Здравейте,

Прегледах раздела за ЮЛНЦ, но той явно не е много популярен, а и не октрих отговор на това, което се чудя.
Имам една Фондация, сега тази година ще я приключвам аз. За нея знам сигурно от 2-3 години, че има "Непокрити загуби".
Сега ми дават Оборотна от 2013 гледам на 121 "Непокрити загуби от минали години" си цъфти 15 000 лв., а на 122 "Непразпределена печалба от минали години" - 43 000 лв.
Питах аз, защо се е стигнало до това положение, и защо не е приспадана загубата, поне на части през годините, отговор смислен не получих.

Въпросът е, сега може ли да се приспадне наведнъж и ако да, какви документи са необходими. Все пак е ЮЛНЦ, макар и без особенно голяма нестопанска дейност.

Благодаря предварително.

А да, да не говорим, че самата челаба на ЮЛНЦ не се пренася от 123 в 122, а по - скоро от 123 в 125 (специално за тази формирана от стопанска дейност, какъвто е нашият случай), но това да го оставим на страни.
ХХХХХ: Аха схванах логиката. Благодаря много. Аз понеже си ползвам сметката с други цели, главно когато собственикът прави разходи и после ги възстановява, та ми се видя нетипично възнаграждението да минава от там, и се панирах.
След твоето разяснение като се замислих и така е приемливо, въпреки че нагласата ми за сметка 493 не е точно тази в какъвто смисъл Микроинвест са я заложили.

Благодаря много още веднъж. Приятна вечер.
Точно възнаграждението за личен труд е разход за фирмата, осигуровките и данъка са разход на СОЛа
Извинявай, видях аз, че съм допуснал грешка при писането. Повече ме тормози, защо програмата взема и възнаграждението като разход за собственика и как в крайна сметка да направя нещата да работят коректно?
В момента 420-те лева + данъка ги праща и тях разход за собственика.
Само да се коригинам исках да напиша:
Тоест да минат разход за фирмата тези 420, а само ДОО и ЗО на СОЛ да са разход за собственика.
Здравейте,

Днес се опитвам да направя импорт от ТРЗ ПРО (на микроинвест)към Делта ПРО (пак на микроинвест).
Имаше проблем при генерирането на  Д1 в ТРЗ-то, но го реших като направих:
Възнаграждение за положен личен труд: 420 лева
Избран месечен осигурителен доход за СОЛ: 550 лева
(+ отметки на "Осигуряване за общо заболяване и майчинсто" и "Осиг. вноски са върхъ осиг. доход" - това заради кл.34 в Д1)
Това на мен ми изглежда като много смислена и логична настройка на картона за СОЛ с личен труд.

Да обаче, когато Делта Про (счетоводната програма) импортира от ТРЗ ПРО, прави статии все едно и тези 420 лева са разход на собственика или:
604/5 (Разходи за възнаграждения на СОЛ) / 493 Разчети със собственици - 420 лева - Заплати м.01.2014
493/454 - 25.89 - Данък по ЗДДФЛ - СОЛ


Аз, че не разбирам много не разбирам. Обаче ми се струва, че записванията трябва да са от сорта на:
604/421 - 420
421/501
611/601
Тоест да минат разход за фирмата тези 420, а само ДОО и ЗО на СОЛ да са разход на фирмата.

Ако може някой да вземе отношение по темата, ще съм благодарен? Аз ли някъде греша, или Микроинвеста не са доправили нещо, някоя настройка ли е?
Как да процедирам, ръчно ли да променя контиранията?


Утре като си открият грешката ще ми начислят ли лихва за тази невнесена стотинка? Или да си платя 23,83? :hmmm:
Аз 2013 като си внасях мирно и кротко 95.93, а сега се оказва 95.94 заради "закръгляния" какво да предприема?
Pupeshche: Вярваш, не вярваш. Ела в ТД на НАП в Бургас и с малко повече късмет, може да имаме същата ситуация много лесно. На лицето в момента в които му издадоха удостоверение, че липсват задължения на едното гише, му съобщиха, че има на другото.

