Проверка от НАП не съм имала, но не мисля, че ще има проблем с фактурата. Като приложите и извлечение за плащането няма да имате проблем.
Не е необходимо да издава фактура за всяка продажба - касов бон е достатъчен. При наличие на касов бон няма проблем да изпраща с наложен платеж.
Има и друг вариант, при който куриерите изплащат наложените платежи по банков път.
Какво точно Ви притеснява във фактурите от Алиекспрес?
Не зная дали е добра идея да ползвате последния курс на БНБ, както и дали имате друг избор.
Да, но трябва да изберете опцията упълномощено лице.
И аз имам такива едни наследени резерви, чиито произход не ми е ясен, и не ги пипам.
600 души и нито един отговор
Вие какво очаквате? Някой да Ви снесе отговорите на готово? Покажете Вашите записвания и тогава ще ги коментираме.
Веднъж от НОИ ми искаха едно такова в свободен текст...
Трябва си основание - напр. за 9% за туристически услуги трябва да има лиценз...
А за метан?
Колеги, на какво основание да префактурираме топлинна енергия със ставка 9% - фактурата с намалената ставка трябва да е на основание чл., т. от ЗДДС ? Новият отоплителен сезон е факт, има ли указания?
Това софтуера ли Ви го търси? Понеже аз издавам фактури с 9% ДДС бед да посочвам чл.,т. от ЗДДС.
Друг вариант е с ГДД по чл. 50, след като се заредят автоматично данните, за да се възползва в пълен размер.
Има, до размера на удържания от настоящия работодател данък, след като не е представил документ от предходен работодател.
А разходите по разглеждане на документи, такса обезпечение, такса управление в някаква отделна сметка за разходи по кредита ли трябва да се отчетат? Или може директно в 629
Аз отчитам директно в 629
Точно такава длъжност май няма. Има само касиер - 52301001   
Не написахте за декларирането на дохода и внасянето на авансов данък за първото, второто и третото тримесечие. Това се случва в срок до края на месеца, следващ тримесечието.
Когато подавате годишната данъчна декларация попълвате Таблица 2 за здравните осигуровки. Най-общо и елементарно обяснено: От целия годишен наем вадите 10%. Остатъка сравнявате с осигурителния доход, върху който сте правили здравноосигурителни вноски през годината. Ако дохода от наем е по-висок - довнасяте.
Пример: отдавали сте помещение под наем /няма значение дали е на ФЛ или на ЮЛ/ от м.04 до м.12 и сте получили 9*600=5400 лв. За този период сте внесли здравни осигуровки върху 9*355=3195 лв.
5400 -10%=4860
довнасяте осигуровки върху 4860-3195=1665 лв, което прави 133,20 лв допълнителни ЗОВ

И сте длъжни не тримесечие да подавате декларация по чл.55 и да внасяте авансов данък
Тип на документа - 2, а основанието мисля, че трябва да си остане същото като в уведомлението за основния трудов договор (например чл. 67, ал. 1, т. 1)
Онова другото до 410 дни.
Да, пропуснала съм, че е за отглеждане на дете до 2 годишна възраст  :good:
Освен това, на пръв поглед, 18те месеца, от които зависи размера на обещетението са от януари 2021 г. до юни 2022 г., а няма информация от януари до март 2021 г.  какво е било лицето - СОЛ, работещо, безработно...