по мое скромно предположение, ако нямате право да работите при новите условия, то някой, който има това право може да Ви наеме да работите за него, заедно с всичко което притежавате като знания и мат.база. Иначе повечето от нас ще са излишни във времето и пространството.
Скоро не съм се занимавала с тази материя, но сега предстои ЕООД да изплаща наем на физ.лице по банков път всеки месец. За сл.бележка ми е ясно, че ще издам една обща за годината, но См.за изплатени суми трябва ли да издавам всики месец с дата, датата на плащането/ще бъде по банков път/. В бланката не виждам да пише някъде за кой месец се отнася доходът
Явно са отразени като вноски на лични средства от собственика, в такъв случай договорите би трябвало да бъдат на негово име. Обаче без детайлна информация за нещата и хода на проверката, не може да се говори каквото и да било
Ако са сключени на името на фирмата, ще е задължително да са осчетоводени, те фактически са осчетоводени, макар по см.499, а в ГФО къде са посочени
Благодаря, значи почивните дни се включват
Питам дали е пропуснат 7 дневния срок, защото не зная как точно се брои