Обжалвайте! Преди 2-3 години имах подобен случай, но бях подала ДДС-то на 15-ти в 7 часа и нямаше последствия. Колега ми беше изпратил образец на възражение. Ще го потърся. В акта за административно нарушение сигурно е посочен срока за обжалване.
Аз като пропуснах и четох, колегите тука пишеха след 2-3 месеца че идва "честитка" от НАП, обаче няма такова нещо в момента, аз си я пуснах след срока, системата я прие, обаче кажи речи месец след срока (понеже писмото на M&MB се замота поради отсъствие на собственика), тоест точно месец и от НАП действат.
Спомен имате ли дали беше в свободен текст и някъде към акта ли се прикрепя, или по нормалния ред си се входира, и после от НАП-а си се оправят, да не стане така да гледат акт-а преди жалбата.
Здравейте,
Случи се така, че пропуснах да подам една 0лева ДДС декларация (пропускам факта, че това е абсурдна държава, където фирмата хем не осъществява дейност, хем някак си трябва да подава тези декларации всеки месец, като двете неща взаймно си противоречат). Пуснах си аз декларацията онлайн няколко дни след срока (преди месец), да ама от НАП явно са се усетили и изпратиха с M&MB писмо. Собственика на фирмата отиде в НАП, за да му връчат документа за административното нарушение. Сега тя фирмата не работи от няколко години и се подават 0леви декларации все, това е първи пропуск/нарушение.
Има ли смисъл да се обжалва пред НАП акт-а (в смисъл с надеждата да пуснат минимална глоба 500 лева)? И срокът за обжалване от кога започва да тече, от днес когато собственика се е подписъл в НАП или след като излезе и размера? В НАП не му казали нищо за обжалване, да изчака 3 месеца и това е.
Какво мислите? И ако сега е времето за обжалване и има смисъл, може ли някакъв образец?
Значи да разкажа какво става.
Уж ни уведомиха, че трябва да подаваме месечни и тримесечни отчети в НСИ. Обаче, служителите, да не използвам друга дума, която означава пчела от мъжки пол, пропуснали да видят, че фирмата се занимава с много специфичен вид услуги (разбирайте малък бизнес, дори няма касов апарат). И обаждам се аз, след 4 разговора накрая от НСИ ми дадоха телефона на служителката, която отговаря за тези неща и говорихме едно 20 минути в началото на Февруари или края на Януари, как таблицата им просто няма какво да се пише в нея, понеже фирмата има само СОЛ (това за човекочасовете им) и нито има сгради, съоръжения и прочие глупости.
Днеска идва пак писмо, даже с глобите включено.
Само да отбележим писмото идва по ел. поща 19/02/2018 преди 1 час и пише следното:
"Системата за въвеждане на данни за месец януари 2018 година. е отворена в периода 1-ви - 19-ти февруари 2018 година".
Ек-селската таблица, ако не може през системата пак до 19-ти февруари 2018.
Е няма толкова нагли олигофрени като тези от статистиката.
На 19.02.2018 в 16.00 часа ти пишат, че крайния срок е 19.02.2018.
Освен това, когато говорихме със София, след 1 час разяснения, накрая служителката обеща да махнат фирмата, понеже таблицата няма нищо ама нищо общо с дейността.
Малко от ек-селската таблица:
"Продажби на суровини и материали"
"Балансова стойност на продадените стоки"
"... на продадените суровини и материали"
Акцизи!!!!
Приходи от износ:
-за Еврозоната
-извън Еврозоната
Налична продукция:
- в началото на месеца
- в края на месеца
Общо отработени човеко часове (може би личния труд на СОЛ хаха)
-сгради
-строителни съоръжения
Продажби на дребно на собствена продукция, купени стоки и материали
-в това число хранителни напитки, тютюневи изделия
- продажби на едро на купени стоки и материали

