Може да е на управителя като физическо лице , може и фирмен подпис , в който като титуляр е вписан управителя.

Благодаря, alfa!  :flowers:
Здравейте,

имам въпрос относно подаването на ГФО по ел. път. Сред изброените лица, които могат да подават е търговеца. Ел. подпис, с който се подава ГФО-то, на управителя ли трябва да е или на дружеството?

Благодаря!
Благодаря на dalila и svetlakercheva за отговорите!   
Изплащат се 50% от обезщетението до навършване на 2 год, ако майката се върне на работа.
Вижте чл. 25 ал. 8 от ЗДДС. Данъкът за получения аванс се дължи заедно с данъка по самата доставка, най- просто казано.
Ако имаше проблем, щяха да Ви звъннат. Все пак искат телефон за обратна връзка. На мен така ми звъннаха миналата година. Трябваше да уточним една от клетките. Иначе най-вероятно е забавяне, заради подаването в последния момент  :smile1:
Здравейте,

замислила съм се върху документите, които трябва да се водят от едно дружество от типа на:

1. Дневник за завеждане на болнични
2. Дневник за издаване на трудови книжки
3. Книга за проведен инструктаж
4. Документи, свързани с трудова медицина

Моля, който се сети за всякакви такива подобни от наредби, закони и правилници да допълва списъка.

Благодаря Ви!
Да, така е.

А трябва ли да подам окд-5 при положение, че лицето е осигурено на максималния осигурителен доход на друго основание? На практика няма да му внасям нищо.
Много Ви благодаря за отговорите!
Здравейте,

писала съм и преди по тази тема, но от вчера неща пак съм замислила управителите, които извършват дейност в дружествата.

1. Имам регистриран собственик на ЕООД като СОЛ. Внасям осигуровки в/у 420 лева (регистриран е през 2013). Няма ДУК, не получава и възнаграждение. Просто дава някакви консултации и съответно имаме фактури. Няма назначени лица. Правилно ли е това и има ли разлика, ако е регистриран като управител СОЛ ( в окд-5 съм посочила "Собственик в ТД"). Пак ли на 420 лв биха се внасяли осигуровките? При кои случаи СОЛ внася осигуровки по МОД на икон.дейност (ако има такива). Извинете ме а последния въпрос, но не знам дали не съм допуснала грешка и се притеснявам.

2. Втория случай е по- скоро практически. Ако някой се е сблъсквал при проверка, моля да сподели. Дружество отдава имот под наем. Няма никаква друга дейност. Знам, че трябва да подам за управителя окд-5, понеже е подписал договор за обзавеждане и отдаване под наем. Но за 2 подписа направо ми се вижда абсурдно. Как гледат данъчните на това?

Благодаря на отзовалите се!
Здравейте,

моля ако някой е подал Д6 на СОЛ, член на осигурителна каса, по ел. път да помогне.

Отдолу има отметка за членове на каси. Трябва ли да я отметна? Имам чувството, че е само когато декларациите се подават от самите каси. В моя случай СОЛ си подава сам Д6 и си внася изравнителните вноски.

Просто не знам какво е значението на тази отметка и как ще се отрази отбелязването, съответно неотбелязването й, по партидата на лицето. Страх ме е да не стане някоя каша с тази единна сметка.

Обадих се в НАП, но служителката, която ми каза, да сложа отметка, не звучеше много убедено.
Вече ме гони параноя с тия задължения и не ми се иска да се разправям после.

Много благодаря!
Още нещо, при едно от последните ми ходения служителката ми каза, че имат нареждане да започват да викат фирмите, които имат неточни плащания и скоро ще ни търсят за уточняването им.
Този надпис важи и за плащания, направени преди 01.01.2013. На мен например не ми е закачено плащане от 2008 за авансова вноска корпоративен данък, тъй като на платежното не е избрано 4- авансова вноска, за вид плащане.

Това го установих като ходих на място да проверя.
Доколкото разбирам става въпрос за фактура за покупки. Сторнирайте си операцията. Сгрешената ще е със знак "-". И после си въведете коректната фактура.
Здравейте,

записва се главницата по кредита Ви. Няма общо със сумата, платена за 2012 год. Аз подавам такава декларация вече няколко години и досега не съм имала проблем с възстановяването на данъка.
Здравейте,

включват ли се в справката по чл.73 сумите, платени по фактури на ЕТ?

Благодаря!
Може от самото лице, а може и Вие да я занесете. Щом е на хартия, данните Ви се попълват в самия протокол, ако не се лъжа. Просто отдавна не съм носила на ръка и не съм сигурна дали няма промени. Но преди там се вписваха данните на приносителя.
Да попитам нещо и аз за Д6 за СОЛ.

Лицето е член на осигурителна каса и оттам му плащат месечните вноски и подават Д1. Трябва ли при това положение в Д6 да отбележа, че е член на осигурителна касаи да впиша БУЛСТАТ на касата?

Благодаря!