Има ли срок 2 год. или 5 години., за да се закрие с-дото в  с-ка 402?
Малка част от аванса е усвоена , има издадена фактура, приспаднала съм я, но какво се случва с друрата част идея си нямаме, по всяка вероятност не е възстановен, за да дам дт 501/ кт 402 и не зная кога и как е редно да го закрия?
Да, платено е, имаме КБ и съм го осчетоводила дт 401 / кт 501 100лв., не зная какво е погасено, беше на нисък тарифен план и не разбира много от интернет и мобилно банкиране, може би затова е приел тази опция. Малко след връщането му от чужбина премина към друг мобиен оператор и отказва да има вземане даване с предишния. Ние по телефон също нищо не можахме да получим като инфо или докумант, а вече и след повече от година, май няма как.
Колеги са споделяли, че при ф-ри на мобилни оператори закриват плащанията, дори като нямат КБ, или плащане по сметка, презумцията е, че ако неплати повече от месец, ще му спрат мобилния телефон и за да не висят салда в с-ка 401, закриват и от НАП не са правили проблеми при проверки. но тук казусът е по-различен и не зная...
Кога и как е редно да закрия това салдо в с-ка 402?
Имаме надплатена сума по фактура на мобилен оператор Х, заради предстояща командировка в чужбина на шефа са предложили да плати 100лв в повече, за да няма проблем с телефоните разговори. След връщането си бе безкрайно недоволен, разправя се около месец- два със съответния мобилен оператор и премина на друг мобилен оператор.В основание за плащането по тази фактура  на Х е записано- предоставен аванс, осчетоводила съм я : Д-Т 402: 100лв./  К-Т 401: 100лв. В 2020г. шефът смени оператора и нямаме документи, дали тази сума е възстановена, или използвана. Какво да правя с това салдо по с-ка 402? Кога и как е редно да го закрия?
В ГДД по чл.50, незавършеното производство, авансовата приходна фактура,  го включвам в част 3-та ред 1, шифър 2-3001 и го изключвам от ред 2, шифър 3-0011, дали  е правилно?
Авансовата фактура не я пиша никъде, незавършеното производство го записвам на посочения ред и шифър, правилно ли е?
Благодаря Ви,  delphine, важното е да е коректен финансовият резултат, но понякога лесното е по-трудно :blush:
В ГДД по чл.50, незавършеното производство, авансовата приходна фактура,  го включвам в част 3-та ред 1, шифър 2-3001 и го изключвам от ред 2, шифър 3-0011, дали  е правилно?
Аз мислех да си създам колонка в книгата за разходи: Разходи за бъдещи периоди  и тази колонка да не влиза в общия сбор на разходите. Когато имаме авансова фактура за приход, окончателното плащане е през 2021г.,  и разходите по тази фактура също ли не трябва да се включват в книгите за приходи и разходи? В ОПР  за 2020г. съм ги посочила и в разходната, и в приходната част, съответно в намаление и увеличение на запасите от продукция и незавършено производство?   
В едностранното счетоводство имаме ли разходи за бъдещи периоди, как да отразя фактури за абонамент: ел. подпис или абонамент по  договор за касовия апарат, които са с валидност една година, а са платени септември и октомври 2020г.?
Предполагам това и това сте го видели.

Намерих и някакви Разяснения във връзка с подаването на декларация по чл. 15 от ЗЗБУТ, не зная дали са актуални.

Както и това.



Последното не бях, благодаря Ви! :smile1:
Да, нова фирма е, стартирала през 2020г. и понеже е ЕООД и няма назначени лица по трудов догвор, колебая се дали полагането на личен труд от управителя към 31.12.2020г., а и през тази продължава ни задължава да я подадем?
 :blush: Фирмата е ЕООД, няма назначени по трудов договор, само управителят полага личен труд през 2020г. и  към 31.12.20г., а и тази година продължава, пак ли трябва да се подава декларация по чл.15 ЗЗБУТ?
Дали срокът и за нея е удължен  или остава 30.04.2021г.,не мога да се ориентирам в сайта?
Как може да се направи консултация в НОИ сега в период на пандемия, относно несъответствие на периоди стаж в книжка , трудова, осигурителна и данните в регистъра с ПИК на НОИ? Онлайн ли да се отправи запитване или може и на място среща с дежурен инспектор?
в основание записах че офисът няма да работи за периода на пандемията а работата не може да се върши дистанционно
Никой ли не е имал такъв случай?



в договорът пише едномесечо предизвестие, сега 30 или 31 дни да смятам, освободена е от 09.02.2021г>?
В уведомлението по чл.62, попълвам при освобождаване само точки1,2,3,4,5,6,7,8,9 и 16?
как да оформя предизвестието , като предизвестие до....
Не видях. благодаря Ви за отговорът, няма срок на изпитване, отдавна е изтекъл, как да запиша в предизвестието карантина и дезинфекция на офиса или нещо по-сериозно?