Хм... аз, понеже съм старомоден, признавам само една система за плащане - банката.
Дано, все пак, има благоприятно развитие.
Няма да има. Тотална загуба се получи, въпреки че разясних поне 5 пъти, че следва да плащам данъци върху тези пари и не може да се задържат ей така просто.
Проблемът е, че моите клиенти една част дори не са чували за IBAN и ако трябва да превеждат до България, това много би оскъпило всичко. Това е като с дебитните/кредитните карти, в някои държави масово се плаща с тях по магазините, в България според мен с карта плащат 5-10% максимум (поне по лични наблюдения).
Все пак е петък и Ви е простено!  :wink1:
то да беше само това. тази седмица по независещи от мен причини понесох загуба от  -1300 лева на фирмата. Вчера бях на зъболекар, зъболекарката ме пита "Боли ли те много, боли ли те...?" - за зъбите, пък аз аха да кажа, "Зъбите не, ама сърцето още ме боли за тези 1300 лева". Бизнеса ми не е български, и една от платежните системи ми ги задигна, без обяснение или причини. Та още съм неадекватен от инцидента. Извинявам се.
Петък е един от любимите ми дни за работа, заедно с Неделя, понеже това никой друг не работи и има по - малко конкуренция  :wink1:
повтарям въпроса си :)
По един параграф ли се внася ДОО и УПФ? Отговорите ли си на него, ще сте наясно колко платежни може да пуснете :)
разбрах си грешката, благодаря, нещо съм сънен явно днес
Не бъркайте УчителскиПФ с Универсален ПФ. Като СОЛ правите вноски в УПФ, а не в УчПФ. УПФ е с отделна сметка и параграф.
Значи - не може с едно платежно
да, благодаря за забележката аз не догледах. съжалявам и благодаря
По един параграф ли са?
Става въпрос само за моите осигуровки като СОЛ, след 1959 съм роден
Не е проблем да са две платежните, но все пак се чудя?
Здравейте,
Досега не се бях замислял, понеже имам опреден брой платежни на банковия акаунт и не плащам преводите.
Но сега се разрових и виждам:
"Осигурителни вноски и свързани с тях наказателни лихви за ДОО, Ф ГВРС и УчПФ
551111"
Аз като СОЛ мога ли да пусна само две платежни:
1. Едно общо платежно за ДОО и УПФ
2. Още едно платежно със ЗО

Може ли ДОО и УПФ в едно платежно?
Спорът за мен е безсмислен!
Аз не споря, просто търся логика и отговор.
Чл. 228. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Брутното трудово възнаграждение за определяне на обезщетенията по този раздел е полученото от работника или служителя брутно трудово възнаграждение за месеца, предхождащ месеца, в който е възникнало основанието за съответното обезщетение, или последното получено от работника или служителя месечно брутно трудово възнаграждение, доколкото друго не е предвидено.
Впрочем защо цитирате този член, след като:
Чл. 224. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 58 от 2010 г., обявена за противоконституционна в частта "за текущата календарна година пропорционално на времето, което се признава за трудов стаж, и за неизползвания отпуск, отложен по реда на чл. 176" с РКС № 12 от 2010 г. - ДВ, бр. 91 от 2010 г.) При прекратяване на трудовото правоотношение работникът или служителят има право на парично обезщетение за неизползвания платен годишен отпуск за текущата календарна година пропорционално на времето, което се признава за трудов стаж, и за неизползвания отпуск, отложен по реда на чл. 176, правото за който не е погасено по давност.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Обезщетението по предходната алинея се изчислява по реда на чл. 177 към деня на прекратяването на трудовото правоотношение.
Колко по-ясно от това?
Аз не разбирам толкова, за да дам мнение, но как тълкуваш " предхождащ месеца, в който е възникнало основанието за съответното обезщетение". Кое според теб е основанието? Понеже се казва "или"?
За обр.1 - не се включва в кл.29 / при определени условия /и 34 , включва се в кл.31 - месечен облагаем доход .

http://qwerty1/5194-deklaracija-1-i-obezshtetenie-po-chl-224-ot-kt/

http://www.clubtrznormativi.bg/kodeks-za-sotsialno-osiguryavane/deklaratsiya-obrazets-1-2339.html

И смятам, че базата трябва да е октомври.

