Смени датата на компютъра и тогава взема операция с дата 31,12,2015. Иначе и при приключена година 2015  дава същото като при тем
Благодаря Ви за отговора.
Смених датата и ми прие.
Или аз съм в огромна заблуда и би трябвало в полето "Изчисляване на коефицент по чл. 73" да въведа дата от 01.01.2014 г. до 31.12.2014 г. (за коефицента с който съ работил през 2015 г.), а в полето "Годишна корекция по чл. 73" да въведа дата от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. (за изчисляването на новия коефицент с който ще работя през 2016 г.)?
Моля, някой да даде насока, че се обърках доста.
Здравейте, както става ясно от заглавието работя с Микроинвест делта про.
От автоматичните операции задавам изчисляване на коефициент по чл. 73 като въвеждам дата от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г., след което давам изчисли ми излиза коефициента.
Цъкам на отметката годишна корекция по чл. 73 и си въвеждам като дата съответно 01.12.2015 г. до 31.12.2015 г., ( за текущият месец).
Излиза ми сумата в счетоводната статия, но когато дам запиши и ми излиза съобщение "Датата на контирането е различна от датата на текущата счетоводна година (която е 2015г.))
Аз ли не правя нещо като хората и изобщо с каква дата трябва да е тази операция.
Според мен 31.12.2015???
Пропуснете това "данъка за м.11" и го приемете като "данък за платеното през м.12" и ще се "разплетете" :-)
Иначе е така, както казвате: Д6 за осигуровките върху заплатите за м.11 - през м.12, Д6 за данъка върху платеното през м.12 - през м.01. И въобще да не Ви притеснява, че Д6 с код 8 може да е само с една колона. В такъв случай ще трябва да отметнете, че не подавате Д1.
Сега вече го разбрах напълно.
Благодаря Ви много за помощта XXXXX и весели празници!  :give_rose:
Това, което Вие казвате е абсолютно вярно но...
Точно декларирането на данъка с един месец назад ме притеснява.
Как да декларирам данъка за тези 10 дни на м.11, при положение, че изплащането се е състояло примерно на 18.12, следователно трябва да подам Д6 с код 8 и стойността на данъка за тези 10 дни на м.11 до 25.01.2016 г. щом като плащането е през м.12.
Аз сега ще декларирам стойността на осигуровките за м.11 + данъка удържан за м.10.
Съжалявам, но доста се пооплетох.
Здравейте,
за да не пускам нова тема, ще попитам в тази.
Лице, работило на ТД напуска на 10.11.2015 г. До момента Д6 е подавана с втора колонка с код 8, поради факта, че заплатите се изплащат в следващият месец. Въпроса ми е, сега, когато подавам Д6 за м.11, следва да посоча в 1-вата колонка на Д6 с код 5 удържаните осигуровки за м.11, а във втората колонка с код 8, данъка за м.10.
Какво се случва с данъка за м.11, който остава? Следващият месец само Д6 ли трябва да се подаде? Благодаря предварително.
Малко да си възродя питането.
Какво се случва с Д6, когато данъка се изплаща при източника?
Четох, че не трябва да се пуска втора колонка с данъка, а само декларация по чл. 55 и справка по чл.73, ал.1, от страна на работодателя.
Обобщено, Д1 за съответните месеци положен труд, Д6 с една колонка и код 4, включваща внесените осигуровки (с дата 31.12.2015 г. , при положение, че доходът е изплатен декември месец).
Здравейте, сега попълвам ГДД по чл. 92 от ЗКПО, при ликвидация на основание чл. 162.
Ако срокът на ликвидацията е 1 година, какво се попълва в точка 2. Период, за който се подава декларацията. Примерно срокът е 01.11.2014 - 01.11.2015 г.
Не!
Посочват се реквизитите на Трудовия договор!

Благодаря Ви!  :give_rose:
При изготвяне на уведомлението по чл. 62 се загледах, че лицето е с регистрирано допълнително споразумение. Отново е със срок на изпитване, но е посочен като тип на документа, когато съм го подавал 02 (допълнително споразумение), като е променено основното трудово възнаграждение. Сега когато подавам уведомлението за прекратяване на трудовото правоотношение в полета 10 дата на сключване, 12 срок на договора и 11 осн. трудово възнаграждение, би било по-коректно да запиша данните от регистрираното допълнително споразумение или на сключения преди година срочен трудов договор?
Защото служителят ще започва работа на 12 и не искам да му прекъсваме трудовият стаж. Ако не започваше на друго място, щях да му пусна уведомление с код 01, че договорът му вече е безсрочен, въпреки, че той автоматично става такъв ако няма действие от двете страни. Смятам, че така е по-правилният начин.
