Първо си изяснете какво точно удостоверява въпросното А1 и ще си отговорите на много въпроси. И прочетете тази наредба.
https://kik-info.com/normativna-baza/naredbi/nupkirsrpu/

В търговски обект  с петдневна работн седмица се извършва инвентаризация в събота и неделя .В заповедта за извънреден труд е посочено ,че ще се работи от 08 часа до 17 часа.За всичките ли 9 часа за даден ден трябва да се заплати увеличено със 75 % или за 8 часа със 75 % ,а за 1 час 75% плюс 75 % защото този час е над 8 часа което е нормалното работно време.
Нормалното работно време си е за нормален работен ден. В случая тъй като работното време е с подневно отчитане, всички часове, отработени в събота - почивен ден - са извънредни, било то 6, 8, 9, или повече.
Не го приема, защото е основен трудов договор, а не втори.
Трябва да има някаква променлива в картона, с която да въведете, че в същия месец вече е осигурен върху някаква сума. Говорете с консултантите на софтуера, с който работите.
Не знам на какъв софтуер работите, въведете осигурителен доход при друг работодател 3239,16 лв. и програмата би трябвало автоматично да ви изчисли осигурителния доход при вас.
Според мен си е обезщетение от работодателя, чл.40 е в раздел обезщетения при временна нетрудоспособност и трудоустрояване. Просто първите два дни от периода се заплащат от работодателя, а останалите от НОИ. Щом няма да има право вече на обезщетение от НОИ, значи не би трябвало да е длъжен и работодателя да му плаща първите два дни..
В подкрепа на Делфинчето и Пъпешче:
Наредба Н-13, чл. 4, ал.1 Декларация образец № 1 се подава в съответната компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите:...
5. от задължените лица по т. 1, 2, 3 и 4а само след издадени задължителни предписания от контролните органи на Националния осигурителен институт, когато декларацията се подава след 30 април на годината, следваща годината, за която се отнася, и не съдържа данни за осигурителен стаж, зачетен по реда на чл. 9, ал. 3 от КСО, данни само за здравно осигуряване или данък по ЗДДФЛ; ....
Самоосигуряващите се лица подават Д1 по чл.4, т.2

Според мен тази т.5 означава точно това, че до 30,04 на следващата година Д1 МОЖЕ да се подава БЕЗ предписания.

ПРЕДЛАГАМ ДА ПРИКЛЮЧИМ ТЕМАТА!
извинявам се за главните букви

Точно така, Чл.4, т.2 са СОЛ, А т.1 и т.3 ? И те ли могат да подават редовни данни без предписания до април следващата година ? Колеги, може да си въртите нещата както ви е удобно във ваша защита, но ....наистина нямам коментар повече !....




"Чл. 4. (1) Декларация образец № 1 се подава в съответната компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите:
1. от работодатели, осигурители и техните клонове и поделения - за всеки календарен месец:
а) до 25-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят данните, включително и при полагащо се обезщетение на трудоустроено лице, на което не е предоставена подходяща работа; при начислено или изплатено възнаграждение за същия месец след този срок - до края на месеца, в който е начислено или изплатено възнаграждението;
б) до 25-о число на месеца, следващ месеца на начисляването или изплащането на допълнителни доходи от трудова дейност, начислени или изплатени след 25-о число на месеца, следващ месеца, през който е положен трудът; в сроковете за внасяне на осигурителните вноски по чл. 7, ал. 12, т. 1, 2 и 4 от КСО за лицата, на които за осигурителен стаж се зачита времето по чл. 9, ал. 3, т. 1, 2 и 5 от КСО;
2. от самоосигуряващите се лица:
а) до 25-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят данните за тях;

б) до 25-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят данните за лицата по чл. 4, ал. 9 от КСО, когато със съгласието на самоосигуряващото се лице участват в упражняваната от него трудова дейност;
3. от осигурителите, клоновете и поделенията им за лицата, работещи без трудови правоотношения - до 25-о число на месеца, следващ месеца на изплащане на възнаграждението;"