Аз не разбирам, тези от НСИ какъв вид наркотици ползват, понеже фирмата има един единствен предмет на дейност УСЛУГИ и нито произвежда нещо, нито прикупува, препродава, нито има складови наличности, дори активността е сезонна.
Едно, че цялата ситуация е пълен абсурд, втора сигурен съм че една част от осигуровките и данъците ни отиват, за заплати на тези в НСИ.
Не знам кое е по - абсурдно ултимативния краен срок 19.02.2018, след като те си пращат писмото в края на деня определен за краен срок или факта, че фирмата няма как да предостави данни за дейности и неща, които не осъществява. Иначе пише и за глоби. Много ме сърбят пръстите да взема да пратя този абсурд заедно с таблицата им, датата от която е писмото и прочие до БТВ и Нова ТВ с въпрос "така ли от НСИ оползотворяват времето си"?!
Дано от НСИ вземат да се обадят, че да мога лично да им кажа какво е мнение ми за този абсурд.
(само да кажа, че преписах цялата таблица по - горе, и просто въобще не доумявам от НСИ слепи ли са, че фирмата няма декларирани нито в НАП нито в НСИ такива неща, и съвсем ясно се вижда каква е дейността. пък и говорихме по телефона и като нормален човек им обясних, че НСИ ще има много по - голяма ползва да изследва фирма, която отговаря на техните критерии и може да предостави информация, вместо да им пише "0" или нищо, понеже колкото и да настояват, фирмата представя единствено и само услуги и те се предоставят реално 2 пъти в година).
Мен винаги ми напомнят на мейла.
Отчетите не са кой знае какво, обикновено е работа на минути, особено щом фирмата ви е дребна. Най-досаден е отчет труд с неговите разбивки на разни плащания.
Не съм чул някой да е глобен, но може да ви досаждат постоянно и да ви искат отчет.
Мерси, ще видя как ще се справим с тези паразити, понеже те са точно такива, нито правят нещо полезно, нито ни улесняват, само взимат заплати и мислят глупости.
Честно казано към НАП храня известна доза уважение, обаче НСИ са пълни паразити, да не говоря пак за годишния отчет, където никога не се връзва и ми отнема по половин ден да го нагласям, понеже те са си измислили някаква връзка между клиетките, та аз го генерирам с Микроинвест ДЕЛТА ПРО, после въвеждам ръчно, и пак в НСИ пиши че има проблем, естествено създадени изкуствено от тях.
Със 100% сигурност за дивиденти, доходи от наем и т.н. се подава декларация за 4-торо тримесечие, аз лично подобен род данъци си ги удържам през цялата година, накрая в годишната на СОЛ нищо не плащам.
Ако това ще ви успокои,вече 4-5 години подред две от фирмите ми са все "избрани".Подавам ежемесечно отчет,също и на тримесечие още два отчета.Свиква се :wink1:
Аз си мисля, докато не пратят писмо по пощата с обратна разписка, да се правим, че не сме ги разбрали. В крайна сметка щом от НАП могат да се обадят и да те привикат на място, понеже по телефона може да си говорите каквото си искат, така и статистиката да видим как ще се напънат да платят за препоръчано писмо.
Какво представят тези отчети, аз сериозно говоря, на 40 документа, ако отчетите ми губят по 2-3 часа, ще ми излезе по ефтино, да регистрирам нова фирма на собственика за моя сметка.
Здравейте,

Имаме следния проблем, който взима да ми идва в повече. Фирмата е много малка, има един единствен предмет на дейност и то са услуги, освен това персонала е на пръстите на едната ми ръка, само че днеска някаква служителка от статистиката (поне така се представила) се обадила на собственика и го информирала, че фирмата била избара "от София", което според мен е долна лъжа, по това дето чета в другия форум, за да изпраща отчети всеки месец и на тримесечие. След като собственика на фирмата я питал, как точно тази малка фирма с почти никаква дейност и 3ма души персонал е интересна за статистиката, служителката взела да се оправдава, че това идвало от София. Честно казано, аз ако бях, щях да я информирам, че както хубаво се точат за отчетите от другия месец фирмата ще взема да спре дейност и тогава ще ги питам как ще изискат отчет. Това ми се вижда като тотална гавра и простотия, нали всеки месец всичко се подава към НАП, по прозрачно от това здраве му кажи, не стига ти че статистиката годишната им форма е тотално недоразумение, понеже Микроинвест ПРО генерира отчетите, после винаги се оказва че в статистиката става стакмистика, понеже са си измислили някакви клетки и прочие, ами сега и това. Най - лошото е, че чувам че нямало измъкване и трябвало с години да се попълват подобни простотии. Много ще ме извиняват, обаче фирма с 40-50 документа за обработка на месец, не си струва усилията ми да правя отчети и за статистиката.
Да имате някаква представа как може да се отърва от тези мизерници от статистиката, то и годишните отчети там бяха гавра, сега и документи всеки месец, ще има да взимат.
Здравейте,
Днес бях до НАП, да си подам месечната нулева ДДС декларация, но се оказа, че от Януари 2018, мога да се подават само по електронен път, чрез електронен подпис.

Има ли някой възможност, да ми помогне с подаването на декларацийте, като разбира се ще се заплатя за услугата?

