Упълномощеното лице може да бъде само съставителя на отчета или адвокат!
...и да добавя....дръжте се близо до КІК Инфо.... ;-) /това не е майтап/
:bow: :bow: :bow:
Няма проблем да си ползва отпуска по този член,и детето да ходи на градина. Все пак детенце ще тръгне най-рано м.септември на детска, пък и да не говорим в първа група колко "ходят" на градина, като почнат разните му там градински болести. Аз самата съм ползвала такъв отпуск, когато записах детето си на детска. Не съм имала никакви проблеми, стига работодателя да е съгласен.
Когато е за гледане на малко дете, не е ли 100%? Или това е само, за дните от НОИ?
Още веднъж благодаря! :give_rose: :give_rose:
За определен момент се стреснах, че съм изпуснала всякакви срокове  :blink:
Декларацията по чл.55 от ДДФЛ, нали е за доходите на физическите лица и свързаните с тях данъци.
А за Данъка върху представителните разходи - каква декларация трябва да се подаде?Предполагам, ще е някоя друга?!??
lorenca, благодаря!
Сега се сетих още нещо, на 15.01 имаме внесен данък в-у разходите за м.12.2012 год. За него трябва ли да подаваме някаква декларация или не е необходимо?
Здравейте, моля ви за отговор: Наем за м.12.2012 год. - изплатен на 19.12, съответно тогава е внесен и дължимия данък. В крайна сметка трябвало ли е да подам декларация по чл.55 или НЕ?
Да, това и аз го прочетох. Но не мога да си отговоря - промяната на списъчния състав, означава ли подаване на нова декларация, или само на уведомление /т.като не фигурира в нито едно от изброените обстоятелства/. В нашата фирма всички други обстоятелства остават непроменени в сравнение с 2011 година.
Здравейте,
един въпрос за тази декларация по чл.15: напускането и назначаването на нови лица по ТД означава ли промяна на обстоятелствата?
Т.е. сега чета, че ако няма промяна в обстоятелствата не се подава декларация, а само уведомление.
Да, наемодателя се подписва на РКО за цялата сума. След това, когато му превеждаме наема, си удържаме половината от тока, а другата половина я минаваме като наш разход.
delphine, споразумение между двете страни има, но е само в устна форма. Незнам дали не трябва от счетоводна гл.т. да има и писмен вариант?
irenabrili, благодаря за отговора! :give_rose:

На мен ми хрумна следното, но незнам дали е много точно:

1. Начисляване на наема (целия наем):
Д-т 602/наем/   800
   К-т 401 /наемодател/  800

2. Частта с данъка - ясна!

3. РКО за ток (с цялата сума за тока):
Д-т 498 /наемодател/   200
   К-т 501                         200

4. Отнасяне на тока като разход:
Д-т 602 /ток/  100
Д-т 401 /наемодател/ 100
   К-т 498/наемодател/ - 200

5. Плащане на наема/по банка/
Д-т 401(наемодател) - 628
     К-т 503 - 628лв /800-72-100/

???Но не съм много сигурна в частта със сметка 498(други кредитори)??? :hmmm: :( :(
Регистрирани сме по ДДС, но тъй като фактурата е на името на наемодателя, не я отразяваме в дневниците. С РКО му даваме сумата за тока, 1/2 я отразяваме като наш разход, а останалата 1/2 приспадаме от наема (който внасяме по банка).
Много заплетена е ситуацията с този наем и ток, но за съжаление няма друго разрешение на нещата.
Затова се обърнах към вас, за помощ с контировките!!! :hmmm: :flowers:
Здравейте,
изпозвам темата, за да попитам как се осчетоводява следната ситуация:
плащаме цялата сметка за ток, като 1/2 от нея минава за наш разход, а с другата 1/2 си намаляваме наема на офиса.
Пр. Наем - 800 лв, данък за него е 72 лв, след приспадането на данъка наема става 728 лв.
И примерно ако тока за месеца е 200 лв, 100 лв са за наша сметка, а с другите 100 намаляваме наема и той става 628 лв.
Въпроса ми е: какви са контировките в този случай, и по специално на това прихващане ток-наем?
Има неща в живота, които за съжаление не могат да вървят по график.
В моя случай, аз имам разрешение от шефа си да ползвам 3-те дена, и ще ги ползвам, просто защото ми се налага (все пак той е човека, от който зависят тези неща, а не от някакво си ТРЗ).
Въпроса ми беше: имат ли нормативно основание, т.е. има ли закон, наредба, кодекс или какъвто и да е друг нормативен акт, на база на който да ми кажат че не може да ползвам отпуска? Или това си чисто тяхна измислица (или на съответния софтуер, който ползват)? :hmmm:
Да, аз също не съм чувала за такова нещо, а и не разбрах кой точно не им позволява на ТРЗ-тата да пускат по помалко от 10 дни първоначално... :( :( :hmmm: :blink:
Аз искам да ползвам 3 дни, и сега трябва да чакам да ми се съберат още 7, че чак тогава да я ползвам отпуската?!?!?
Затова се обърнах за съдействие тук, значи нямат нормативно основание  да ми откажат ползването на отпуска?
Здравейте,
моля за малко съдействие. Искам да ползвам 3 дни платен годишен отпуск от 2013 год., но от счетоводната фирма, която ни прави ТРЗ-то, ми отказаха с мотива, че първоначално мога да ползвам поне 10 дни платен отпуск наведнъж, и чак след това по 2-3 дена. При въпроса ми къде е формулирано това, не ми посочиха конкретен нормативен акт, а само ми казаха че им забранявали...... :hmmm:
Моля ви, кажете ми така ли е наистина?
И ако ДА, посочете ми нормативен акт където мога да го прочета?!?! :( :(
Значи все пак имам надежда, че случаят не попада в тази алинея! :bow: ::)
Тогава не виждам смисъл от ал.1 и ал.2 на този член, защото така както е написано всички,  които не са се пенсионирали към 31.12.2011 год., ще трябва да чакат да навършат 65 год.-за жените и 67 год.- за мъжете?!?? :( :hmmm:
Благодаря за отговора,Таня-ЛС!
Само аз информация, би ли ми казала за кои лица се отнася ал.3,от чл.68??