А не е ли редно при съкращение на щат да ме осведомят официално за това ? И аз не настоявам нещата да са същите каквито са били, а както останалите двама души са получили законово своите договори, защо аз да нямам това право? Не споря с Вас, а просто разсъждавам, редно ли е всичкото това, мисля, че не.
Въпросът ми беше мога ли да ги съдя в този случай и дали въобще си струва главоболието? И дали ми се полага по закон обезщетение, щом няма къде да се върна, а на практика се водя с постоянен договор в тази фирма, какво следва да е най логично и в мой интерес, защото все пак съм длъжна да пазя собствения си интерес на първо място и считам, че техния интерес има кой да го пази !
При съкращаване на щат са длъжни да ви уведомят и да ви запознаят с новото щатно разписание. Съответно ако има няколко човека на една и съща длъжност са длъжни и подбор да направят и то аргументиран. При това съкращение сте под защита. Според мен е очевидно, че искат да ви преназначат със срок на изпитване, и след това да ви прекратят ТД, защото тогава нямате защита. Очевидно не ви искат като техен служител, колкото и да се борите с това, ще намерят начин да ви махнат. Ако можете да се договорите с тях да ви предложат обезщетение от 4 брутни заплати и си търсете друга работа. Не знам последната ви брутна заплата колко е била преди 5 г......
Хайде без тъпи изказвания. Делфинчето е изключително компетентен и отзивчив човек. Не пишете глупости.
Правилно ли разбрах, че ме наричате тъпа и определяте написаното от мен като глупост ? Искате ли да ми го повторите лично пред свидетели това или тук е по-лесно ?  Не съм твърдяла, че колегата е некомпетентна, а че даде неточен отговор на въпрос. Но не е лесно, човек да си признае, че не е бил прав, нали ?
Наистина , ако е пропусната да се подаде Д1 за април текущата година може да бъде подадена до края на април следващата година и това е факт , колкото и да Ви се струва непрофесионално.
Повтаряте си едно и също, без нужните аргументи. Не ми се струва, а Е непрофесионално. Да ви цитирам ли наредбата със сроковете за подаване на Декларация , образец 1 с редовни данни! Какво може и какво не може не е интересно, важно е какво и как трябва да се направи. Цитирайте ми наредба или закон, която да регламентира, че "може" .И приключвам този безмислен спор. Толкова по-зле за хората, които не знаят и вие ги съветвате.
Да Ви попитам следното:
Имате СОЛ ,който се осигурява на ниския процент. Той е на максимума по трудов договор и съответно е освободен от подаване на Д1 в този случай. В месец декември примерно / или друг произволен / ерешено да му се изплати личен труд за постигнати резултати до момента за 2024. Както знаем следва да се подадат Д1 за месеците на полагане на труда - от януари до декември / или друг / . И какво следва от твърдението Ви - това е невъзможно лии извън срока? Няма такъв ограничителен срок и винаги може да възникнат обстоятелства ,които да налагат подаване на Д1 в по-късен период.

Извън темата - системата на НАП е отворена и приема Д1 редовни и неподадени в срок,както и Д6 редовни. Т.е.  не се ограничават действията,водещи до постъпления в бюджета. При Д6 с код К в намаление на суми вече се ходи на място извън срока.
Не знам някого да са глобили,но това не е практика. Някои обстоятелства са обективни като описания пример,други се дължат на пропуски. Важното е,че системата не възпрепятства работата и не гони непременно глоби.

Ще отговоря - давате конкретен пример, който няма нищо общо със зададения въпрос. Предполагам знаете какво съдържа Декларация 1 на СОЛ, на който е  изплатен личен труд и данните, които се декларират с нея и Декларация 1 за СОЛ, на който не е изплатен личен труд . Според вас има ли разлика между двете ? Въпросът на питащата беше - ако съм пропуснала да подам Д1 за м. април, пак ли важи, че мога да я подам до края на април следващата година и вие отговорихте - Да, важи. Това ми звучи като - ако сте пропуснали да подадете някоя декларация в срок, спокойно, системата е отворена , може и след няколоко месеца да си ги подадете накуп. Няма проблеми, няма да ви хванат. Еми - това е несериозно и непрофесионално според мен. То и за гражданските договори, след като се изплати хонорара може да се подават редовни Д1 за предходен период ? Това е абсолютно друга тема, както и примера, който давате със СОЛ.
С цялото ми уважение към Вас от личен опит потвърждавам,че може.
Съгласих се, че може, но е в нарушение на срока и ако се случи така, че да ви засекат, може да има санкция. Също от личен опит. Вие твърдите, че срокът за подаване на редовна Д1 е до април следващата година. А това не е вярно.
А Вие опитвали ли сте? Или просто така...
И не е въпроса дали съм опитвала, твърдението беше , че срокът за подаване на редовна Д1 е до април на следващата година. Което не е така.
А Вие опитвали ли сте? Или просто така...
Да, опитвала съм и ми съставиха акт. Може би не бях точна - може, но е в нарушение на срока за подаването и.
Да, важи. :smile1:

Редовна Д1, която не е подадена не може да се подава до април следващата година. Коригираща - да, но не и редовна, която изобщо не е подавана.
Работила съм в Кипър до края на 2023г и от 2024г до месец юли нямам здравни осигуровки.Взех си документ от Кипър за трудовия стаж и осигуровки през този период.Каква молба и до кого с какъв текст трябва да подам за признаване на този стаж и възстановяване на здравните права.Какво следва след това?
Отивате в НАП или НОИ и питате там.
и тък като е "ясно е написано" един път се пише за "платците на доходи" които не внасят за 4 трим, а друг път за "физическите лица когато те са задължени сами да определят и внасят данък..." които са задължени да декларират до 31 януари ...хубав ден
Физическите лица, когато те са задължени сами да определят и внасят данък - декларират с чл.55 и внасят авансово за 1-во, 2-ро и 3-то тримесечие , а за четвърто декларират окончателен размер на данъка в декл. по чл.50. Това са СОЛ, които издават фактура за получения доход и на които не се удържа от платеца нито данък нито осигуровки.
Платците на доход декларират за 1-во, 2-ро , 3-то трим дължимия от получателя на доход данък и го внасят в бюджета. За 4-то декларират ако са удържали, ако не са получателя на доход си го декларира в декл по чл.50 и си го внася.
Идеята за доп. споразумение според мен е била да го заличат, ако подпиша молбата за отпуск в септември със задна дата?  Иначе и да не ходя до 17.10 щом не съм го ползвала и не е платен,  пак ми дължат сумата му.
И аз не разбирам какъв беше проблема да ми пуснат на 01.10  заповед за освобождаване с текст на лицето да се изплатят колкото там дни неползван отпуск?
Не разбирам целта на това допълнително споразумение и защо го подписвате, а ви казват да не ходите на работа ? Ако не отидете на работа а нямате основание за отсъствие могат и дисциплинарно да ви уволнят.
Възможно ли е това? Доколкото пише в ЗДДФЛ работодателя е задължен да не удържа данък при представен ТЕЛК.
Правилно сте разбрали, задължен е.
Т.е искате да кажете, че както съм го сметнала ако лицето е на минималната работна заплата 933 лв - 128,58 лв осигуровки = 804.42 лв от тази сума изваждам 660 лв и на разликата от 144,42 лв плащам ДОД от 14.44 лв и това всеки месец ако лицето не е в болничен.
Точно така.
Здравейте пиша по темата да ми дадете насоки, тъй като чета доста мнения по въпроса.
Лицето ми представи Телк с 70 %. При назначаване ми се представи медицинско за работа и от трудовата медицина поисках становище, дали мога да назнача лицето. Имам и становище, в трудовият договор написах че на лицето му се полагат 26 дни платен годишен отпуск и сега стигам до въпроса ми: Работодателят знам че трябва да не удържа ДОД до сумата от 7920 лв, тоест ако лицето е на минималната работна заплата 933 лв - 128,58 лв осигуровки = 804.42 лв е за получаване  804,42 лв * 12 месеца = 9653,04 лв - от който изваждам 7920 и се получава 1733,04 лв, на които се дължи ДОД. Само че да кажем че започвам новата година от януари ( тъй като сега няма да достигне до 7920 за  3 месеца до края на тази година) , аз трябва някъде от  октомври 2025 г. да начислявам ДОД след като достигна тази сума, тоест аз трябва да следя сумата, когато достигне до 7920 да започна да удържам данък, правилно ли съм разтълкувала всичко прочетено? И имам още един въпрос може ли въпреки Телково решение да си удържа работодателя ДОД, както е при останалите работници и накрая на година, т.е от януари до април на следваща година, работника да си подаде ГДД по чл 50 и да му бъде възстановен целият данък наведнъж?

На месечна база данъчната основа се намалява със 660 лв. и ако е повече , удържате данък върху разликата, ако е по-малко - не удържате данък. Зависи - лицето може да излезе в болничен, и данъчната основа да е различна. В края на годината, ако сте все още работодател изравнявате данъка, като лицето трябва да ви представи служебна бележка от предходен работодател, ако има такъв за удържан данък през съответната година.