161
Май трябва да се регистрирате като оператор на лични данни.
Иначе той Търговския регистър си пръска лични данни на поразия, колко си искаш, обаче нали е държавно...
Иначе той Търговския регистър си пръска лични данни на поразия, колко си искаш, обаче нали е държавно...
162
ТРЗ и осигуряване » Re: Прекратяване на ТД в една фирма и назначаване в друга
05.01.2015, 17:55Това имах в предвид. Извинявам се, правописна грешка - "преизчисля" върху 564 вместо 542. За един месец, ако ще и по - висока заплата ще си изплатя, само и само да съм изряден. Всъщност спести ми едно допълнително споразумение за увеличението, благодаря.Само дето, ще трябва да си причисля заплатата за Януари спрямо новия МОД.
Каквото и да значи "причисля" - не е задължително да си увеличавате заплатата. Важното е осигуровките да са на новия МОД
163
ТРЗ и осигуряване » Re: Прекратяване на ТД в една фирма и назначаване в друга
05.01.2015, 17:29Благодаря благодаря, че взе отношение по темата. Ще подготвя нещата и в края на Януари ще спра единия договор, а в началото на Февруари ще пусна другия. Така ще имам време да попълня всичко коректно и шансът да объркам някъде ще намалее. Само дето, ще трябва да си причисля заплатата за Януари спрямо новия МОД.Дори и да сключиш новия договор НА 03.01., то не може да започнеш работа по него преди да получиш справката за прието уведомление. Ако подадеш уведомление днес, то може да започнеш работа едва от утре. Ако стария ТД е прекратен "считано от 01.01.", то дните от пътви до пети включително ще са без стаж. Не че това прекъсване е фатално, но да си знаеш :-)
164
ТРЗ и осигуряване » Re: Прекратяване на ТД в една фирма и назначаване в друга
05.01.2015, 16:13В конкретната фирма само аз съм на ТД, 1 и 6 ги подавам всеки месец.Каквато и да е дейността на фирмата,пак се подават декларации 1 и 6,УВ62.Или нямате назначен персонал по ТД?
С УВ62 да прекратя договорът разбрах, ама Д1 и Д6 пускам последно за декември и приключат, поне аз така си мисля?
Като се замислих, имам още 2 дена да прекратя договорът считано от 01.01.2015, обаче 3 дни за уведомлението за новия (тоест днес вече е късно, ако прекатя договора в един ден и пусна нов в същия, най - ранната дата за нов договор може да е 03.01.2015).
Така че, може и от фервруари да взема да направя тази операция, понеже хич не ми се ходи в местния НАП да довнасям за 2-3 дни пари (в смисъл 3 часа редени по опашки и чакане на гишето им "банка").
165
ТРЗ и осигуряване » Re: Прекратяване на ТД в една фирма и назначаване в друга
05.01.2015, 11:07Да, извинявам се. Водя три фирми и те са наши. Не изникват много казуси и дейността е почти еднотипна.Странни въпроси задавате за счетоводител.
1. За прекратяване - подава уведомление фирмата, в която работите в момента.
2. За назначаването - уведомление от новата фирма.
3. За отпуската - ползване в последния месец или обезщетение при прекратяване на договора по чл.224 от КТ.
4. За начина на прекратяване на договора - взаимно съгласие върши работа.
Счетоводните кантори непрекъснато претупваха фирмите, та затова ги поех аз (имам магистърска степен и определен стаж, но не достатъчно).
В смисъл не ми е бизнес дейност, а по - скоро в помощ на семейството.
Благодаря много за помощта.
166
ТРЗ и осигуряване » Прекратяване на ТД в една фирма и назначаване в друга
05.01.2015, 10:46Здравейте,
Да отбележа, че фирмите са на мой роднина и двете (за да избегна объркване).
Имам желание да прекратя моя трудовия договор към едната фирма (там полагам труд като счетоводител) и да се назнача в другата (пак като счетоводител).
Първата фирма почти няма дейност и взехме решение да я "замразим". Покрай промените в Законодателството, ми се струва, че началото на година е най - добрия момент да си прекратя договорът в едната и да се назнача в другата фирма.
