Декларацията по чл.22в ЗДДФЛ за 2018 г. вече е качена за тази година в сайта на НАП - 06.12.2018 г.
Така е, съгласна съм. В крайна сметка реших да не го правя това с последен/ първи ден заради промяна на ЕКАТТЕ. Наистина няма общо с осигуряване, че чак и да се прекъсва. Промяната става само в уведомление за НАП, както и с ДС. Благодаря за мненията  :good:
Ще съм благодарна, ако Имам питане относно тази задължителна застраховка по нормативен акт "трудова злополука":
1. Признават ли се за данъчни цели разходите на работодател - мисля, че да, т.к. са свързани с дейността в която са заети тези конкретни лица, както и че те по Наредба попадат в ИК, която е с коефициент равен/ по-голям от средния за страната ?
2. Считат ли се за доход на лицата изплатените месечни застрахователни премии за всяко застраховано лице (работник), от там дължат ли се за тях осигурителни вноски, както и данък по ЗДДФЛ?


Здравейте,
Така като чета за задължителната застраховка, май и ние трябва да сключим такава.
Няколко питания към тези, които вече плащат такава застраховка:
Разхода, който работодател ще трябва да заплати за застраховката е "застрахователната премия", нали?
Този разход от една от статиите беше обяснена като изчисление с пример, излиза за 1 застраховано лице, за 1 година, следната сума:
Цитат
Начин на изчисление на застрахователната премия (цената) за задължителна застраховка трудова злополука за едно лице /при групова застраховка/  за срок от 1 година.
Х – брутна работна заплата от последния месец
У – застрахователна премия (цена на застраховката) за една година за едно застраховано лице
((Х * 84)* 0,065%)+2% = У

ПРИМЕР
Х = 500лв.
((500*84)*0,065%)+2% = 27,85лв.
У = 27,85лв.
Т.е. ако гледаме дадения пример с този застраховател за 1 застраховано лице, за 1 година (ако например е с брутна месечна работна заплата 500 лв.) разходът за работодателя ще е 27.85 лв.?

И аз така си мисля, но програмата ми за заплати ми прави тази напомнянка автоматично и се замислих... Като сменим длъжността на лицето ясно е, че има последен ден в осигуряване на старата длъжност, както и първи ден в осигуряване на новата длъжност.
Другите опции за Уведомление в НАП за допълнително споразумение, освен за промяна на длъжността са:
- промяна на работното място ЕКАТТЕ
- промяна на срока на договора...
Но за тези 2 последните няма логика и според мен в декл.1 да има последен и първи ден за осигуряване (прекъсване на осигуряването).  Но да питам...все пак за ЕКАТТЕ промяната.
Извинявам се - в Декл.1  за 11/ 2018 г. - кл.14 - ден от който осигуряването е възникнало: 01.11.18
Здравейте,
от 01.11.18 на едно от звеното в дружеството променихме мястото на работа, в друго населено място, с друг ЕКАТТЕ. Съответно - допълнителни споразумения, Уведомление в НАП и т.н.
Трябва ли в декл.1 за 10/2018 г. тези служители да имат кл.15 - последен ден в осигуряване 31.10, пък като дойде ред за декл.1 за 11/2018 - първи ден в осигуряване 01.11.18? Според мен по принцип така се прави, за да се отбележи до кога е старото основание, от кога е промяната на допълнителното споразумение. Но за промяна на ЕКАТТЕ - работно място? 
Благодаря, намерих отговор на въпросите си.
Да, не е нужно за багериста който назначаваме психо удостоверение.
Отговаря се и се помага само на определени потребители - приятели помежду си? Или се отговаря на лесни и дъвкани теми, щото там може да се изявят повече хора? Мислех че форумът е в помощ помежду колеги.
Здравейте,
Ще помоля за малко помощ от работещите в сферата на строителството. При назначаване на багерист за комбиниран багер. Не виждам никъде да е описано специално дали им трябва, но при назначаване на такъв работник нужно ли е да има и валидно удостоверение за психологическа годност. Разбирам, че трябва лица които извършват таксиметрови или обществени превози на пътници или товари. Според мен багеристът не попада тук. Но виждам, че някъде за назначаване на багерист им искат и удостоверение за психологическа годност.
Здравейте,
от 11/ 2018  ще назначим нови хора в дейност различна от досегашната основна. Също така част от настоящия персонал ще се прехвърли и ще се занимава с новата дейност.
