Здравейте! Искам да попитам нещо за кредитно известие, понеже за първи път издадох такова. Става въпрос, че ни върнаха един апарат за 26лв. Написахме кредитно, Правим статия 411/ 702 и 4532 със знак минус и я включваме в дневника за продажбите. После обаче тази стока нали ни е върната и следва пак да я заприходим. Стигаме до въпроса ми - той е каква статия следва да взема? Видях на едно място примерни статии - 304/702 и 123/702. Или трябва сторнировачна статия 702/304 с червено. Въпроса ми е с две думи какви следва да са статиите за върнатата стока?
Благодаря за вниманието
Здравейте! Искам да попитам , когато попълвам онлайн декларация по чл.50 , аз  ли трябва да попълня отстъпката от данъка ? Не се сещам как беше миналата година. А сега като попълня отстъпката не ми  преизчислява сумата на следващият ред, или изобщо не дава да я попълвам.
Благодаря за вниманието
Здравейте!
Искам да попитам нещо по справката, понеже видях, че има една промяна. Става въпрос за определянето на доп.вноска за ДОО. Виждам, че има нов ред под таблицата. Има ред за определяне на вноската за Пенсии и Общо заболяване. Та въпроса ми е ако СОЛ се осигурява и за двете задължително трябва сега да довнесе и за двете? В смисъл, че до сега довнасяхме за 17,8% за пенсии, а сега трябва да довнесем сумата по 21,3%. Питам, защото досега не беше така.
 Благодаря на всички , включили се по темата.
Здравейте! Искам да попитам следва ли да правя задължително подновяване на сч. програма, след като няма да прилагам данък уикенд? Т.с. четох, че има промени в справката декларация по повод данък уикенд. Сигурно ще трябва , но все пак да питам.
Здравейте!  Искам да попитам редно ли е -  физ.лице купува в рамките на един месец стоки и му се издават касови бележки и в края на месеца идва и иска фактура? Кас. бележки са с различни дати. Не е ли срока да издаване на фактура 5 дни от датата на дан.събитие? Примерно идва човек с бележки от 5, 6 и 10 януари и иска фактура сега. Ние вече имаме издадени фактури и с днешна дата . Как се процедира? Според мен не е редно така, но някой хора казват, че на други места им издавали обща фактура. Ако някой има подобен случай ще съм благодарна да ми каже мнението си.
Здравейте! И аз щях да попитам за тези отчети към НЗОК.Фактурите по НЗОК са с право на пълен данъчен кредит.
Аз исках да попитам дали не трябва на отчетите на НЗОК да се издава фактура от аптеката. Преди време разбрах, че аптеката е издавала фактура към НЗОК за дължимите суми. И си мисля, че сега пак е редно на база на отчета да се издаде фактура с пореден номер за НЗОК. /самата НЗОК не изисква вече фактура , само отчет/ Ако някой работи в аптека, може да сподели опит.
Благодаря за вниманието!
Здравейте! И аз искам да попитам нещо. Клиент купил стока на 05.11. - и му е дадена касова бележка. Идва днес и иска фактура за тази касова бележка от 05.11. Само, че аз имам издадени фактури на 09.11. и по-рано от 09.11. не мога да издам фактура. И направих така - издадох му с дата 09.11. , а на дан. събитие писах 05.11. Знам, че има срок 5 дни от датата на дан. събитие. И сега незнам постъпих ли правилно? Възможно ли е така?
Благодаря за отговорите!
Благодаря за бързия отговор!
Здравейте! Виждам , че има тема, по която и аз искам да попитам нещо. Закупихме компютър на стойност - 630лв. /756лв. с ДДС/. Прага на същественост ни е еднакъв с данъчния - 700лв. Следва да отчета компютъра като разход или като ДА с амортизация? За мен стойността на компютъра е 630лв. , сумата без ДДС.
Здравейте! Искам да попитам следното - СОЛ има една издадена книжка вече. Но в нея мога да попълня само още една година - 2013г. и свършват страниците. Та  въпроса ми е  аз мога ли да взема още една книжка от НОИ сега и после да заверя и двете? Или пък трябва да попълня за 2013г. данните и после със старата да отида да взема нова книжка? И новата книжка лично на СОЛ ли се дава или мога и аз да отида да я взема?
Благодаря за вниманието!
Последно да попитам нали 15-те 9-ки ги  пиша на ИН, а не на номер по ЗДДС. Или трябва и на двете места да ги пиша? Благодаря за отделеното време
Благодаря за отговора!
Лицето е бълг. гражданин, ако съдя по имената. Но човека, който искаше фактура -  каза да бъде на френския адрес и като го попитах за ЕГН - каза няма ЕГН - пишете датата на раждане. И аз затова мисля да го пусна в дневниците с трите имена , а за ИН - да пиша девятки. Ще пробвам така и после ще видя, ако не става какво да правя.
Здравейте!
Става въпрос за следното - издадохме фактура на ФЛ, с адрес във Франция и без ЕГН, ами с датата на раждане. Така го искаха да пише във фактурата - френския адрес и датата на раждане. Става въпрос за българска гражданка - поне с бълг. имена.
Та въпроса ми е - мога ли да я включа в дневника с името, а вместо на ИН - да напише ЕГН, да пиша - 999999999999999 ? Или трябва и имената да не пиша?
Благодаря за вниманието!
Здравейте! имам един елементарен въпрос. Става въпрос за следното - преназначихме един служител и сега в книжката трябва да напиша новата длъжност. Само, че в НКПД пише длъжността - фармацевт магистър, а по принцип се казва магистър фармацевт. Има ли някакво значение коя дума ще е първа? Аз мисля да е както е по НКПД, но все пак реших да попитам. Знам, че е елементарен въпроса , но все пак се чудя и затова.
Благодаря много за вниманието!
Здравейте!
Това увеличение означава ли , че се увеличава и мин. осигурителен доход? Защото някой се осигуряват на него - т.с. на 360 лв. И сега излиза, че от  другият месец ще има увеличение на 380лева.
Постъпил е на 4-ти, понеже 1-ви не е работен ден.
Аз бих попитала, ами ако е постъпил на 2 януари, понеже  1-ви не е работен ден, трудовият стаж не е един месец, така ли?
Защото и аз исках да попитам в декл.1 за дата на започване на осигуряването - какво се попълва 1-ви или 4-ти? При положение, че първият работен ден е 4-ти. Благодаря за вниманието.
Здравейте! Ще наемем нов служител от 1 май. Той започва работа за пръв път. Не е осигуряван досега. Искам да попитам следното - в декл.1, аз трябва да му дам, че има ДЗПО,  нали?  Защото четох в законите, че като започне сега да се осигурява всички суми отиват в НОИ, ако не си избере фонд. И затова се интересувам. То може и да изберем фонд май месец, но все пак ми е интересно.
И другото, което искам да попитам е следното - ако сключим тр. договор на 30 април и подадем уведомлението, той кога може да постъпи на работа. В смисъл, че 1 май е неработен ден, може ли да пишем на 4 май. И в трудовата книжка, коя дата да пиша 1 май или 4 май?
Благодаря за вниманието и отделеното време
Благодаря, разбрах това, което ме интересува.
Здравейте! Искам да попитам като се попълва булстат на клиента в дневниците по ДДС - пише ли се BG пред него, при положение , че клиента не е регистриран? Ние сме регистрирани по ДДС.
Аз досега си добавям - примерно към ЕГН - BG, но реших да попитам дали по принцип има значение и как е редно. Досега проблеми не съм имала за това, но все пак.
Благодаря за вниманието