Това, че няма приходи не означава, че няма дейност...
"Задължение за регистрация при вътреобщностно придобиване

Чл. 99. (1) (Изм. - ДВ, бр. 104 от 2020 г., в сила от 01.07.2021 г.) На регистрация по този закон подлежи всяко данъчно незадължено юридическо лице и данъчно задължено лице, което не е регистрирано на основание чл. 96, 97, чл. 100, ал. 1 и чл. 102 и което извършва вътреобщностно придобиване на стоки.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2024 г.
  • ) Алинея 1 не се прилага, когато общата стойност на облагаемите вътреобщностни придобивания за текуща календарна година не надвишава 10 000 евро."


Ако са налични всички условия за ВОД за дружеството от ЕС, нормално е да издадат ф-ра с ДДС 0%. А дружеството осъществяващо ВОП да се намери къде попада според ЗДДС.
Ами зависи от мястото на изпълнение...
Фейсбук се прекръстиха на Мета преди известно време.
А ако си отговорите на какво основание издавате протокола за самоначисляване на ддс, ще си отговорите и в коя колона да го въведете.
" издадена от контрагент с EU OSS VAT: EU....."
Проблема е във VAT номера. Трябва ви VAT номер от държавата, където е регистрацията на доставчика.
"Декапитализира ли счетоводителя фирмата, при разпределението на цялата печалба на дружеството?"
Счетоводителя нищо не декапитализира, защото решението за разпределяне на дивидент не е негово, а на съдружниците.
"Но искам да ползвам данъчния кредит."
Ако фактурата е издадена под режим "касова отчетност" само тогава не можете да ползвате целия данъчен кредит, а само на платената част.
Юридическото лице е длъжно да декларира изплатената сума. Физическото лице ако желае (не е длъжно), може да я обяви в приложението за необлагаеми доходи, при положение, че дохода е необлагаем.
Само да питам: държите да плащате и данък дивидент или в тази посока не сте мислили?
Според мен се отразява. Все пак придобивате актив по стопански начин.
За да си получавате майчинството:
Вариант 1 - Фирмата не работи.
Вариант 2 - Фирмата е с друг управител.
"защо ми излиза като отворена" - Защото още не е отворена за подаване за 2023-та година. Дава ви възможност само за корекция на миналата година.
Чл. 50. (1) (Предишен текст на чл. 50 - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Освободена е доставката на стоки или услуги:
1. които са използвани изцяло за извършването на освободени доставки и на това основание не е било упражнено правото на приспадане на данъчен кредит по отношение на начисления данък при тяхното производство, придобиване или внос;
2. при производството, придобиването или вноса на които не е било налице право на приспадане на данъчен кредит на основание чл. 70.

Какво купихте,произведохте или внесохте и не сте имали право на данъчен кредит за него, за да се търсите в този член?
"Чета чл.162 ал.1 където пише, че в деня на подаване на искането се подава и ГДД с приложено копие на искането"

В предния пост съм копирала чл.162 ал.1 от ЗКПО, където няма такова нещо... Вие къде го прочетохте?
На теория заличаването може и да не се състои, ако за нещо ви направят отказ и до края на годината не успеете да откоригирате нещото си...
Чл. 161. (1) (Изм. - ДВ, бр. 98 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.) Последният данъчен период на данъчно задължено лице, прекратено с ликвидация или с обявяване в несъстоятелност, обхваща времето от 1 януари на годината, в която е извършено заличаването, до датата на заличаването.
Чл. 162. (1) (Изм. - ДВ, бр. 98 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.) Данъчната декларация за последния данъчен период, определен по чл. 161, ал. 1, се подава в 30-дневен срок от датата на заличаване на данъчно задълженото лице.

Не знам за какво искане пишете, но няма как да подадете декларацията преди вписване на заличаването на фирмата.
Апропо, на какъв етап ви е ликвидацията... подаване на заявление за начало на ликвидация или  подаване на заявление за заличаване? Процедурата между двете е минимум 6 месеца...
Тя тази декларация се подава след заличаване на дружеството и тогава нямате достъп до нищо за фирмата през електронния портал на НАП.
Някой има ли идея относно тази поредна гавра?

https://www.facebook.com/groups/naredba.n18?locale=bg_BG
"Вчера присъствах на среща в НАП относно въвеждане на SAF-T в България.
SAF-T е формат за електронна отчетност между бизнеса и държавата. Ще се въвежда поетапно между 2025 и 2030 г., за регистрираните по ДДС фирми в България. Първо за най-големите и после поетапно - за все по-малките.
В общи линии, SAF-T включва подаване на информация за:
Покупки и продажби - нещо като сериозно разширени дневници по ДДС, включващи и РЕДОВЕТЕ на покупките и продажбите (фактурите).
Плащания (и сетълмент по фактури)
Складови движения
Счетоводни движения - нещо като Оборотна ведомост и Главна книга
Дълготрайни активи
За щастие, SAF-T не налага изисквания към софтуерите. Важното е да се е подава информацията. А как това ще се случва, си е решение на всяка фирма. Това е добрата новина.
Лошата е, че информацията ще трябва да се подава структурирано, според централизирани номенклатури. "
Документи, удостоверяващи извършването на вътреобщностна доставка на стоки
...
а) (доп. - ДВ, бр. 10 от 2011 г., в сила от 01.02.2011 г., доп. - ДВ, бр. 8 от 2016 г., в сила от 29.01.2016 г.) транспортен документ или писмено потвърждение от получателя или упълномощено от него лице, удостоверяващи, че стоките са получени на територията на друга държава членка - в случаите, когато транспортът е извършен от получателя или от трето лице за сметка на получателя; в писменото потвърждение се посочват дата и място на получаване, вид и количество на стоката, вид, марка и регистрационен номер на превозното средство, с което е извършен транспортът, име на лицето, предало стоките, и длъжностното му качество, име на лицето, получило стоките, и длъжностното му качество;
Чл. 53. (1) Облагаеми с нулева ставка на данъка са вътреобщностните доставки по чл. 7, с изключение на освободените вътреобщностни доставки по чл. 38, ал. 2.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 96 от 2019 г., в сила от 01.01.2020 г.) За прилагане на нулева ставка по ал. 1 доставчикът следва да разполага със:
1. документи за доставката, определени с правилника за прилагане на закона, и
2. (доп. - ДВ, бр. 102 от 2019 г., в сила от 01.01.2020 г.) документи за изпращането или транспортирането на стоките от територията на страната до територията на друга държава членка, определени с чл. 45а от Регламент за изпълнение (ЕС) 2018/1912 на Съвета от 4 декември 2018 г. за изменение на Регламент за изпълнение (ЕС) № 282/2011 по отношение на някои освобождавания при вътреобщностни сделки (ОВ, L 311/10 от 7 декември 2018 г.), наричан по-нататък "Регламент за изпълнение (ЕС) № 282/2011", или определени с правилника за прилагане на закона.

Ако имате документите по този член - ВОД, в проивен случай сделка в страната с 20% ддс.
На мен не ми е ясно, какво ще им гледат на касите - както и вече се написа, че парите просто ще се преместят в друга сметка. Отделно - подавайки на 14 число за предходни месеци - какво, точно ще правят от НАП?

Е не искат да се декларират само касите...

"2. размер на вземания по разчети със собственици и персонал, когато надхвърлят праг от 10 000 лева.

Данните ще се отразяват в справка-декларацията по ЗДДС по ред, определен в ППЗДДС."