Право на подбор
Чл. 329. (1)  При закриване на част от предприятието, както и при съкращаване в щата или намаляване на обема на работата, работодателят има право на подбор и може в интерес на производството или службата да уволни работници и служители, длъжностите на които не се съкращават, за да останат на работа тези, които имат по-висока квалификация и работят по-добре.


Извинявам се. Нищо лично. Само цитирам КТ.
За да поиска разрешение от ИТ работодателят трябва да се мотивира защо ще съкрати именно Вас, а не колегата Ви. 
Ако и колегата Ви е съкратен, а после назначен отново и на Вашето място, можете да подадете жалба в ИТ. Не зная дали ще има полза, но и вреда няма да има.
За "назначаването" по ГД са Ви казали

От указанията към Д6
8. Вид плащане - в полета от 8.1 до 8.4 се попълват следните кодове за вид плащане:
6 - допълнителни доходи от трудова дейност, начислени или изплатени след 25-о число на месеца, следващ месеца, попълнен в т. 9 (с изключение на декларираните с код 5);

Забележка. Код 6 се попълва и за:
- дължимите осигурителни вноски за лицата, на които за осигурителен стаж се зачита времето по чл. 9, ал. 3, т. 1, 2 и 5 от КСО.


КСО, чл.9, ал.3, т.5 си прочетете сам/а
Зависи и от основанието за съкращение. Щом се иска разрешение от ИТ, то се очаква да е поради закривате на щата, намаляване обема на работа, при липса на качества на работника или служителя за ефективно изпълнение на работата или при промяна на изискванията за изпълнение на длъжността, ако работникът или служителят не отговаря на тях. В последните два случая на работното място веднага може да бъде назначен друг.
Забавянето на съкращението може да не е поради очакване решение от ИТ, а просто да се търси друг вариант, при който прекратяването на договора не изиска разрешение.
изплащане на възнаграждение за личен труд на СОЛ ... над 10хил.лв месечно.... можело да се тълкува като скрито разпределение на печалбата...
Не зная дали може да се тълкува като СРП, но мисля, че нито данъчните ще се разсърдят, нито Вие сте на сметка. Освен ако СОЛът не е пенсионер и внася само здравни
Всичко зависи от същността на ремонта. Ако е нямало плочки и сега поставяте - увеличаване на стойността. Ако е имало, но са повредени и ги подменяте - текущ разход. Ако монтирате климатик - отделен актив. Същото се отнася и за мебелите, ако стойността им е над прага на същественост
Щом не е пенсионер, няма право на избор. Внася всичко
За ЮЛ има вход с ИКО и БУЛТАТ
За ФЛ - с ЕГН и ПИК от НОИ. Този ПИК от НОИ не е ли ИКО? Поне аз влязох с него
 А наема на двете ФЛ ли се плаща или може да се опише да се плаща по банковата сметка само на едното?
Добре е по отделно, но и на една сметка може, стига да е записано в договора.
Ако плащате по една сметка, това не Ви освобождава от две СИС, удръжка на данък от двете ФЛ, ГДД на двете ФЛ....
"декларирани като срочни - с подадена начална дата и кайна дата. И след крайната дата - нищо друго не е подадено"
След като нищо не е подавано след това, разбирам, че не е подавано уведомление за прекратяване. Т.е. този ТД трябва да си го има в справките на НАП и актуалните ЕТЗ, макар и като срочен. Ако желаете да промените нещата коренно - подайте ЕТЗ за прекратяване на този ТД с днешна дата и сключете нов на каквото основание искате
Нямам спомен до кога можеше да се подават уведомления по чл.62 с основание на договора 07. Погледнете записа в НАП
Абе тоя Петър Живков бая си е покарал на 27.09. :) Шест пъти от Пловдив до Барна и обратно. Че и градско в Пловдив :) При 8-часов работен ден, за да измине тези 2880 км трябва да се е движил със 360 км в час. Без да броим товаренето и разтоварването :)
Управителят пропуска момента на започване на осигуряване. През това време получава фактури. Тези фактури ще се признаят ли било то като разход за услуга или стока? Свързани са с дейността на фирмата.
Какво общо има признаването на разход със започването на осигуряване на собственика? Разходите се контролират по ЗКПО, осигуряването - по КСО и НООСЛБГРЧМЛ.
Няма да коментирам вероястостта при извършвана дейност преди началото на осигуряване на работещия собственик /може би и управител/ да Ви санкционират с глоба и осигуровки за минали периоди. Не питате за това :)
Какво Ви притеснява? Като чета наредбата изглежда вярно
Цитат
 тези лихви ще са в увеличение на данъчния резултат и няма да окажат данъчен ефект.
Лихвите не са ли признат разход на фирмата? Ако не са признати, какъв е смисъла да ги начислявате/плащате?
Когато са признат разход има смисъл - намалява се данъкът на фирмата и в същия размер се плаща от ФЛ. Т.е. татно за кукуригу. Но щом казвате, че с тях се увеличава финансовия резултат/не се намалява корпоративния данък/, ФЛ ще плати 10% ДДФЛ върху получените лихви, вместо 5% ако разпределят същата сума като дивидент

