Здравейте!
Прочетох по-горе написаното, но нещо не можах да се ориентирам кое се признава и кое не. При мен става въпрос за кражба на автомобил - цялата процедура е приключила, не е ползван данъчен кредит.
Счетоводните записвания при мен са:
699/205 - с отчетната стойност 3353,96 лв.
2145/205 - с начислената до момента амортизация 30181,04 лв.

Застрахователя е превел обезщетение по каско за 9350 лв., което ни е извънреден приход.
Сега не разбирам самото преобразуване на финансовия резултат как става и моля някой да се включи за помощ :)
Благодаря предварително!
Здравейте,
При доставка на стока от Турция, транспортът е извършен от турска фирма. Има фактура за 250 евро, която стойност влиза в митническата декларация при определяне на митническата стойност и съответно ДДС. Има ли нужда да се издава някакъв допълнителен документ за този транспорт? Благодаря!
Здравейте,
Когато при първия трудов договор осигуровки се внасят върху максималния осигурителен доход за страната, при втория не се внасят осигуровки, а се изчислява само данък. Въпросът ми е - има ли документ, с който да се удостовери това при втория работодател? Благодаря!
Здравейте,
И аз ще се радвам да отговори някой по-запознат за документите, които се подават и по горните въпроси.

Благодаря!
Да, така Ви разбрах :)
Тази тема е една от най-актуалните през последните две седмици :)
ХахАХА, така е! Всеки се е сетил дивиденти да разпределя ;) Отново благодаря!
Има такава възможност.
Не знам дали съм се изразил правилно - във всяко решение сумата да е до 10000 лв., а не общо.
Благодаря :) Хубав ден!
Здравейте! По темата - има ли възможност за едно тримесечие да се вземат решения за разпределяне на дивиденти няколко пъти до размера, позволен в брой?
даааа...нямаме кас.апарат и излезе ддс за възстановяване, но не е минал срока за приспадане....подготвям вече документите за представяне в НАП, а не е ясно дали ще искаме възстановяване, по вероятно е да не искаме
Ама Вие въобще не споменахте, че излиза на възстановяване ДДС. Както го бяхте написали, едва ли не от нищото са Ви изпратили имейл от НАП ... Щом Ви ги искат ще си ги попълвате :)
....има и прикачен линк, след отварянето ще генерира...връчването от НАП и документи които трябва да се представят във връзка с това производство до 14 дни след приключването му.

Това да не е някакъв вирус отново?
Данъчната основа от инвойса.В колона 13 и 15 се отразяват сумите в ДнПрод.
Транспортните разходи ако са с отделна фактура не се включват в стойността на ВОП.
Те се отразяват в колона 14 и 15 в ДнПрод, ако доставчикът е от ЕС.
Аз така си засичам стойността на ИНТРАСТАТ - декларацията с колона 13. :wink1:
Фактурата е от БГ превозвач.
Аз също така смятах и накрая засичам сумата от всички редове по интрастат декларацията със сумата по колона 13, но понеже никога не съм го правил, не съм сигурен.
Благодаря!
Здравейте!
Благодаря на отзовалите се!
Когато се попълва интрастат декларация за поток пристигания при ВОП стойността е данъчната основа от инвойса или се вземат и транспортните разходи (когато има отделна фактура за транспорт)?
Здравейте!
Никога не съм се сблъсквал с Интрастат и въпреки че почетох закон, наредба, пак не мога да се ориентирам в материята.
Имам ли задължение за регистрация, когато към днешна дата сумата от данъчната основа на всички ВОП от началото на 2017 година до момента е 467 000 лв. (прага за поток пристигания за 2017 година е 410 000 лв,, а на статистическата стойност 11 700 000)? Аз всъщност не знам каква е тази статистическа стойност и дали наблюдавам правилно сумата на ВОП за 2017 год. Чисто практически не са ми ясни нещата. И ако сме задължени да регистрираме, то ще трябва ли да подаваме информация и за поток изпращания, при условие, че не сме достигнали прага?
Много ще съм благодарен на отзовалите се!
Здравейте!
Фирмата е с адрес в един град, но работниците - занимават се с озеленяване и поддръжка на градини, посещават обекти в различни градове.
Според Вас уведомленията с "00000" ли да ги подам?
Благодаря!
Здравейте!
Фирмата е с адрес в един град, но работниците - занимават се с озеленяване и поддръжка на градини, посещават обекти в различни градове.
Според Вас уведомленията с "00000" ли да ги подам?
Благодаря!
Обърнете внимание на чл.3 и чл.6 от Наредба No 5 от 21 март 2014 г. за условията и реда за упражняване правата на пациентите при трансгранично здравно обслужване.
http://www.mh.government.bg/bg/informaciya-za-grazhdani/lechenie-v-chuzhbina/es-reglament-za-transgranichno-lechenie/

