Може дружеството да се готви за ликвидация и съдружниците да искат да си подсигурят вземания...  :hmmm:
Извинявам се за късният отговор.
Факт е, че дружеството не извършва дейност и всеки месец се подават нулеви ДДС декларации, но процедурата по ликвидация е сложна и отнема доста време. Това за момента спира Управителя. В общи линии се цели едно изчистване на сметки.
И все пак не трябва ли да минат първо през разчетна сметка.
Примерно ако се дължи членски внос за всяка година (или месечно), издават се фактури или друг еквивалентен документ за да се начисли, обаче не всички членове внасят дължимото и остава вземане в края на периода.
И мен това ме смути в началото. Понеже примерно в сдружението участват 22 фирми. Издавам фактура едва след като са превели по банков път членският внос. Какво става обаче, ако не всички са превели членски внос. Без разчетна сметка никъде няма да им излиза задължението. Именно това ми беше въпроса. Съгласявам, че 411 беше глупаво предложение, защото не са ни клиенти.
От друга страна пък, това което delphine написа е изключително вярно. На всякъде, където прочетох посочват точно този начин за директно отчитане на приходите в подобни случаи. Може би тук идва момента в който счетоводителят има възможност как да си води сметките. Това, което Вие давате като пример много ми допадна.
Благодаря Ви, delphine!  :good:
Чета от една статия "Директно отчитане на дарения и субсидии", където осчетоводяват по Вашия начин.
Разликата в примера е, че използват сметка 714 приходи от субсидии.
При постъпване на сметката дебит сметки от група 50 парични средства
Кредит сметка 714 (в моя случай 712).
Предполагам нищо не ми пречи да си водя аналитично сметка 712 (по участници платили членски внос)?

В такъв случай при постъпване на средствата:
503/712 (712 аналитична)
при приключване на годината
712/125

И баламският въпрос е какво правя с издадените фактури?
В смисъл те реално са издадени, за да имат членовете някакъв разходооправдателен документ. Няма нужда да съставям други счетоводни статии към тях нали? :blush:
bobo какво предлагаш?
Да и точно тя ме притеснява.
Още веднъж благодаря на всички!
Добре, че ви има.
Ето така се изкарва една бира!
Значи яко съм объркал рейса :)
Сега ми стана ясно. Плащането на осигуровки и подаването на декларации след месеца на изплащане (както си е стандартно до 25-то число). А Д1 за всеки месец за който е сключен договора. Примерно може договора да е с дата 01.09.2015 - 31.12.2015 г. и плащането да е декември. Следователно Д1 и Д6 се подават до 25.01.2016 г. (4 Д1 и 1 Д6 с 4 колони).
Ако пак нещо съм в грешка спирам да пиша.
Новосъздадено дружество с нестопанска цел е издало фактури за встъпителна вноска и членски внос. Смятам да ги осчетоводя по следния начин.

1. 411/712 за начисляване на вземането

2. 503/411 за отписване на вземането

и когато дойде момента за приключване:

3. 712/125

С оглед на малко по-специфичното водене на този вид счетоводство, коректни ли са статиите?

