например една дама се омъжва и сменя фамилията си - затова подава искане за корекция на фамилията.
Няма пречка дамата да смени фамилията си и да информира работодателят, но мисля, че това става с просто уведомление, декларация или друг документ, които работодателят слага в трудовото й досие. Не че не може да е устно уведомяването, но е добре да има писмена следа за желанието и промяната, както се казва черно на бяло. Според мен предложеното искане не ми носи достатъчно информация какво се променя - например няма място за вписване на старата фамилия и на новата фамилия, старо ЕГН и ново ЕГН и т.н. Също така самото наименование "Искане за право..." - би могло да е "Искане за коригиране..." или "Искане за промяна..." Всъщност, коригиране и промяна са различни неща и в примера с дамата тя просто си променя фамилията, не коригира допусната печатна грешка, например.
също трябва имаме регистър искания и съответно с откази, регистър на съгласията
Тези регистри (ако се водят) са просто някакви административни регистри - входяща/изходяща кореспонденция или някакви подобни. Не знам защо да ги причисляваме към регистри на обработваните ЛД. Обработването на съдържащите се в тях ЛД вече е предмет на Регистъра на дейностите по обработване на личните данни.
как по най-бърз начин да отговоря на въпросите защо и какво е коригирано, с какъв документ?
Всъщност, трудно ми е да си спомня кога в последните десет години ми се е наложило да променям някакви лични данни... най-много нова лична карта или банкова сметка. Та, документът в досието засега ми е достатъчен, че да водя отделни бумаги.
Например каза при даване на съгласие да има и въпросник, че лицето е разбрало за какво дава съгласието и всичко за какво се разписва
Лесно й е на адвокатката да казва... може би щото няма представа от работата в една реална агро-фирма, например.
elinora, моля не приемайте написаното като заяждане, просто мисля на глас и с идея да избистрим нещата, и то с най-малко разходи на хартия
Май наистина се филмираме повече от необходимото