Здравейте!
Трябва да назнача портиер,който ще работи само вечер от 19 до 07 часа(12 часа).Работодателя ще изготвя график за отработените часове.Имам ТРЗ програма.Възнаграждениет о ще се изчислява по графика  и почасово, но не сумарно.Трудовият договор по кой чл.от КТ и каква основна заплата да посоча в договора,съответно в уведомлението за НАП?Благодаря Ви!
На фона на обсъжданията дали това изобщо е целесъобразно, как ще се прилага, дали ще се прилага и прочие ненамерили още отговор въпроси да се питаме и как ще се осчетоводява ...Ами който е имал такъв вече "данък" да сподели как е осчетоводил.
Здравейте!Аз вече реших в януарското ДДС нищо да не правя.Неясноти колкото искаш.
Здравейте,
Разходите за амортизация, които включвате в данъчанта основа са 1/60 от отчетната стойност при закупуването и добавяте преките разходи, които сте ползвали за лични нужди и за които сте приспаднали данъчен кредит през януари. Начислявате ддс с протокол, отразявате данъка в колона 16 на дневника за продажби и в клетка 23 на справката-декларация.
Ако следващият месец автомобилът не се ползва за лични нужди - не начислявате ДДС.
В този смисъл, "данък уикенд" не е обвързан количествено с ползвания данъчен кредит при придобиване на актива, а цели облагането на ползването му.
Ако автомобилът се ползва от собственик или съдружници, ще трябва в края на годината да третирате отчетените разходи като скрито разпределение на печалбата и да преобразувате със сумата счетоводния финансов резултат.
А, ако не дай си Боже, автомобилът е ползван от сътрудник на трудов договор, разходите ще се явят непаричен доход за физическото лице, който ще е облатаем по ЗДДФЛ и ще поражда задължения за социално и здравно осигуряване, освен ако лицето не е осигурено на максимума.
Ей такава веслба се очертава и си помислете наистина ли имате лично ползване?!
И не е ли по-добре изобщо да не отчитате разходите, които отиват за лично ползване на автомобила, а който го ползва да си плаща горивото без това да минава през цялата тази гувернаментална дандания?!!
На моите клиенти съм казала: "При мен - нищо лично. Само бизнес."  :smile1:
Здравейте!Благодаря за изчерпателният отговор!През януари нямам никакви ф-ри за разходи на автомобила,само амортизации за м.Януари,които са последни и автомобила ще е напълно амортизиран.От горе написаното разбирам,че трябва да начисля с протокол ДДС само в/у разхода за амортизации,или не трябва, а от февруари собственика е решил да не отчитаме никакви разходи.Това означава,според мен,че няма да се връща ДДС-то което е ползвано при придобиването.Правилно ли тълкувам нещата в тази бъркотия.Сега,през януари да правя ли нещо или не,защото р-да е само амортизации??Време не остана,а аз още си задавам въпроси.
Закупен автомобил през 2012 г.Приспаднат е пълен данъчен кредит.В декларацията за м.Януари 2016 трябва да начисля полагащият се за м.Януари дан.кредит за лични нужди в/у всички разходи вкл.и амортизациите, изчислен с-но чл.27 от ЗДДС-така го разбирам според указанията на НАП.Това не ми е ясно, какво ще правя с остатъка от дан.кредит ,който съм ползвала, а не съм начислявала до 31.12.2015!Ще го връщам ли и кога?
А срокът остава ли 14.02.2016 г. или ще е удължен с 1 месец,както прочетох в публикацията от "КАПИТАЛ". И аз няма да декларирам въпросният данък "Уйкенд", но ако после умните глави не признаят частта за фирмени нужди,а изцяло за лични,какво правим тогава.Естествено счетоводителя ще е виновен.
Съвсем се обърках. Подадох си справката декларация по ДДС за м.01.2016 по старият образец. Някаква специална допълнителна декларация ли трябва да подавам  за активите, тъй като нямам такива, които се ползват за лични нужди?
И аз съм съвсем объркана.За каква друга декларация става въпрос.То беше проект в края на 2015,но отпадна.Сега ДДС-декларация по старо му.Но Вие като подадохте декларацията,как отразихте в дневниците съотношението за лично и фирмено ползване на активите?Е,това не ми е ясно.