Въпросът ми е - Как точно трябва да стане това?
1. При прекратяване на ТД - кой трябва да уведомя НАП и НОИ, или само НАП, и какви документи да подам.
1.1. По кой член да прекратя трудовото правоотношение - *(имам в предвид, по кой член би изглеждало най - добре в очите на бъдещ работодател).*
2. Освен да уведомя НАП/НОИ, какви други задължения имам, в смисъл уведомление до НАП, попълвам трудовата книжка, изплащам последната заплата и това е? или пропускам нещо?
3. Пропуснах да си пусна отпуска (платената) за 2014 година (знам, че не е редно). Мога ли да я изплатя с последната заплата?
4. Във връзка с изплащането на платената отпуска - как точно се попълва в трудовата книжка, виждал съм попълнена книжка при подобни обстоятелства, но не ми стана ясно.
Знам, че някои от въпросите ми, ще Ви се строят елементарни. За прът път прекратявам ТД, а в момента работя на няколко фронта и ми липсва време за обстойно проучване на процедурата, затова ще съм благодарен, ако ми дадете напътствия.
Да отбележа, че фирмите са на мой роднина и двете (за да избегна объркване).
Имам желание да прекратя моя трудовия договор към едната фирма (там полагам труд като счетоводител) и да се назнача в другата (пак като счетоводител).
Първата фирма почти няма дейност и взехме решение да я "замразим". Покрай промените в Законодателството, ми се струва, че началото на година е най - добрия момент да си прекратя договорът в едната и да се назнача в другата фирма.
Въпросът ми е - Как точно трябва да стане това?
1. При прекратяване на ТД - кой трябва да уведомя НАП и НОИ, или само НАП, и какви документи да подам.
1.1. По кой член да прекратя трудовото правоотношение - *(имам в предвид, по кой член би изглеждало най - добре в очите на бъдещ работодател).*
2. Освен да уведомя НАП/НОИ, какви други задължения имам, в смисъл уведомление до НАП, попълвам трудовата книжка, изплащам последната заплата и това е? или пропускам нещо?
3. Пропуснах да си пусна отпуска (платената) за 2014 година (знам, че не е редно). Мога ли да я изплатя с последната заплата?
4. Във връзка с изплащането на платената отпуска - как точно се попълва в трудовата книжка, виждал съм попълнена книжка при подобни обстоятелства, но не ми стана ясно.
Знам, че някои от въпросите ми, ще Ви се строят елементарни. За прът път прекратявам ТД, а в момента работя на няколко фронта и ми липсва време за обстойно проучване на процедурата, затова ще съм благодарен, ако ми дадете напътствия.
167
Впрочем изрових една статия по въпроса:
http://alexanderbtodorov.com/2012/04/21/freelancer-taxes/
Може би ще е полезна.
http://alexanderbtodorov.com/2012/04/21/freelancer-taxes/
Може би ще е полезна.
168
ХХХХХ: Да, сега вече те разбрах. Благодаря много, че отдели от времето си да ми разясниш.
Извинявам се, ако въпросът ми в началото е бил глупаво или неточно зададен.
Приятно прекарване на остатъка от уикенда
Още веднъж благодаря много.
Извинявам се, ако въпросът ми в началото е бил глупаво или неточно зададен.
Приятно прекарване на остатъка от уикенда
Още веднъж благодаря много.
169
Ако трябва да съм още малко по ясен моят случай е следният:
Осигурителен доход (лева): 550
Размер на възнаграждение за положен личен труд (лева): 420
Притежавам повече от 5% от акциите на дружество: ДА
Роден: Преди 1960 година
Осигурителни вноски от СОЛ общо: 161.15
ДОД: 25.89
Това, което ме тормози е как да си изравня годишната декларация?
За тази година доходите са:
личен труд - 420 (всеки месец)
доходи от НАЕМ
доходи от дивидент
Осигурителен доход (лева): 550
Размер на възнаграждение за положен личен труд (лева): 420
Притежавам повече от 5% от акциите на дружество: ДА
Роден: Преди 1960 година
Осигурителни вноски от СОЛ общо: 161.15
ДОД: 25.89
Това, което ме тормози е как да си изравня годишната декларация?
