bigdarkmad ,
Сега прочетох, че грешката е допусната март месец. Не изтривай контировката от март , защото вече имаш изпратен дневник с този запис. Разбирам, че фактурата не съществува , защото иначе задължително бих издала протокол по чл.116 и бих го включила в дневника за април. Сега при несъществуващата фактура бих приложила чл.126 ЗДДС .

Корекции на грешки при декларирането
Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на
неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3.
(2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията,
се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е
установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема
действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.

Така всичко ще си е наред и няма да имаш притеснения, че ти нещо не си довел до край.
Да уведомявам ли НАП или не?
Чета тука из интернет, някаде прочетох че не трябва, вече взех да се чудя, и ако да как да ги уведомя - сободен текст или?
Корекцията на несъществуващата фактура ще е в месец април със знак минус.
Да изтривате фактурата, след като е отчетена през март и това ще е основанието за включването й с обраен знак през април, е нелогично. Оставяте си фактурата в месец март, включвате я в април с обратен знак и можете да подавате всичко - и регистри и дневници.
Единствено несъществуващото плащане, осчетоводено автоматично, трябва да е изтрито.

И аз работя на Микроинвест, но нищо не прави автоматично, ако не го зададеш. Програмата не е висш разум - тя прави каквото ние й наредим.

А и от ревизия не боли, не хапят от НАП. :smile1:
Благодаря. Сега ми се изясни напълно.
Те от НАП ревизия не боли, обаче като няма за какво да се заядат, понеже фирмата е прекалено прозрачна - няма касов апарат и приходите са само по банков път, та почват да се заяждат за "глупости" и технически грешки.
Под автоматично за Делта Про имах в предвид, че аз ги карам - контиране фактура, след това веднага разплащане в модула за разплащания. Като се замисля този месец в началото ми се видя, едно непокрито плащане и взех го покрих. Помислих, че след като съм контирал някоя фактура съм забравил да вляза в разплащанията и да я "платя". Понякога ми се случва, а понякога и програма ми се бъгва (1-2 пъти ми дава висящи, вече покрити разплащания).
Разбрах какво трябва да направя, мерси много. Започвам да действам. Спорен работен ден.
" Тук изниква друг проблем, кога да го изтрия - от НАП нали искат за Март хронология по гр. 50 и гр. 70, та ако го изтрия ще видят, ако не го изтрия пак ще видят....."

Сигурно въпросът има връзка с "поведението" на ДелтаПро , но какво значение има кога го изтривате ? Искате да кажете, че остава следа от изтриването ли ? И какво от това ? Нали никой няма гаранция , че няма да сгреши и за това са тези функции в програмите да си изправяме грешките .
Не искам да кажа, че ако им хрумне да сравняват дневника за месец Март с хронологията по 50 и 70, ще видят че фактурата я има в дневника, а в хронологията не.
Те и сега се заяждат за абсурдни неща, като "защо проформа фактурата няма номер?", та се притеснявам и затова питам.
А каква е пречката да изтриете погрешно въведения документ - самата контировка за него в Делта ?
Много добра идея, не бях се сетил за нея. Така и ще направя, файлът ще го редактирам ръчно, а в Делтата ще изтрия самия документ...
Тук изниква друг проблем, кога да го изтрия - от НАП нали искат за Март хронология по гр. 50 и гр. 70, та ако го изтрия ще видят, ако не го изтрия пак ще видят.....
Ако контирам същата операция, само че със знак минус през Април дали няма да е по - добре? в смисъл да създаде по - малко объркване?
Подайте отново след като включите грешната фактура от март с обратен знак.
Нова декларация, подадена в срока, анулира предишната (чл. 104 ДОПК) :smile1:

Редактирам, защото видях и въпроса за парите. Те ще се прихванат от резултата за април :good:
БЛАГОДАРЯ СЪРДЕЧНО.
Още един въпрос, съжалявам вече станах много.
Файлът го намерих и мога да го редактирам ръчно. Обаче, ако направя това Делта Про, която по принцип генерира дневниците ще се "обърка" и се чудя, има ли начин да въведа контиране, което да принуди Делта Про автоматично да направи корекцията?
Не че гледам да си спестя усилия, но с този автоматизиран софтуер, един път обърка ли се, оправия после няма...
Примерно същата операция със знак минус:
411 - / 703 -
      / 4532 -
Здравейте,