Реално ще се получи от 11/2018г. преобладаващия брой лица във фирмата да е в новата (втора) икономическа дейност. За целите на осигуряване тази дейност ще стане основна.
МОД и ТЗПБ се взимат предвид за основната дейност на фирмата (а не за всяко лице според икономическата дейност в която е заето лицето, когато са повече от една).
Въпросът ми е - може ли да се смени основната ИД за фирмата през годината, както в случая от 11/2018г.
ПО ЗБДОО, по Наредбата за елементите на възнаграждението.... и по КСО се посочват, че се  определя МОД по основата икономическа дейност за...... година. За ТЗПБ също, на база на основната ИД за .... година.
Единствено в Писмо № 24-00-846 от 10.05.2006 г. на НАП се посочва, че се определя основна ИК в последния календарен ден на месеца (т.е. всеки месец може да се смени основната ИД, ако имаш повече от една ИД и персонал, който е с текучество като брой заети измежду тези дейности)
Цитат
 При извършване на няколко икономически дейности осигурителя определя в края на календарния месец икономическата дейност, с оглед определянето на минималния осигурителен доход на заетите лица
.
Т.е. правилно ли е от 11/2018 да сменим основната ИД?
И съответно по уведомление чл.62 КТ се посочва за всяко лице в коя конкретна икономическа дейност е заето.
МОД и ТЗПБ обаче са общо за предприятието според определената ОСНОВНА ИД. Сега остава да може и основата да се промени през годната и да може да се промени и % ТЗПБ и МОД.
Целия текст на писмото:
Скрит текст :
Здравейте,
Ще назначаваме Багерист и шофьор на товарен автомобил, самосвал (с вграден тахограф).
За първи път ще имаме такива служители и моля ако някой е по-запознат да каже има ли някакви специфични НАРЕДБИ и правила за работното време, почивки, движение на такива работници, документи, линкове - искам да изчета каквото е нужно за работата им, почивките, отпитането преди да са започнали работа. Особено що се отнася за шофьора на ТА с вграден тахограф. Лицата ще работят само на територията на страната, в района на конкретния обект.
Знам, че има Регламенти (ЕО) за шофьорите, но в случая те ще са само в страната. Благодаря предварително.
Здравейте,
Ще прекратим ТД с наш служител, който има наложен запор върху трудовото възнаграждение и все още не е изплатен на ЧСИ изцяло.
Служителят ще ни даде данни на новия работодател, както и от кога е започнал по ТД, каква сума ще превеждат по запора му.
Ние като трето задължено лице имаме две задължения, до колкото разбрах:
1. Да препратим запорното съобщение на новия работодател, както и информация какви суми сме удържали и внасяли към ЧСИ до момента на прекратяване;
2. Да уведомим ЧСИ за новия работодател и размера на сумата удържана до преминаване при новия работодател. Въпроси:
- Правилно ли съм разбрала колеги, двете неща се правят от нас (първия работодател - трето задължено лице на длъжника) и това е всичко?
- Препращането на запорното съобщение до новия работодател трябва ли да стане пак със писмо с обратна разписка (двамата работодатели се намират в една сграда)? и дали трябва на "препратим" оригинала или копието на запорното съобщението?
Цитат
чл.512 (3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 86 от 2017 г.) Ако длъжникът премине на работа при друг работодател или в друго учреждение, запорното съобщение се препраща там от лицето, което първоначално го е получило, и се смята за изпратено от съдебния изпълнител. Третото задължено лице уведомява съдебния изпълнител за новото място на работа на длъжника и за размера на сумата, удържана до преминаването на другата работа.
Здравейте,
Ще съм благодарна, ако някой може да помогне с длъжностна характеристика за тези две длъжности:
1. Ръководител, технически надзор, НКПД 1213 5047
2. Мениджър инвестиционни проекти, НКПД 1323 6011
Здравейте,
Фирма, закупува обект в строеж, заедно с правото на строеж по инвестиционен проект. Строителството се извършва от друга външна фирма - строителна. Обектите са с Акт 14 в момента на тази инвестиция.  Фирмата има работници в обекти в други населени места. Някой от тези работници ще работят на новопридобития от фирмата обект по общи дейностти - почистване, общи работници, поддръжка. За тези работници ще се промени Работното място и са подписали допълнително споразумение страните.
1. Трябва да подаваме уведомление за промяна на работното място код ЕКАТТЕ (за момента са подадени за работни места с код ЕКАТТЕ "Х", а някой ще работят вече в населено място "Y), нали?