За тази година доходите са:
личен труд - 420 (всеки месец)
доходи от НАЕМ
доходи от дивидент
170
А според теб дивидента осиг.доход ли е? Дължат ли се осигуровки върху него?
А това "осиг.доход 550+420 личен труд" не го разбрах. В края на краищата върху колко се самоосигурява: върху 550, върху 420 или върху 970?
Колкото до изравтяването - прави се във всички случаи. А дали ще има довнадяне или не, зависи от ГДД, от "личния"труд, от другите доходи през 2014 г. Не разбрах и защо намесвате 2012-та.
Извинявам се, аз може и да не съм разбрал. Обаче в текста на НАП виждам две понятия:
осигурителен доход и облагаем доход.
Макар и по - малко по заобиколен начин данъкът дивидент се облага с 5%.
Защо намесвам 2012 - заради "Минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, определен със Закона за бюджета на Държавното обществено осигуряване за 2014 година е в зависимост от облагаемият им доход за 2012 година като самоосигуряващи се лица". Не знам дали вярно или грешно съм го определил за цялата 2014, но той би трябвало да се е формирал на база на облагаемият доход от 2012. Ако правилно тълкувам това, което НАП са написали.
Към момента го осигурявам на следното:
550 лева - осигурителен доход за СОЛ
+
Възнаграждение за положен личен труд - 420 лева.
И Делта ПРО и калкулатора на КиК ми смятат едни и същи стойности, така че направо ги вземам от там (в смисъл на осигуровки за внасяне и данък).
Ако е възможно да перифразирам въпросът си така:
1. СОЛ получава доходи от личен труд бруто 420
2. Доходи от НАЕМ
3. Дивидент
4. Към 2012 - вместо личен труд, е работил по ДУК
Кое от четирите влиза в понятието "облагаем доход" за целите на определяне на минимален осигурителен доход на СОЛ?
И въобще на http://www.nap.bg/page?id=292 в таблицата пише "минимален осигурителен доход", но това нас ограничавали ни? Примерно СОЛ може минимално да трябва да се осигурява на 420, но той иска на 550?
И още нещо, ако СОЛ може да избере по - висок осигурителен доход от минималния, защо се прави изравняване в Годишната му декларация? (не мога да вникна в смисъла на изравняването накрая на годината и кое го налага?)
171
Здравейте,
Напоследък съм се замислил над годишната Д6 и подаване на годишна декларация от СОЛ, понеже материята там никак не ми е ясна. Та сега чета по въпроса. На сайта на НАП чета следното в момента:
"Минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, определен със Закона за бюджета на Държавното обществено осигуряване за 2014 година е в зависимост от облагаемият им доход за 2012 година като самоосигуряващи се лица".
Прочетох го на:
http://www.nap.bg/page?id=292
Въпросът ми е: Дивидентът (получен през 2012), включваме ли го към облагаемият доход на СОЛ за да определим осигурителният му доход?
И още един въпрос: моят СОЛ полага и личен труд във фирмата си (осигурителен доход 550 + 420 възнаграждение за личен труд). Подавам му Д1 като СОЛ, и освен това Д6 с данъкът за личен труд.
Сега се предполага, че ще трябва да подам Д6 годишна с вноските му като СОЛ. А до колкото разбрах с Годишната му декларация (чл.50) ще изравним, ако има разлика между 2012 и 2014 в осигурителните му доходи. Питам, защото ако смятаме дивидента като Облагаемият доход и през двете години доходите на СОЛ ще минат над 7500 лева, съответно и през двете години осигурителния доход ще е 550. Не знам дали разбрахте логиката ми, чудя се дали ще ми се наложи да правя изравняване и колко ще е то.
Моля, ако някой има желание да ми разясни в правилната посока ли разсъждавам и съответно, ако не какво трябва да коригирам в мисленето си.
Благодаря предварително.
Напоследък съм се замислил над годишната Д6 и подаване на годишна декларация от СОЛ, понеже материята там никак не ми е ясна. Та сега чета по въпроса. На сайта на НАП чета следното в момента:
"Минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, определен със Закона за бюджета на Държавното обществено осигуряване за 2014 година е в зависимост от облагаемият им доход за 2012 година като самоосигуряващи се лица".