Имате предвид това, че ако се завърне има право на възстановяване на разходи и че трябва да уведоми личния лекар за лечението в чужбина. Не съм сигурна, че няма да остане там за постоянно.
Ако остане в неплатен отпуск в България - то здравни осигуровки ще има. Но има ли пречка да е в неплатен в България и да е СОЛ в Германия?
Благодаря!
Здравейте!
Може би това не е точната тема, но не намерих такава.
Във българска фирма работи служител-българин на трудов договор. От известно време е в страна от ЕС поради нужда от лечение.
Няма издаден болничен лист от там. Лицето е предприело стъпки за регистрация като упражняващ свободна практика там, защото това ще има отношение към здравните грижи, които ще му бъдат нужни.
Възможно ли тук в България да бъде в неплатен отпуск за периода, в който все още не е уточнено дали ще е самоосигуряващо се лице в Германия или ще остане на работа в България? А също, ако евентуално се регистрира като СОЛ там, нужно ли е въобще да е на ТД в България и има ли пречки да е на ТД?
Благодаря предварително на отзовалите се!
Ще му е необходима международна здравна карта.
Тази здравна карта не е ли само за временно пребиваване?
Аз се чудех за нещо, с което да се удостовери, че е осигурявано в страна член на ЕС. Знам ли  :blink:
Здравейте!
Понеже не намерих такава тема, ще го вметна тук. Става въпрос за назначено в българска фирма лице от Германия. Има си личен номер, осигурявано е според българското законодателство. Сега обаче предстои да се прибира към Германия и съответно трябва да бъде освободено.
Въпросът ми е - какви са необходимите документи при освобождаване в случая? Нещо от НАП, НОИ или НЗОК трябва ли да се извади?
Лицето заедно със съпругата си (българка) желаят да живеят към момента там, да ползват здравните си права там.
Благодаря на отзовалите се!
Здравейте !
Ползваме "Плюс-Минус", но програмата ни дава известни проблеми.
Най - вече с Д1, заплатите, а наскоро ни върнаха и едно УП с предписание, че не е вярно.
Обаждах се многократно на поддръжката, но не могат да решат проблемите.
Затова моята шефка иска да преминем към Омекс 2000.
Искам да Ви помоля да споделите мнения и впечатления ако е удобно.
Предполагам всяка програма има "кусури", но поне да не ни връщат документите с предписания. Предполагам че ме разбирате.

Хубав ден на всички !
Здравейте! Много добре Ви разбирам относно "плюс минус". При мен също не работи перфектно - прави грешки и в модул счетоводство и в ТРЗ. Нямам обаче опит с друг софтуер :(
Здравейте!
Фирма има издаден изпълнителен лист от районен съд Плевен. Фирмата е регистрирана в гр. София, а длъжника ЮЛ - гр. Плевен.
Сега предстои да подаде молба до съдебен изпълнител за образуване на изпълнително производство. Понеже чета, че "Съдебните изпълнители (СИ) са частни (ЧСИ) и държавни (ДСИ). ЧСИ са с район на действие, съвпадащ с района на съответния окръжен съд, а ДСИ са с район на действие, съвпадащ с района на съответния районен съд (т.е. ДСИ имат много по-малък район).", това означава ли, че въпросната молба трябва да бъде подадена до ЧСИ или ДСИ, който действа точно в определения район или окръг (не примерно при някой в гр. София)?
За пръв път се сблъсквам с изпълнително производство.
Благодаря предварително!