Очевидно имате всички основания да отпишете автомобила от САП и от ДАП, защото разполагате с документ, че вече не принадлежи на фирмата.
Имате предвид да ползвам датата, до която в  удостоверението от министерство на вътрешните работи пише,  че до момента автомобила е бил собственост на фирмата
:)
Изчакайте, може полицията да го открие.
Имала съм случай с откраднати скъпи инструменти (ДМА) и ги откриха.
Здравейте!
Все пак да попитам - кога според вас да отпиша актива - има протокол от полицията с датата на кражбата; после две удостоверение от РУ, че автомобила не е намерен; след това постановление от прокурор за спиране на наказателно производство; със следваща дата още едно удостоверение, че автомобила не е намерен от РУ; и накрая приходна квитанция за платен данък и пълномощно за прехвърляне на правата на автомобила върху застрахователното дружество с последна дата (тук е издадено и друго удостоверение от министерство на вътрешните работи, че до момента автомобила е бил собственост на фирмата). И сега се питам кога да го отпиша от активите на фирмата и до кога да се начислява амортизация?
Благодаря предварително!
Посочете го по периоди, според продължителността на работното време  - от еди кога до еди кога - на 8 часа, от н'ам кога до н'ам кога - на 4 часа. Това е достатъчно.
Да, и аз така го направих. Но като пуснах справка пак в програмата и ми го даде по години, та по тази причина реших да питам :) Благодаря и прекрасен уикенд Ви желая!
Здравейте!
Изготвям УП - 3 на лице, което от 01.03.2010 до 31.12.2010 година е на 8 часа, а от 01.11.2011 до 26.05.2011 е на 4 часа.
Интересува ме по години ли да посочвам стажа? Примерно от 01.03.2010 до 31.12.2010 г. - 8 месеца; от 01.01.2011 до 31.12.2010 г. - 6 месеца.; и т.н., или общо там където е бил на 4 и 8 часа?
Не са не връщали, ако не са вписани болничните ден по ден :)
благодаря!
Здравейте,
В УП-2 задължително ли се вписват в забележка дните във временна неработоспособност, които са изплатени от НОИ?
Програмния продукт не ми ги изкарва автоматично и се чудя дали ще трябва да си попълвам ръчно в друга бланка, а и не го намерих в упътването.
Аз чета някъде от деня на смъртта, а на друго място от следващия ден, че се прекратява договора.
Също на стандартната бланка заповед се подписва лицето, а в случая няма как да стане - представя ли се примерно на някой от наследниците за подпис?
Здравейте!
Пиша и аз във връзка с такъв случай - смърт на работник по време на платен отпуск.
Доколкото разбирам не се подава никакво уведомление до НАП, а се прекратява служебно. Кога ще се вижда това с електронния подпис - има ли някакъв срок?
Изготвям си Заповед за прекратяване на договора - възможно ли е да ми изпратите някакъв вариант (за пръв път ми се случва). И от коя дата при положение, че е в платен отпуск?
Нещо друго трябва ли да се подава като информация?
Благодаря предварително!
Има. Дори бяха прецизирани някои текстове в Наредбата за работното време, почивките и отпуските, касаещи тези моменти. Може да хвърлите едно око:
https://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,20571.msg123364/topicseen.html#new
Благодаря за отговора! Прочетох го, но нещо не мога да разбера следното:
"Чл. 9б.
(2) Когато работник или служител през целия или през част от периода, за който е установено сумирано изчисляване на работното време, е ползвал отпуск, нормата за продължителност на работното му време се преизчислява, като от броя на работните дни по календар се изваждат съответните дни отпуск, разрешени в работни дни по календар, както и съответната част от отпуските, разрешени в календарни дни, съвпадащи с работните дни по календар."
Ако лицето е в посочения график Януари-Юни, нормата е 984 часа. До Април включително по норма има 648 часа, а по график 647 часа. През целия месец Май е в платен отпуск, а и още два дни от Юни. И е освободен от 03.06.2017 година.
Как да преизчисля нормата му за Май и Юни? Може ли малко разяснение?
Много ще съм благодарен!
Здравейте!
Прекратява се договор по взаимно съгласие на работник, който работи при сумарно изчисляване на работното време. Периодът на засичане е Януари-Юни, но днес ми се обади управителя да каже за освобождаването. И сега въпросът ми е -  как се процедира при засичането на часовете на този работник, ако е с отработени повече или по-малко часове до момента? Има нещо специфично при самото освобождаване?
Благодаря!
Ами принципно - да, ако издавате. Знаете, че с нормативните промени отпреди доста време би трябвало НОИ да ползват осигурителния регистър, в който пък Вие нормативно сте задължени да подавате информация с определено съдържание и ред. Е, ако лицето желае, или пък Вие държите да го направите - трябва.
И с уточнението, че УП-3 се издава за придобит осигурителен стаж, а УП-2 - за осигурителен доход. В НОИ(поне според мен) нямат утвърдена визия какво се вписва в УП-2 - някои служители и до момента искат да се посочи календарен период(което според мен е по-правилно), а други - по същество осигурителния стаж, идентичен с този по УП-3... Говорим за случаи, когато те се разминават, разбира се...
Ами служителят желае да му бъдат издадени. А и аз също от прочетеното останах с впечатление, че се посочват календарните дни и като изведох в програмата с отметка "календарни дни" ми излезе съобщение:
"Внимание! Лицето е работило с работно време, различно от законоустановеното и тази отметка не бива да бъде поставена. При изготвяне на УП2 съгласно Наредбата за пенсиите и осиг. стаж, осигурителният стаж на лицата при непълно работно време се изчислява, като сборът на отработените часове се раздели на разделената с нормативен акт продължителност на работното време"
И сега съвсем се обърках кой е прав и кой не е, и какво точно ще сметнат за правилно в НОИ ...
Програмният продукт е плюс минус между другото.
Здравейте!
При служител, който е назначен на 4 часа как следва да се оформят документите при напускане:
 - ТК - записвам си трудовия стаж, и не посочвам забележката "Осигурителният стаж е равен на зачетения трудов стаж";
 - УП-2 - извеждам си го от програмата, но трябва да направя проверка. Справката излиза помесечно като включва следната информация примерно за месец Януари 2017 година на база на работните дни:
        длъжността, 4 часа,
        период от 01.012017 до 31.01.2017 година,
        00 г, 00м 10 дни и 04 часа,
        296,77 лв (заплата и прослужено време)
 - УП-3 - извеждам си информацията за осигурителния стаж общо за периода в работни дни.
Ще съм благодарен на отзовалите се!
Много внимателно - с констативни протоколи, докладни записки, или както там си ги кръстите - със свидетели. Ако има медицински на битите са само в плюс. Придържайте се стриктно към процедурата - после даване на писмени обяснения(или документиран отказ от предоставянето им), надлежно връчване на заповеди за налагане на наказанието и прекратяване на договора(може и в една да бъде съвместено, според съдебната практика, но първата не е еквивалент на втората!). Ако човека не се явява и се налага дистанционно връчване - още по-внимателно, най-добре всичко с нотариални покани, за да може еднозначно да докажете, че сте сторили всичко възможно да уведомите работника. И никакво прихващане на заплати за дължимо обезщетение за прекратяване без предизвестие и прочие - без изричното съгласие на лицето се събират само по съдебен ред...
Звучи претрупано и притеснително, но  последствията иначе са по-притеснителни...
Благодаря за изчерпателния отговор!
Здравейте!
Работодател иска да уволним дисциплинарно работник поради системно неразбирателство, а днес и сбиване с колеги. Бихте ли ме посъветвали на кой член от КТ или друг нормативен акт да се позова и дали е възможно да се приложат и примерно писмени обяснения от колегите?
Благодаря!
Заповедта по чл.163 от КТ след третия болничен не винаги е до датата на първия РД. Вземате си едно календарче и от първия ден на първия болничен (този за 45 календарни дни преди термина) чинно си отброявате 410 календарни дни. Заповедта е до тази дата (включително).
:good: Много, много благодаря!
Здравейте!
Понеже не съм много запознат с обезщетенията при бременност и раждане и съпътстващите документи, да попитам дали някъде има синтезирани различни варианти:
  • раждане преди термина;
  • раждане на термина
  • раждане след термина
Не ми е ясно как става издаването на болничния след раждането и компенсирането на дните. А също и след третия болничен заповедта за отпуск до датата на първия РД ли е ?
Чисто нормативно в сайта на НОИ прочетох, но искам и практически да се информирам.
"Без нулеви редове

