Здравейте!Гледам тази година има втора страница на статистическата форма за паричен поток.Явно,ще се връзва нещо при попълването,някой попълвал ли го е вече-да сподели!Не сме задължени да правим тази справка,но при кандидатстване-проекти,търгове и др.никой не го интересува-искат ги.Затова ги правя.Та,този раздел-парични потоци по видове-как го попълвате?Освен да попълвам онлайн и да гледам-както ме пусне-така да то направя....Общо взето тази правка за мен е безумна ...
Това е жив пример,че счетоводния и данъчния резултат са две съвсем различни неща и не бива да се смесват!В ОВ си остава на печалба,там не може да се приспада загуба.Загубата се вписва в табличката за загуби в данъчната декларация и на следващата година,ако сте на печалба-ама данъчна-си я приспадате.
До сега тези справки ги подавах на хартиен носител,но сега искам да ги подам с ел.подпис.Иска ми-да прикача файл.Как ги попълвате,за да се формира файл и да се прикачи.Сканирате ли ги?Много тъп въпрос,ама...нещо давам заето...
Днес говорих с НАП.Обясниха ми,че задължително се попълват нетните приходи от продажби и съответно-какви ав.вноски трябва да се внасят според тях,а ако няма да се внасят-не се пишат цифри в следващите колони.
Точно така е,програмата не ме пусна без отметка.Ще звъня в понеделник да питам и евентуално ще коригирам.Не пробвах дали щеше да ме пусне,ако изобщо не бях писала нетна сума,но логично е да не ме пусне.Ама що не пробвах..
ОК,ще пиша  код 9.Мерси!
И сега...какво да правя?!Да подавам коригираща декларация?След като не съм посочила сума на авансова вноска,това не значи ли,че няма да внасям?Нетните приходи са 17000 лв!Фирмата е на загуба за 2012.
Здравейте!Днес подадох ГДД чл.92 по ел.път ,но ме човърка,че нещо не е в ред.При попълване на раздела за ав.вноски,има поле за вписване на нетни приходи от продажби.Попълних го,няма как,но автоматично ми иска да отметна вида на ав.вноски-месечни,тримесечни.Отметнах тримесечни и не съм писала суми,защото нямам намерение да правя такива.Но сега не знам при така подадена декларация,дали няма да ми търсят авансовите вноси?!Ще звъня в НАПа още в понеделник,ама сън няма да ме хване!Ако някой е наясно,моля да сподели!
Здравейте!В указанията за кодове в тази справка има два кода за изплатени доходи от наем-код 9 и код 27.Кой от двата трябва да се впише и защо са два.Аз си харесах код 9 ,но дали е така!?Наема е от 02.2012 до 10.2012 г.Не съм го декларирала с декл.55 в януари т.г.Но ако е текущ наем,продължаващ и тази година-тогава ли се пише код 27?
Няма никакъв проблем-правя го всяка година.
Благодаря-успокоих се!
Ами сега,като съм пропуснала за подам такава декларация до 10-ти януари?Дали да не подам по новият начин-с натрупване-за тримесечие?Всъщност-сумата е начислена към 31.12.2012,но е изплатена на 07.01. и са внесени осигуровки и Д1 и Д 6-до 25.01.Това може ли да е основание-да подам декларацията в тримесечието?И при това положение-човека не трябва да декларира в ГДД-м.12.2012 като доход-нали така?А и аз не трябва да го подавам в справка 73-тази година-за 2012?Съвсем вече се оплетох....Договора е от м.11.2012 да 01.2013 година,но сумите се изплащат месец за месец,с трудовите.
Ами това автоматично означава,че аз трябва да вписвам този текст,защото услугите са ми точно по чл.21 ал.2
Не попадам в никой от тях!
При мен са услуги-чл.86/3/ във връзка  с чл.21 /2/.Трябва ли да вписвам новият текст или остава старият?
Здравейте!От 01.01.2013-при сделки в ЕС,чл.21/2/,чл.86/3/-примерно и най-общо казано,трябва да се изписва текст-обратно начисляване-във фактурите,вместо-данъкът е изискуем от получателя.Това не го виждам в "Проверки"-място на изпълнение...Аз ли греша или има пропуск?
Лихви за осигуровките-ок,а Д1,да я подам ли до 25-ти?Или с внасяне на осигуровките?
Сигурно повтарям  въпроса,но искам да съм сигурна.Имам един СОЛ,който има проблем по ЕГН-още не мога да го изчистя - неприхванати неща,за които се иска време.Няма да успея до 25-ти да ги оправя и смятам да не внасям осигуровките за декември,защото кашата ще стане още по-голяма.Имам и друг СОЛ,който пък не се  е осигурявал във времето назад-поне здравна - и сега има фирма,но му излизат куп задължения.Та,ако задържа декемврийските осигуровки,за да се изчистят нещата-какви са санкциите,ако внеса осигуровките за декември след 25.01. и тогава подам и Д1.Не съм сигурна дали това ще стане в януари или февруари?
Кога и къде се вписва във фактурите-"обратно начисляване"?