Имате още време да оправите нещата.
1. Както Ви е посъветвала delphine, съставяте протокол за анулиране на грешно съставения документ (ако съществува), но той май и не е съставян?!?
2. Все пак, ако не съществуващ документ е въведен в дневниците, то мисля, че може да го включите с обратен знак през април.
Скрит текст :
Имате време да го направите и да подадете нова СД по ЗДДС до 24:00 на 14.05.2014г. :smile1:
ДА документа - НЕ съществува. Грешката е от технитеческо ествество, все пак протокол може да съставя, просто за това, че е констатирана грешката.
Делтата ми генерира автоматично дневниците, отгоре на това ДДС-то за месец Април го подадох вчера, какво да правя в този случай?
Тука вече ще прозвуча тъпо, но отгоре на всичко и парите за ДДС-то внесохме. Може ли по някакъв начин да ги прихванем или да не си ги търсим?
ЗДДС
..............
Коригиране на фактурите и известията
Чл. 116.
..............
(4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в
отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол- за всяка от страните, който съдържа:
1. основанието за анулирането;
2. номера и датата на документа, който се анулира;
3. номера и датата на издадения нов документ;
4. подпис на лицата, съставили протокола за всяка от страните.
(5) Всички екземпляри на анулираните документи се съхраняват при издателя, а
отчитането им от доставчика и получателя се извършва по ред, определен с правилника за прилагане на закона.
delphi: Мери за отговора. Обаче имам няколко въпроса.
1. Прочетох тук, че нямаме задължение да уведомин НАП писмено?
2. Фактурата несъществува, тоест такъв документ реално няма, съотвено и нов документ не е издаван
3. ДДС-то не е голяма сума - около 80 лева, мога ли да отразя промяната в дневника за Май и какви операции да взема, така че да няма проблеми с НАП (под промени имам в предвид ревизия)?
Здравейте,

Когато съм въвеждал фактурите за МАРТ съм осчетоводил една НЕСЪЩЕСТУВАЩА фактура в повече. Дневниците са предадени и ДДС-то е платено.
Сега точно за този месец ще правят проверка от НАП и се чудя какво да я правя тази грешка и как да се оправдая. Пуснах си и ДДС-то за април.

Реално имам контрагент на който са пуснати 3 реални оригинални фактури за 3 плащания извършени по банков път. Тази допълнителна четвърта несъщестуваща фактура е пусната поради разсейване и реално несъщестуват - нито фактурата, нито плащането. Тоест от наша гледан точка сме внесли повече ДДС на държавата, понеже приход не съществува реален за нас.

Та как да процедирам, така че да имам най - малко проблеми с проверяващите? Освен това ми искат и хронология на 50 и 70. Микроинвест Делта беше разплатила автоматично и тази фактура, но контирането го изтрих, понеже такова плащане реално несъществува, сега по 411 си виси сумата, и се чудя как да я изчисля.

Ако беше реална фактура пусната преди плащането, единия месец да я пусна, другия да я сторнираме и да пусна известие на НАП, ама в този случай грешката е техническа и реално фактура няма, плащане също няма.

Благодаря предварително.
Вече не влизам да гледам често единната сметка, само притеснения ми образуваше и в болшинството случаи напразни. Направих си схема, след като получа на пощата писмо , че са постъпили суми по сметката на еди коя си фирма-влизам и гледам закрити ли са задълженията.  :smile1:
По твоята логика ако карам, трябва да съм изгорял.
Аз едно писмо от НАП, че са постъпили суми получих, те обаче понеже НЕ пишат сумата, се оказа че са само 100-те лева.......
добре, така и ще направя.
Понеже чаках вчера да вземат да го изчистят това задължение, а и понеже стоте лева за авансовия данък са  в един ден с парите за ДДС преведени, вече взех да се съмнявам.
Всъщност, ако бяхме в някоя нормална държава нямаше да притеснявам при наличието на платежно, но НАП-а са пословично известни със случаи, където плащания е имало, а кои да ги покрие нямало...
Ще си изчакам..
Благодаря. Хубав ден :)
Здравейте,

Проблемът е следният. На 11.04.2014 подадох ДДС-то (доста голяма 5 цифрена сума), преведохме и парите (имам платежно от банката).
Всъщност на 11.04.2014 имаме два превода на пари към НАП - единият е авансова вноска около 100 лева, другият е ДДС-то.
НАП-а гледма вчера бяха ползвали 100-те лева за да покрият част от ДДС-то (уж вече такива неща вече нямаше да правят, при положение, че ясно пише в платежното за какво е плащенето).
Това обаче как да е.
ПРОБЛЕМЪТ е, че все още не са отразили плащането на ДДС-то, та даже и лихва се е начислила за 1 просрочен ден.
Трябва ли да се притеснявам в такъв случай или кротко да си изчакам?
Колкото е подадено като сума в дневника към НАП, толкова е и преведено по банков път с платежно нареждане. Платежното е минало поне според онлайн банкирането.

