Продължавам да дъвча този СОЛ. Управител на ЕООД се осигурява върху 460 ,00лв без да получава доход за личен труд. Но ако реши че иска да се начислява личен труд равен на осигурителният доход с данъка след приспадане на осигуровките как се процедира. На тримесечие ЕООД подава декл 55 и го внася - така ли трябва да стане?
Благодаря.
Готово - в моя случай дт обороти по сметка 609 и дт обороти по сметка 702. Хубава вечер
Ами какво тогава - говоря за разходна част на ОПР т. 5 други разходи
Други разходи не е ли оборота по 609?
Ами да и 609 но и дебитните обороти на сметки от група 70 и друго......
Какво влиза в разходната част на ОПР в т.Други разходи, за мен това са дебитните обороти по смети от група 70 но нещо не ми се получава засечката. Балансовата стойност на продадените активи ми се засича с салдото по група 702/дебитно/ но в точка други разходи ми се явява разлика .
Тоест дори да е по желание на работника поради навършване на годините за пенсия, обезщетение се дължи
Много Ви Благодаря за бързите отговори.
А защо е необходимо след като се е генерирало уведомлението за упълномощаване да се ходи до офис на нап.
Аз като физическо лице притежаващо КЕП мога да подавам данни за фирми чрез попълване на заявление . това заявление следва да се представи в офис на НАП или може и по ел. път да се изпрати? 
Може ли да ми разясните реда , защото четейки от страницата на НАП разбирам че единственият начин е собственика на фирмата и аз като горд собственик на КЕП да се строим заедно пред някое гише и да изчакаме да си подадем заявлението.
Това означава ли  че единственият начин за подаване е чрез КЕП?
Благодаря открих го.
А относно подаване на Д1 и Д6  с ПИК на фирма на какво мнение сте?
Благодаря. още нещо да попитам - ОКД 5 може ли да се подава с ПИК на физическо лице?
Аз влязох с моя ПИК но никъде не видях такава възможност.
Пиша тук за да не отварям нова тема - лице което е СОЛ в ЕООД може ли да подава Д1 чрез ПИК издаден на физическото лице? Питам защото до момента съм подавала Д1 на СОЛ само чрез КЕП. ПИК се издава само на физически лица или и фирма може да си издаде такъв и да оперира с него?
Благодаря.
Здравейте, аз продължавам да дъвча тази тема. Ако управителят реши да сключи договор за наем м/у фирмата и физ.лице/в случая сол управител на еоод/, тоест сключва договор със себе си, има ли значение сумата за която ще се сключи този договор. Тоест има ли някъде упоменати размери  под които не трябва да се пада.
И аз се вмъквам тук за да не отварям нова тема.
Как се издава УП 3 на лице което през периода на стажа си в дадена фирма е работило и на 4 часов  и на 8 часов работен ден.
Издават се две УП3 за периода на 4 часов р.ден и на 8 часов р.д.?
А ако е само едно уп3 за  целият период какво работно време се вписва в полето Работил при непълно работно време..............
Тъй като в случая Управителят на ЕООД е представляващ юридическото лице, няма пречка да сключи такъв договор със себе си като ФЛ. В практиката се е наложило мнението, че не може да сключва със себе си единствено трудов договор.
След като става дума за товарен автомобил, дружеството ще има право на данъчен кредит за всички разходи, свързани с неговата експлоатация. И то не защото е нает актив, а защото автомобилът не е лек.
Дружеството, обаче, като платец на доход на ФЛ ще има задължение да удържа и внася авансов данък върху дохода от наем на собственика и да му издава сметка за изплатени суми и служебна бележка. Собственикът е СОЛ, но това обстоятелство има значение само за доходите от друга стопанска дейност, а не и от наем.
По този повод и, тъй като няма да може да ползвате амортизационни начисления за актива, може да помислите за допълнителна непарична вноска от страна на собственика в капитала на дружеството, например.

Моля да ме насочите за това какви непарични вноски може да направи собственика в капитала на дружеството?
Става въпрос за дограма, и към всяка продажба се прави работна карта/тоест описва се на конкретният клиент какво му е монтирано на тази и тази дата подробно. След това ако не желае фактура се пуска само касов бон и се приключва. След това спокойно на базата на работната карта може да се изпише точно каква дограма е продадена квадратура вид и т н. Моите разсъждения са такива , и мисля че не греша. Но всеки си има начин на работа.
Колежката обаче упорито си твърди че за всяка продажба на продукция, не на стока или услуга а на продукция задължително трябва да се издава фактура заедно с касовия бон.
За мен четейки чл 119 от ЗДДС не е задължително издаването на фактура при всяка продажба независимо дали е стока или продукция ако клиента не желае. Издаването на касова бележка е достатъчно и отчет за извършените продажби.
Благодаря.