Може,аз вече 4 години подавам отчетите с ел.подпис издаден на физическо лице.
Да,така и направих.Отразих ги като продадени, но без касови бележки.Уведомих собственика за това писмено и той да си носи отговорността при евентуална проверка.
Благодаря,колеги!Много сте мили!Щастие,късмет и много творчески успехи през 2016 г.!
Благодаря Ви,но те нямат книга,не са описани билетите,при мен има само протоколи,за предаване на билетите, съответно и протоколи за изплатените печалби.В месечният отчет от касовия апарат има сума,която не е включена в облагаемия оборот.Аз установих разлика между билетите от протоколите и сумите от касовият апарат(продадените) като ги сравних с ревизията,която е направил собственика.Комисионна е получил за всичките билети,това означава,че са продадени,но не са чукнати.За комисионната е издал фактури.Не знам как да постъпя.Знам,че не е задължително да се чукат на касовия апарат,но как разликата да я отразя като продадена???????Извинете за дългото писане,но ако се води месечно, навреме се откриват разликите,но няма пари за месечно.
Lena12, пак във връзка с липсите от лотарийните билети,мисля,че ако съставя СС 493/306-3250 лв. и  501/493-3250 лв.,ще е по-правилно.
Благодаря,Lena12, но не мога да ги чукна като продадени, защото това е за 2015г.,а вече е февруари.Това го открих при равнение на сравнителната таблица от годишните продажби от лотарийни билети към 31.12.2015 г.,затова мислех да го осчетоводя,като липсващи билети и да задължа собственика,а той да внесе дължимата сума в с-ка каса,но не съм сигурна.Аз му правя само годишно приключване и затова го откривам сега.Може би продавачките не са ги чукали или са ги чукали в група стоки.Той самият мисли,че е така.Сумата е 3250 лева, натрупана за цялата 2015 г.Никак не е малка.Ако можете бъдете ми в помощ.моля......
В магазин на ЕТ за хранителни стоки се продават лотарийни билети.Собственика купува лотарийните билети чрез закупуване.Съставила съм СС: 306/501.При продажбата им се записват в касовият апарат,като се отделят в отделна група и се изключват от облагаемия оборот и се съставям СС 501/498.Отписвам билетите със СС 498/306 със стойността от касовият.
При инвентаризация обаче, се установи липса на билети, като собственика на ЕТ поема вината.Какви счетоводни записвани да направя, за да изравня салдото по с-ка 306.
Аз мисля:422/306-отписване на липсващите билети за с-ка на собственика;
                 501/422-внесена от собственика стойността на липсващите билети.
Моля,помогнете,ако можете! :smile1:
 
Здравейте. Открих отворената тук тема и реших да се включа. При мен стои същия проблем за решаване.  Хранителен магазин, регистриран по ЗДДС, продаваме лотарийни билети.
 deni51, вие как тълкувате препратката? -  Сделката е освободена от ДДС. Като продавачи на лотарийни билети ние получаваме само протокол, без фактура.
 Какво означава " По отношение на ЗКПО форирате приходи от комисионни, за които си важат общите правила на закона." Приходите са именно отстъпките, които дава доставчика при получаване на билетите и реално това са нашите  печалби.
Ако може,  моля дайте насоки как постъпвате и какви са счетоводните ви записи?
[/quote
Здравейте!Аз се бях отказала да мисля по въпроса, сега в годишното приключване вече трябва да отразя продажбата на билети.Какво мисля да направя.
1.306/498 - 300 лв.заприходени билетите съгласно приемателен протокол
2.501/498- 200 лв. продадени билети на граждани,
3.498/501 -60 лв.изплатени печалби.
4.498/306-200 лв.изписване на продадените билети.
за комисионната по договора правя ф-ра и съставям сч.статия 4441/703,4532; 503/411
постъпили по с-ката.Но не знам какво да правя със сумата,която е включена в месечният отчет от касовия апарат за продадените билети за 200 лева.Ако вие нещо се научили моля,пишете ми.Много е объркващо.Н емога да закрия с-ка 498
За много години,колеги!Много здраве, късмет и все така професионално добри и през 2016 г!