И още един въпрос - задължително ли е текущо начисляване на лихвите или е достатъчно да се направи накрая при връщането на парите и плащането на лихвата?
Чл. 111. (1) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г.) Към датата на дерегистрацията се смята, че лицето извършва доставка по смисъла на закона на всички налични стоки и услуги, ....

Щом Вашите са бракувани, отписани, продадени, предадени, унищожени... и не са налични, какъв е проблема?
И колко ще е ползата дори сега да успее да си възстанови 10000 ДК? И след това да си ги внесе отново, но на части  :hmmm: Може би разчита на обезценяването на парите /инфлация/?
И стъпва на нещо не съвсем сигурно с цел вероятна бъщеща изгода от разсрочено плащане  :hmmm:
И всичките провепки по връщането на ДДС... и цялата отчетност по случая... Дали си заслужава?
Това здача ли е или практически пример?
Ако е практически, на върпоса "Как може да се улесни или да се изчистят бъдещи проблеми?", най-логичният отговор е "Купете си автомобила директно на името на ФЛ". После ако искате, ФЛ да го отдаде под наем на ЕООД за дейността
Ако е задача: за ДДСто вжте ЗДДС, чл70, ал.2, т.1, чл. 79, ал.3 и следващите няколко члена; за заема погледнете чл. 16 от ЗКПО и помислете дали не трябва да има и лихва

"Възможно ли е да не бъдат възстановени 10хил.лв. от НАП? По каква причина?" - защо да не е възможно? Всичко е възможно. Причина - не отговаряте на някое от условията на ЗДДС за ползване на данъчен кредит
1. Най-вероятно да. Стига за последния месец преди текущия да имате отработени поне 10 дни и в заплатата да няма "случайни" добавки /бонуси и др./
2. Колежката мнто ясно е казала "Може да подадете заявлението днес и от утре да не сте на работа". От днес за днес не е правилно
4. Щом е записано: "дължимото от него обезщетение да бъде удържано от дължимите от Работодателя към него суми, включително от дължимите към него трудови възнаграждения, от всички допълнителни възнаграждения, както и от всички дължими обезщетения"
значи че обизщетението занеползвания отпуск ще бъде начислено къмпоследната заплата, ще се удържат данъците и осигуровките и от остатъка ще се приспада тоза, което дължите по чл. 220
Не разбрах въпроса за непланевия отпуск. Той не е "полагаем", не е "задължителен". Ако случайно сте ползвали такъв през този месец, най-вероятно ще Ви бъде удържана здравна осигуровка за дните на неплатения отпуск /освен ако не сте здравнооситурен на друго основание/
Защо просто не занесете трудовата книжка. Във Ваш интерес е.
Данните от електронния трудов запис са актуални от 01.06.2025 г. насам. В справката от НАП може и да фигурират записи от 2003 г. насам, но те не съдържат цялата необходима информация. Членът от КТ, който цитирате, е в сила също от 01.06.2025, а информацията по ал. 4 все още не се предоставя на работодателите.
Документа за размера на пенсията е необходим само за определяне размера на здравните осигуровки /ако се достига максималния осиг.доход/
 Така че, да, внася се всичко и не само, че няма смисъл, но няма и как.
Е, има как. Може и нищо да не се внася :) Спира дейност, седи си в къщи, гледа си детето. Ако иска и до 18 годишна възраст. Че и повече. Единственото, от което няма спасетие, са здравните като "неосигурен на друго основание"