Последно едната фирма има около 200 (189 лева и нещо си) лева надвнесени и ясно се виждат в сайта на НАП с електронен подпис, че са толкова. Служителката в ТД на НАП ми казва, имате голяма сума и аз казвам колко, и тя ми съобщава - 515  лева и стотинки надвнесени. Аз казвам, ами да ама аз виждам с електронния подпис друга сума, сега как да знам колко да си приспаднем....И отговорът беше: Ами НЕ ЗНАМ. Да не говорим, че пак на същото гише ми казаха, че трябва надвнесените пари да се приспаднат автоматично; от София ми казаха чл.129... Ако според тебе това не е обърканата и страшна система нз какво е...Предполагаш се сещаш, че ако ги ощетим нещо, веднага ще сложат лихви и още сумати разправии...
Всеки си има някакъв опит и говори на база на него, но моят опит с НАП, обслужването и система им е ОТВРАТИТЕЛЕН.
Аз  не че разбирам много, но и при желание човек да се информира, да провери и да разбере, полезността на служителите на НАП клони към 0.
Ако пусна тук във форумът тема, шансът ми да получа адекватен и добър отговор са около 99%, даже 100% ако не е много заплетен случай. В НАП са около 10%, ако някои служител е на кеф.
....
Не е хейтърско мнение, просто реалност.
Втори опит, да видим какво ще стане....?!
Pupeshche: Ами най - вероятно на НАП-а им се е сторило "смешно" да си искат 0.01 стотинки в началото, при нашите такси за превод (Добро допълнение от "ХХХХХ ) и са отлагали да си ги поискат. Друг е въпросът, че в нашата ТД на НАП на две гишета едно до друго, на едното те изкарват без задължения, на другото ти казват, че имаш.
Та понеже системата на НАП работи много добре, си е напълно възможно да те пропуснат по някакви си причини за няколко години и да ти трупат лихви.
Не беше за осигуровки, за някакъв данък беше, но крайния резултат беше 5 лв тотал.

По моята тема:
след като сметнах отделно заплатата х 17.3% и прибвах ТЗПБ - 0.4% си се получи. Явно закръглянията играят важна роля, въпреки че това реално винаги е било и ще бъде проблем, когато сумите се умножават по процент/валута и т.н. заедно и поотдлено.
....
Е моят собственик не е стиснат, просто за тази фирма специално започнах да я въвеждам на програмата на НАП, понеже за да има смисъл от ТРЗ ПРО-то на Микроинвест ми трябва нахалните салда, а ги нямах. В смисъл идеята е като въведеш в ТРЗ Про на Микроинвест да прави експорт и съответно импорт в Делта Про пак на Микроинвест и да ги разхвърля по сметки. Това мисля да го въведа в близките дни, само да ми остане време да разуча ТРЗ-то им основно.
Но изчисленията понякога пак си ги правя на ръка, понеже много много на софтуера вяра нямам, и там съм виждал проблем със закръгленията, дори на ДДС-то (говорим, ако сумата е в друга валута).
Преди 2 години Делта Про-то ми грешеше при ГФО-то на сравнително малка фирма и от тогава....
Имали сме случай за 0.01 стотинка, след 5 години - с лихвите - около 5 лева платихме.....
Сега смятам на ново да видим къде греша...

В Д1 в кл.31 на Нетно възнагражение съм писал - 424.18 вместо 424.88, да не би затова да ме връщат, и всъщност да трябва да коригирам Д1?
Здравейте,

Вижте какво получих днес като погледнах на сайта на НАП:
Месец/година 1/2014г. Код за вид плащане 5 или 6, Декл. обр.1 ДОО= 95.94 / Декл. обр.6 ДОО= 95.93 / разлика ДОО= 0.01 

Осигурител 147245675: Декларациите се отхвърлят на основание чл.8, ал.2 от Наредба Н-8/2005 поради неспазване на изискването за съответствие в данните, подавани с декларации обр.1 и обр.6., описано в чл.2, ал.4 от Наредбата. 

Къде може да ми е грешката? Някои да има предположения?
Пусни ги заедно - така или иначе за код 12 не се прави засечка.

Писмо № 94-00-114 ОТ 03.05.2010 Г.
 
Скрит текст :

Здрасти,
Двойно Благодаря от мен.  Линк-а го намерих от един друг твой пост във форума, но ти благодаря че отдели време да го постнеш и в моята тема.
Благодаря и за съвета да ги пусна заедно, че се бях заканил да ги пускам поотделно, понеже пи трудовите договори нали Д6-то с данъка я пускаме отделно.
Щом не правят засечка ги командировам заедно към НАП в Понеделник, а защо не и утре :)
Мерси Много  :)
Приятна почивка :)
Намерих го. Още веднъж благодаря :) и приятен уикенд :)
Сетих се още нещо, Двете заедно ли да ги пускам или поотделно?
в кл. 16 - 25,89 с код 8
вид осигурен 12
осиг.доход  550,00
кл. 22 - да
кл.31-  да
кл. 31а - да
кл. 34    550,00 ттака го дават в указанията
Благодаря ти много, че отдели време да отговориш.
За кл.21 (осиг. доход) - недогледах, благодаря много, че ме поправи.
кл. 34 - това е много странно, освен да е изключение за самоосигуряващ се с личен труд?!
Може ли да пуснеш линк към оказанието? Аз чета това за попълване на Д1 от сайта на НАП, но там няма нищо писано.
Здравейте,

Имам СОЛ, които полага личен труд в дружеството си. Досега не съм подавал за такъв субект. Ще напиша какво знам и смятам, ако може да ме коригирате, където греша.

