Става въпрос за членски внос и вождовете искат да има фактури.
Иначе доста по-лесно би бил един ПКО примерно, но уви съдбата не е на моя страна.
Никой ли не се е сблъсквал с подобен казус?
Здравейте. Извинявам се ако вече има такава тема, но аз не успях да открия.
Ще издавам фактура от името на сдружение с нестопанска цел, което не е регистрирано по ЗДДС. Стандартно посочвам основание за неначисляване на ДДС по чл. 113, ал. 9, но в случая става въпрос на доставка с нестопански характер по чл. 44.
Въпроса ми е, кой от двата члена е по-коректно да посоча при издаване на фактурата или и може и двата? Благодаря предварително!
Ок, благодаря много на всички.  :good: Обезателно ще прочета темата.
Успешна седмица!
До колкото разбирам, анулираната фактура от август месец, трябва да присъства в дневника на продажбите за месец септември, заедно с новоиздадената фактура с коректния клиент, като фактурата от месец август се посочва със знак минус в дневника на продажбите за месец септември? Съжалявам за ламерския въпрос, но ми е за първи път тази процедура и неяснотите са на лице.
Здравейте, предварително се извинявам, ако вече съществува подобна тема.
Август месец издавам фактура, която е платена по банков път. Пускам ДДС-декларацията за август през септември, както си е реда. Сега се оказва, че клиента трябва да е друг, съответно си навличам гнева на шефа. Попита ме, не можеш ли да я поправиш, а аз му обясних, че вече декларацията е подадена и името на "сгрешената" фирма фигурира в дневника на продажбите. Друг е въпроса, че клиента, не ни уведомява на време, за смяна на фирмата, но това не е важно. Как мога да процедирам в случая, при положение, че фактурата е отчетена декларацията е пусната? Някакво приспадане ли да направя? Моля за помощ!
Благодаря предварително.
Благодаря Ви много!
Здравейте, за да не пускам друга тема, продължавам тази.
Лице с над 40 години трудов стаж е получавало обезщетение от трудовата борса в продължение на една година, след което август месец, м.г. започва работа на трудов договор. Въпросът ми е, след като направи 1 година стаж след борсата, колко време престой на борсата му се полага? Благодаря предварително!
Добре. Другите ги смятам така, както си сега.
Съжалявам ако съм ви образувал нерви. :wink1:
Изготвяме предпроектно проучване, където трябва да заложим разходи за работна заплата и разходи за осигуровки за сметка на работодател. Изчисленията, ще бъдат на база минималният осигурителен доход за длъжността. Разполагам с кода на икономическата дейност, както и с кодовете на длъжностите по НКПД. Проблемът ми е, че таблицата с МОД-овете, все още е със старите данни (до 30.06.2015г.).
На мен ми трябват новите, за да мога примерно на Управителя, да му изчисля разходите за заплата и осигуровки на база МОД за неговата длъжност, примерно 800лв. по старите МОД-ове и на общ работник по същия начин пр. на 360лв. както беше до сега.  След вдигането на МОД на общия работник ще му начисля с 380лв., а на Управителя от 800лв. колко е станал МОД-а? И така за другите длъжности.
Естествено, че на 380 лв., ще смяташ само тези длъжности, на които МОД-а е под 380
А тези на които МОД-а е над 380? Точно те ми трябват.
Имам чувството, че не можете да ме разберете.
За да подадеш верни данни, смяташ на разходите на МРЗ
Това мога да го направя само за редовете, които отговарят на МРЗ. Примерно ред 9 нискоквалифициран труд. Освен ред девет имам и професии по НКПД, които не започват с девятка (примерно Управител, специалисти и др.). Четох, че общото повишение на ОД е около 4 %, но няма да е съвсем коректно, ако вдигна останалите с 4 %.
Осигурителните вноски се изчисляват от брутно трудово възнаграждение, но не по-малко от МОД за длъжността. Когато БТВ е по-голямо (след промяна на основната заплата заради МРЗ) - изчислявате и внасяте осигуровки върху БТВ.
Това е абсолютно вярно. Моят казус е, че за определен отрасъл, трябва да изчисля разходите за заплати и осигуровки за сметка на работодателя, като се заложи минималният осигурителен доход. Никой няма да назначаваме, става въпрос за изготвяне на предпроектно проучване, и ми искат данни за тези разходи при МОД.
Дано е станало ясно. Извинявам се, че не мога да се изразя правилно.
За да не отварям нова тема, някой има ли информация, кога ще бъде актуализирана таблицата включваща МОД по кода на икономическата дейност в сайта? А ако някой знае дали е публикувана на друго място, моля да сподели. За момента аз не откривам нищо.
Звъннах в НАП и ще споделя какво ми обясниха те. Може информацията да е полезна на някой за в бъдеще.
От там ми обясниха, че няма никакъв проблем, лицето да се преназначи на друга длъжност със срок на изпитване чрез ДС.
В уведомлението ще посоча в поле 2 тип на документа 2 - ДС, а в поле 8 основание на договора, ще посоча код 2 (чл. 68, ал. 1 т. 1) и ще въведа съответните срокове в полета 10 и 12.
Колкото до самото ДС по чл. 119, че добавя във връзка с чл. 70 и по-долу ще опомена в чия полза е и какви са сроковете.
Моля, някой ако има идея, дали ще бъде коректно да сподели.
Назначено е по чл. 68, ал. 1, т. 1 във връзка с чл. 70.
В събота му изтече срочният договор със срок на изпитване и сега искаме да го назначим отново на срочен със срок на изпитване, но не съм много на ясно дали е коректно с ДС.
Ще попитам и в тази тема. Май е по-подходяща.
Може ли при промяна в длъжността и работната заплата с допълнително споразумение да се посочи и срок на изпитание и ако да, в уведомлението по чл. 62 в поле 8 "Основание на договора" пак си посочвам срочен трудов договор.
Правилно ли ще постъпя, ако го направя така?
Притесняваме, че трябва да го преназначим с ДС, а не да му прекратим договора и да го назначим на ново, както е по-редно според мен.
Здравейте. Реших да не пускам нова тема. Казусът е следния:
Лице, на срочен трудов договор, назначено през програма от Бюрото по труда.
Срокът изтече, тази събота и лицето ще остане във фирмата.
Проблемът е, че от БТ ни посъветваха, преназначаването да стане с допълнително споразумение, защото ако няма заповед за прекратяване, това ще донесе точки на фирмата. До тук добре, ще пусна допълнителното споразумение с промяна на длъжността и заплатата, но въпросът ми е мога ли да посоча, че пак е за срочен и със срок на изпитание? Знам, че най-чистият вариант е да пусна заповед за прекратяване на трудово правоотношение и после да си го назначим на ново, но ако Управителят реши да го правим с ДС, може ли да се посочи като срочен?
Благодаря предварително.
Според мен задължението по д.55 няма да се закрие до 30.04.
В такъв случай, ако в декларацията по чл.50 за 2014г. стойността на надвнесеният данък е 98лв, а стойността на дължимият авансов данък за 1-вото тримесечие е 126.95лв, би следвало да наредим разликата, която е 28.95.
Правилно ли смятам?
И аз си мисля, че до 30.04.2015г. няма да се закрие задължението.