Благодаря за отговорите!
Искам да попитам още нещо - как я попълвам тази декл.6 годишната - на програмата или на файл на excel. Защото, ако е на програмата за декларациите , трябва ли да въведа физ. лице като осигурител и тогава да попълвам декларация 6? И ме притеснява датата 13.2014г. къде да я напиша?
Здравейте!
И аз искам да попитам за год. декл.6 на СОЛ. Става въпрос за ЕТ. МОже ли с  ПИК код на лицето да се подаде декл.6 годишна с дата 13.2014? Или трябва да упълномощавам ЕТ, което има ел.подпис? Или най-вероятно да отида до НАП и да си подам там на място.  И какъв е редът за подаване на декл.6 годишна, деклр. по чл. 50 и Отчета на статистиката. ПЪрво отчета, после ГДД . А декл. 6 мога ли да я подам преди двете?
Здравейте!
Имам инсталирата програмата за декларациите на стар компютър с Win XP. Там си направих обновленията и си вкарах декларациите за януари и няма проблем. Обаче, имам нов компютър с Win 7 , инсталирах програмата за декларациите и като ги вкарам, после като вляза на редакция на първата страница ми пише Please enter no more than 4 characters. И вече не мога да премина на следващата страница. И като дам следващ и пак този надпис  - имате ли представа от какво може да е? Преинсталирах и пак имам този проблем.
Благодаря за вниманието.
Здравейте!
Искам да попитам следното - дали, ако имам ел. подпис мога да ползвам едновременно с него и услугите, предлагани с ПИК код!  Т.е. мога ли едновременно да имам и ел.подпис и ПИК?
В моя случай - става въпрос за ЕТ - имам ел.подпис като ЮЛ /така решихме/, и сега искам да взема ПИК на лицето, за да подам декл. по чл. 50.
Според мен не би трябвало да е проблем, тъй като с двете неща аз имам на разположение различни услуги.
Благодаря много за отговорите и вниманието!
Здравейте! Значи по старото от 2008г. е 4773 кода ми, по новота е 470074. Гледам, че промените са в размера на кодовете по брой цифри основно.
Здравейте! Да попитам още нещо - след като притежавам 10 акции от 10000 общо на АД - аз отчитам акциите като инвестиция в смесено предприятие, нали?
Благодаря за вниманието
Благодаря за отговора! Искам да попитам - то АД се създава сега и все още не е регистрирано в търговския регистър, следва ли аз след като преведох парите за акциите , да си създам сметка от 22гр.  или да осчетоводя като разчет плащането ? Аз не съм получила нищо още - нито акции , нито временно удостоверение или нещо такова. А според мен трябва да получа документ за акциите.
Здравейте! Искам да попитам след като има нов КПИД 2015 следва ли да се подава нещо в НАП ? И трябва ли да се прави промяна на кода, след като пише че и КИД 2008 е валиден за 2015г.? И евентуално има ли значение като се подава декл.1 - предполагам, че ще трябва да променя кода на дейността?
Здравейте! Искам да попитам следното - нали като се закупят акции от дадена фирма , те следва да се осчетоводят. По конкретно аз съм ЕТ и купувам акции от някое АД, и би следвало аз да ги водя по 511 сметка и да отчитам приходи и разходи при разлика в цените им.
Питам в този форум, понеже тук винаги ми отговаряте точно и бързо.
Благодаря на включилите се по темата.
Здравейте!
Искам да попитам следното - дали застрахователното обещетение се включва в СД по ЗДДС? То освободена доставка ли е? И как се отразява в ГДД? Полумихме обещетение от застраховатерите и то е по сметка 709. Четох доста по въпроса насам натам и затова реших да питам и тук.
Благодаря на всички, включили се по темата
Да добавя само, че стажанта ще получи документ, удостоверяващ, че си е взел държавните изпити.
Здравейте! Искам да попитам как се наемат стажанти, които са си взели държавните изпити , но нямат все още получена диплома за висше?
По конкретно ме интересува какъв договор се сключва с него? Той има диплома за средно образование , но с нея не може да работи по специалността.
Знам, че от 01.01.14 се сключва договор за стажуване, но той е ако имаш диплома за висше.
Ако има някой запознат, ще съм му Благодарна за помощта.
Благодаря!
Аз се посъветвах и с друг колега и разбрах какво да направя!
Още веднъж Благодаря за отговора!
Здравейте! Имам следният казус и искам да попитам нещо във връзка с него. Имаме една козирка пред фирмата, която не се води като ДМА за нас. Обаче, сега от гразушката се повреди и ние и направихме ремонт. И сега ни издадоха фактура за изработка и монтаж на козирка за 1800 лв. Това е голяма сума и въпроса ми е аз като разход по 602 ли трябва да я отчета или като ДМА в 20гр.? Също така чакаме и застрахователите да ни преведат някаква сума.
Благодаря на включилите се по темата
Здравейте! Искам да попитам след като имам настъпила щета по застраховка на имущество, как следва да осчетоводя разчета със застрахователя?
Става въпрос, че аз имам застраховка от миналата година и е осч. като разход по 602 сметка.  Обаче сега настъпи щетата и ще ни преведат цялата сума. Сега като платим правя статия 602/501 и после като ни преведат сумите правя статия 501/495. Трябва ли да има приходна сметка - примерно 495/709. Може да ми помогнете, ако знаете, аз така или иначе ще се ровя в учебниците ми да видя как беше.
Благодаря на включилите се по темата .
Благодаря! Исках да съм сигурна, че е така и затова реших да пиша.
Здравейте!
В какъв срок имам право да отчета фактура, която е издадена на 28.02.14г., а аз я получавам днес и искам да я включа в декларацията по ДДС за м.май. Фактурата е за покупка - актуализация. Четох в ЗДДС, че вече периода за включване на фактурите е 12 месеца , а не както преди 3 месеца.
Благодаря на отговорилите
Ами тогава като ми остане остатък по единната сметка те какво ще го правят след 04.06? Много ми е интересен този въпрос.