Благодаря предварително.
НСИ като цяло са един проблем, на мен ми пишеше,  грешен и невалиден ЕИК  оня ден, при положение, че е валиден.
Та трябваше да званя....
Лошото е, че се сещаш в последният момент, което според мен е много грешна практика, особенно с нашите "гладко" работещи НАП, НСИ,НОИ и мизерниците от B-trust, на които трябва да си с инжинерно образование, за да управляваш сертификата и всичките му вериги, ключове, несъвместимости
233
Може, може, аз сега го гледам това, дори лица които не са наети от организацията.
Въпросът е как да се осчетоводи обаче!
bigdarkmad,

Първо, ако искате да участвате в този форум, то моля без обидни квалификации и неуместен изказ. Сега трябва да изтрия по-предишния Ви пост - досадно и ненужно е така... Интелигентни хора сме, пишеKatyaте нормално и възпитано. Иначе, благодаря, но не искам да чета мнението Ви тук. Неприятно ми е. По този начин вероятно може да се изразявате другаде, но тук не е мястото.

Второ, нямам намерение да изправям кривините на одиторите, да мисля за тяхната професия и тн. Не бих им се месила, стига те да не опитват по един нечестен и лобистки път да парцелират пазара на счетоводните услуги и да поставят редица работещи съставители на отчети в състояние на второ качество счетоводители. Това са счетоводители, които до момента са изпълнявали задълженията си точно и в срок, клиентите им са доволни от тях, НАП също е доволна, но някои одитори с неясни апетити са недоволни… Да заповядат в този силно конкурентен пазар и да се борят, както всички нас. Няма да приема никакви опити да ни представят като неграмотни, непрофесионалисти, некачествено работещи или пък престъпници.

Единственото, което искам е Директивата да бъде транспонирана по най-добрия начин за бизнеса, държавата, счетоводителите и одиторите. Точно в този ред, като първо слагам бизнеса.
Katya, ти хубаво искаш, обаче хората искат да направят далавера от всяко нещо. Както казах, Орешарски, Бомбашева и другите са си направо свързани лица.
Колкото и неприятно да ти звучи, каквото са решили ще си го наложат без да те питат, тез кръгли маси са, за да може хората да си въобразяват, че има реален диалог. Тях единственото, което може да ги спре, е ако от ЕС вземат да им се поскарат и ги заплащат, че ще резнат парите.
Обидните квалификации са си заслужини, аз тези хора ги познавам лично и мога спокойно да кажа, че са точно такива каквито ги описах.
По - скоро проблемът ти е, че отиваш на кръгла маса с надеждата да те чуят, а теб те канят за статист, при вече взети решения.
А най - смешното е, че хора като Бомбашева, дето дискутирате с тях, те нямат реална представа от модерно счетоводство, времето когато те реално са работили е било преди ДДС да бъде въобще въведено като данък. Просто работата е много жалка. Колкото до ИДЕС, там е очевадно че положението им е мизерно, няма достатъчно предприятия за ОДИТ, а трябва да лапат пари. Щото става като с вишето образование, завършваш счетоводство и контрол, даваш било 10 000 за обучение, и работя няма. Интестицията не се възвръща. Как ИДЕС ще имат нови клиенти (кандидат одитори), като и за сегашните няма работа и без това...Одитори много, тези дето реално изкарват пари от ОДИТ в големите градове са няколко имена и те са добре известни....
Друго си е да кихнеш 1000 лева, за да ти дадат тапия, за нещо, което и без това може да правиш без....
Прилагам едно писмо с разяснение по въпроса - писмото е на НАП. Има и доста теми , дискутирани тука - може допълнително да потърсите. :smile1:
Мерси за писанцето, аз го имам вече, но е много полезно четиво и добре е разяснено.
Моля да питам нещо по темата , от скоро водя фирмата на близък приятел и ми е първа.... той  е СОЛ в ЕООД  , плаща осигуровки върху 420 лв. Тази година иска тези 420 да минават като разход за фирмата. Ясно ми е че това значи да плаща веки месец и данък върху 420 лв. , но незнам как документално става това ... трябва ли освен декл. 1 , да подавам и нещо друго (декл6???) .....  как се отчита в НАП това отношение .... Благодаря ви предварително :)!

С уговорката, че не разбирам толкова много, колкото другите колеги. Той СОЛ-а ти се осигурява на 420 лева, обаче това не е работна заплата. Тези 420 лева върху тях се дължат осигуровки, които "минават" счетоводно през фирмата, но реалното парите за осигуровките ги внася собственикът през "сметка на собственика" после с тях ти му плащаш осигуровките. Но дори, когато плащаш в платежното пишеш ЕГН-то на СОЛ, а не БУЛСТАТ на фирмата.
Съответно правата на собственика ти във фирмата са силно ограничени и не може да се възползва от "привилегийте", които би имал като работещ на трудов договор. Дори на нормална командировка няма право като СОЛ. Затова СОЛ полагайки личен труд, което това си е мое тълкование се приравнява на нещо като граждански/трудов договор, получава права като на служител във фирмата, командировки, право на ползване на автомобил и прочие.
Пак е добре да провериш, аз не съм най - надеждния източник на информация, просто споделям това, което аз мисля, че е правилно.
Едва ли тези изпити ще заместят изискването за стаж. Най-вероятно ще се изисква някакъв стаж за допускане до изпитите.