Поздрави,
Радев

приятел, освен да си направиш електронен подпис, те могат да ти помогнат, обаче трябва да отидеш в НАП пак и да ги упълномощиш, тези дето ще подават вместо тебе. и на сайта на НАП са писали, че от 2018 вече ДДС декларациите са само по ел. път. Така като гледам и с оглед на времето, с което разполагаш, трябва да си направиш ел.подпис към някоя от фирмите възможно най - бързо или пък да добавят фирмата ти към вече действаш подпис, имаше един формулар в панела на НАП, но такова мисля че ходиш заедно със собственика на подписа в НАП да докажете, че и двамата имате желание фирмата ти да е добавена към неговия подпис (като сте си принтирали документите от сайта на НАП преди това попълнени с разните там отметки докъде искаш да дадеш достъп и за какво на притежателя на подписа).
Впрочем подписа мисля, че е около 40 лева, ако не ти се упълномощава, едните дето ги издават са Банксервиз АД, "ИНФОРМАЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ" АД http://www.stampit.org/ - тези вторите май си ги харесват и от НАП. Аз лично с Банксервиз виждам зор, главно понеже са малоумни в местния офис, та ако не бях обвързан с тях бих прибвал Информационно обслужване. Това си е мое лично мнение де.
Този пост последния от по - горе идва малко грешен и излишен, понеже ми се спи вече. Ако може модераторите да го изтрият (говорим за посления пост в темата).
Здравейте,
1. След като съставите протокола, не го предавате в НАП, а го съхранявате във Вашето счетоводство както всички останали фактури поне 5 години. Протоколът е предназначен за издателя.
2. В дневниците по ЗДДС не се въвежда фактурата, а протоколът. Задължително е да го отразите в дневник продажби. Ако с получената услуга извършвате облагаеми доставки и това Ви дава право на ползване на данъчен кредит, имате възможност да го ползвате като отразите протокола в дневника за покупки в същия или в един от следващите 12 месеца. Това е смисълът на отразяването на протокола и в двата дневника - веднъж самоначислявате ДДС и втори път го приспадате.
3. Отговорът по втора точка е и отговор по тази точка.
Благодаря много за отговора, ако е удобно да попитам нещо, за да сме 100% сигурни, че правя нещата коректно:
" Ако с получената услуга извършвате облагаеми доставки"- по - скоро плащаме за реклама на гугъл свързана с дейността ни, фирмата ни също е в сферата на услугите. Най - честно и разходите и приходите са свързани с покупка/продажба на услуги. Като нормално право на данъчен кредит ли да го разбирам в този случай?
Значи, ако съм разбрал правилно, вместо Тип на документа: Фактура, посочвам Тип на документа: Протокол по ЗДДС и съответно:
411 / 703х - сумата без ДДС
       /4532 сумата на ДДС-то
Правилно ли съм разбрал?
Аз пък взе да се чудя, ако личния труд е приравнен на ТД, това възнаграждение не трябва ли да е "бонус към заплатата"?
Ако трябва да сме честни, всичко друго подавам с ел.подпис, обаче ТР ми се вижда кошмар и никога не ползвам ел.подпис за там, та дори и да го имате не е сигурен, че ще Ви е от полза.
Здравейте,
Имаме фактура от Гугъл с дата 31.12.2017, фактурата няма ДДС, съответно трябва да си самоначислим.
Тоз протокол по чл.117 ал.2 просто не го разбирам и не намирам да е обяснено достъпно някъде, указанията са писани все едно за извън-земни. Имам няколко въпроса:
1. Значи издаваме протокола с пореден номер (протокола си беше като Word файл обикновен до колкото помня). Въпросът е после какво го правим? Подаваме ли го в НАП някак си, примерно като прикачен файл или си го пазим само в нашето счетоводство? Въобще подава ли се този протокол в НАП заедно с ДДС-то за месеца?
2. Как да се отрази самоначисленото ДДС, направо като се въвежда фактурата в счетоводната програма се записва сметка 4531 с ДДС-то или има някакъв специален начин? Чета в някакви указани, че този протокол трябва да се отрази едновременно в дневниците за покупки и за продажби, това ми се вижда абсурдно.
Направо като осчетоводявам фактурата ли да добавя и ДДС-то начислено с протокола или и друго се прави?
3. Може ли да си прихванем ДДС-то още в същия месец, понеже фирмата има и приходи съответно в този месец?
Ще бъда благодарен, ако ми отговорите, може и в мен да е проблема, обаче указанията ми звучат все едно някой в НАП си ги е съчинил за себе си и ще си ги тълкува сам.
Приход на фирмата както всеки друг приход. Влиза в облагаемата печалба и се облага по общия ред.
Благодаря много, точно това ме интересуваше  :good: :bow:
Здравейте,
Зависи колко "насам" стигат задълженията.
Учудващо е, че не са отписали погасените по абсолютна 10 годишна давност.
За всички задължения преди 2012 г. може да подадете искане за отписване по давност.
Публичните вземания се погасяват с изтичането на 5-годишен давностен срок, считано от 1 януари на годината, следваща годината, през която е следвало да се плати публичното задължение, освен ако в закон е предвиден по-кратък срок.
Но с изтичането на 10-годишен давностен срок, считано от 1 януари на годината, следваща годината, през която е следвало да се плати публичното задължение, се погасяват всички публични вземания независимо от спирането или прекъсването на давността освен в случаите, когато задължението е отсрочено или разсрочено - чл. 171.
Аз си мисля, че задълженията се отписват само при писмена молба от задълженото лице.
Даже тука имаме един случай, сигурно е че има изтекла давност, обаче задължението си виси и се вижда от онлайн системата на НАП. Най - вероятно ще си седи така докато не се подаде молба в НАП да го отпишат.
Още нещо по принцип попълвам Декларация по чл. 55 за доходите на физическо лице, които фирмата е задължена да удържа. Прави ми впечатление, че в дек. чл.55 има графа:
"Окончателен данък по чл. 38, ал. 13 от ЗДДФЛ за доходи от лихви по банкови сметки"
Само дето самата дек.чл.55 ми се струва насочена към доходите на физическите лица и данъците, които фирмата е длъжна да удържа и внася върху тези доходи.
Здравейте, направих запитване в НАП. Към момента на издаване на инвойса нямат VAT номер. Услугата е свързана с уеб дизайн и софтуер, нелицензиран, че и това има значение. Отговорът им беше, че по презумция мястото на изпълнение е на територията на получателя и трябва да поискам документ от тях, че са данъчно задължени лице. Все едно актуално от нашия Търговски регистър. Ако нямам такъв, то мястото на изпълнение е в България и начислявам 20 %. Това е отговорът им.
Аз пък защо си мисля, че точно за този тип услуги Вие сте длъжни да начислите ДДС-то в България, дори ако нямате рег. по ДДС, имаше специална регистрация.
В началото на 2016 вървеше една теория, че понеже няма как да се контролират клиентите физически лица в ЕС, тоест Вие тука не слагате ДДС, те не си слагат ДДС, един вид всички се "скатават", та Вие тука начислявате ДДС-то и го внасяте в 4месечен срок и от там НАП го превежда на съответната аналогична агенция в другата държата. Идеята бешее да има тотален контрол.

