slavitb,
Това е официалната позиция на АССП взета след дискусии и допитвания до членовете. Публикувах я само за информация.
Ако сте член на АССП, то имате възможност да правите предложения по съответния ред в Асоциацията. От тук - не става.
Засегнатите теми в точки 2 и 3 са изцяло в съответствие с Директивата. Тоест преди да вземате отношение по транспонирането на Директива 2013/34/ЕС, то първо я проучете, защото съжденията Ви са наистина свободни съчинения.
По точка 4 не сте прав пак - имахме предварително спуснати въпроси, на които даваме мнение писмено след проучване измежду членовете.
По точка 1 също не сте наясно. До 20 юли 2015 предстои всички държави-членки да транспонират Директивата в националните си законодателствата. В България разбира се също, като след транспонирането логично отчетите ще са на база Директивата, както при другите държави-членки. Ако бяхте се запознали с Директивата щяхте да сте наясно, че разлика между отчетите от НСФОМСП и новите форми от Директивата - почти няма. Възможно е у нас да се стигне до написване на изцяло нови стандарти за МПС, които да са разработени на база Международния стандарт за МПС като изказ (стандартът непреведен е 230 страници). Но ако вземем Международния стандарт за МПС от 2009 година, то трябва да се адаптира първо в съответствие с Директивата, второ за България ще има добавени неща като ликвидация и нестопанска цел. А знаете, Международните стандарти се прилагат в цялост и когато се адаптират, то не можем да кажем, че прилагаме МСС. Тоест така или иначе ще има Национални счетоводни стандарти за МСП у нас, въпросът беше дали да са изцяло нови или е достатъчно настоящите НСФОМСП да се изменят, в съответствие с изискванията и възможностите от Директивата.
В типично критикантският си стил, сте писал, писал, но сте чел нито Директивана, нито сте обърнал внимание на най-важното в Позицията за малките предприятия, което е ключово, ако се приложи:
Скрит текст :
1. За микропредприятията:
1.1 освобождаване от задължението за съставяне на бележки към финансовите отчети при условията на чл. 36, параграф 1, буква б) от Директивата, тоест когато информация по чл. 16, параграф 1, букви г) и д), и информацията, изисквана по член 24, параграф 2 от Директива 2012/30/ЕС, е оповестена в бележките под линия към баланса.
1.2 освобождаване от задължението за изготвяне на доклад за дейността при условията на чл. 36, параграф 1, буква в) от Директивата, тоест когато информацията, изисквана по член 24, параграф 2 от Директива 2012/30/ЕС, е оповестена в бележките под линия към баланса.
1.3 освобождаване от задължението за публикуване на годишни финансови отчети при условията на чл. 36, параграф 1, буква г) от Директивата, тоест ако съответният годишен отчет е представен най-малко на един компетентен национален орган. Същият този орган, когато това не е Търговския регистър, е длъжен да представи тази информация на Търговския регистър.
2. За малките предприятия - минимални изисквания към оповестяването към финансовите отчети, съгласно чл. 16, параграф 1 от Директивата.
3. Създаването на единната точка за подаване на отчети и счетоводни данни към НАП, НСИ и Търговски регистър, съгласно настойчивата препоръка от параграф 39 от Преамбюла и точка 175 от План за намаляване на административната и регулаторната тежест на бизнеса.
Приемам конструктивни критики от колеги, запознати с Директива 2013/34/ЕС, но не и свободни съчинения и интерпретации, като горното.
Местя постовете в другата тема, за да са на едно място.