"декларирани като срочни - с подадена начална дата и кайна дата. И след крайната дата - нищо друго не е подадено"
След като нищо не е подавано след това, разбирам, че не е подавано уведомление за прекратяване. Т.е. този ТД трябва да си го има в справките на НАП и актуалните ЕТЗ, макар и като срочен. Ако желаете да промените нещата коренно - подайте ЕТЗ за прекратяване на този ТД с днешна дата и сключете нов на каквото основание искате
Нямам спомен до кога можеше да се подават уведомления по чл.62 с основание на договора 07. Погледнете записа в НАП
Абе тоя Петър Живков бая си е покарал на 27.09. :) Шест пъти от Пловдив до Барна и обратно. Че и градско в Пловдив :) При 8-часов работен ден, за да измине тези 2880 км трябва да се е движил със 360 км в час. Без да броим товаренето и разтоварването :)
Управителят пропуска момента на започване на осигуряване. През това време получава фактури. Тези фактури ще се признаят ли било то като разход за услуга или стока? Свързани са с дейността на фирмата.
Какво общо има признаването на разход със започването на осигуряване на собственика? Разходите се контролират по ЗКПО, осигуряването - по КСО и НООСЛБГРЧМЛ.
Няма да коментирам вероястостта при извършвана дейност преди началото на осигуряване на работещия собственик /може би и управител/ да Ви санкционират с глоба и осигуровки за минали периоди. Не питате за това :)
Какво Ви притеснява? Като чета наредбата изглежда вярно
Цитат
 тези лихви ще са в увеличение на данъчния резултат и няма да окажат данъчен ефект.
Лихвите не са ли признат разход на фирмата? Ако не са признати, какъв е смисъла да ги начислявате/плащате?
Когато са признат разход има смисъл - намалява се данъкът на фирмата и в същия размер се плаща от ФЛ. Т.е. татно за кукуригу. Но щом казвате, че с тях се увеличава финансовия резултат/не се намалява корпоративния данък/, ФЛ ще плати 10% ДДФЛ върху получените лихви, вместо 5% ако разпределят същата сума като дивидент

И още един въпрос - задължително ли е текущо начисляване на лихвите или е достатъчно да се направи накрая при връщането на парите и плащането на лихвата?
Чл. 111. (1) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г.) Към датата на дерегистрацията се смята, че лицето извършва доставка по смисъла на закона на всички налични стоки и услуги, ....

Щом Вашите са бракувани, отписани, продадени, предадени, унищожени... и не са налични, какъв е проблема?
И колко ще е ползата дори сега да успее да си възстанови 10000 ДК? И след това да си ги внесе отново, но на части  :hmmm: Може би разчита на обезценяването на парите /инфлация/?
И стъпва на нещо не съвсем сигурно с цел вероятна бъщеща изгода от разсрочено плащане  :hmmm:
И всичките провепки по връщането на ДДС... и цялата отчетност по случая... Дали си заслужава?
Това здача ли е или практически пример?
Ако е практически, на върпоса "Как може да се улесни или да се изчистят бъдещи проблеми?", най-логичният отговор е "Купете си автомобила директно на името на ФЛ". После ако искате, ФЛ да го отдаде под наем на ЕООД за дейността
Ако е задача: за ДДСто вжте ЗДДС, чл70, ал.2, т.1, чл. 79, ал.3 и следващите няколко члена; за заема погледнете чл. 16 от ЗКПО и помислете дали не трябва да има и лихва

