Нещо се обърках ..в тази служебна бележка трябва ли да се включват сумите  за социални разходи/купони за храна / и трите дни болнични от работодател
Защото аз издадох няколко такива бележки на работници в началото на януари без тези суми ..
пълна тъпотия е но това е друга тема ..но все пак социалните плащания остават на 710 ...а и това самоосигурените да остават на 710 ..а бе от година на година все по идиоти стават ейй..
За много години колеги и здрави бъдете па то другото ,че няма да се оправи е ясно
мм ..не съм прочел правилно написаното от вас аз прочетох-"не за съжаление" а то е не са задължени ...  грешката е в моя телевизор ..
весели празници
хъм ... интересен отговор жалко,че аз не го схващам :)
с отпадането на задължителната регистрация за оборот  от 50000 и ставаща 100000 ще означава ли,че всички фирми които последните 12 месеца имат оборот под 100 000 мога да поискат дерегистрация
всъщност аз не се изразих правилно става въпрос за внос на козметика от европейска страна и тази козметика трябва да се качи CPNP но все още това физически не е свършено . Та в момента сайта е просто рекламна брошура но през него реално не могат да се извършва търговска дейност
ЧЕСТИТА КОЛЕДА НА ВСИЧКИ
Въпроса ми е доста странен и много вероятно не е точно за този форум но се надявам някой от вас да има някакво решение
Клиент има готов онлайн магазин ще продава стоки които изискват лицензи но за сега лиценза все още не е получен но той иска да пусне магазина,като в момента ще има надпис,че магазина не е достъпен за клиенти,няма да могат да се извършват покупки просто за рекламна цел докато получи необходимите документи . Това нарушава ли някакви права и може ли да бъде санкциониран
За сол и аз мисля че трябва да се върне но за НО не виждам причина те просто гледат да има договор в НАП за определения период
Фирмата извършва сезонна дейност и към 30,09 е прекратила дейност подадено е ОКД 5 собственика не се осигурява но възникна проблем.  За времето през което фирмата е работила е ползвала хора по програма Заетост за теб и сега се обаждат от бюрото по труда,че с 15 дни не е изпълнен договора защото лицето е съкратено 15 дни по рано и трябва да връща средствата или да назначи човек за тези 15 дни. Въпроса ми ,ако назначи човек за тези 15 дни ,който няма да извършва никаква работа / ще бъде в неплатен отпуск/ трябва ли и да се подава ОКД 5 за възобновяване на дейност и съответно осигуряване на самоосигуряващия .
Весели и щастливи празници на всички
Да ама на тази от НОИ и се обаждах и и казвам ,че така съм го написал но тя  ми се скара ...:) не сме ли четели какво е написала,искала работните дни и обезщетенията имали работни дни .....  ...Дори не разбрах /щото след първите крясъци леко се отказах да я слушам .../ дали не казваше ,че иска 24,02,2007-28,02,2007 и на друг ред 01,03,2007- 23,03,2007 и пропорционално да си посочи обезщетението ...,което леко ме се виждааа ... ама не съм и сигурен  и затова се допитвам до вас
Да, на отделен ред, без раб. време и основание - чл9, ал.3, т.5 от кодекса
първи ред на Упето 01,11,20003-30,11,2003 -20 р.дни -300 лв бр.з.
втори ред - 24,02,2007-23,03,2007 - 20 р. дни 300 бр.р.з.
и забележка -за периода 24,02-23,03,2007 са начислени изплатени обезщетения по чл 222 ал 1
от НОИ искат да се издаде  УП 2 за период 11. 2003 и  24,02,2007-23,03,2007     работника е освободен от 23,02,2007  Виждам че във ведомостта му за март 2007 е начислено и изплатено обезщетение по чл 222 ал1
Този период как трябва да се даде в УП от 24,02-28,02 и 01,03-23,03,2007 и ли на един ред 24,02-23,03,2007  и общо 20 работни дни и бруто 250 лв
Трябва ли да се пише забележка ,че за периода е начислено обезщетение по чл .....
11 месец  2003 на отделен ред и този периода на отделни редове в едно упе могат да се издадат


 
нищо няма да продават,няма да остойностяват дялове просто си делят стоката .........и този който  ще продължи да работи в магазина  трябва да плати половината от наличната стока закупена до  раздялата. За мен тя трябва да се заплати по цена на придобиване без ддс ,само не знам за последния месец стоката която е закупена и за която не е подавана ддс декларация  там дали не трябва да има друг подход ама .....
Спора е следния ,Съдружници в ООД които стопанисваха магазин ... се разделят и единия изкупува дела на другия и продължава дейността . Към 31,10,2022 при инвентаризация са описани налични стоки за 50000 лв по доставни цени  но съдружника който напуска  има претенции , че трябва да му бъде изплатено 25000+ддсето което е платено за тези стоки ... Аз съм на мнение,че му се дължи 25000 но напрежението в момента  е  ...и да не сбъркам искам и вашето мнение .. На каква цена трябва да бъде изплатена половината от наличната стока на напускащия съдружник
да разбирам, че Упето трябва да е от 01,09-30,09 а в забележка да се опише самоотлъчка от 28,09 до 30,09
От НОИ искат УП2 за 1 месец на работник който от 28 до 30 е бил самоотлъчка .Упето  от 01,09 2020 до 28,09 2020 ли трябва да се издаде . Дните на самоотлъчката не влизат в него  или греша. За периода са 20 работни дни виждам,че в Д-1 са му подадени 17 работни но няма прекъсване
ЗП производител на череши се самоосигурява като такъв 7 месеца в годината . Сега ще изгражда фотоволтаична система и се налага да регистрира ЕООД  , питането ми е можели да се самоосигрява само като ЗП
мм да няма да има право да подписва документи и да представлява фирмата ли . Това само за  съдружника по ТД ли  защото и другият съдружник няма да се осигурява в ООД то
Собственика на ЕООД иска да включи синовете си във фирмата като продаде на двамата си сина  част от акциите си и да пререгистрира ЕООД ето в ООД . Мисля ,че относно НАП няма какво да се прави след пререгистрацията доколкото знам от ТР всичко се променя и в НАП , запазва се регистрацията по ДДС освен  може би да си сменят наименованието във фактурите и нов печат ,ако забравям нещо помагайте ..
Относно  осигуряването  единият от новите съдружници работи в Еоодето  на трудов договор а  другият се самоосигурява в собствено ЕТ . Самоосигуряващия  няма да има промяна но за този с ТД трябва ли да се самоосигурява в ООД-ето