Прочетох го на:
http://www.nap.bg/page?id=292
Въпросът ми е: Дивидентът (получен през 2012), включваме ли го към облагаемият доход на СОЛ за да определим осигурителният му доход?
И още един въпрос: моят СОЛ полага и личен труд във фирмата си (осигурителен доход 550 + 420 възнаграждение за личен труд). Подавам му Д1 като СОЛ, и освен това Д6 с данъкът за личен труд.
Сега се предполага, че ще трябва да подам Д6 годишна с вноските му като СОЛ. А до колкото разбрах с Годишната му декларация (чл.50) ще изравним, ако има разлика между 2012 и 2014 в осигурителните му доходи. Питам, защото ако смятаме дивидента като Облагаемият доход и през двете години доходите на СОЛ ще минат над 7500 лева, съответно и през двете години осигурителния доход ще е 550. Не знам дали разбрахте логиката ми, чудя се дали ще ми се наложи да правя изравняване и колко ще е то.
Моля, ако някой има желание да ми разясни в правилната посока ли разсъждавам и съответно, ако не какво трябва да коригирам в мисленето си.
Благодаря предварително.
172
ТРЗ и осигуряване » Re: ДОД ПО ДОГОВОР ЗА ЛИЧЕН
16.12.2014, 10:40Благодаря много. Така ще направя!Изплащате личен труд - удържате ДДФЛ - посочвате го в обр.6 - плащате го.
Това правите всеки месец, през който изплащате личен труд, вкл. и за последните. Няма никаква причина да ги изключвате от общото правило.
Успешен работен ден.
173
ТРЗ и осигуряване » Re: ДОД ПО ДОГОВОР ЗА ЛИЧЕН
16.12.2014, 10:35Задължението за удържане , деклариране и плащане на данъка за личния труд е на фирмата , а не на лицето , така че не знам по какъв начин има връзка с подаването на ГДД по чл.50 ЗДДФЛ от самото лице...
Ами аз не зная, но фактите са следни:
1. По банков път (обикновено плащаме по банков път) - в онлайн банкирането няма платежни за 25.89 лева за Ноември и Декември
2. От друга страна като вляза в системата на НАП има следното:
http://s15.postimg.org/awow687mj/DOD.jpg
http://s10.postimg.org/6e6qtxj89/DOD2.jpg
Аз чисто сърдечно си признавам не разбирам и затова питам. Но ми се вижда странно...
174
ТРЗ и осигуряване » Re: ДОД ПО ДОГОВОР ЗА ЛИЧЕН
16.12.2014, 10:29Аз точно това правя през фирмата - образец 6 - код 8 - клетка 16. Въпросът ми е за последните месеци от годината продължавам ли да го правя?Без да се опитвам да вникна в това, което сте правили или не сте правили да отговоря по същество. За изплатения на СОЛ личен труд се начислява ДДФЛ, който се посочва в обр.6 с код 8 заедно с ДДФЛ на наетите лица. Плащането на същия става в сроковете за плащане на данъка на наетите по трудов договор.
Изплащате личен труд - удържате ДДФЛ - посочвате го в обр.6 - плащате го.
Просто не ми е ясно какво и защо стана миналата година, но със сигурност от НАП покриха тази сума по някакъв служебен начин в началото на 2014. Дали е от това, че преди мен са я отчитали по друг начин или какво не мога да кажа. Затова питам, да не объркам нещо.
175
ТРЗ и осигуряване » Re: ДОД ПО ДОГОВОР ЗА ЛИЧЕН
16.12.2014, 10:17Или малко по ясно - цяла година си подавам ДОД за личния труд в Д6 - код 8 - точка 16 - удържан данък по чл. 42 от ЗДДФЛ, което ми се струва правилно.
Сега за последните месеци Ноември, Декември, Януари да продължа ли да си я подавам и да плащам данъка, или нещо друго трябва да правя...
Озадачава ме, това което миналата година става, как НАП покриха задълженията след подаване на Годишната декларация въобще не ми е ясно..