Единствено се питам какво значи в Указанието за попълване на Уведомлението следното: Тип на документа "2 - при промяна на работното място на лицето в друго населено място, с която се променя кодът по ЕКАТТЕ на населените места, освен в случаите на командироване и/или допълнително споразумение, сключено след 1.01.2003 г."
Т.е. само допълнително споразумение ли може, без ново уведомление за нов код ЕКАТТЕ?
2. Длъжностите им на тези лица ще са същите, ще вършат същата работа, просто по по-различен обект, който е в процес на изграждане и довършване - трябва ли да се подава различен вид код ик.дейност, т.к. в новия обект дейността в момента е че се строи, но не от нас, по-скоро се работи по инвестиционни проекти. Четох по форума, че е имало случаи при подаване уведомление ако променим КИД не ставало, т.к. реално връзката е с основната дейност и КИД в НСИ, които пък взимат като дейност тази, която е основна по приходи. А  ние за момента нямаме приходи по тази дейност, ще има като е завършен обекта и заработи. Та от там и има значение и МОД ако дейността ще е друга, както и % ТЗПБ ...та не знам дали сега трябва да им сменям изобщо дейността по уведомление към НАП с промяна на работното място, както и % ТЗПБ?
И всъщност има ли проблем, че тези служители ще са работещи на обект, който няма още акт 16, а всъщност строителството на обектите и изграждането се прави от външна строителна фирма?
Тези всички въпроси ме притесняват и затова ще съм благодарна за мнения.
Здравейте колеги,
Има ли някой, който е вече запознат с Протокола и Решението от заседанието на община Варна, че 15 август 2018 за Варна е почивен и неприсъствен?
Мога ли да помоля за Решението номер и протокола, че само ей сега с кеф ми се чете протокол и решения как се карат за глупости общинарите на заседания.
Благодаря предварително!
Общо взето стана така - паника от новия регламент, политики, методики, писаници, но по-добре нищо да не се прави. Защото всички ни е страх от ИТ, НАП, НОИ, за тях законови текстове не важат, ако ти дойдат и след 10г. и 15г. и им щукне да си гледат през 2009г. медицинско ще трябва за тях да го пазим... Това Наредба 4 за документите, сроковете и т.н. това членове от закони/кодекси/наредби, това срокове колко се пазят по закон, нямат значение. НАП, НОИ и ИТ са Вся и Всьо и ще  (те се мислят, де) са по-отгоре над закони и текстове, на които се позоваваме.  Страхът е постоянното състояние на народа ни, на цялата ни система.
И аз така мислих, особено за другите документ, които в някакъв момент ще им изтече срока - Молби за отпуск, служебни бележки, болнични листи, приложения... 5 +1 години ... и не се навивам да ги унищожим.
Единствено за тези два документа решихме да ги проверим и да ги опишем човек по човек, дата на издаване, месец на изтичане и да правим организация. Става въпрос само за освободените служители, на които им е минал срока на валидност на Медицинското и свидетелството, както и без на тези, за които по закон се пазят по-дълго (охранители например - до 3г. след прекратени ТД се пазят и двата документа, както и много други, които им изкарваме).
Но пък от една страна тоя Регламент и закон и политики хем трябва да ги спазим и нямаме право да държим неоснователно дълго лични данни, хем пък да и за ИТ и за всякакви други институции да ги държим. Т.е. нищо, ще договорите са прекратени, нищо, че са минали не само 6 месеца от издаването, ами 2-6 години, да ги пазя...
Здравейте,
Решихме за започнем с преглеждане първо на трудовите досиета на Прекратени ТД, относно документи и данни, които не можем да съхраняваме след законовия срок/ определения от нас такъв. Имам някой колебания, моля за мнения:
1. Медицинското за започване на работа е валидно до 3 месеца или до 6 месеца от датата на издаване?
2. Свидетелство за съдимост -  6 месеца от издаването
3. Имаме трудови договори прекратени през 2012г., на които намирам по досиетата медицинско, свидетелство за съдимост, как е редно да бъдат унищожени - след месеца, който са били изтекли (след 6 месец, т.е. например Протокол с дата от 2013г.) или нищо че много след срока за който са изтекли, сега в 2018г. да правим Протокол за унищожаване?
4. И в протоколите освен периода за който се отнасят, какво унищожаваме, пишете ли и колко бройки?
Сигурно има и други документи, за които преди 1-2 години е изтекъл срока за съхранение, но сега се създава организацията, политиките и т.н.
Благодаря предварително!