Благодаря за отговорите, и аз така ще направя.
Записвате ли в трудовата книжка всяка година от 01.01. преназначаване ако няма промяна в длъжността и заплатата? Колежката преди мен го е правила, но незнам дали да продължавам по този начин.
Работя с Микроинвест ТРЗ Про и странно, че ми дава 2 дни, затова ви питам.... Няма стари неползвани отпуски за годините.
Може ли някой да ми каже лице което е на работа до 14.01.2014 включително и не е ползвало отпуск за 2014г колко дни обезщетение по чл.224 му се полагат? За януари има 4 отработени дни и 5 дни болнични.
Отново ви благодаря. Ние правим ново досие с новия договор /нов №/ а старото го прибираме в папка напуснали и в архива. Така практикуват във фирмата. А вие продължавате като Допълнително споразумение.
Благодаря ви за бързите отговори. Датата е 15.01.2014, т.е този месец за което се извинявам, така че ще гледам да няма прекъсване на осигуровките, притеснява ме дали НАП ще отрази правилно нещата тъй като го назначавам пак във същата фирма.  Значи в трудовата книжка си приключвам както обичайно с правоъгълен печат и обобщен стаж и назначавам наново.  И вие задължавате ли работника да си прави ново медицинско за новото досие? Дано да се оправя и с програмата на ТРЗ-то.
Здравейте,
въпросът ми е следният:Служител на срочен договор по чл.68 ал.1 т.2 /до завършване на обект/ ще е освободен на 15.02.2014 поради завършване на обекта. Работодателят прекратява договора и го назначава с нов трудов договор, безсрочен. Въпросът ми е за оформяне на трудовата книжка при този случай-да се приключи ли с т.н."правоъгълен печат" или да се продължи с новия ТД?
И трябва ли да има прекъсване или може и без прекъсване, т. е освободен на 15.02.2014, новия договор първи работен ден 15.02.2014. В декларация1 какви ще са промените? /нали е в средата на месеца/
 Благодаря предварително!  :air_kiss:
Май трябва и две досиета да има....
Моля за помощ. За месец ноември 2013г след като минаха осигуровките на 10.12.  подадох Декларация1 и 6 на 11.12. за месец ноември. Питанито ми е за заплатите за месец декември. Направих ведомостите на 14.12. за декември. Сега трябва ли пак да чакам да минат осигуровките или мога да пусна Декларация1 преди тях. И втория въпрос е Декларация 6 за декември кога да я пусна? До 25 декември или до 25 януари? Декларация 1 за декември със сигурност трябва да я пусна до 25.12. нали? И мога ли тая декларация да я пусна преди осигуровките за декември? Малко объркано стана, но се надявам да ме разберете....
А има ли някакъв срок за разглеждането на случая от НОИ?
След като са направили ново УП-3 значи ли, че са коригирали Декларация1 и са внесли допълнително осигуровки за ППФ? Ако има вноски НОИ има ли нещо общо
А някой не носи ли отговорност за тази грешка. Все пак е можело да се пенсионира 7 години по-рано.
Здравейте мили хора,
Моля ви за малко яснота по един въпрос, който мисля че не се среща много често и не намирам никаква информация в нета. Дано да има някой запознат с подобна ситуация, очаквам и другите да се включат в дискусията със съвети и препоръки.
Баща ми се пенсионира по възраст през юли 2009г и всеки месец си получава определения размер до сега. В края на май /2013г/ т.е. миналия месец го извикаха в предприятието в което е работил 45 години и му издадоха ново УП-3 в което всичкия му трудов стаж до 1999г от трета категория става втора. Казали му да занесе новото УП-3 в ТД на НОИ. Той така и постъпил и сега незнае какво следва. След две седмици минал да провери до къде са стигнали нещата и служителка му казала, че документите са изпратени за разглеждане в НОИ – София и че след някакво решение ще получи писмо или ще му се обадят по телефона. Длъжността му през годините отговаря за втора категория, това го проверих. Работил е като техник на плетачни машини.
Въпросите ми са следните: в какъв период трябва да разгледат случая, трябвало ли е да подаде някаква молба за преразглеждането, новата пенсия със задна дата ли ще е, има ли евентуално някакво обезщетение, и изобщо какво мислите вие? То излиза, че 7 години повече е работил без да получава пенсия ако е трябвало да се пенсионира по-рано….много е объркано всичко. Знам, че вие не сте специалисти в тази област  и може би не сте наясно с въпроса ми, но ви моля като хора да си изкажете мнението, тъй като не познавам никой от НОИ пък и не съм 100% сигурна, че ще ми отговорят в моя полза.
Осем месеца стаж изобщо или във фирмата трябва да има лицето за да има право на отпуск? Ако човека е постъпил през март при нас и има стаж 10 години другъде през август няма ли да отиде на море примерно?
Искате да кажете, че аз трябва да го осирурявам на 2200, а в ЕООД-то където е СОЛ да дължи само данък и променливата "осигурителен доход при друг работо дателел" да присъства в картона на ЕООД. Правилно ли съм ви разбрала?
осигуровки и ЗО на 2200
данък - 10% /3500 - осигуровки/
След като му направих картона в ТРЗ въведох променливата "осигурит.доход от правоотношения при други работодатели" - 420 лв /СОЛ/. И в преглед на фиша осигурителния доход стана 1780 т.е. разликата от 2200 - 420. Така ли трябва да бъде?
Благодаря ви за напътствията, започна да се вижда светлина в тунела, ако се сетите за още нещо ще съм ви безкрайно благодарна.  :flowers:
Доста сложно ще е. До края на 2012г сме работили с програмата „ТРЗ и ЛС” на стар компютър, от 2013г ми смениха компютъра и ми инсталираха „ТРЗ и ЛС Про”. Импортираха ми данните от старата програма. Проблема е, че едното лице вече е напуснало и няма активен картон в момента. През годините имаше и промяна във формулите. Мислех да изтегля програмен продукт от НАП за декларация1 за всяка година и така да направя корекциите, т.е. да не поправям нищо в ТРЗ-то, но с тази рекапитулация става по-сложно.  :hmmm: Помагайте с идеи, моля ви.
От Микроинвест ми отговориха следното:
" Microinvest ТРЗ и ЛС Pro e създадена пред 2011г. и съответно тя съдържа формули от този период насам. Програмата може да начислява заплати и да изготвя декларации от тази отчетна година.
Импортираните данни от Microinvest ТРЗ и Личен състав се използват за създаване на справки УП2, УП3, Удостоверение за доход и Служебна бележка за данък т.е. тези данни не се използват за създаване на Декларация обр.1 за минали периоди."
Сега се чудя как да оправя рекапитулацията...
Счетоводителката ми каза да променя само декларация 1 без да анулирам ведомостите. Всъщност те не се променят, нали? Направо незнам откъде да започна....
Здравейте, за да не създавам нова тема мисля да си посоча проблема тук и да ми дадете съвет  :smile1:
След данъчна проверка за период от 2008 до 2012г /5 години/ от счетоводството на нашата фирма ми съобщиха, че ще трябва да се извърши корекция в Декларация 1 за този период с промяна на категория труд на 4 лица от ІІІ на ІІ категория. Незнам как да направя тази корекция. Моля ви за напътствия. Благодаря ви за помощта предварително.  :bow: