18 месеца назад тя е била в майчинство, тоест мин заплата за страната, така ли да разбирам?
Здравейте, не отварям нова тема пиша под тази за да не претрупвам с теми допълнително.
Става въпрос за майка на която и изтича майчитството /три деца породени/ тоест 7 год е в майчинство. В момента ползва платен годишен отпуск , който и се изплаща в/у възнаграждението преди да излезе по майчинство. Отпуск е до февруари включително. Налага и се обаче да претърпи операция и евентуално да ползва болничен след това. Въпроса ми е тоест те са два: - Болничният как ще се изчисли, в/у мин работна заплата или ............
                  - След като излезе в болничен се прекратява отпуска и след това го продължава колкото остава или се припокриват.
Благодаря на отзовалите се. Хубав ден
Здравейте, за обявяване на ГФО срока е до 30,09 за 2023 год., нали не бъркам?
Освен ГФО , се прилагаха и декларации + формуляг Г4 ако не се бъркам.
Всяка година съм в чуденка преди да подам. Възможно ли е като инфо да качите комплекта документи необходим при подаване на място. Много благодаря.
Благодаря ви.  :smile1:
Не земята е наследствена. Съпруга я наследяа от неговите родители след като са починали. След това съпругата я наследява след смърта на съпруга.
Здравейте, за да не отварям нова тема пиша под тази.
Става въпрос за следното. След смъртта на съпруга , съпругата наследява парче земя. Двете деца също имат дял.Без да я разделят те я продават тримата заедно защото когато е по голям парцела като цяло цената е по изгодна. Пак казвам това е наследствена земя.
От НАп обаче се обаждат на съпругата за да се интересуват защо не е декларирана продажбата. Трябва ли изобщо да се декларира, бил то при наследяването или при продажбата? Ще съм благодарна ако коментирате.   
Има ли последствия ако не се обяви в уневерситета че се започва работа по ТД. лицето е назначавано за една седмица първия път в месец юли  и за два дни през август.
Здравейте, обявяването на ГФО в ТР с какви документи към момента трябва да е придружено?
Става въпрос когато се обявяват от собственика а не от опълномощено лице.
Заявление Г2
Декларация по чл.13 ал 4 от ЗТР
ГФО
Друго нещо необходимо ли е?
В България. В чужбина се осигурява, плаща данъци. Работи по няколко месеца и се прибира в БГ. Но по принцип е на постоянен договор в Германия. Къде е ДЗЛ ......от какво се определя ?
Отново ще се вмъкна под чужд пост, защото казуса е подобен. Лице с доход в чужбина , работодателя е държава от евр.съюз трябва ли да посочва този доход при попълване на гдд по чл 50. В българия има доход от наем които е незначителен. За наема ще си подаде гдд по чл50 и ще си внесе данъка, но този доход от чужбина....? трябва ли да го изисквам или не
И аз се вмъквам тук в темата за да не откривам нова. Става въпрос за амортизирани вече ДМА които все още се използват в дейността. Ами ако не се използват защото са достатъчно похабени?
По принцип след като се амортизират какво им правите на активите, какво се случва след това?
Здравейте, пиша тук за да не отварям нова тема. Закупена стока/машина в м.12,23 год.. През м.02.24 год. поради повреда фирмата я връща и и се възстановява сумата + е издадено сторно кредитно известие. Машината е заведена по 206 сметка   2в дебит 206 и 4531/ кредит 401 .     Сега кредитното трябва да се осчетоводи по същия начин но със знак -.Правилно ли е. За януари не е начислявана амортизация на машината.
Да , всичко е на ред. Трябваше на отида на лицето което се упълномощава . Благодаря
Благодаря, но отново и отново прехвърлям услуги и никъде не виждам - Управление за достъпи - :hmmm:
"Имате заявени за ползване услуги, чрез упълномощаване, срокът на които скоро ще изтече. Моля да прегледате своите достъпи в справка "Упълномощители" и при необходимост подайте ново Заявление за упълномощаване."

Това съобщение ми излиза на начална страница след като вляза с кеп.
Къде е тази справка "Упълномощиели", защото аз или не я виждам или не съществува/което е малко вероятно/
С протокол за брак. А шофьорът няма ли вина? Начет за материално отговорно лице?
  При тази сума близо 3000 лв. трябва ли да се внесе ддс то на повредената и бракувана стока
Управителя е управлявал буса
Здравейте, моля за съвет какво да се направи в следния случай.  Фирма занимаваща се с дограма има поръчка в м ноември за 21 кв.м. В м.декември при превоз на дограмата тя се поврежда, при остър завой коланите се скъсват и почти всичко е повредено. С какъв документ да бракувам тази стока, това са близо 3000 лв.
За да не откривам нова тема, ще попитам под тази. Фирма занимаваща се с няколко дейности държи офис под наем. Разхода за наема през година се осчетоводява по 602 сметка като съответно се приспада и внася данъка при източника. Накрая на годината обаче при приключването понеже са две аналитичности по сметка 611 как е правилно да се отнесе разхода от 602 сметка. Или пък по 614? Също ми е питането и разходите за мобилни , куриерски, заплати. по принцип приходите от едната дейност са в пъти по големи от втората, и до момента всички тези разходи са отнасяни към съответната аналитична сметка