Така и така съм на темата, уведомлението по чл. 62, ал. 5 е подаден с код основание на договора 02 (срочен трудов договор по чл. 68, ал. 1, т. 1) и съответно датите, които съм посочил като дата на сключване 08.05.2015 и срок на договора 09.11.2015. При подаване на уведомлението за прекратяване отново трябва да посоча основание на договора 02 и да попълня същите дати на сключване и срок на договора. Смущава ме, че в поле 17 дата на прекратяване, трябва да посоча 11.11.2015 г.
От НАП няма да ми отхвърлят уведомлението, заради тази разлика от 2 дена (срок на договор и дата на прекратяване) нали?
Няма никаква връзка между обезщетение за не ползван отпуск и МОД.
Казано е в КТ точно - БРУТНО.
Освен, че не може да бъде изчислявано със сума под МРЗ до колкото бях чел.
Мерси за отговора. Вече съм убеден.
Здравейте.
Освобождаваме служител на който се дължи обезщетение по чл. 224 за неизползван годишен отпуск.
Знам, че е доста дъвкано, но... Брутното трудово възнаграждение разделям на боря работни дни в последния месец преди прекратяване на трудовото правоотношение в който лицето има отработени поне 10 дена, след което получената сума умножавам по дните, които му се полагат като неизползван годишен отпуск и така намирам размера на полагаемото обезщетение, което вписвам в заповедта за прекратяване и трудовата книжка на лицето.
Болтнах Брутно трудово възнаграждение, защото то е по-малко от Минималния осигурителен доход за длъжността. БТВ е 500 лв., а МОД е 613 лв.
Правилният начин е да бъде сметнато с 500 лв., а не със сумата на която се начисляват осигуровките нали?
Благодаря Ви много, delphine!
Аз някак не мога да свържа липсата на пари в касата с необходимостта от " финансиране" отчетено и то по сметка 131. Или имаме наистина финансиране или имаме недостиг на пари по каса, покрит от личната сметка на собственика.
Точно! Самата думичка "финансиране" не се вписва в случая. Коктейла ще бъде отнесен към разходите за регламентирана дейност, но другите такси по учреждаването ще бъде ли коректно да се отнесат към административни разходи? И като цяло има ли логика в това осчетоводяване, което смятам да приложа?
Приходите от членски внос са осчетоводени. Преминавам към разходите.
Направени са разходи за коктейл (среща на учредителите, за който имам издадена и платена фактура, както и разходи по учреждаването и вписването на сдружението ( регистрация, проверка уникалност, булстат и куп други малки такси) за които имам документи.
С оглед на факта, че по това време, сдружението все още нямаше открита сметка и никой не си беше внесъл членската вноска мислех да ги осчетоводя по следният начин. 606 или 609/498 за таксите и 602/498 за коктейла. Парите, които са изхарчени за тази дейност са възстановени от разплащателната сметка, като са изтеглени от  лицето (Председателят), който е извършил разплащанията. Съответно 498/503 и така да си зануля задължението към дебитора. 
В една статия относно отчитането на разходите обаче чета следното:
"В случаите, когато са извършени разходи, а финансирането за тези разходи все още не е получено, се препоръчва договорираното финансиране да се начисли през сметка 498, като се състави следната счетоводна статия: 498(други дебитори)/131 (финансиране на текуща дейност)"
И съм Шах и мат!
Използвайте " 2. Получени доставки по чл. 82 и без право на ДК", така  ще включите фактурата в дневника за покупки. А първото, което ми идва наум е да проверите по булстат на фирмата издател, дали е регистрирана фирмата по ДДС. Макар че дори и да не е регистрирана следва да е посочено основанието за неначисляване на ДДС.
Благодаря Ви за отговора. Пропуснах да напиша, че фирмата е регистрирана по ДДС.
Ако посоча 2. Получени доставки по чл. 82 и без право на ДК, няма да имам проблем с данъчните?
Здравейте. Опитах се сам да стигна до някакъв извод, но не ми се получи.
Издават ни фактура за участие в семинар, която има нулева ставка на ДДС, след което издават и кредитно известие, защото отчитането на разходите за хотела щяло да стане с тяхна фактура(издадена от хотела), а не да фигурира в общия размер на фактурата за семинара.
Ф самата фактура за семинара, липсва основание за неначисляване на ДДС, което ме затруднява в осчетоводяването й, както и на кредитното известие в последствие.
Първоначално мислех да я осчетоводя 609/401, но когато посоча покупка, не виждам какво да посоча като "Операция по ДДС". Наличните ми възможности са: 1. Получени доставки с ВОП, с право на ПДК; 2. Получени доставки по чл. 82 и без право на ДК; 3. Получени доставки с ВОП с право на ЧДК; 4. Годишна корекция чл. 73, ал. 8 и чл. 147 ал. 3; 5. Придобиване при тристранни операции.
Най-лесно е да не посоча тип на сделката, което обаче от своя страна ще доведе до липса на фактурата в дневника за покупките. Не намирам и откъде в Микроинвест да добавя операция по ДДС, но дори и да намеря, не знам на какво основание не е начислен ДДС.
Моля за съвети.