Осчетоводени ги. По няколко причини:
- тези материали , стоки и активи ще участват в понататъшния оборот
- системата на НАП засича издадените към лицето и невключени в дневниците  фактури
- грешките в осигуряването не бива да водят и до грешки в счетоводството.
Колкото до късно подадената ОКД5: вероятно ще е проблем. Добрата новина е, че може да се установи само при проверка - при болнични, покрай друга проверка, случайно..., Лошата е, че като се открие грешката следват глоби, лихви, начисления със задна дата.
1. Осигуровките са до максималния осиг.доход общо. Ако вече сте осигурен/а върху максимума на друго основание, като СОЛ няма да внасяте допълнителни осигуровки
2. Първото е Декларация за регистрация на СОЛ.  В 7- дневен срок от започване на дейност. От там нататък  - зависи. Зависи и дали липсата па приходи е липса на дейност или не
3. Декларират се всички приходи от всички дейности. За изравняването на осигуровките- вижте таблици 1 и 2 към ГДД. Ако дванадесет месеца сте били осигурени по трудов договор на максимума, то няма да довнасяте осигуровки на годишна база
4. Стандартно - да
5. Издавате фактура или друг документ,  независимо с какво заглавие,  но съдържащ реквизитите на фактура
6. Може да декларирате прекъсване на дейността
7.  регистрация в БУЛСТАТ, започване на дейност, регистрация като СОЛ до 7 дни след това

Имайте предвид,  че не всяка дейност може да се изпълнява като "свободна професия "
Книжката е заверена до 2006г.
Поискайте заверка за периода до 2015. Така и така това все някога трябва да стане. Ако всичко е наред, ще заверят. Ако има проблем, ще Ви обяснят как да го решите. Обикновено става със заявление в деловодството на НАП и копие на осиг.книжка и удостоверението за регистрация
Поисканите декларация от работника за ползвания платен и неплатен отпуск през годината. В декларацията включете текст "нося отговорност за невярна информация. Уведомен съм, че ако невярна информация заблуди работодателя и доведе нарушаване на трудовото и осигурително законодателство, всички наложени глоби и/или парични санкции ще бъдат удържани от заплатата ми."
Може да не е много законовоиздържано, но звучи стряскащо.
Може да поискате и справка от предходен работодател за ползваните отпуски.
Първите два работни дни на месеца трябва да работи, а болничните са от 01.06

Пак да попитам: "14 - 00" Това означава ли, че на 31.05 (или на 29.05 - петък) е бил в осигуряване?
Ако не е бил в осигуряване денят преди болничния, значи този болничен е неправомерно издаден
"14 - 00"
Това означава ли, че на 31.05 (или на 29.05 - петък) е бил в осигуряване?
Тези два дни в месеца,  през които работи, не са ли фиксирани в ТД?
Не разбирам много от чл.114, но на това основание работникът не е ли в осигуряване само за дните, през които работи? И всеки месец има по една или няколко дати в т.14 и 15
Идея си нямам как би се процедирано в случая, когато лицето трябва да работи на 5-ти, 10-ти, 11-ти  и 15-ти и има болничен плюс продължение от 11.06 до 20.07? 11.06 ще е от работодател. А 15.06 също ли? НОИ ще плати ли четирите работни дни за м.07? Въобще какво става с един болничен, когато има прекъсване на осигуряването?
При максималния осиг.доход няма да стане автоматично.  Може би трябва да подадете Д1 с код корекция и данните за м.07 с последен ден в осигуряване, а за август нова Д1 (мисля че може с код 22), с първи ден в осигуряване и данните за август
Погледнете чл.6, ал.1 и чл.9, ал.6 от наредбата
Това прочетох вместо Вас в указанията за попълване:
2 – при изменение на трудовото или служебното правоотношение, с което се променя: основанието на трудовия договор или на акта за назначаване; срокът на трудовия договор или на акта за назначаване; длъжността на лицето; размерът на основното трудово възнаграждение или на основната месечна заплата; на продължителността на работното време; уговореният размер на платения годишен отпуск; мястото на работа (освен в случаите на командироване в страната или в чужбина по реда на Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина или при промяна на мястото на работа по реда на чл. 107з, ал. 8, изр. 2 от Кодекса на труда); рангът на държавния служител, съответно дипломатическият ранг; както и при командироване в рамките на предоставяне на услуги по чл. 121а, ал. 1, т. 1 КТ; в тези случаи се попълват всички точки от уведомлението без т. 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 и 32;
СОЛ е приспаднал само данъка от 620.20. Явно осигуровките не се плащат през фирмената сметка, а от лична.
Ако осигуровките не са платени през банковата сметка на фирмата, данъкът би бил 62.02 € :)
На практика задължителната удръжка от възнаграждението за личен труд е само данъка. Осигуровките са си за сметка на лицето. Това, че се внасят през фирмената сметка, е един вид услуга, водеща до задължение на СОЛа към фирмата и отразено в разчетите по 493. Кога ще върне тези пари на фирмата или ще се приспаднат от някое вземане, е въпрос споразумение. Никъде не е казано, че задължително трябва да се удържат от първото плащане.
Не зная дали е "нормална практика" или е нарушена комуникация между счетоводител, ТРЗ и управители, но нещо, което е в разрез със закона не може да е  "нормална практика" .

