За ДДС-то справката излезе днес след обед. Сумата беше наредена на 09.04.2015 и декларацията е от същата дата.
Остана декларацията по чл. 55, която ще следя.
Споделям, го ако някой друг се чуди така като мен.
Поздрави!
Здравейте, нещо не мога да се оправя с тази справка.
Подадох ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ със сума в полето надвнесен данък.
Вчера подадох и декларация по чл. 55, като посочих цялата сума от дължимия авансов данък за 1-вото тримесечие.
В справката задължението стои, но колонката плащане стои празна.
За предишната декларация, когато дам на плащане в колонка Сума на ПН/остатък/, имам стойност.
Не би ли трябвало при плащането на авансовият данък за 1-вото тримесечие да бъде приспадната тази сума и има ли възможност справката да се актуализира по-късно, понеже така справката показва, че дължим цялата сума на авансовия данък за 1-вото тримесечие?
Същото е и при една от фирмите за ДДС.
Стои си сума, парите са наредени, а плащането на задължението не е отразено в справката.
Моля, някой ако е имал подобна ситуация да сподели мнение.
Благодаря ви предварително и успешен ден!
Здравейте,
При подаване на ГДД на самоосиг. се лице по чл.50 от ЗДДФЛ за 2014г. се получи стойност в графа надвнесен данък.
Сега попълвам декларация по чл.55 от ЗДДФЛ и от дължимият авансов данък за 1-вото тримесечие на 2015г. би следвало да приспадна надвнесеният данък, който съм декларирал по чл.50 и да наредя само разликата нали?
Въпросът ми е отразява ли се това нещо някъде в декларацията по чл. 55 или директно си записвам получената стойност след приспадане на надвнесеният данък?
Ще пробвам и в тази тема.
Фирма, подала декларация за неактивност през годината подава ли уведомление по чл. 15 от ЗЗБУТ и другия въпрос ми е, ако е нямало назначен персонал на фирма с активност, би ли следвало да се подава същото уведомление?
Здравейте,
за да не пускам нова тема реших да попитам и аз тук.
Фирма, подала декларация за неактивност през годината подава ли уведомление по чл. 15 от ЗЗБУТ и другия въпрос ми е, ако е нямало назначен персонал на фирма с активност, би ли следвало да се подава същото уведомление?
Благодаря предварително и успешен ден на всички!
Да, ще я подам през физическото лице, а не през фирма.
Благодаря още веднъж!  :good:
Здравейте. За да не пускам нова тема реших да пиша в тази.
Как точно става подаването на годишна Д6 за самоосигуряващо се лице по електронен подпис?
Притеснява ме факта, че Д1 и Д6 вървят заедно, а аз трябва да подам само Д6. Коректно ли ще бъде ако отметна тикчето което гласи "Няма основание за подаване на Декларация обр. № 1 - не се прилага чл. 2, ал. 4 от наредба Н-8"? Или бъркам някъде?
Благодаря предварително.
Оказа се, че е проблем.
Споделям го някой да не се подведе.

Декларации обр.6 : Ред 1: (Колона 1) ЗДДФЛ чл. 42 (поле 16): при код на плащане различен от "8" и "9" при месечни декларации сумата не се попълва.

Така, че утре на ново.
Приятна вечер!
А проблем ли е да посоча данъка в двете Д6 за обезщетението в същата колонка с док 6?
Стигнах до подаването на Д1 и Д6. Реших да подам декларациите за обезщетението по отделно за периодите обхващащи двата месеца.
Само за обезщетението от 06.01 до 31.01.2015 г. подадох Д1 с код 27 с осигуровките за месец януари (начислени само по обезщетението) и Д6 с една колонка с код 6 за период януари (със същите стойности).
Само обезщетението от 01.02 до 05.02.2015 г. Д1 с код 27 с осигуровките за месец февруари (начислени само по обезщетението) и Д6 отново с код 6 (със същите стойности).
Сега ми предстои да подам Д1 за редовните служители и Д6, като в Д6 се включва и данъка за обезщетението.
Не знам обаче, понеже в Д6 с код 8 посочвам данъка за предният месец, защото заплатите се изплащат през следващият, в Д6 да посоча данъка на редовните служители + данъка за обезщетението само за януари с код 8, а данъка за периода на обезщетение през февруари, да начисля през април, с мартенските заплати?
Така ли е правилно?
Благодаря предварително.
Само нещо последно да попитам.
При това обезщетение освен за фонд пенсии и ДЗПО се начислява и данък по ЗДДФЛ или греша?
С три колонки трябва да е, какви ги дрънкам и аз...
Ще търся в наредбата с какъв код трябва да е колонката в Д6 с осигуровките за януари.
Благодаря Ви много!
Обезщетението е вписано на стр. 27 в трудовата книжка със стойността на брутното трудово възнаграждение.
Направих Д1 за месец януари и сега остава Д1 за месец февруари, което няма да е проблем, но понеже заплатите се изплащат през следващият месец и стандартно Д6 ми е две колонки (една с код 5 за осигуровките през месеца и една с код 8 за данъка от предходният месец). Сега би следвало данъка, който съм начислил за обезщетението през месец януари да се добави към стандартната колонка с код 8 нали? Няма нужда да пускам допълнителни колонки в Д6, а само да прибавя стойността на данъка за обезщетението през януари месец, а за вефруари, ще бъде отразено с Д6 за мартенските заплати?
И аз си блъскам главата с обезщетение по чл. 222, ал. 1 и моля само да кажете дали правилно съм го оформил.
Лице освободено на 05.01.2015 г. (считано от 06.01.2015 г.) След като ни представи необходимите документи му дължим обезщетение по чл. 222, ал. 1 за периода 06.01.2015 г. - 05.02.2015 г. Основна заплата 400 лв. разделям на общия брой работни дни в обезщетение (24) и получавам 16.66..., след което за месец януари начислените осигуровки за фонд пенсии и ДЗПО са на база работните дни през януари (333.33лв.) Също така освен за фондовете пенсии и ДЗПО се дължи и данък на тази основа, който също се начислява във ведомостта. Издавам УП 3 за периода 06.01.-05.02.2015 или от началото на назначението на лицето до 05.02.2015? Това не мога да си обясня дали в уп3 да включа само периода на обезщетение или целия период в който лицето е работило по тр. договор + месеца в обезщетение. А относно декларациите, подавам Д1 за месец януари с код 27 и Д1 за месец февруари отново с код 27, а в Д6 правя отделна колонка с изплатените за месец януари осигуровки, а за февруари месец колконките по Д6 са си стандартни. Правилно ли ще е да постъпя така? Благодаря предварително.
Мисля, че срокът за отчитане на разходни фактури е 12 месечен, който вече е изтекъл, а за разчетите с доставчика някой по-запознат от мен ще Ви даде съвет.
Съвсем съм омазал значи...
Направих следните стопански операции:
499/729
729/613 с доста по-малка сума от горната операция (това са разх. за бъд. пер., които стоят от години като салдо и трябваше да ги приключа)
и накрая
729/123
Грешни ли са тези записвания?