Сега за последните месеци Ноември, Декември, Януари да продължа ли да си я подавам и да плащам данъка, или нещо друго трябва да правя...
Озадачава ме, това което миналата година става, как НАП покриха задълженията след подаване на Годишната декларация въобще не ми е ясно..
176
ТРЗ и осигуряване » ДОД ПО ДОГОВОР ЗА ЛИЧЕН
16.12.2014, 10:00Здравейте,
Проблемът ми е следния. Имам СОЛ, който полага и личен труд. През годината му начислявам едни 25.89 в Д6 - Удържан данък по чл.42 и чл.49 ал.5 от ЗДДФЛ. Поне като проучвах, след прочетеното тук и след като звънях по телефона в НАП, по такъв начин реших да отнасям тази сума.
Проблемът ми идва от следното. Спомням си, че предишните счетоводителки последните месеци правеха нещо с тази сума - дали не я подаваха в Д6 или не я плащахме, не си спомням. По смътен спомен, май я подавахме в Д6, а не я плащахме по банков път. Накрая след годишната декларация, от НАП някак си наместиха сумите и всичко се изчисти. Въпросът е, че не мога да разбера в момента какво аз трябва да подам и какво не, и дали трябва да я внасяме тази сума или не? Като цяло не ми е ясно и какво направиха от НАП миналата година, че да я изчистят.
Дали пък не е трябвало да я пиша като Авансов данък по чл.42 в Д6?
Може ли малко помощ, на мен ми е тотално объркано и не ясно.
Проблемът ми е следния. Имам СОЛ, който полага и личен труд. През годината му начислявам едни 25.89 в Д6 - Удържан данък по чл.42 и чл.49 ал.5 от ЗДДФЛ. Поне като проучвах, след прочетеното тук и след като звънях по телефона в НАП, по такъв начин реших да отнасям тази сума.
Проблемът ми идва от следното. Спомням си, че предишните счетоводителки последните месеци правеха нещо с тази сума - дали не я подаваха в Д6 или не я плащахме, не си спомням. По смътен спомен, май я подавахме в Д6, а не я плащахме по банков път. Накрая след годишната декларация, от НАП някак си наместиха сумите и всичко се изчисти. Въпросът е, че не мога да разбера в момента какво аз трябва да подам и какво не, и дали трябва да я внасяме тази сума или не? Като цяло не ми е ясно и какво направиха от НАП миналата година, че да я изчистят.
Дали пък не е трябвало да я пиша като Авансов данък по чл.42 в Д6?
Може ли малко помощ, на мен ми е тотално объркано и не ясно.
177
Данъци и счетоводство » Re: Данък печалба и корпоративен - върху коя сума се дължат
13.12.2014, 11:59Здравейте.
Благодаря на всички за коментарите по темата.
Във връзка с написаното ми се въртят три въпроса в главата:
1. Давностния срок една или две години е?
2. Сумата е около 4500 - 5000 лева, не знам как олихвяват НАП, но да не се окаже накрая, че лихвите минават глобата (500 лева - просто се притеснявам)
3. Ако пусна д55 сега и попълня 2014 първо тримесечие? Може е тъпа идея, но досега не ми се е налагало да подавам декларация за четвъртото тримесечие и знанията ми по въпроса са ограничени.
Благодаря на всички за коментарите по темата.
Във връзка с написаното ми се въртят три въпроса в главата:
1. Давностния срок една или две години е?
2. Сумата е около 4500 - 5000 лева, не знам как олихвяват НАП, но да не се окаже накрая, че лихвите минават глобата (500 лева - просто се притеснявам)
3. Ако пусна д55 сега и попълня 2014 първо тримесечие? Може е тъпа идея, но досега не ми се е налагало да подавам декларация за четвъртото тримесечие и знанията ми по въпроса са ограничени.
178
Данъци и счетоводство » Re: Данък печалба и корпоративен - върху коя сума се дължат
12.12.2014, 17:55А в справката по чл.73 декларирани ли са дивидентите?
Плащането на дивидент не може да окаже влияние върху финансовия резултат за периода.
А това авансово плащане на дивидент не ми се връзва. Щом няма решение значи тези суми не са дивидент.