По другия въпрос, много е важно да си следите кога "другата страна" е била или не е била регистрирана по ДДС,защото от НАП обичат да се заяждат за такива неща.
Добър ден,

Не открих нищо в интернет, затова отварям тема. Новата ни банка е толкова "щедра", че без да сме го искали, заради наличността/сумите по фирмените сметки, банката изплаща и лихва в края на месеца. Един вид за това, че си държим  фирмените средства вътре в банковата сметка.
Ясно е, че тези приходи отиват в "721 Приходи от лихви", обаче не ми е ясно какви данъци и в какъв срок се дължи върху тях?
Дали минават по общия ред 10% корпоративен в края на годината, или са повече като наем например, след всяко тримесечие. Става въпрос за стотинки от сорта на 30-50 стотинки, но все пак ме притеснява, понеже реално се водят приход за фирмата.
Малко допълнение, така като гледам декларацията в НАП има следното:
"Част ІI - Идентификационни данни за данъчно задълженото лице"
8.1 - физическо лице, собственик на фирмата, ЕГН-то му (автоматично се попълва)
9. Данни за съставителя на годишния финансов отчет
9.1.3 Вид на правоотношението със съставителя
- това е двусмислено, задължено лице собственик, след като го самопопълват в 8.1 или задължено лице фирма. Поредната българска простотия.
Сигурно, ще ми изтрият мнението от КИК, но истината е, че това което са направили в и включили в годишната декларация е една голяма глупост. Почти 90% от собствениците имат повече от 1 фирми и почти всичките от малкия бизнес имат по един счетоводител.
Сега излиза, че с тази простотия вместо счетоводителя да се улесни, то се налага едва ли не да плаща допълнитено, за да може да подпише отчетите.
Един от членовете на форума много точно отбеляза, че ако в ТР си вършеха работата, нямаше да допускат произволна регистрация на фирми, дето да се правят на счетоводни кантори. От друга страна по тези кантори носят 0 отговорност, понеже от НАП в общия случай налагат глоба на ЕООД, ООД и т.н., тоест на фирмата и на собственика, да сте видели някъде глоба наложена на счетоводител от НАП за грешно водене на счетоводство или не подаване на нещо си.
Цялата работа е една голяма простотия.
НАП имат непрекъснат достъп до ТД и до фирмните и прочие, специално за стажа и дали счетоводителя е действащ, можеше просто да пуснат една форма, която прави проверка, за това на какви ТД и т.н. се води лицето и от колко време.
Ако фирмата примерно е осъществява дейност началото на 2016, а сега е замразена, това на практика създава абсурдна ситуация.
Пак да кажа, всички са наястно, че в България счетоводителите в 99% от случайте не носят отговорност, за разлика от Сърбия да кажем, където нещата са много по стриктни и където явно е заявено, че счетоводителя отговаря на равно със собственика според закона.