все пак не разбрах задължава ли наредбата търговците да издават касова бележка включваща поименно всеки един артикул  или е достатъчно по група стоки и всяка продажба на отделен ред с количество,ед.цена и сума ..
да точно това и аз казвам ,и смятам ,че в една КБ ,ако пише колбаси 2 кг *2 лв -4 лв  не е грешна независимо,че не е изписано колбас камчия ..... и не е нужно да се въвеждат и използват 2000 позиции за артикули ..
Имаше едно дело по случая до колкото си спомням за едни зеленчуци но не го намирам,ако някой  може да помогне ще съм благодарен ...
Промените в наредбата от 9.2018 променят ли възможността касова бележка да се издава,като на отделен ред се записват стока ,количество ,ед.цена и сума без да се посочва наименованието на всяка стока освен ,ако не касае група А.
Има слухове,че нападжии правели актове,за това,че в КБ не е посочено името на стоката или услугата
ако правилно съм разбрал ТК в случая трябва да се попълни приблизително така :
01,01,.... до 31,,,,,, шофьор
01,01,,, до ..... 31,,,,, шофьор сп.ттежко товарен автомобил.

За периода ......положеният труд е 2 категория труд  на основание ЧЛ.2 Т.25 от НКТП

Издава се и УП 3  / едно за целият период или отделни за различните категории труд /
Стажа не се ли преизчислява от НОИ 
Моля за малко помощ ,как да приключа ТК на работник ,който първо е работил трета категория /шофьор лекотоварен/ и после е преназначен шофьор специален тежкотоварен авт. 2 категория.
Изготвят ли се УП
фирмата има закупени два леки автомобила с  които се обслужва дейността и /доставка на продукция до клиенти,превозване на персонал и .../ За гориво и резервни части няма да ползваме ддс -ето  но има ли условия за използване на тези суми като разход ,освен стриктното водене на пътни листи доказващи целесъобразноста на разхода .
разхода за  ГСМ със стойността на данъка ли се описва .
защо продължават да изискват упета от НОИ за лица подали документи за пенсиониране  за данни след 2000 година. Тези лица са с приключени трудови книжки,подадени данни в регистъра и работели на пълно работно време
Фирмата ни  ще участва в изложение в Дубай и сключва договор за наем на павилион за което ни е издадена фактура за павилиона,за оборудване и за рекламно лого . Фактурата е без ддс . Протокол по чл 117 трябва да се издаде  но на основание чл 82 ал 2 т.3 ли трябва да е .
Издадената фактура е от 04,07  но пристигна във фирмата в началото на септември ,когато е платено . Събитието ще е от 20,09, .. то всъщност кой знае какво да се направи няма май, освен да издавам протоколите с дата септември
това отговарям и аз на собствениците  ,но през ден ме занимават с това ,кой донесъл договор,кой искал това  ..вече ми .... затова питам,ако има колеги с вторични да дадат акъл..
Не искали на физически щото трябвало декларация ..а бе и кампаниите ни като всичкото ни  :smile1:
това отговарям и аз на собствениците  ,но през ден ме занимават с,кой донесъл ,договор,кой искал това ..вече ми .... затова питам,ако има колеги със вторични да дадат акъл..
Не искали на физически щото трябвало декларация ..а бе и кампаниите ни като всичкото ни  :smile1:
моля някой да помогне ,става въпрос за събирането на пл.капачки  за кампанията .."капачки в действие .." носят ги в пункта едни младежи ама те веднъж кажат ,че са от община .. после,че като физически лица ама да не ги плащаме на тях а на общината но пък общината не може да издаде фактура за тия капачки ..и чудо . Последно направихме протокол ,че общината предава съответното количество капачки и ние им превеждаме сумата по сметка но пък сега ми донесоха договор,че тази сума я даряваме щото сметката била дарителска ...,ако някой има подобен случай моля да даде акъл как да я организираме тази мега сделка .. :smile1:
Моето предложение на физическите лица да издаваме сметка за предадени вторични,да им удържим 10% а те с дарителски договор да си ги предават на общината ..те и на това не кандисват а бе ..
не в Румъния е  по ДДС
Здравейте аз имам подобен случай БГ фирма с рег. по ДДС  изработва  транспарант за румънска фирма с рег по ДДС тук   основание за неначисляване на ДДС чл 53 ал 1 или  чл. 21, ал. 2 от ЗДДС 
да разбрах май вече ,имаме ВОД при резервните части и чл обратно ночисляване при услугата
Благодаря за помощта
в такъв случай услугата и вложените материали в една фактура ли ще бъдат
в нашият случай извършваме ремонта на служебен автомобил на фирма,която не се занимава с транспортна дейност ,стойността на ремонта е около 200 лв а на вложените части около 1500 лв  от всичко прочетено стигам до извода,че трябва да издадем фактура за услугата с ддс и отделна фактура за частите без ддс  или греша ..??
ВОД ли е това за БГ фирмата
Здравейте,БГ фирма с регистрация по ДДС извършва ремонтни услуги на автомобили прави ремонт на служебен автомобил на клиент от Чехия ,който също е регистриран по ддс ,каква фактура трябва да се издаде .Фактурата за ремонта и вложените части една ли трябва да е или две отделни фактури трябва да се издадат
да да ,много неприятно но въпреки всичко  трябва да се свърши и тази работа .
третия болничен е от 30,05, а смъртта е 18,06 .. Ще подадем сега пък