Попълват к. 4, нищо, че не правят изравняване
При напускане поради забавено плащане на заплати има право на обезщетение за безработица според стажа и дохода, а не само на минималното
Щом през цялата година сте била здравноосигурена на друго основание (в случая от държавата и по трудов договор ), не попълвате таблица 2 и не дължите ЗО за наема
Отпускът се изчислява от среднодневното възнаграждение от последния предходен месец, през който са отработени поне 10 дни.
Пример: през м. 02.2020 имате 20 р. д. и заплата 630 лв. През м. 03. заплатата Ви е намалена на 525 лв (независимо от основанието). Отработили сте 15 дни и излизате в отпуск (6 дни от март и 4 дни от аптил). За всеки един ден отпуск (и през март, и през април) ще получите по (630:20)*(20:21)=30 лв
За дните от март, през които работите, ще вземате по 525:21=25 лв

Извод: За работника е изгодно да ползва отпуск в първия месец с намалена заплата. Докато за работодателя това е неблагоприятно
Корекция на Д1 от счетоводството на ЕООДто.
Редът на осигуряване е първо ТД, после СОЛ.
Подавате заличаваща. Изчаквате приемането. Проверявате какво е заличено и има ли нещо останало. Ако и двете са заличени, подавате редовна. Ако е останала някоя от старите, вижте коя е и ако трябва подайте корекция.
За информация ползвайте справката за осигурителния доход на лицето /с ПИК/. Там има и дните в осигуряване
Годишна данъчна декларация по чл. 50 от ЗКПО.
Ако имате ПИК, след 10.03. може да се възползвате от автоматично попълване на данните за доходите на база подадените справки за доходи по трудови и граждански договори.
Колкото е заплатата по ТД, но не по-малко от МРЗ в момента
След като не е правено изравняване, не бих чекнала че е основен работодател
Добре той ще сътрудник с някакъв дял , и управител самоусигуряващо лице,  аз само съдружник без да съм управител и без да извършвам трудова дейност в фирмата . Тогава усигоровките за месец са само 40 лева.
И Вие за какво ще сте във фирмата? Само за да дадете един от двата лева капитал? Или да получавате дивидент?
При деклариране на данъка се посочва месеца, през който е удържан, т. е. месеца на плащането. Ако Сте платили заплатата за м. 10.2018 през м. 02.2020, то в т. 7.2 ще посочите м. 02.2020, а долу дата 29.2.2020.
За датата в Д6 с код 5: предполагам, че начислявате заплатата за м. 01 някъде в началото на м. 02 като отнасяте счетоводните записи КЪМ 31.01. Значи и начисляването и плащането е в м. 02. Наистина при "дата на начисляване/плащане" е малко неясно кое е водещото, но аз когато плащам преди 25-то число на месеца на полагане на труда, се съобразявам с датата на плащане.
Не се взема при определяне на процента за трудов стаж и професионален опит.
Взема се при определяне стажа за пенсия.
В смисъл-  дружество А - управител Иван, дружество Б- управител Петър.
А и Б правят дружество АБ, с управители Иван и Петър., които ще управляват заедно и поотделно .
Ами хубаво. Тогава сключете си по един ДУ с Иван и Петър или само с един от тях и действайте. Пък щом и двамата са управители, има възможност да си сключат и ТД за длъжност управител,  като в единия случай Иван е работодател на Петър, а в другия - обратно . Ако имат и някаква друга дейност, извън управлението, да си оформят тази дейност като трудов или като граждански договор. В краен случай да си я включат в ДХ, ако са управители по ТД.
Реално Иван и Петър не са съдружници в общото ООД. Те са само управители. Двамата заедно или един от тях
В такъв случай наредбата не ви засяга, СУПТО-то също.

За щастие не ме засяга. Но не пречи да се интересувам :)
Дейността ни е такава, че ицдаваме фактури на ограничен брой клиенти (например  5-6 месеца на една фирма, после няколко месеца на други две, после пак на първата и т.н. ) Десетина клиенти за последните 5 години. Тук-там някой случаен с еднократна услуга. Издаваме фактурите на  Word. Максимум 1-2 фактури месечно, та не е проблем :) С оглед на малкото клиенти за дълъг период и в стремежа си да не допускаме грешки, ползваме капи-пейст от втори текстови файл с данните на постоянните ни клиенти. Е, тези листчета с данни база данни ли са? Има ли СУПТО в случая?

ПП Много се извинявам за тъпите въпроси. От години нямам нито плащавия в брой, нито касов апарат. Дразня се от неяснотата и двусмислието на повечето "компетентни" отговори по темата
Благодаря Ви за желанието и усилията да ми помогнете.
Това го прочетох, но то дава информация за какво могат да се ползват малките обекти за дестилиране, а не и дали могат да са собственост на ФЛ.
В закона за акцизите би следвало да я има тази информация.

вижте и тук https://egov.bg/wps/portal/egov/services/business-and-entrepreneurs/import-and-export/3e8b98e1-3ab8-4f01-916b-c61f71135338
В Закона за акцизите е посочено, че могат да се регистрират лица, регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите или ЮЛ, регистрирани по специални закони (леле колко пъти написах "регистриране") и нищо за ФЛ.
Всички документи, прикачени към посочения от Вас линк, също се отнасят за ЮЛ. Най-очевидно е това в Удостоверението за регистрация, издавано от Агенция  Ми
Здравейте,
Искам да попитам има ли законен начин физическо лице да си вари ракия със собствен казан? Примерно съд с вместимост 50 л., ракия от собствени плодове, за собствени нужди, до 30 л. годишно производство.
Ако има начин - какъв е реда. Къде мога да прочета?
Прегледах Закона за виното и спиртните напитки  и Закона за акцизите,  но там се посочва, че собственици на малки пунктове за дестилация могат да са юридически лица.  Не видях нищо за физическите.
Приеха заличаването на Д1 с код 12 за всичките месеци. Изчезнаха дублираните задължения, но и задължението за м.01.2018. При по-детайлен преглед установих, че заличаването на Д1 с код 22 е засегнало само м.01.2018, а за останалите месеци си стои.
Поне с дублирането се оправих :)
Благодаря на Делфинчето и на включилите се в другата тема!