Т.е по справката за осиг. доход, която си издърпам с ПИКа попълвам данните  в колона 3 на Таблиците за годишното равнение?
Има ли специфика при годишното равнение на доходите, когато лицето е работило в условията на сумирано изчисляване на работно време или просто нещо не е подадено коректно? :hmmm:
Лице е имало ТД през 2023г. на СИРВ / вид осигурен 16/, който договор е прекратен преди 31/12/2023, като последния роботен месец заетостта става на вид осигурен 01.
Сега му правя ГДД и в Прил.1 излиза пълната сума на обл. доход от ТД, но в Табл.1 и Табл.2 за годишното равнение на дохода в колона 3 много странно  излиза /в предварително заредените данни имам предвид / само сумата от последния му месец, когато е бил с вис осигурен 01. Защо останалите с вид осигурен 16 не се включват ?
Точно това ми е въпросът как да отразя от къде да вземат и кое да погасят като на практика има само един ред с име "вид на задължението" и сума?
Но не е ясно така - в случай че имам надвнесени по две пера как ще решат от кое да вземат ?
Реших да се възползвам от ел. форма на Искането, но как следва да се попълни формата, в случай че искам да прехвърля от фонд  ДОО във фонд ЗО ? Т.е. как да покажа от кой фонд искам намалението като може само положителни стойности да се въвеждат?
Получих болничен на наш служител, които е за период започващ от днес, а същият е бил първа смяна и си е изработил деня. Следва ли да изискам анулиране и преиздаване на болничния лист ?
Има ли специален ред,  по който от регистрация по чл.100 ЗДДС да премина по чл.97а ЗДДС ?
До момента дружеството не е получавало ВОП, нито е извършвало доставки.
 Елементарно ми е питането, но ме е за първи път и би било добре да съм сигурна .
Имам регистрация по чл.97а ЗДДС, дейност на дружеството - отдаване под наем на имот.
През периода имам получена фактура  от платформа за отдаване /което наложи и регистрацията по 97а/.
Сега въпросът: Създавам протокол към фактурата от платформата и си начислявам 20 % ДДС, същият го включвам в дневник продажби и покупки, т.е. резултатът ДДС е 0.
Дневниците ще ми вкл. по един запис с протокола. Не се вкл. записи по осъществените продажби в страната за периода, както и редовите покупки, без данъчен кредит.
Правилно ли е това?
Може би питането е за чл. 50 ЗДДФЛ ?
Как документално удостоверявате, когато къщата се ползва от приятели без заплащане?
Това разбира се няма да е честа практика, но на практика в случай че дойде проверка как да удостоверя, че гостите са приятели, а не са укрити доходи с нерегистрирани туристи?
 При отдаване на къща за гости от ЮЛ, нали е приложима 20 % ставка, а само за хотиелиери е намаленият размер?
Ако пуска ОКД-5 трябва да отбележа за кои рискове ще се осигигурява, а той на практика няма да се осигурява?!
От друга страна нали А 1 се издава от НАП, когато за лицето е приложимо българското законодателство, а в случая за лицето ще бъде приложимо френското законодателство?
Повдигам една старичка тема, но за мен актуална :)
Както в наръчника, така и в поста по - горе е посочено имам идентичен случай: български гражданин, който е заето лице в ЕС  / тр. правоотношение в страна от ЕС/, ще регистрира фирма в БГ.
Сега въпросът - след като за него е приложимо законодателството на страната, където полага труда си, как ще се документира това тук в България? В смисъл как ще пусна ОКД 5? Как и с какъв документ ще докажа, че СОЛ е заето лице в държава членка? За лицето остава ли ангажимент да декларира нещо по чуждото законодателство, след като няма да внася нищо?! :hmmm:
Т.е физическото лице е получило уведомително писмо за регистрацията, но в него не е посочен ВАТ номера, под който е регистрирано. При проверка с BG === и ЕГНто дава, че е невалиден ВАТ номер.
И още нещо - има ли специфика при проверкката на ВАТ номера на ФЛ ?
Може ли да се подадат СД на ФЛ с ПИК на лицето ? Не виждам изобщо ДДС в профила ..