Не питай за справката по чл. 73. Уместен въпрос всъщност, но не и нея не са я подали. Интересно как някои хора имат сумати години стаж и по 40-50 фирми, и допускат компрометиращи грешки, но това е друга тема.
Аз с моите ограничени познания мисля така. Имаме следните статти записани на 12.2013:
30.12.2013 - статия за "Изплатен дивидент"
31.12.2013 - статия "Начислен дивидент"
31.12.2013 - статия "Начислен данък дивидент"
Има и банков превод на данъка, но да приемем, че с единната сметка и сегашните промени, никои не гледа за какво се превежда, а само по конкретната сметка колко пари има.
Впрочем решението на Общото събрание е само една "проформа" него винаги може да си го изманипулираш, понеже би имало значение само, ако тръгнат да ти правят подробна проверка. Мен проблемът ми е:
Най - малкото тази "Начислен дивидент" има следното контиране 122/425, "Изплатен дивидент" - 425/501.
При това положение, какви промени трябва да се направят, че подадения Финансов отчет за 2013 година, да е правилен? Няма ли да се измени Балансът и ОПР-то?
А за авансовия дивидент:
http://taxavoid.eu/advice/divident-navsyakade-ipo-vsqko-vreme
179
Данъци и счетоводство » Re: Данък печалба и корпоративен - върху коя сума се дължат
12.12.2014, 15:55И аз за това си мислех, но имаме проблем:А реално дивидент разпределян ли е и кога?
Ако е разпределян тази година, сменете датата на протокола с дата от последното тримесечие и ще избегнете глобата, защото ще подадете декларация в срок до края на следващия месец.
30.12.2013 - статия за "Изплатен дивидент"
31.12.2013 - статия "Начислен дивидент"
31.12.2013 - статия "Начислен данък дивидент"
Може да примеме, че дивидентът да е изплатен авансово в нарушение на закона, но без глоби (поне така прочетох, че за авансово разпределен дивидент няма предвидена санкция). Така ще оправдаем първата статия.
Но останалите две трябва да се изтрият и да се запишат в края с дата 12.2014.
Това, което ме притеснява, няма ли по - този начин да се окаже, че 2013 е била приключена погрешно - с грешен финансов резултат?
180
Данъци и счетоводство » Доходи от наем - четвърто тримесечие
12.12.2014, 14:22Здравейте,
Днес намерих една интересна статия. Ако може лек коментар:
"Каква промяна предстои в Декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за четвъртото тримесечие на 2014 г.?
Образецът на Декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за четвъртото тримесечие на 2014 г., който се подава до 31. 01. 2015 г. следва да претърпи промени, както в частта свързана с доходи на физически лица, така и в частта свързана с доходи на юридически лица. Промяната засяга: два вида доходи: - доходите от наем или друго възмездно предоставяне за ползване на недвижимо имущество; - възнаграждения по договори за управление и контрол.
Източник Данъци Tita.bg
http://www.tita.bg/page/393
"
Това значи ли, че ще трябва и за четвъртото тримесечие да подавам декларация за доходите от наем?
До сега подавах за първите 3, а за четвъртото в декларацията на физическото лице.
П.С.
Фирма удържа и плаща данъка за наема на физическото лице.
Днес намерих една интересна статия. Ако може лек коментар:
"Каква промяна предстои в Декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за четвъртото тримесечие на 2014 г.?
Образецът на Декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за четвъртото тримесечие на 2014 г., който се подава до 31. 01. 2015 г. следва да претърпи промени, както в частта свързана с доходи на физически лица, така и в частта свързана с доходи на юридически лица. Промяната засяга: два вида доходи: - доходите от наем или друго възмездно предоставяне за ползване на недвижимо имущество; - възнаграждения по договори за управление и контрол.
Източник Данъци Tita.bg
http://www.tita.bg/page/393
"
Това значи ли, че ще трябва и за четвъртото тримесечие да подавам декларация за доходите от наем?
До сега подавах за първите 3, а за четвъртото в декларацията на физическото лице.
П.С.
Фирма удържа и плаща данъка за наема на физическото лице.