през 2014 получена субсидия за изграден обект от ФЗемед. Начислените амортизации вместо по Дт с-ка 603 са начислявани  по ДТ с-ка 713 -за приспадане на прихода от субсидията.
Например ДТ 603-2000/за другите активи/,ДТ 713-16000 /КТ 241 - 18000
преобразуване на счет фин резултат - колона А увеличения ра ред 1 -18000
колона Б намаления -16000. Правилно ли е ...
Не е уведомил новата фирма, че е в болнични и е започнал работа. Каква декл 1 да се подаде -за целия месец в  болнични или до 25.02
Май голяма каша е забъркал
Имам и още един въпрос... Самоосигуряващо се лице -ЕТ- по време на болничен за целия февруари до средата на март е сключило трудов договор с друга фирма на 25 .02/ има намерение да прекрати дейността на ЕТ-то/
Болничния все още не е подаден в НОИ. Как се постъпва в този случай?
През м 12.2014 физическо лице плаща наем за помещение ползвано през годината на друго физическо лице.
- платеца НЕ издава никаква бележка
- наемодателя сам декларира получената сума в приложение № 4 с код 401
Правилно ли е така ???
На служител напуснал през 2014 г -служебна бележка за доход образец № 2 ли трябва да се издаде
Доставчика настоява, че нямало нужда да се издава фактура с авансовото плащане. Фактурата ще я издаде след около 2 месеца.
Аз как да осчетоводя това плащане, има ли друг начин
Сключен договор за покупко-продажба на материали, препарати и др. На същата дата 18.12 е извършено авансово плащане. В договора пише, че в срок два месеца ще бъдат доставени материалите и ще издадат необходимите документи "по закон".
Според мен до 5 дни от датата на плащане е необходимо да се издаде фактура за авансовото плащане, съответно да я включим в дневника за покупките и да се ползва дан кредит. Съответно при получаване на договорените материали, да получим окончателна фактура.
Правилно ли разсъждавам...
В италианската фактура ддс е 0%, посочват причина за неначисляване на ддс ART.41 L 427/93  и сумата  в евро 2250.00, платена цялата през разпл сметка в лева 4407.75 лв.
В протокола по чл 117 ал 1 от ЗДДС посочвам доставчик италианската фирма, получател ЕТ-то.Но какво посочвам като данъчна основа и какъв процент ДДС - 0% или 20%
Да, в началото на декември, но какви протоколи трябва да се изготвят,vies-декларация....??? Как практически да стане, моля...
Здрави и успешни да сте през Новата 2015 година!
ЕТ купува от Италия селскостопанска машина. На 07.11 превежда цената на италианската фирма по проформа фактура. На 18.11 съгласно товарителница машината е получена от българска фирма, която е може би посредник. На същата дата има издаден инвойс от италианската фирма към ЕТ с VAT CODE - A41 ,не е начислен ДДС. В дневниците за м 11 не е включен инвойса. Машината е получена фактически от ЕТ-то през декември, но няма никакви протоколи за предаване/приемане.
Има ли нещо нередно в така получените документи, и как да ги включа в дневниците за м 12
 
Извинете ме, но трябва днес да подам корекциите а не съм сигурна за здравните осигуровки по време на болничен на самоосигуряващото се лице в този случай ......
Здравните осигуровки за времето в което е бил в болнични върху 420 лв  ли да си останат , както са подадени или трябва да се преизчислят  върху 550 лв.
На ЕТ самоосигуряващ се отказват изплащане на болничен, защото минималният му осигурителен доход  за 2014 год е 550 лв а не 420 /по декларация за доходите от 2012 год/.
Сега всичко трябва да се коригира.
Декл 1 за всички месеци по отделно за 2014 год ли трябва да подам?
За дните, в които е бил в болнични през 2014 здравните осигуровки върху 420 ли ще се изчисляват или върху 550 лв.?
И дали ще преизчислят размера на паричното обезщетение за времето в което е бил в болнични ?
Както винаги, свободен текст, но да изглежда и да бъде написано както те искат.... Както и да е, след два опита успяхме! Лека вечер !
Спешно ми трябва бланка за погасителен план за разсрочено плащане на задължения към НАП. Откъде да сваля някакъв образец или готова бланка ...
Каква служ бележка / по кой чл/ да издам за изплатен наем за земеделска земя /аренда/ от юридическо лице /ЕООД/ към физическо лице пенсионер. Трябва ли да включа този изплатен наем в Справката по чл 73
И още нещо - самият договор може ли да бъде изготвен без посочен размер на възнаграждението като за възнагражденията  се изготвят анекси.
Изобщо как практически, с какви документи да се оформи цялата процедура около ДУК...
При регистрация на ЕООД собственика е вписан и като управител, но не е вписан договор за управление и контрол -до този момент се самоосигурява. Ако прекрати самоосигуряването и сключи ДУК , то трябва ли да се впише в ТР този ДУК или може и да не се вписва, след като името на управителя вече съществува в ТР.
Възможно ли е договора за наем за 2012 и 2013 да бъде  " за безвъзмездно ползване" а с наема за 2014 с анекс към договора да компенсираме. Не са големи сумите, но все пак ще са ни необходими разходи
Да разбирам, че с наема за 2012 и 2013 ще се увеличи фин резултат за 2014.
а наема изплатен през 2014 ще се признае за разход