в оод двамата собственици се самоосигуряват нямат ГД,ДУК но дейността във фирмата се извършва само от тях /авто сервиз/  налага ли се да сключат някаква форма на договор след ,като те полагат фактически труд в дружеството или ....
имам лице с над 50% ,решението на ТЕЛК влиза в сила от 15,10,2019  според мен от 10 м трябва да се спре удържането на ДОД но не съм сигурен ..
а между другото защо тази година се дължат вноски от октомври това от къде го прочитате
Благодаря,пак е нещо. Не намирам и никакви по конкретни разяснения из нета ....
Дано някой колега е по на ясно и реши да го сподели
Ще попитам за малко разяснение .Предприятието ни е със средносписъчен 2018 от 55 човека  през 2019 имаме двама работника с над 50% телк и аз мислех,че не трябва да назначаваме хора с трайни увреждания и не сме подавали заявление в бюрото по труда. Сега от инспекцията казват,че тези хора не трябва да ги броим те покривали изискванията по чл 315 от КТ ...в което аз не съм сигурен ,че е така ..
Следващото ми питане е тези компенсационни вноски чл. 38, ал. 6 от ЗХУ и чл. 29, ал. 4
за периода от месец ЮЛИ ДО МЕСЕЦ ОКТОМВРИ ЛИ трябва да се внесат сега.
Някой знае ли кога е последният срок да се направят тези вноски.
а от кога ще е туЙ СУПТО ...?? знае ли някой
5 месеца сме подавали грешно име и ЕИК на гръцка фирма в дневниците за покупка и продажба за съответните периоди. След установяването на грешката подадохме искане за корекция на основание чл 126.ал 3 т2 . Сега получаваме писмо,че този член не е приложим в случая и толкова .. Да май наистина  е трябва да е Т1 но след това писмо ново искане ли трябва да подадем. Все пак имаме право на корекция по чл 126
 
 
за мен правилното е да се пише само разпределен дивидент ,ако има такъв. Печалба на ЕТ ..???? много спорна работа НАПАДЖИИ нали не я признават въпреки платените 15%
Но общо взето това е поредната каша .
" изменение на Закона за местните данъци и такси от 27 Ноември 2018г., влизащо сила от 01.01.2019г., отпадна задължението за новите собственици да подават данъчна декларация в двумесечен срок от придобиване на недвижим имот или ограничено вещно право

 1Не се декларират построени/завършени недвижими имоти.
2  Не се декларират новопостроените сгради и обектите в тях.
3 остава задължението за подаване на Декларация по чл. 14 ЗМДТ за сградите шеста категория."

с промяната на закона за МДТ от 01,01,2019 това нали отпадна
фирма купува  имот  11 м 2018 на груб строеж ,акт 16 получава за сградата 29,07,2019 трябва ли да подава декларация по чл 14 в двумесечен срок ? Тези промени влезли в сила от 01,01,2019 касаят ли този случай  :blush:
Фирма преди две години закупи на търг земя /УПИ/ и стара сграда с цел да строи нова жилищна сграда. Фирмата няма дейност и не е рег.по ДДС . Сега решава,че няма да строи и ще продава имота. За сделката ще се издаде фактура без начислено ДДС но дали след продажбата която ще е над 50 000  ще трябва да се регистрираме по ддс 
ЗА болничните не знам обаче как стоят нещата там май  ще трябва да се правят актуализации. Освен от микроинвест и от бонев софт ще има нова версия на счетоводната ......
микроинвест изпратиха за промените но аз ползвам и други програмни продукти но никой друг не пуснал актуализация във връзка с тези промени. Та си мисля ,че и с досегашните версии ще минава ддсето .
За да не пиша в друга тема  - в началото на годината имаше идея да се протестира,да се предаде предложение да се спре с тези промени по всяко време на годината .Не се сещам но по трз е вече 7 или 8 ,сега микроинвест пак са пратили ,че има нова версия във връзка с болничните ..то бива ,бива ама по 10 актуализации на година поради промяна на някой запетайка от държавните чиновници ...
От януари съм пуснал 10 протокола за ВОп с грешен номер на гръцката фирма ,моля за съвет как да оправя тази каша
може би е така но за да се случи всичко това трябва да се променят наличните касови апарати,които само преди 5 месеца трябваше да се купуват пак поради някакви нормативни промени ............. Това ме навежда само на една мисъл и тя въобще не е свързана с улесняване на работата на фирмите . Не съм много на ти с КА но не знам към момента да има такива които автоматично  Z и месечни отчети ,ако аз съм пропуснал това значи,че съмненията ми са леко необосновани
леко тъпо ми се струва на първо четене . така или иначе трябва да се приключва касата за деня,месечен поне трябва да се вади ...не виждам никаква логика в това освен ,че след някой месец ще се инвестира отново в касови апарати ...
ддобре де нови касови ли ще чакаме ... дневните отчети какво става с тях ??? как ще си водим касата ,ако не вадим отчети
тук стигнахме до единодушие  :smile1: сега остават вариантите да изчакат да изнтечането на болничните и тогава да започне дейноста на дружеството или да се назначава нов управител.Само като ДУК ли може да е управителя мислех за по лесен вариант с ТД да няма промени в ТР. При вариант с промени в ТР си мисля и за търговски пълномощник по чл 26 ТЗ и другият вариант дали пък толкова е необходим управител а няма да стане само с персонал .