Стана. Много Благодаря,
Моля за съдействие относно работата с Микроинвест Делта про.
Имам фактура от доставчик които преди няколко месеца е бил и клиент на фирмата.
И сега като отида да въвеждам данни за 401 /за доставчика които е бил и клиент/ ми излиза забрана - Промените не моат да се запазят защото съществува контрагент с този булстат. И аз сега как да си заведа фактурата, как изобщо да го заведа този доставчик  в програмата.
Във  фирмата в която работя си  има сключен договор със служба по трудова медицина и от там попълват каквото трябва. Но тази декларация по чл 15 от ЗБУТ и мен ме интересува при новооткрита фирма без назначен персонал трябва ли да се подава.
Здравейте, ще съм благодарна ако някой изкаже мнение по моето питане. Става въпрос за малка фирма ЕООД с едно магазинче в което управителя предлага аксесоари за мобилни телефони, резервни части , сервиз а също така  и моб.телефони втора употреба. До момента не ми е представял документи за закупените моб.телефони, но в магазинчето са изложени на видно място и се предлагат.
Казва че ги копува чрез договор от физически лица.
До момента няма продадени такива, но щом като ги предлага аз все пак трябва да ги заведа в счетоводството на фирмата. Питането ми е как се осчетоводяват тези мобилни апрати, на базата на какъв документ, и има ли нещо по специфично при тяхното отразяване в счетоводството.Благодаря .
доходи от положен личен труд няма, само се самоосигуява през него и съответно си движи нещата/продажба и ремонт на мобилни телефони/
И аз се вмъквам зада не отварям нова тема. Искам да попитам лице на което е прекратено трудово правоотношение през 2017 год. и от м.10,2017 започва да се самоосигурява като СОЛ в ЕООД трябва ли да подаде декларация по чл.50 до края на април.
И аз така мисля но все пак исках да се допитам
Здравейте, имам следния въпрос по казус възникнал днес.
Фирмата дава поръчка за изработка на дограма в м02,2018.На 26.02.18 г. плаща касово авансово 100 % за което е издадена фактурас касов бон. Днес обаче получаваме имейл и ни уведомяват че има проблем с материалите и поръчката няма да бъде изпълнена, но нищо не се говори за предплатената сума. Управителя желаеда му върнат внесената сума - те от своя страна какъв документ трябва да ни пуснат,, тоест да анулират издадената фактура от м,февруари която вече ми е в дневника и е подадена или да пуснат КИ
В ГДД се включват всички доходи, в таблиците за изравняване - без наема, той не е осигурителен доход.
И за личния труд, и за наема трябва да се издадат служ.бележки - за л.труд е бележката за доходи от трудови правоотношения, в колоната за съответния код на дохода - не го помня.

Благодаря,Дохода от личен труд на СОЛ в колона 5 се вписва нали така
Включвам се и аз с итанепо темата. Лице управител на ЕООД се осигурява като  СОЛ от м,04 ,2017 . Същата година но от м.  август започва даполучава и доходи от наем на мпс,  а в м.декември има начислен и личен труд. Предполагам че задължително трябва да се попълнят таблиците за изравняване на дохода към ГДД по чл 50. Трябва лида се влючва дохода от наем. Фирмата в която лицето е управител и чрез която се осигурява каква сл бел трябва да му издаде по чл 45 ал.......,Благодаря
Здравейте, използвам темата за да се вмъкна и аз. моля дайте КИД за фирма с дейност търговия с консумативи за мобилни апрати, сервиз на мобилни апарати и продажба на моб. апрати новии втора употреба.Блаодаря предварително,
 за справката по чл. 73 съм напълно съгласна. но относно справката по чл. 55 изпитвам силно съмнение. в справката по чл. 55 не се посочват изплатени суми, а се посочват дължими данъци. след като на СОЛ данък и осигуровки не се удържат, какво ще посочваме в тази декларацияпо чл. 55. струва ми се, че има грешка в това становище, но ако аз греша, моля за основанието, а и клетката в декларацията, където да се отрази информацията за СОЛ-а, бил той пенсионер или не.

Тъй като невидях отговор на горепосоченото , а аз се нуждая от малко информация, моля някои да коментира. Става въпрос за пенсионер които през годината няколко кратно е назначаван на ГД/пенсионер с 50 % решение на ТЕЛК/ за него не са подавани на тримесечие деклараций по чл 55 а сега до 30,04,2018 ще се подаде справка по чл 73,  Та въпроса ми е много ли сме сгафили като не сме подавали деклараций по чл 55 - то всъшност в тях няма какво да се декларира за това лице.
Здравейте, моля някои да вземе отношение дали сделката която ще опиша е ВОД.
Български гражданин  работи и живее от години в Германия желае да закупи дограма за своя дом от българска фирма. Иска да плати авансово цялата сума в брой, а доставката до Германия ще се извърши  от и с транспорт на  доставчика .
В този случай налице ли е ВОД?
След плащането в брой доставчика трябва да пусне фактура за стоката, но кога тази фактура трябва да се включи в дневника за продажби - в месеца на плащането или в месеца когато действително е извършена доставката на стоката/дограма/.
Когато има фактура, неотразена в счетоводството, тълкуването на НАП е следното: фактурирания материал (гориво, услуга...) е ползвано за придобиване на ползи, неотчетени като приход. Пресмятат си някакъв хипотетичен пеиход и го облагат с данъци (корпоративен, ДДС...).
Съвет: отчитайте всички фактури, като определено количество от тях отнесете за "лични нужди". И обяснете на шефа какво "печели" с тези фактури.
Благодаря Ви.
Когато става въпрос за фактури за стока съм съгласна че задължително трябва да се включват при получателя. Но в случая мисля че не е необходимо всяка една представена фактура за гориво да се завежда. За основание.............не мога да посоча.Още повече че в стремежа си да направят услуга някои приятели и познати  на управителя зареждат горива за собствените си мпс но  изискват фактура на името на фирмата.Е аз в случая какво трябва да направя? Ако завеждам всички тези фактури от знайни и незнайни лица/ но с получател МОЛ а на фирмата как да изписвам след това и как да си оправдая разхода?

Моля за мнение.
Повдигнах темата, защото имам познат с фирма еоод на които тече в момента ревизия и ще има санкций точно заради такива издавани фактури за гориво но не осчетоводявани от тяхна страна/ завеждани са но не всички които са представяни,
Включвам се в темата за да не отварям нова.
Моля ако някои има отношение да се включи. Става въпрос за издавани фактури за гориво и задължението да се включват в дневниците при получателя на тези фактури.
Тоест задължена ли съм аз като фирма да включвам всички издадени фактури за гориво към нас, или не е необходимо. Фирмата разполага с едно МПС - бус, но управителя не спира да взима фактури за дизел дори когато използва и собственото си мпс лек автомобил.
Да права сте. Д6 за данъка всеки месец.
Ами........не ми стана ясно Д6 в крайна сметка подава ли се всеки месец с код 08, и внася ли се този данък. Или се подава декл 55 на тримесечие и тогава се внася както при ГД.