И още нещо СИС се издава при всяко плащане което е всеки месец, а Служебна бележка кога се издава? Благодаря
Да с физическо лице е сключен договора, тоест аз трябва да се договоря с него как той би искал, ако иска да му се удържа данък за 4-тото четиримесичие аз трябва да подам и да внеса данъка до 31.01.16 , ако съм разбрала правилно.
Здравейте колеги, тъй като сега ми се наложи да се сблъскам с този въпрос а именно удържане на авансов данък върху доход от наем, имам следният случай:
Фирма ЕООД е сключила договор за наем на помещение, което ползва като офис, договора е сключен на 01.11.2016г, въпросът ми е следният, тъй като е 4-тото тримесичие, как да процедирам. От това което разбрах е, че за 4-тото тримесичие, наемателя може да не удържа и да не декларира данъка за този период. т.е от януари започвам да му удържам данъка и така до 30.04.2017г. го внасям и декларирам. Ако не е така, моля да ми разясните.Благодаря.
Да знам че звучи нелогично, но така е уговорена сделката т.е:
Да разбирам ли че трябва да се процедира по следният начин:
2-рата фирма , която за купува стоката от гръцката фирма,получава фактура от гръцката фирма за стоката без ддс, 2-рата българска фирма , която е регистрирана по ддс издава фактура с ДДС на 1-вата българска фирма , която не е регистрирана по ддс , съответно същата продава на Шведската фирма без ДДС , правилно ли мислч?
Забравих да добавя, че 1-ватабългарска фирма не е регистрирана по ДДС, това означава ли че трябва 2-рата българска фирма да ничисли ддс за закупената стока.
Здравейте колеги, моля за малко помощ. 1ва Българска фирма превежда по проформа фактура пари за зкупуване на стока от Гърция на друга 2-ра българска фирма . 2-рата българска фирма купува стоката от Гърция издава фактура на 1-вата българска фирма за  закупената сока, която стока съответно от Гърция директно се транспортира до Швеция.
Моля за малко помощ:
Според мен ДДС се дължи единствено от Шведската фирма права ли съм, че нещо много се обърках.Според вас как ще се фактурира цялата сделка? Благодаря.
Благодаря, може би това е правилното при продажбата от моя страна да не начислявам ддс на основание чл.50 ал.2 от ЗДДС, а по отношение на облагане на маржа трябва да съм регистрирано като дилър лице. т.е не мога да приложа чл 143 от ЗДДС.
Здравейте колеги, моля за съдействие че нещо много се обърках;
Фирмата ни купува от дилър на автомобили втора употреба лек автомобил, да поясня че не се занимаваме с търговия на автомобили втора употреба. Издадена ми е фактура без начислено ДДС на основание чл.143 от ЗДДС. Сега трябва да я осчетоводя и няма да ползвам ДК, но не съм сигурна точно как? Същевременно имам клиент за тази кола и при продажбата мога ли да приложа режима на облагане по чл. 143 от ЗДДС, т.е. да се облажи само маржа, правилно ли е при положение , че не съм регистриран дилър на стоки втора употреба. Много ви благодаря предварително.
Благодаря, Получих ги. Утре ще се занимавам с този въпрос. Хубава вечер :))
darakeva@gmail.com  Благодаря ти.
Благодаря, ако можеш да ме ориентираш по вторият въпрос???
Да по отношение на 1ят въпрос ме притеснява това, че за да приложа чл.50ал.1т.2 трябва да попадам  в хипотезата на чл.70, а аз мисля че не попадам, което следователно води до издаване на фактура с ддс, но не съм сигурна???
Здравейте колеги, може би е доста дискутирана тема , но аз не мога да си разясня някои моменти и моля за съдействие, тъй като чета доста протеворечиви мнения, два са въпросите"
Фирмата ни закупува товарен автомобил - за дейността на фирмата от физическо лице с договор за покупко-продажба и съответно не е ползван данъчен кредит. Сега искаме да продадем автомобила на физическо лице. Въпросът ми е мога ли да не начисля ддс по чл.50 ал.1 т.2 , след като не е ползван ДК или се издава фактура по общият ред и ако се издава за цялата стойност ли или само за маржа. Благодаря.

Вторияъ въпрос : Фирмата ни закупува лек автомобил от регистриран дилър на автомобили втора употреба, който ни издава фактура по чл. 143 от ЗДДС, автомобила го закупуваме с цел препродажба. Когато го продаваме може ли да издам фактурата на основание чл. 143 от ЗДДС тоест да обложа маржа между покупна и продажна цена при положение че не сме регистрирани като дилъри на автомобили втора употреба. Благодаря.
Много ви благодаря.
Да правилно сте ме разбрали, мисля да издам авансова фактура за предплатен наем за мен ще са като приходи за бъдещ период за 24месеца и всеки месец фактурата която издавам ще намалям с вноската, която сме определили да приспадаме. Дано да съм права.
Да разбира се, наема недвижим имот - склад, ще изгражда офис до него.
Колеги, моля за съвет. Наемател иска да изгради офис и за тази цел иска това да го направим ние т.е. ще преведе необходимата сума и иска да приспадаме от наема ,направените от него разходи. Как да се отрази тази сума, като авансова фактура ли? Как трябва да се оформи? И как по нататък се прихваща наема, няма да се прихваща цялата сума от наема а половината. Благодаря ви.
Да минало е през АВ и вече е ЕООД, тоест трябва да подам ГДД за 2013г от ЕООД така ли?
Здравейте, имам следния въпрос и ще съм ви благодарна да ми отговорите. Съдружник съм в ООД, което не упражнява дейност, не е регистрирано по ДДС, през годините подаваме нулева ГДД по чл.92 обр.1010а от ЗКПО, през септември 2013г. съдружниците в ООД-то взеха решение да напуснат и така от ООД фирмата стана ЕООД с едноличен собственик аз, всички реквизити на фирмата са запазени. Въпросът ми следният: Трябва ли да подавам две данъчни декларации, едната за периода в която фирмата е била ООД или да подам само една ГДД за цялата година като от ЕООД. Благодаря ви.