Имам следното запитване към Вас: трябва ли да преобразувам финансовият резултат със сумата за неизплатено, но начислено възнаграждение за м.12.2015 г. на прокуриста, който е по ДУК.Аз мисля,че да, но искам и мнение от Вас.
Благодаря предварително!
Всъщност е важно да си изясните предварително дали искате управителят Ви да е с ДУК или да е СОЛ , полагащ личен труд. Доходите и по  ДУК и като СОЛ с личен труд са приравнени по отношение на дължими осигурителни вноски и ДДФЛ на трудови правоотношения. Едно лице с ДУК би могло да извършва само управленска дейност, а като СОЛ би могло да извършва всякаква дейност, включително и управленска. И при двата варианта бихте могли да документирате получаването на възнаграждение с ведомост / още повече, че за СОЛ СИС не се издава .
Има доста дискусии на тази тема и бихте могли да потърсите във форума.

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,5347.0.html
Няма да е СОЛ, но освен управленска дейност ще участва с личен труд в дейността на фирмата.Дейността е медицински услуги и управителят е лекар- т.е. ще извършва медицински прегледи.А там където е на основен ТД  е осигурен на МОД.Не съм сигурна дали да се изготви ДУК с възнаграждение и да се включва във ведомостта или гр.договор за положен личен труд.
Здравейте! Имам следното запитване:
Съдружник и управител на ООД до момента извършваше управленската дейност без възнаграждение.Работи на основен трудов договор в друго ООД, като там е осигурен на максимален осигурителен доход.От 1-ви ноември ще получава доход за положения личен труд и управленска дейност в ООД-то,където е управител.
Какъв договор да изготвя-ДУК с посочено възнаграждение и да я включвам във ведомостта за заплати, или Граждански договор за положен личен труд ,като заплатата да изплащам със Сметка за изплатени суми?
Благодаря Ви предварително!Хубав и успешен ден!
В магазин за хранителни стоки се извършва продажба на билети от Националната лотария.Продажбите от билети се маркират на касовият апарат,но в отделна група и са изключват от общият оборот. Какво е счетоводното записване на  цялата процедура от доставката на билети до тяхната продажба .Кои са  счетоводните сметки за тяхното осчетоводяване.Аз имам идея,но искам да сравня с вашият пример или съвет по въпроса.Благодаря!
Здравейте!
Едно и също лице е собственик на ЕООД и ЕТ. Собственичката е избрала да се осигурява по договор за управление и контрол в ЕООД. В ЕТ има назначен прокурист, който е вписан в регистъра и той управлява ЕТ. В момента прокуриста е в болнични след операция.
Въпросът ми е: кой трябва да управлява, да подписва издадените фактури от ЕТ, след като прокуриста е в болнични.Може ли собственичката да извършва това, докато той е в болнични, и какво следва в предвид осигуровките на собственичката на двете фирми макар,че се осигурява в ЕООД по договор за управление и контрол.Притеснява ме това, НАП да не изискват осигуряване и в ЕТ за този период в болнични на прокуриста.
498/503 38.00
498/414 12.00
Благодаря,Калина!А, другите сч.записвания правилни ли са?
Здравейте!
Необходима ми е помощ за счетоводно отчитане продажбата на лотарийни билети от НАЦИОНАЛНА ЛОТАРИЯ в хранителен магазин.Касовият апарат е програмиран да се включват в общият оборот,но в отделна група и отделени от облагаемите сделки.
Споделям аз какви сч.записвания мисля да направя:
1.закупени билети с приемно-предавателен протокол за 300 лв.:Мисля да ги заведа в задбалансови с-ки
- 980/990-300.00
2.Продадени билети:(останали са непродадени билети за 90.00 лв.)
- 501/498-210.00
3.Изплатени печалби:
- 498/501-160.00
4.За комисионната от продадените билети  се издава фактура:
- Дт 414-12.00
  Кт 703- 10.00
  Кт 4532- 2.00;Постъпила сума от комисионна: 503/414-12.00 лв.
А как ще закрия с-ка 498,ами ако има прихващане между изплатените печалби и новите доставки на билети???
Ако някой има моят случай,моля да ми помогне.Объркана съм.Благодаря Ви!