Заблудил съм Ви, за което се извинявам.
Работата е за 3 месеца да, и писах договора от 01.12.2015 г., за да не подавам 3 бр. Д1,(за трите месеца), но не съобразих, че  така или иначе плащането ще бъде 1 и Д1 и Д6 ще бъдат за месеца на плащането. Ако имаше 3 плащания за 3-те месеца вече щеше да е друго.
Благодаря на всички. Бяхте ми полезни. Ще си позволя да напиша какво мисля да направя. Надявам се да е вярно.
Сключвам граждански договор от 01.12.2015 до 31.12.2015 г. като сумата е за 3-те месеца (450 лв.) с дата на изплащане пр. 17.12.2015 г.
Нареждам съответните осигуровки (за сметка на възложител и изпълнител) от сметката на фирмата. До 25.01.2016 г. подавам Д1 и Д6 с една колонка (като не посочвам данък в Д6). Данъка ще си го внеса сам (до 30.04.2016 г.), след което ще подам декларация по чл. 50.
От страна на фирмата (след като уточних подаването на Д1 и Д6) остава да подам само справка по чл. 73. (без декларация по чл. 55 понеже данъка не е удържан от възложителя).
За съжаление всеки, който работи в частния сектор знае за какво става на въпрос.
Не разбрах обаче, как възложителят подава декларация по чл. 55? Нещо съвсем се омотах  :noexpression:
Благодаря ви за отговорите.
Не съм СОЛ, но ме притеснява това за прикритият ТД. Глобите не са малки наистина. Как може да се избегне това? Съмнявам участниците в сдружението да склонят да бъда на втори трудов договор.
Чета за ГД и малко се поопетлах. Ще ме правят деловодител на сдружение с нестопанска цел. За целта ще си пусна ГД, като ще си начислявам по 150 лв. на месец основно възнаграждение. Въпросите, които ме мъчат...
Мога ли да си пусна изплащане за няколко месеца в 1 месец? Пр. Декември да си начисля за 3 месеца 450 лв. Ако да какъв срок и кога да отразя изплащането в договора? (пр. мога ли да посоча от 01.12.2015 до 31.12.2015г. и дата на изплащане 15.12.2015 г?)
Второто нещо, което не знам дали съм разбрал правилно. Работя на трудов договор в друга фирма, следователно дължа осигурителни вноски (ДОО, ДЗПО, ЗО) и данък, всичко това след приспадане на НПР. Изплащам осигуровките от сметката на сдружението до края на месеца следващ месеца на изплащане, а данъка сам ли трябва да си го внеса при положение, че става въпрос за последното тримесечие на годината?
Трето подавам декларация 1 и 6 през месеца следващ този на изплащането. Аз като ФЛ подавам декларация по чл. 55, а предприятието подава справка по чл. 73, ал. 1 до 30.04.2016 г.?
Извинявам се, че стана малко дълго, но моля да ми кажете пропускам ли нещо?
Благодаря предварително.
Благодаря ви за бързият отзив.
ХХХХ, наистина и аз не виждам абсолютно никакъв смисъл в начисляването и изплащането на дивидента, но вождовете са на друго мнение (къде да ми намират работа, къде защото го считат за важно).
Мисля си друго, така или иначе миналата година имах една сага с намаляването на суми по сметки 499 и 498, които срещнах в заварено положение и за чието разбиване ми беше необходимо известно време, та по дебита на 498 стои едно салдо, което съм намислил да кредитирам срещу 501 и така да се доближа до сумата (която ще е малко по-малко от салдото по 122).
Удачен вариант или изпускам доста неща, както ми говори 6-тото чувство?
Здравейте, за да не пускам нова тема ще изсипя въпроса тук.
При наличие на кредитно салдо в сметка 122 "Неразпределена печалба от минали години" собственикът иска сметката да бъде занулена като за целта сумата се изплати като дивидент.
1. Начислявам дивидент като съставя 122/425.
2. Начислявам върху стойността данък дивидент в размер на 5% от стойността на сумата 425/454, като съм на ясно, че данъка трябва да се внесе до края на месеца следващ изплащането и се отбелязва в декларацията по чл. 55 за съответното тримесечие (надявам се не греша).
3. Остава изплащането на дивидента 425/501 след решение на ОС и тук идва проблема.
Нямам наличност в касата с която да изплатя дивидент, а управителя иска сумата да бъде изплатена. Като цяло фирмата не извършва дейност и няма движение по сметките.
Моля за съвет как да постъпя.
Благодаря предварително!
Хиляди благодарности  :good:
За пореден път ми помогнахте.
Фактурата е точно с такъв текст, но колебанието ми беше какво да посоча, като основание за неначисляване на ДДС. Посъветваха ме, да си пиша стандартния чл. 113, ал. 9 от ЗДДС. Чл. 44 се използвал когато дружеството е регистрирано по ДДС и прави доставка с нестопански характер. В моя случай дружеството не е регистрирано по ДДС и затова си пиша чл. 113, ал. 9?
 :blush:
Не мога да намеря емотикона на човече, което си опира пистолет до главата.
http://www.odit.info/?s=6&i=256159&f=678
Тази тема ме подведе за ПКО и вече кашората в иначе празният ми скафандар е пълна :)

При това само четенето на първите публикации. Сега видях, че линка го има и там.
 :blush:
Не мога да намеря емотикона на човече, което си опира пистолет до главата.
http://www.odit.info/?s=6&i=256159&f=678
Тази тема ме подведе за ПКО и вече кашората в иначе празният ми скафандар е пълна :)