Здравейте, имам следното питане - при продажба на произведена продукция например дограма задължена ли е фирмата освен касова бележка да издава и фактура на лицето закупило дограмата ако то не желае такава?
Благодаря Ви, разбрахме се да пуснат   фактура  за аванса със сумата на превода и нова фактура с нулева стойност при доставката.
Ами неможе , но масово се практикува. По принцип срока е 5 дни от датата на издаване на касовата бележка да се издаде и фактура, ноооо ............
Здравейте, моля за помощ относно следният въпрос.
Правим поръчки за щори и ни издават проформа фактура за аванс 100 % да кажем 132 лв. Ние плащаме, и при доставката на щорите получаваме фактура със задължение 00,00 лв - тоест в основание обща сума на поръчката, платен аванс и задължение 00,00 лв.
Как обаче да си осчетоводя аз тази фактура?
В дневника немога да заведа проформата, а завеждам фактурата която обаче е с ддс 00,00 лв. Нещо немога да го осмисля. Моля за съдействие.
Благодаря , а като основание си вписвам такса за публикуване на ГФО в Търговски регистър.
Моля за банкова сметка на търговският регистър за превод такса ГФО.
Благодаря
Става въпрос за ЕООД, без дейност през 2016 год. подадени са в НАП и Статистика необходимите документации , но сега влизайки в търговски регистър на ел. услуги , избирайки Г2 никъде не виждам възможност да се постави отметка или нещо подобно че фирмата не е осъществявала дейност, само иска да прикачвам приложения. моля за съдействие.
Фирма без дейност 2016 год. трябва ли да публикува нещо , или да подава някаква декларация в търговския регистър.
Става въпрос за фирма за доставка и монтаж на дограма. По голяма част от постъпленията  са по банка, но има и приходи в брой/по две три касови бележки за месец/ без да се издаватфактури. Как е най правилно да се осчетоводяват тези приходи по касов апарат - ден за ден като за документ се вписва отчет за извършените продажби или ПКО? Или веднъж месечно ? Кое е по правилно да се вписва като документ ПКО или Отчет за извършениет продажби когато е ден за ден? Благодаря.
Готово мина. Благодаря.
но в справката на ТД не виждам първото назначение от 01,06,1998 год. а има молба за назначаване, договор, в програмата се води с това назначение . Единствено липсва заповед за прекратяване, и изведнъж втори ТД от 01,09,1998 год.
Направих справка в НАП и там договора стои с дата на регистрация 01,09,1998 год.
Поправих уведомлението и го пуснах отново сега ще чакам ........
Здравейте, моля за съдействие относно следното:
Дългогодишен служител на фирмата напуска и не мога да му прекратя ТД в НАП
Договора е от 01,06,1998 год.
Напуска на 28,04,2017 год.
Уведомлението попълвам с тип на документа 3, дата на договора 01,06,1998 г. дата на прекратяване 28,04,2017 год и ми се връща от нап неприето със следното основание Договора не може да се прекрати поради некоректно подадено основание ( или дата на сключване) на трудовия договор. Какво трябва да се направи в този случай ?
Отнво зациклих. Първата подсметка на 302 я създадох материал еди какъв си с количество и мрка. Опитвам седа въведа втората позиция по фактурата с 3022и ми изписва че сметка с такива параметри същесвува.
Много Ви благодаря за помоща. Стана.
Моля някои да се включи
Моля за съдействие. От скоро работя с Делта про и докато навляза ще имам може би доста затруднения. Получавам фактура за материали , и следвайки наръчника отивам на операций - стоково мат.запаси-дефиниране на смз , от там въвеждам наименованието и мярката на материала, и след това отивам на сметка за доставка и удрям на камък. Сметката за доставка ми е 302/1 но ми излиза едно съобщение че избраната сметка не попад в нито една от следните категории: Материали, Продукция, Стоки и т н. Пробвах и със 303 и 304 новсе едно и също.
Е може ли някои да ми каже как аз да  въведа този материал със броика и цена? 
Благодаря ви. За окончателното плащане нещо съм замотала в сумите.
А в самата фактура пиша: Окончатнелно плащане по договор......    -     833,34
Приспадане на направен аванс                                                                 -  /- 166,67/

за плащане  :
Данъчна основа  666,67
                       ДДС 133,34
               Общо       800 лв.
моля за отношение по моя въпрос. Става въпрос за следното. Клиент прави поръчка във фирмата, стойността на офертата е примерно 1000 лв. Той внася авансово 200 лв, за което се издава фактура за плащане в брой.  След като става готова поръчката доплаща разликата от 800 лв. и също му се издава фактура за плащане в брой.
Аз осчетоводявам по следния начин
- за аванса Дт 411 - 200 лв
                      Кт 4532- 33,33 лв
                      Кт 412 - 166,67 лв.
- за плащането в бр 501/411 - 200 лв

За окончателното плащане от 800 лв.

Дт  411  -   800 лв
Кт  4532-   100 лв.
Кт 412   -   /-166,67/
Кт 701  - 666.67 лв.
Според вас правилно ли осчетоводявам?