Бих искала да попитам Катя дали вече има някаква представа за очаквания обхват на "новата" гилдия?
1. Дали се предвижда да има широк достъп до изпитите или ще бъдат ограничени от високи встъпителни изисквания и високи такси? Дали целта е да се отдели един малоброен елит или да се даде възможност на всеки досегашен съставител на ГФО да се яви на изпит, за го издържи и да бъде регистриран?
2. Тъй като досегашните изисквания на ЗСч допускаха съставители да са и хора с друго висше образование, различно от счетоводство, при очакваното сертифициране не се ли очаква някакво "признаване" на изпитите от университетите на завършилите СК? Смятам, че това е допустимо при "широкия" достъп до сертифицирането.
3. Предвижда ли се облекчен режим за съставители на ГФО на малки и микро предприятия?
Все пак трябва да сме наясно какво се очаква....

Аз лично бих се съгласила на някакви изпити, но само ако са широко достъпни и не целят отделянето на един ограничен и затворен кръг от счетоводителска аристокрация. Последното тълкувам като предпоставка за корупция и извращения.
За незачитане резултатите от университетското образование и за дискриминацията няма да коментирам.
Добър пост, ама проблемът е, че изпитите винаги са - назубри еди какво си на изуст както го иска еди кой си идеот.
В Университета имах колежки с по 20 години стаж, станали вече жени на средна възраст и ги късаха, само щото не им харесваше на селяците как са осчетоводили.....
Да не говорим за по специфични сфери селско стопанско, стройтелство и т.н.... суха теория до безкрай....

Галфоните пък от ИДЕС бълват одитори на поразия, има хора дето хем са карали по 8 часа стаж като асистент одитори (за имат стаж за одитор), хем са работили на 8 часов трудов като счетоводители, и то в големи предприятия. В тоз случай законът спазен ли е?
Явно на ИДЕС-а им свършиха европейските проекти, които нямат впрочем нищо общо с одит, а по - скоро с натъкмяване на някакви отчети за пред ЕС, в колектив с консултантите по проектите. Та явно няма вече пари то ЕС, та си търсят препитание като счетоводители...

@Katya: Може ли следващият път като имаш среща с представител на ИДЕС, да вземеш да попиташ няколко неща:
1. Техните Одитори, на които давата сертификати - как са натрупали стажа си?
2. Колко от сертифицираните одитори правят реален одит на предприятия, и колко от тях само нагласят отчети по проекти на ЕС (защото се изисква да има одит на проектите по ЕС) в колектив с консултантите по проектите?
3. Да разкажат малко за бившия си шеф, как и колко накраде, и ако шефът на ИДЕС краде, дали въобще ИДЕС трябва да съществува?!
УНСС = тези трябва със закон да ги забранят, теориите им са от времето на Тодор Живков, и само си сменят заглавията на учебниците...
До УНСС спирам да чета.....
А да, ИДЕС да кажат бившия им шеф колко и как окраде и тогава да имат лице да искат нещо въобще...
проф. д-р Снежана Башев................... таз от кога стана няква....та тя един учебник не може за 1ви курс да напише......
Щом собственикът иска - какъв е проблема? Вземате всичките решения на собственика или на съответния орган на сдружението, който има право да взема такива решения и покривате загубите според начина, описан в тези решения.
Благодаря. Ами така и ще направя, ще документирам и осчетоводя, това което не е свършено през годините, наведнъж при това приключване.

Приятен и според работен ден
Не зная как е при ЮЛНЦ, но при стопанските предприятия покриването на загубата от минали години с печалбата от минали години става след решение на Общото събрание и на едноличния собственик на капигала. Не е работа на счетоводителя да приспада загубата.
Ситуацията със салда едновременно и по 122 и по 121 не е ненормална.
Здрасти,
И аз знам, че не е нормална (дето не разбирам толкова). Нали от колегиалност не трябва да се изказваме лошо за колегите преди нас. Все си мислех, че нещо са приспадали, при положение, че загубата беше преди години. Явно не им се е занимавало.

А иначе, той собственикът именно беше повдигнал въпросът преди години и го дискутирахме, че поне на части може да се приспадне, обаче счетоводно толкова са му водили ЮЛНЦ-то, или поне толкова са го информирали какво може да се направи....