Помислете и "проверете" дали тези възнаграждения не са "платени".
Може да коригирате Д6, но ще Ви трябва предписание. Аз не бих пипала Д6. Просто в последната бих изравнила ДДФЛ за внасяне.
По-големия проблем е справката по чл.73. В нея се обявяват платените възнаграждения, а не начислените. Как ще докажете, че не е платено, щом сте го обявили? Би трябвало да коригирате справката.
Ще трябва да се коригират и ГДД на ФЛ. За ГДД 2025 срокът е до 30.09.2026
Неплатените възнаграждения на ДУК се посочват в увеличение на фин.резултат на фирмата в ГДД. Направено ли е? Или ще трябва да коригирате и ГДД на ЮЛ?
Прочетете първото изречение в отговора на Николай.

Макар че след ваправена справка в ТР има тасива "закръгления", подадени с Г1 (чрез адвокат) и приети, както и подадени с Г1  и отказани с мотив, че промяната в капитала се обявява с А4. Явно зависи кой го гледа.
Нямате много опции. Чакате 10-15 дни и следите какво става със заявлението. Ако е прието - всичко е ОК. Ако има указание - действате според него. При отказ - позавате отново като избягвате допуснатите грешки.
Щом е само за превалуниране на капитала, не плащате такса
 Ще опитам да подам новия Учредителен акт
Защо "опитване"? Подавайте.
 не съм сигурна с кое заявление, след като няма промяна от закръгление.
С Г1, но става и с А4.... Каквото подадете. Приемат всякак. И връщат всякак. Зависи къде попаднете.
Винаги се освобождава в работен ден. Конкретно 01.08 не може или е считано от 31.07 или 03.08.2026
Това е абсолютно невярно. Никъде няма забрана ТД да се прекрати считано от събота, неделя или празничен ден. Изискването е заповедта да е издадена в работен ден, защото в неработен няма кой да я издаде и/или получи.

А въпросите, които задавате, нямат отношение към казуса или вече имат отговор.
При (само) този текст на молбата и издадена заповед на друго основание,  бих ги осъдила.
Преди това ще ги помоля да отменят тази заповед и да заличат ЕТЗ.
Договорът вече е прекратен в НАП по член 326, ал. 1.  без да подавам друга молба.
Имате ли копие от молбата, която сте подали? Какво точно пише в нея? Ако не сте посочили, че ще се счита за предизвестие и не сте заявили, че няма да отработвате предизвестието (независимо как точно е формулирано), можете да осъдите работодателя
Ако сте ползвали обобщен образец и не сте внимавали какво точно зачерквате или подчертавате, дължите на работодателя поне една заплата обезщетение (заиси колко е предизвестието)
Когато работното време е 2 часа, неплатения отпуск, който се зачита за стаж е 30 работни отни дни по 2 часа или 60 часа годишно. Приравнено на 8 часа е 7 дни и 4 часа осиг.стаж и 8 дни (все още) трудов стаж.
Общия трудов стаж пак се смята аналогично.
Предполагам,е и неплатения, незачетен за стаж, трябва да се смяна по тази схема.
Най-доброто за Вас е постоянен договор БЕЗ срок на изпитване
Имайте предвид, чи договорът може да е със срок па изпитване и пак да е постоянен. (Основание чл.67 във връзка с чл.70). Бягайте от "връзка с чл.70". Това значи, че договорът е със срок на изпитване. Дори да не е записано директно "със срок на изпитване".
КТ пази от уволнение майки с деца до 3 години, но не при всички обстоятелства. Дори котаго сте защитени, защитата може да падне с разрешение от Инспекцията по труда.
При прекратяване на договора в срока на изпитване НЯМАТЕ защита от КТ.

Придложението за преминаване на друга длъжност много често означава, че работодателят се готви  да прекрати договора без проблеми  в срока на изпитване. Дано при Вас случаят не е такъв