Осигурителен доход - 550.00 лева
Възнаграждение - 420.00 лева
Общо осигурителни вноски от самоосигуряващото се лице - 161.15
за фонд "Пенсии" - 17.8%
за фонд "Общо заболяване и майчинство" - 3.5%   
за фонд "Здравно осигуряване" - 8%
Дължим авансов ДОД - 25.89

Интересувам се повече, от това което текущо се подава всеки месец.

Текущо пускам Д6 - за Януари - кл.16 - 25.89, обаче с какъв код 5 или 8? (след промените....)
Текущо Д1:
кл.12(вид осигурен) - 12 ;
кл.21 (осиг. доход)  - 420;
кл.22 (За фондовете на ДОО)  - предполагам - 21.3% (17.8% + 3.5%); кл.22.1 - 8%
кл.31 (месечен облг. доход) - 420;
кл.31А (месечен данък) - 25.89 - тук също не съм сигурен какво да пиша?!
кл 34 (нетно възнагр.) - 232.96;

Предполагам също - пускам двете декларации заедно?!
С това се изчерпва текущото пускане на декларации за месеца и следва банков превод...

Ако е удобно, да коментирате правилно ли разсъждавам и смятам, и пропускам ли нещо, ще съм Ви много благодарен.
Приятен уикенд.

alfa; dalila: Благодаря Ви много за помощта и допълненията.

Сега остава да си уточня Д1 и Д6 за самоосигуряващо се лице с личен труд и съм готов. Има време време до края на деня да го измъдря.
Това в януари ли го направи? Ако отговорът е ДА, според мен е грешно.

Ако декемврийските заплати са платени на 9 януари е трябвало да се подаде Д1 и Д6 с период, за който се отнасят декември и дата 09.01.2014 г. Пуска се Д1 и Д6. Д6 е само с осигуровки. Тъй като на 09.01.2014 са платени заплатите, данъка се пуска с Д6 февруари. Д6 тогава е с период 01.2014 и дата 31.01.2014 само с данъка и код за вид плащане 8. Ако си подал втора колона с вид плащане 8 през януари и дати 2013 - не е трябвало да ти се приеме документа. Ако си пуснал Д6 с дата 01.2014-31.01.2014 и после февруари пак го повтаряш това упражнение значи набиваш двоен данък. Някъде тук според мен е разковничето.
Януари не се подава никакъв данък. Февруари се подава декемврийския данък.

Заплатите ти ще вървят по следния начин.

Насичлване 31.01.2014 януарски заплати
Плащане 09.02.2014
Д1 и Д6
т.9 01.2014
т.18 09.02.2014
Д6
т.9 01.2014
т.18 31.01.2014 с декемврийския данък

Начисляване 28.02.2014 февруарски заплати
Плащане 09.03.2014
Д1 и Д6
т.9 02.2014
т.18 09.03.2014
Д6
т.9 02.2014
т.18 28.02.2014 с януарския данък

Начисляване 31.03.2014 мартенски заплати
Плащане 09.04.2014
Д1 и Д6
т. 9 03.2014
т.18 09.04.2014
Д6
т. 9 03.2014
т.18 31.03.2014 с февруарския данък
О извинявай, получи се двусмислица.
Имах в предвид две отделни Д6 с този пост, не втора колона. Когато за пръв път се сблъсках с това, още не беше нашумяла идеята за втора колона както сега, и си ги пуснах две отделно, Д6 с осиг. - Януари, Д6 с данъка - Февруари, само че понеже за период на данъка ми пише Януари, вместо Декември и се притеснявах тук една седмица, и така реших да пусна тема.
Реално направил съм, това което казваш, но може би в желанието си да опиша подробно ситуацията, съм се изразил неястно. Извинявам се  :idea: :good:
Сега се обеснявах с НАП-а по телефона, според тях било правилно да ми излизат осигуровките за период от - до Декември, а данъка за период от-до Януари.
На мен ми е странно и съмнително, но служителката беше много категорична. Освен да си записвам разговорите, и ако доидат да питат да им ги пускам.
Коментари?

Това, което не разбирам, за заплатите начислени Януари, а платени Февруари, какво пускам:
Д1 и Д6 с осигуровките  - до 25.02 - с период от-до - Февруари или Януари?
и после Д6 с данъка - до 25.03 - с период от-до - Феверуари или Януари?
Качвам още един скрееншот, интересно ми е ако става дума за заплатите начислени месец Декември, а изплатени месец Януари, какво трябва да пиша в тези полета: период Декември или период Януари?