Д1 е от 1997
Шом за 1995 и 1996 има осиг.книжка, в нея трябва да пише както осиг.доход, така и процента на осигуровките. 
Ако осиг.книжка не е заверена, потърсете си платежните от този период. Ще Ви трябват
При тези данни никой не може да изчисли трудовия стаж по чл.114. Нито осигурителния стаж.
Поне да кажете колко дни в месеца ще работите, с какво работно време....

По втория въпрос: Щом упражнявате трудова дейност, за която подлежи на задължително осигуряване по КСО , нямате право на обезщетение за безработица /чл.54а, ал.1, т.3 от КСО/.
За работата по ТД по чл. 114 подлежите на задължитерно осигуряване но чл. 4, ал.1, т. 1 на КСО.
Изключението е само за трудов договор по чл. 114а - еднодневни ТД в селското стопанство
КТ не е предвидил такава опция.
Няма как да предвидите дали човекът ще почне работа в този 1 месец или не. Дори да отиде на борсата, пак не е гаранция - може да му предложат работа
не може да са СОЛ, защото няма основание за такова осигуряване. ФЛ не са съдружници или собственици в ООД-то. Съдружниците са ЮЛ.
щом са двама управители, освен ДУ, може да са управители и по ТД. Иван ще е представлява работоданеля в ТД със  Стоян, а Стоян - в ТД на Иван. ПРоблемът при ТД е, че трябва и може да работят само в работното време.
тъй като осигуровки и данъци при ДУ и ТД са еднакви, по-добре ДУ.
Е, възможно е и ТД на 4 часа - Иван управлява от 8 до 12, а Стоят от 13 до 17 :)






На основание чл. 128, т.3 ичл. 128а, ал.1 от КТ отправете писмено искане до работодателя да Ви предостави извлечения от ведомостите за заплати за месеци... от които да е видно формирането на работната заплата, удръжките и нетното възнаграждение.  Вземете си входящ номер.
В 14 дневен срок са длъжни да Ви ги предоставят
вместо да питате насам - натам, идете в НОИ и си подайте искане за заверка на осиг.книжка. След няколко дни ще Ви се обеди инспектора и ще обясни за кои години какво ще иска. След това носите каквото имате и разговаряте с него/нея на място. Често се случва да кажат: "за това имаме данни, за това нямаме - дайте само за този месец". Много зависи колко сговорчив е проверяващия и как ще го предразположите.
Успех!
Какво мнение повече търсите? Работата е яко оа...на. И това вероянто е станало не без знанието и волята на собственика/ците.
Или бягате колкото Ви държат краката. С такива "бизнесмени" трудно ще излезенте на глава и все ще сте "виновни" или загърбвате всичко което е правено до сега и почвате "на чисто" от деня, в който поемете фирмата, и си искате възнаграждение според очакваните ядове
Трети вариант - да се поиска ревизия, да им се насолят седалищните части и после правете каквото си знаете и каквото трябва
Имаме разбира се много дълготрайни активи , материали и стоки не са чак толкова  , но те са бързооборотни.  Но просто на този етап , иновации няма да се правят и така тази печалба главоломно расте . Незнам какво ще я правим - шефа си взима доста голама заплата по ДУК , не му трябват пари от печалбата .
Дай боже всекиму такива главоломно растящи печалби.  :smile1:
Щом на шефа не му трябват пари, какъв е проблема :) Да си стои като неразпределена. Какво Ви смущава?
Ако толкова много Ви перчи - направете дарение.