"Възможно ли е да не бъдат възстановени 10хил.лв. от НАП? По каква причина?" - защо да не е възможно? Всичко е възможно. Причина - не отговаряте на някое от условията на ЗДДС за ползване на данъчен кредит
1. Най-вероятно да. Стига за последния месец преди текущия да имате отработени поне 10 дни и в заплатата да няма "случайни" добавки /бонуси и др./
2. Колежката мнто ясно е казала "Може да подадете заявлението днес и от утре да не сте на работа". От днес за днес не е правилно
4. Щом е записано: "дължимото от него обезщетение да бъде удържано от дължимите от Работодателя към него суми, включително от дължимите към него трудови възнаграждения, от всички допълнителни възнаграждения, както и от всички дължими обезщетения"
значи че обизщетението занеползвания отпуск ще бъде начислено къмпоследната заплата, ще се удържат данъците и осигуровките и от остатъка ще се приспада тоза, което дължите по чл. 220
Не разбрах въпроса за непланевия отпуск. Той не е "полагаем", не е "задължителен". Ако случайно сте ползвали такъв през този месец, най-вероятно ще Ви бъде удържана здравна осигуровка за дните на неплатения отпуск /освен ако не сте здравнооситурен на друго основание/
Защо просто не занесете трудовата книжка. Във Ваш интерес е.
Данните от електронния трудов запис са актуални от 01.06.2025 г. насам. В справката от НАП може и да фигурират записи от 2003 г. насам, но те не съдържат цялата необходима информация. Членът от КТ, който цитирате, е в сила също от 01.06.2025, а информацията по ал. 4 все още не се предоставя на работодателите.
Документа за размера на пенсията е необходим само за определяне размера на здравните осигуровки /ако се достига максималния осиг.доход/
 Така че, да, внася се всичко и не само, че няма смисъл, но няма и как.
Е, има как. Може и нищо да не се внася :) Спира дейност, седи си в къщи, гледа си детето. Ако иска и до 18 годишна възраст. Че и повече. Единственото, от което няма спасетие, са здравните като "неосигурен на друго основание"
КСО, чл.50, ал.3
 Когато детето е родено мъртво, почине, е настанено по реда на чл. 26, ал. 1 от Закона за закрила на детето или е дадено в детско заведение на пълна държавна издръжка или за осиновяване, майката има право на парично обезщетение до изтичане на 42 дни от раждането. Ако работоспособността на майката вследствие на раждането не е възстановена след 42-ия ден, срокът на обезщетението се продължава по преценка на здравните органи до възстановяване на нейната работоспособност. До изтичането на срока по ал. 1 това обезщетение се заплаща като обезщетение за бременност и раждане.
До  410-ия ден, броено от болничния 45 дни преди раждането, т.е. до година след раждането обезщетението по цитираната алинея е както за бременност и раждане. Ако продължавате да сте неработоспособна, следващите болнични са като за общо заболяване и ако продължат по-дъго ще Ви пратят на ТЕЛК.

За да Ви съкратят по чл. 328 значи сте се върнала на работа  /изключвам закриване на предприятието/. Т.е. Вашата работоспособност е била възстановена и вече не може да Ви издават болнични на това основание
Д1 е от 1997
Шом за 1995 и 1996 има осиг.книжка, в нея трябва да пише както осиг.доход, така и процента на осигуровките. 
Ако осиг.книжка не е заверена, потърсете си платежните от този период. Ще Ви трябват
При тези данни никой не може да изчисли трудовия стаж по чл.114. Нито осигурителния стаж.
Поне да кажете колко дни в месеца ще работите, с какво работно време....

По втория въпрос: Щом упражнявате трудова дейност, за която подлежи на задължително осигуряване по КСО , нямате право на обезщетение за безработица /чл.54а, ал.1, т.3 от КСО/.
За работата по ТД по чл. 114 подлежите на задължитерно осигуряване но чл. 4, ал.1, т. 1 на КСО.
Изключението е само за трудов договор по чл. 114а - еднодневни ТД в селското стопанство
КТ не е предвидил такава опция.
Няма как да предвидите дали човекът ще почне работа в този 1 месец или не. Дори да отиде на борсата, пак не е гаранция - може да му предложат работа
не може да са СОЛ, защото няма основание за такова осигуряване. ФЛ не са съдружници или собственици в ООД-то. Съдружниците са ЮЛ.
щом са двама управители, освен ДУ, може да са управители и по ТД. Иван ще е представлява работоданеля в ТД със  Стоян, а Стоян - в ТД на Иван. ПРоблемът при ТД е, че трябва и може да работят само в работното време.
тъй като осигуровки и данъци при ДУ и ТД са еднакви, по-добре ДУ.
Е, възможно е и ТД на 4 часа - Иван управлява от 8 до 12, а Стоят от 13 до 17 :)






На основание чл. 128, т.3 ичл. 128а, ал.1 от КТ отправете писмено искане до работодателя да Ви предостави извлечения от ведомостите за заплати за месеци... от които да е видно формирането на работната заплата, удръжките и нетното възнаграждение.  Вземете си входящ номер.
В 14 дневен срок са длъжни да Ви ги предоставят
вместо да питате насам - натам, идете в НОИ и си подайте искане за заверка на осиг.книжка. След няколко дни ще Ви се обеди инспектора и ще обясни за кои години какво ще иска. След това носите каквото имате и разговаряте с него/нея на място. Често се случва да кажат: "за това имаме данни, за това нямаме - дайте само за този месец". Много зависи колко сговорчив е проверяващия и как ще го предразположите.
Успех!
Какво мнение повече търсите? Работата е яко оа...на. И това вероянто е станало не без знанието и волята на собственика/ците.
Или бягате колкото Ви държат краката. С такива "бизнесмени" трудно ще излезенте на глава и все ще сте "виновни" или загърбвате всичко което е правено до сега и почвате "на чисто" от деня, в който поемете фирмата, и си искате възнаграждение според очакваните ядове
Трети вариант - да се поиска ревизия, да им се насолят седалищните части и после правете каквото си знаете и каквото трябва