Относно плащането - и него ли да го отчета в този момент?
Здравейте,
Фирма е закупила ДМА от страна от ЕС през 2014 год., но само с договор. Сега при съставянето на инвентаризационен опис за 2015 год. собственика вижда, че този ДМА липсва. Поразровихме се в документите от 2014 год. и установихме, че покупката не е отчетена от другия колега тогава. Подозирам, че въобще не е знаел за нея. Може ли да се направи нещо към този момент? Благодаря много :)
Здравейте! Необходимо ли е копие от уведомлението да се съхранява и от работодателя в досието на работника? Благодаря предварително за отговора!  :smile1:
Здравейте и Честита Нова Година на всички! Имам следния казус: едноличен собственик на ЕООД притежава като физическо лице малко помещение, което използва за офис на фирмата. Възможно ли е разходите за вода и ел. енергия да бъдат признати за данъчни цели на ЕООД. По какъв начин да бъдат документирани операциите? Благодаря Ви!

А помещението се ползва не само за офис, но и за фирмен магазин :) Моля за помощ :)
Здравейте и Честита Нова Година на всички! Имам следния казус: едноличен собственик на ЕООД притежава като физическо лице малко помещение, което използва за офис на фирмата. Възможно ли е разходите за вода и ел. енергия да бъдат признати за данъчни цели на ЕООД. По какъв начин да бъдат документирани операциите? Благодаря Ви!
Дали е бил със срок за изпитване? Никъде не се споменава

Пропуск. Със срок на изпитване е бил
След като договорът не е прекратен, то той автоматично е станал безсрочен. Според мен, тя е под закрилата на чл.333 от КТ. Детето е под 3 г., нали?

Под 3 години е.
331 и си забравете мъките :)

Ако изберем да ползваме този член от КТ освен стандартните документи (Заповед за прекратяване на ТД, УП-2, УП-3 и трудова книжка), и писмени предложение на работодателя и отговор на служителката, има ли някакви други процедури, които да следвам?
А и това с четирикратния размер на последното получено месечно брутно трудово възнаграждение не зная работодателя колко ще го приеме.   :no2:
Извинете ме, и на мен не са ми много ясни нещата, но и работата е ....
Подозирам не е прекратен по същата причина, поради която в момента се пита как жена, които иска да напусне по свое желание, да ползва по-голяма борса...
Занимавам се с тази фирма от 4 месеца. Понеже нямат голям архив от предишния счетоводител се опитвам да навържа нещата по справките, които мога да видя с електронния подпис. Нямам представа защо не е прекратен. Просто работодателя е близък с жената, иска да й направи услуга, но явно няма да стане така.
Въпросът Ви не е по темата!
Пуснете си отделна тема, защото така нещата се разводняват!

Готово!
Здравейте!
Майка е назначена на срочен трудов договор от 15.04.2013 г. до 15.12.2013 год. През този период забременява и излиза в майчинство.
Сега вече двете години изтекоха, поиска да си ползва веднага платения отпуск в размер на 40 работни дни, и желае да бъде освободена. Въпроса ми е по какъв начин да я освободим, за да може да взема по-висок размер обезщетение за безработица, а също така работодателят да няма проблеми?
Договорите на останалите работници и тази година са срочни и скоро изтичат поради края на сезона.
Благодаря!
Здравейте!  Аз също имам нужда от съвет по темата.
Майка е назначена на срочен трудов договор от 15.04.2013 г. до 15.12.2013 год. През този период забременява и излиза в майчинство.
Сега вече двете години изтекоха, поиска да си ползва веднага платения отпуск в размер на 40 работни дни, и желае да бъде освободена. Въпроса ми е по какъв начин да я освободим, за да може да взема по-висок размер обезщетение за безработица, а също така работодателят да няма проблеми?
Благодаря!
Не разбирам мотивите за това становище на НАП. Стандартен ВОД е.
http://ekspertis.bg/document/view/qanda/136727/0/

Не знам какъв модел е касовият апарат, но на тези, които познавам програмирането на ставка 0 е елементарно. Говорете с някой компетентен от фирмата, която поддържа вашия.


Благодаря Ви! Аз също четох това становище и се опитах да им го дам като пример при повторно обаждане. Казаха ми, че били само служители от контактен център. Ако съм искал по-експертно мнение да ходя на място в приемното им време. А за касовия апарат със сигурност ще се звъни отново :) Хубав weekend на всички!
С риск да стана нахален, но моля Ви знаещите да ме насочите :)

Здравейте,

Имаме внос на стоки от Сърбия до България. От българска фирма (регистрирана по ЗДДС) получаваме фактура с 0% ДДС и основание чл.30 от ЗДДС -самоначисляване.
Фактурата е с дата 29.10.2015 год.
Стойността на транспорта е включена в данъчната основа за изчисляване на ДДС при вноса.
В какъв срок следва да се издаде протокол по чл.117, каква да е ставката и основанието?

Благодаря!
Здравейте! Имам аналогична ситуация. Фирма, регистрирана по ЗДДС в България, която се занимава с търговия на едро и фирма клиент от Румъния, която има валиден ДДС номер там. Клиентът идва в България, купува стоката и понеже иска да плати в брой, към фактурата е издаден касов бон. Получили сме потвърждение, че стоката е пристигнала в Румъния и има транспортен документ.
В месечния отчет обаче сумата по фактурата излиза в оборотите с начислен 20% ДДС. Говорихме с обслужваща касовия апарат фирма. Те казват, че не можело да се настрои да се издават касови бележки с 0% ДДС.
Реших да се обадя до НАП, за да ги попитам дали имат изискване за настройка на касовите апарати в такива случаи и след като им обясних ситуацията, ми казаха, че това не било ВОД по ЗДДС и ми затвориха телефона. И сега вече съвсем се обърках и не знам какво да правя!
Много ще съм благодарен за съвет или мнение :)
Защо ми разваляш сега минутката за размисъл!
Благодаря Ви отново!
Прочетох ги няколко пъти и след това прочетох цитираното по-горе и съвсем се обърках, затова реших все пак да ви попитам :)
Ами... ако се окаже че имате междудневна почивка поне 12 часа и междуседмична 36, ще излезе донякъде, че е възможно.  :blush:

Притеснява ме следното изречение, което към копирал от сайта на Министерство на труда и социалната политика:
"При изготвяне на графиците за работа при сумирано изчисляване на работното време следва да се спазват изискванията за 5-дневна работна седмица и почивките, установени в чл. 152 и 153 от Кодекса на труда."
Ето и линк:
http://www.mlsp.government.bg/index.php?section=POLICIESI&I=256

Моля, да се включи всеки, който има мнение по въпроса или може да ме начоси къде да прочета по-подробно :)
Благодаря!
Принципно е възможно е да се работи, при положение, че са спазени изискванията, заложени в нормативната уредба за продължителност на работната седмица, междудневни и междуседмични почивки и т.н. И с уточнението, че разполагаме само с тази оскъдна информация и нямаме представа дали се касае за постоянна работа по този начин, или за еднократно такова състояние, каква е продължителността на работното време и подобни уточнения.
Здравейте,
Става въпрос за склад за търговия на едро. Желанието на управителя е да се работи по този начин постоянно. Понеже там няма смисъл да се работи 5 дни в седмицата по 8 часа, той иска да се направи нещо като:
5 дни по 7 часа и 1 ден по 5 часа.