Мисля, че решението за разпределяне на печалбата се взема от собствениците на капитала, а не от счетоводителя
Щом имате някаква печалба, би трябвало да имате и активи /ДА, материали, стоки... / в които сте инвестирали.
Не виждам смисъл с неразпределената печалба да се увеличава записания капитала на дружеството. Нали в баланса печалбата е част от капитала.  Освен ако нямате някаква друга цел.
Освен дивидент, според мен другото е да си остане неразпределена печалба
На 1 служител не е начислен клас за мес. април и съответно ще подам Декларация обр.1 с код К.
В този случай се подава и нова Декларация обр.6 с допълнителните осигуравки нали така?
Заедно ли се подават Декларация обр.1 и обр.6?
Има ли някаква особеност при подаването?
Д1 с код К
Д6 с увеличението, редовна
заедно
няма особеност. Ще има малко лихви
Не е ли достатъчно ясно ?  :smile1:

Е, друго си е когато някой друг го прочете вместо теб :(
Не зная какви са болничните и как се застъпват, но ако има застъпване два дни в края месеца, има голяма вероятност тези два дни да бъдат платени със следващото плащане
и по двете - може
стига да отговаряте и на останалите условия

работното време не е проблем или ограниение
Тази година упорито се говори за социалната условност в земеделието. Не, че е нещо по-особено от елементарното спазване на трудовото законодателство и ЗЗБУТ.
Днес гледам вече има Наръчник за прилагане на предварителните условия в социалната сфера.
https://www.mzh.government.bg/media/filer_public/2025/03/14/social_guide_14_03_2025.pdf
Попрегледах отгоре-отгоре - нищо ново. Докато стигнах до края на стр. 19.

6. ПРИЛОЖЕНИЕ: ПРИЛОЖНО ПОЛЕ В НАЦИОНАЛНОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО
I. Област трудова заетост - Прозрачни и предвидими условия на труд
Изисквания  - Трудовият договор се предоставя в рамките на първите седем дни от началото на работа
Национално законодателство - Чл. 61. (1) от КТ. Чл. 62. (1) и (6) от КТ. чл. 63, (1) от КТ.  и т.н.

Е, може да не съм специалист по трудово право, но си мисля, че в цитирания чл. 63, ал. 1 от КТ пише друго.
До тук с четенето на въпросния наръчник :(
Тъй като по време на работата по ГД сте осигурена и по трудов договор, то върху възнаграждението по ГД се дължат осигуровки и данък. Част от осигуровките се удържат от възнаграждението Ви, част са засметка на възложителя. Осигуровките и свързаните с това декларации се снастя/подават от Възложителя. При плашане през периода януари-септември удържания от възнаграждението Ви данък се внася от възложителя. През четвъртото тримесечие може дасе внесе от възложителя /по Ваше писмено желание/, а може Вие да си го внесете с подаването на годишна данъчна декларация. Годишната данъчна декларация подавате задължително, независимо дали имате данък за довнасяне или не.
На всеки 100 лв брутно възнаграждение ще Ви се удържат  9 лв  лични осигуровки и 6,60 лв данък. Нетния остатък, който ще Ви се плати е 84,40
от 01,03,2025 се подават
И до 30.06.2025
Не само през м. март :)
Собственик на ЕООД наема автомобила на съпругата си за дейността на фирмата.
Ввсичко ми е ясно за "пазарната" цена, за плащането, за отчитането.... Само дето дейността на фирмата е "от време на време" - два месеца има работа, един няма, после 1 месец има  - 5 няма и т.н. За това правим договора за един или два месеца, после нов и т.н. И тук нищо неясно. Но: първо ме мързи да правя непрекъснато едно и също нещо и второ: грижа се за приподата и не искам да хабя излишна хартия /2 страници в два екземпляра, няколко пъти в годината .../ Искам да вмъкна някаква клауза, така че да мина с един договор и плащане само за времето на ползване. Ей тук не ми достига акъл нито как да оформя договора, нито как да документирам месеците на ползване. Дайте идея
Благодаря.
Значи нищо не пропускам.
Четох и чл.9, и 9а, и НПОС, но никъде не видях времето на пенсия поради инвалидност да се зачита за стаж при пенсиониране по възраст.
Аз ли не чета както трябва или наистина този период не се зачита за стаж при пенсиониране?
При пенсиониране зачита ли се за стаж времето, през което личето е било пенсионер по болест /ТЕЛК 55%/ и не е работило?
Според мен - не, но... Къде пише?