Същия "агент", който цитираш само, че в друг негов пост:
http://qwerty1/3666-izplashtane-na-neizpolzvana-otpuska-pri-napuskane/

"Размерът на обезщетението се изчислява като броят на дните неизползвана отпуска се умножи по среднодневната брутна работна заплата на служителя за последния календарен месец, предхождащ месеца на прекратяване на трудовия договор, в който служителят е отработил поне 10 работни дни. В конкретния случай, ако приемем, че датата на прекратяване на договора е 1 март и приятелят Ви е работил 10 или повече работни дни през февруари размерът на обезщетението ще се изчисли на база на среднодневното брутно възнаграждение за февруари."
Аз ли съм много тъп и не мога да го проумея, или има някакво разминаване?
Тъй като няма отработен ден в декември, не може да се вземе база ноември.
За мен е коректно базата да е октомври.
Според мен "предхождащ месеца, в който е възникнало основанието за съответното обезщетение" - според мен това основание е Заповед за прекратяване на договора от 01.12.2015, затова смятам че е Ноември, а не Октомври?!
Чл. 228. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Брутното трудово възнаграждение за определяне на обезщетенията по този раздел е полученото от работника или служителя брутно трудово възнаграждение за месеца, предхождащ месеца, в който е възникнало основанието за съответното обезщетение, или последното получено от работника или служителя месечно брутно трудово възнаграждение, доколкото друго не е предвидено.
Мерси за цитата, обаче аз тез цитати ги четох на 10 пъти и ги имам събрани в един .doc файл. Ако ги изсипя тука, няма да можете въобще да прочетете, това което питам.
Основно се съмнявам, понеже и от НАП и от Микроинвест ми се струва, че нещата дето говорят не са верни. Законите си ги знам, дали ги тълкувам вярно е друг въпрос, затова и питам!
Аз съм по бонусите :)
Лицето ще има право на болнични в смисъл на отсъствия, ако е болно.  Ще има право на болнични в смисъл на обезщетение, ако е осигурено за ОЗМ. Тъй като полагането  на личен труд може да е и с ОЗМ, и без ОЗМ, въпросът Ви няма еднозначен отговор.
Благодаря за бонуса, да с ОЗМ е, разбрах отговора. Интересуваше ме дали въобще има вариант с право на отпуска, понеже личния труд се приравнява според мен на ТД.  От телефона на НАП ми казаха да звъня в инспекцията по труда, от там казаха, че са много заети. Страхотни институции...
Здравейте,

Имам следния проблем, звънях в Микроинвест понеже програмата им всички омазва, звънях и в НАП. И на двете места си мисля, че ми говорят глупости, та реших да си споделя проблема тука.
Лицето започва работа на: 02.02.2015
Последен работен ден: 30.11.2015
Дата на прекратяване: 01.12.2015
Отпуск: Не е ползван въобще за 2015.

Според мен за смятане на обезщетение по чл.224, трябва да се вземе среднодневната брутна работна заплата на служителя за месец Ноември, а не Октомври. Правилно ли разсъждавам?

Продължаваме нататък:
Брутна заплата: 587 лв.
Нетна заплата: 460.15 лв.
Ако правилно разсъждавам, че за база се взема Ноевмри. Тоест имаме:
20 (дни отпуска) / 12 (месеца) = 1.6666666
Трудов стаж: 9 месеца и 27(28) дена
Става: 1.66666 х 10 (месеца) = 16.66666666 = ~17 дни платена отпуска, които да се изплатят по чл.224
Месец Ноември има 21 работни дни. 587/21 = 27.95238085....лева
Получаваме: 17 дни платена отпуска х 27.95238085 (среднодневно брутно възнаграждение за Ноември) = 475.19 лева
Върху тях имам 10% ДОД/ДДФЛ = 47.52
Работника получава още: 427.671 към/с последната си заплата

В Д1 за ноември (последен работен месец) на база на това, което знам:
кл.29 = 587 лв. брутно възнаграждение
кл.31 = 587 + 475.19 = 1062.19 (от НАП ми дигна някаква "много кадърна" лелка, която каза, че обезщетението по чл.224 въобще не се отразява в Д1, според мен в кл.31 се отразява)
кл.34 = 460.15 лв. като за всеки друг месец (а не както Микроинвест погрешно смята 412.63).