Следва да се отбележи, че съгласно т. 11.4. от СС 1 предприятието не посочва в съответната форма тези раздели, групи и статии, за които липсва информация за предходния и текущия отчетен период. Тоест изготвените баланс и отчет за приходите и разходите не следва да съдържат нулеви редове. "

Какво правим с новооткритите дружества през 2016г., които не са имали дейност и в отчетите в хил.лв. всичко е нули? Как трябва да изглеждат отчетите за ТР?

При тях излиза само един ред - сума на актива и сума на пасива = 0.

А аз искам да попитам:
Когато примерно съставям баланс на микропредприятие, което няма записан, но невнесен капитал и разходи за бъдещи периоди, за да няма нулеви редове въобще не ги включвам в баланса ли?
Да, да. Пълни глупости. Просто аз тогава попитах и изрично ми казаха, че ги искат до датата на подаване. Като информацията пак не беше съвсем точна, защото все пак фирмата работеше и имаше както постъпления, така и плащания. Никой не ми е засичал точно. Иначе това с ексел си е идея. Успех!
Последният път, в който попълвах тези справки (преди няколко месеца), ми ги поискаха към дена на попълване.
Разбира се, че ще е така за 2016 - нали с подаването на Д1 за 12.2016 през 01.2017 сте формирали в персоналния регистър на лицето и декемврийските суми за осигурителен и облагаем доход. Тъй като последният е получен 2017 ще го декларирате с ГДД 2017 за целите на ДДФЛ и корекцията на Т1/Т2 ще приведе всичко в съответствие.
Благодаря Ви! :)