В задачата се пита къде греша, ако греша някъде? Може ли да помогнете?

И бонус въпрос, обаче свързан с друг казус. Ако лицето полага личен труд, има ли право на болнични въобще?

bigdarkmad,

Ще помоля да съобразявате изказа си, ако желаете да участвате в този форум. Моля прочете, Правилата за публикуване, преди да публикувате пак, за да не стават бъдещи недоразумения.

Bootstrap шаблонът е грозен (бледото е направо наказание за очите, а самия bootstrap се ползва от ниско-бюджетни индииски програмисти).
Microinvest са доказани обирджии. Не знам какво ми е на исказа, след като отразява твърдения ми са истина.
Много благодаря, но няма да се възползвам от "подарака". Не съм искала да Ви обидя, просто на няколко пъти подчертавате броя на кафетата, на които се равнява абонамента. После погледнах във форумните награди и видях Вашето име. Поздравления. Хората изказват мнения, хубави или лоши. Всеки преценя за себе си. Това е от мен. Хубав ден
Иди да погледнеш малоумниците от Микроинвест, за една актуализация 30 евра, праскат такива през 1 месеца...
Тука излиза направо ефтино, като съотношение предлагани ползи/пари.
Калкулаторите почти не ги ползвам, аз си задавам въпросите във форумът, но съм доволен. На Микроинвест повечето време коментарите са неадекватни, ако въобще човек може да се свърже с тях, макар че им се плаща за софтуерна подръжка (аз всъщност не им плащам, но това е заради по - специалните ми умения, иначе тези дето им плащат по 30 евра за актуализация на една програма, 100те лева ще им се видят като загрявка тук).
Другото е, че стария вид на форумът ми харесваше повече, новият е очеваден bootstrap шаблон, но мен ме дразни. Това си е мое мнение все пак.
Темата, която сте намерили, е изчерпателна и актуална и днес :good:
Благодаря много  :smile1:
Не очаквах такъв въпрос от теб :)
1. Това лице работило ли е другаде? СОЛ ли е? В кой период какъв е бил статуса?
2. Таблица 1 и/или 2 попълват само СОЛовете и тези по чл. 40, ал.5 от ЗЗО
3. За този ГД - подайте данните така, както са. Ако има проблем  -ще върнат ГДД и ще я оправяте според указанията.
Аз въобще не разбирам, но от опит да кажа, едни много кадърни счетоводителки тотално бяха разминали годишната декларация и годишната Д6 на баща ми, да не говорим че годишната беше попълявана едно към...тотално тото...
Нищо не върнаха от НАП, даже ние трябваше да им кажем след 1 година че да се усетят...
Здравейте,

Чета тук как се учредява ЕООД. Винаги съм се чудел за разходите покрай учредяването. Те реално са направени за новата фирма, но ги прави бъдещият собственик - търговски регистър, нотариус, банкова сметка, удостоверения и прочие...
Намерих една тема от 2012:
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=3150.0
Там пише, че може на касовите бележки и фактурите да се изпише името на фирмата и в скоби "в процес на учредяване".

Въпросът ми е - разходите по учредяването на фирмата могат ли или не могат да минат за сметка на дружеството (и това по - горе дето съм го прочел правилно ли е към 2015)?


Благодаря предварително
Да добавя още, собственикът най - вероятно е взел и по - голям дивидент от необходимото, заради завишената печалба (макар и с платени всички данъци върху него).
Моята лична теория е собственикът да покрие 5000 лева за негова сметка, като частично това се компенсира с малко по - големия дивидент, който е получил, а данъците на НАП те си остават на НАП.